Odškodnění za zpoždění vlaku? Dalších pět let v pravěku!
Dvacet let vyhlížíme lepší časy, kdy se na dráze budeme moci spolehnout, že pojedeme v čistém voze, ve kterém bude všechno fungovat, jak má, a že dojedeme včas. A pokud to z nějakého důvodu neklapne, dopravce nás bude hledět odškodnit, protože jsme nedostali, co jsme si zaplatili. Můžeme vyhlížet dál: zákonodárci o pět let prodloužili výjimku, která nás vzdaluje civilizovanějším krajům.
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Další příspěvky v diskuzi (celkem 1 komentářů)
11. 8. 2014 18:37 | czhunter
- Tak například, když je někde výluka, tak obvykle existuje "výlukový jízdní řád". Problém je, že o jeho existenci obvykle neví Idos ani Babitron (nevím, čí je to chyba, kdo tam dodává data), takže to vypadá, že vlak má velké zpoždění, ale to proto, že je jízda srovnávána s jiným ("běžným") jízdním řádem, který ovšem zrovna neplatí. Zároveň to ale také znamená, že tato věta: "Připravujeme rozsáhlou rekonstrukci a modernizaci tranzitních koridorů a budou tam výluky." je jen blbá výmluva, protože výluka a zpoždění spolu moc nesouvisí
- V ČR, oproti jiným státům, platí princip, že vlaky nižší kategorie (a nejen ty poslední) čekají na zpožděné vlaky vyšší kategorie (i když dvě hodiny asi ne, nevím, kolik říká vnitřní předpis). Kdyby to tak nebylo, počet všech zpožděných vlaků by se fakticky snížil. Ale ve skutečnosti by bylo víc naštvaných cestujících.
- existují vlaky, které jsou pravidelně zpožďované kvůli problémům v zahraničí (hlavně EC jedoucí mimo EU). Pokud si chtějí ČD vylepšit statistiku, stačí je zrušit. Ale opět nevím, nakolik to celkově prospěje. Matematicky to pomůže určitě. Fakticky to cestujícím nepomůže vůbec (navíc se za to odškodnění nevyplácí).
- zajímavé je, že do železnic se kope, ale obdobná norma pro autobusouvou dopravu je MNOHEM mladšího data.
- Mnoho cestujících pouze nezná svá práva, jako se nedávno někdo spravedlivě rozhořčoval na jednom Babišově serveru, jak zůstal v noci trčet na nádraží. Myslím, že informace o službě ČD Taxi je vylepená na všech dveřích do výpravních budov. Když to někdo nečte, co s ním?
- Zajímavé je, že jedním z hlavních problémů onoho odškodnění nařízeného směrnic EU je to, že jsou vlaky v ČR moc levné, utratit 400 za jízdenku po ČR není jen tak. Kdyby bylo cestovné 4x vyšší, hned by bylo odškodňováno mnohem víc cestujících.
- Nic z toho není důvod pro nepřijetí tohoto nařízení ... ale je třeba se vždy podívat na všechny strany všech mincí.