Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Když se řekne | 8. 8. 2014 | 7 komentářů
PR TEXT. Ceny povinného ručení neustále stoupají. Největší změna proběhla zejména v roce 2013. I tak se na něm dá ušetřit. Jak? Tím, že budete jezdit bez nehod.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 8. 2014 7:42, Pavel

Malý dotaz. Můžete mi někdo objasnit, jak je to s povinným ručením řidičů, kteří mají historii naplněnou velkým počtem nehod? Mého kamaráda sestřelil nějaký mladý podnikatel a tvrdil, že už má tolik nehod (v průměru 5 za rok), že je na maximu, co může platit. Takže je mu další bouračka úplně jedno. Kolik je tohle maximum? Musí pojišťovna takovéhle lidi pojistit?

Reagovat

 

+1
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

12. 8. 2014 3:27, Honza

Troufl bych si nesouhlasit. Jezdili jsme Feldou s nejslabším motorem a přešli kvůli větší rodině na 7 místnou Dacii Logan MCV benzín 1.6, což už je pěkně velká kráva (žádné "downsizované prdítko se superturbem") a povinné ručení dokonce trochu kleslo, stačilo přejít od Generalli ke Kooperativě. A já (bez historie) bych to měl více než 2x dražší než manželka, která má historii 7 let bez zaviněných nehod s tou Feldou. Jinak Trabant je průšvih z hlediska bezpečnosti posádky Trabanta, ale to je pro povinné ručení jedno. Tady jde o škodu způsobenou ostatním a tady bych viděl Trabanta jako docela fajn auto :-) Jezdí pomalu, rozsype se spíš Trabant a ne to druhé auto... Jinak to, že auta se silným motorem mají povinné ručení drahé mi přijde ok, jsou to stroje primárně konstruované na porušování předpisů a riskantní jízdní styl.

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Roger 12. 08. 2014 00:06)

Další příspěvky v diskuzi (7 komentářů)

12. 8. 2014 0:06 | Roger

To je zase pěkná blbost. Mnohem více se dá ušetřit třeba na tom, že si koupíme nějaké downsizované prdítko 998 ccm se superturbem od Fordu nebo Volkswagenu.

Dokud se skutečně nebude pojistka vázat na řidiče, bez ohledu na to, kolika a jakými auty jezdí, případně se nebude zohledňovat to, zda někdo investuje do dražšího auta s větši pasivní bezpečností, a budeme zvýhodňovat chlapíky v Trabantech 600 cc, apod., kde sebemenší náraz znamená téměř jistě trvalé následky a s tím související vysoké platby pojišťovny, zatímco u pořádného moderního auta vybaveného nejmodernější technologií není sleva žádná, pak jsou všechny tyto PR kecy naprosto k ničemu - snad vyjma oblbování nepřemýšlejících :-(.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

12. 8. 2014 3:27 | Honza

Troufl bych si nesouhlasit. Jezdili jsme Feldou s nejslabším motorem a přešli kvůli větší rodině na 7 místnou Dacii Logan MCV benzín 1.6, což už je pěkně velká kráva (žádné "downsizované prdítko se superturbem") a povinné ručení dokonce trochu kleslo, stačilo přejít od Generalli ke Kooperativě. A já (bez historie) bych to měl více než 2x dražší než manželka, která má historii 7 let bez zaviněných nehod s tou Feldou. Jinak Trabant je průšvih z hlediska bezpečnosti posádky Trabanta, ale to je pro povinné ručení jedno. Tady jde o škodu způsobenou ostatním a tady bych viděl Trabanta jako docela fajn auto :-) Jezdí pomalu, rozsype se spíš Trabant a ne to druhé auto... Jinak to, že auta se silným motorem mají povinné ručení drahé mi přijde ok, jsou to stroje primárně konstruované na porušování předpisů a riskantní jízdní styl.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Roger 12. 08. 2014 00:06)

12. 8. 2014 8:41 | Roger

Honzo, samozřejmě, když přejdete jinam, tak jsou podmínky trochu jinak. Zrovna s Kooperativou mám 'skvělé' zkušenosti.
Obecně je to tak, jak píšu, nicméně tady do detailů zacházet nechci. Šlo mi o princip. Mělo by to být na řidiče, a ne vázané na auto (kvůli této debilitě musím vyjíždět bonusy už potřetí, třebaže jezdím 20 let bez nehod, ale kvůli neschopným řidičům, co bourají, jsem do tohoto systému už nacpal minimálně hodnotu svého druhého auta) - a když už by to bylo nějak vázané na auto, tak ne nesmyslně podle motoru, ale podle toho, jak velká pravděpodobnost v něm je, že se posádka poraní, zmrzačí apod. (a bude tedy potřeba čerpat vyšší pojistné). V praxi je toto vše nastavené většinou přesně naopak, než co by říkal zdravý rozum.

Pokud jde o Trabant, tak jsem to myslel tak, že když to Vás někdo narazí a Vy jste v něm, tak je mnohem větší pravděpodobnost, že následná léčba bude násobně dražší, než kdybyste seděl v novém sedmičkovém BMW :-). Tedy kdo má horší auto, je jako potenciální obět nehody zdrojem mnohem vyšších plateb od pojišťoven.

Vaše poslední věta je jen a pouze předsudek. Je to podobné, jako že by mladí měli platit více - nesmysl. Měly by být mnohem větší rozdíly mezi tím, co bourají, a co jezdí bez nehod. Kdo jezdí 20 let a povinné nečerpal, ať klidně platí symbolickou dvoustovku, nebo pětistovku. A kdo boural pětkrát, ať klidně platí 50 nebo 100 tisíc, a pak se mu to zase snižuje. To by bylo účinnější než pokuty, a spravedlivější než systém - který jako obvykle u nás - zvýhodňuje méně schopné, méně dobré, méně zodpovědné, riskující na úkor těch, co jezdí opatrně, předvídavě, spolehlivě, a hlavně žádné nehody nezpůsobují.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honza 12. 08. 2014 03:27)

13. 8. 2014 7:42 | Pavel

Malý dotaz. Můžete mi někdo objasnit, jak je to s povinným ručením řidičů, kteří mají historii naplněnou velkým počtem nehod? Mého kamaráda sestřelil nějaký mladý podnikatel a tvrdil, že už má tolik nehod (v průměru 5 za rok), že je na maximu, co může platit. Takže je mu další bouračka úplně jedno. Kolik je tohle maximum? Musí pojišťovna takovéhle lidi pojistit?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

13. 8. 2014 12:12

To už by mělo přijít povinné rušení takového řidiče.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 13. 08. 2014 07:42)

18. 12. 2014 15:05 | zero

Blbost. Stačí se podívat do nabídky pojišťoven. Zvýhodnění jsou právě řidiči novějších vozů (lidi co uzavírají další připojištění třeba havarijko...) a samozřejmě ti co jezdí bez nehod. Tam se ušetří opravdu hodně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Roger 12. 08. 2014 00:06)

18. 12. 2014 15:08 | zero

Tipoval bych, že byl na maximálním limitu pojistky, kterou uzavřel. Asi si koupil nejlevnější variantu za nejmíň peněz a vzhledem k počtu nehod rychle dosáhl horního limitu. Tím pádem by měly jít opravy cizího auta z jeho kapsy a ne pojistky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 13. 08. 2014 07:42)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 382 418 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Umrtí majitele
Poradna > Pojištění a penzijní připojištěníPovinné ručení

Otázka: Dobrý den,prosím o radu.Otec mě zemřel 14,3 2013 zbylo poněm auto fort fiesta.Majetkové vypořádání ještě neproběhlo.Pojištění končí 8 měsíc 2013.Prosím jak mám postupovat? více

Cestovní pojištění

Úrazové pojištění a pojištění v nemoci

Životní pojištění

Havarijní pojištění

Pojištění nemovitosti a domácnosti

Penzijní připojištění

Pojištění odpovědnosti

Povinné ručení

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Radim Passer

podnikatel, Passerinvest Group

Pavel Kohout

ekonom

Radim Passer
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Pavel Kohout
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Statut/prospekt fondu, Vstupní cena, Finanční leasing bez nároku na koupi nebo obnovu, degiro, pavel bělobrádek, vít samek, bydlení, náhrada mzdy, Leasing strojů a zařízení, intriky, Luboš Smrčka, rychlost, stagflace, podprahová reklama, John Brooks, pacienti, TREFA, obchodní sdělení

1SX5800, 048CD03, 1T17433, 1SX5800, 1SX5800

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK