Vladimír Bezděk: Deficit penzijního systému nebude tragický. Když se bude zvyšovat důchodový věk

Ondřej Tůma | rubrika: Rozhovor | 29. 7. 2014 | 28 komentářů
Deficit důchodového systému je zhruba 1,2 procenta HDP. Podobná úroveň deficitu by díky malé penzijní reformě neměla být překročena ani v demograficky nejhorších letech,“ říká předseda Asociace penzijních společností Vladimír Bezděk. Pokud se bude dál zvyšovat věk odchodu do důchodu, bude podle něj systém stabilní. Jiná věc ale je, jak v něm budeme fungovat.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 7. 2014 11:18, Veterán

Takže pán doporučuje odcházet později do důchodu. V době, kdy polovina Evropy má problémy s až 50 procentní nezaměstnaností mládeže, mi to připadá jako neskutečný blábol.
Mladí budou na pracáku, staří v práci, protože ve státním rozpočtu jsou na to dvě různé kolonky.
A už se skutečně těším, až ochořelého pana Bezděka bude operovat osmdesátiletý chirurg s třesoucími se rukami, na opravu střechy se přibelhá pokrývač o berlích a náklaďáky bude řídit šofér, který každou půlhodinku musí zastavit a ulevit močovému měchýři.
Prostě pan Bezděk, jako většina jemu podobných, si vůbec neuvědomuje, že lidé jen nesedí v kancelářích, ale musí také pracovat manuálně.

"Babičko, kdy už půjdeš do důchodu? Mě už je čtyřicet, v životě jsem nepracovala a strašně ráda bych tomu Bezděkovi místo tebe uklízela kancelář, když se té důchodové komise v devadesáti letech pořád nechce vzdát, a každý den všechno rozhází, sem tam něco rozbije, jak už si nic nepamatuje a už nemůže ani pořádně chodit."
"Ještě mě nahradit nemůžeš. Já už sice taky moc nechodím a nevidím, ale Bezděk zase navrhl pozdější odchod do důchodu. Že jsou lidi pořád lepší a on přece do důchodu nepůjde, když svou práci tak skvěle zvládá."

+49
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

12. 1. 2015 16:56, pavla

Ti co zde brečí o věku a pozdním odchodu do důchodu, tak několik čísel: 45 % dnešních důchodců stále pracuje, jen u lékařů praktiků je průměrný věk 57 let, zubařů 61 let. Polovina advokátů je v důchodovém věku. Každý druhý důchodce do cca 75 let si dnes přividělává !!! Ve státní správě je skoro polovina důchodců !

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 28 komentářů)

19. 4. 2015 20:05 | kmko

Kategorie jako praktický lékař a úředník jsou místa kde neni potřeba vynaložit žádnou energii - prostě sedí a sedí. Ale v reálném životě existují profese jako stavebnictví, zemědělství, řidičí, it, ... a tak nebude sloužit hlava ani ruce.
A za druhé ti důchodci. Jsi ignorant a nebo hlupačka. 45procent pracujících důchodců je demagogie. Ono je to tak, že na důchodce je psaná spousta dohod o provedení práce, ale jedná se typicky o domácí práci kterou dělaji mladí a smlouva na důchodce je kvůli daním.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 4. 2015 19:58 | br

No když postupně zvýšíme odchod do důchodu tak že se ho nikdo nedožije tak penzijní systém začne dokonce vydělávat. Což je pravda, ale je to demagogie protože ty peníze se přelejou do sociálních dávek a pomoci v hmotné nouzi - pracující sedmdesátník moc práce nenajde.
To co všichni řeší jsou následky, ale je třeba řešit příčinu. V důchodovém systému nejsou peníze protože je málo pracujících a nízká porodnost je špatný výhled. Ale kdo si dnes dovolí dvě děti?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 2. 2015 13:49 | Pája

V teploučku státní správy, tam můžou sedět neomezeně až do smrti s vidinou neustálého navyšování mezd, a v tom je kámen ůrazu. Dříve, když dosáhli důchodového věku, odešli na penzi a pokud chtěli a byli schopni pracovat, tak se s nimi sepisovala opakovaně nová pracovní smlouva na dobu jednoho roku. Díky novým zákonům je z těchto místeček nikdo nedostane a dle těchto odpočinutých lidí se stanovují odchody do důchodů lidem, kteří celý život tězce pracovali.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 1. 2015 16:56 | pavla

Ti co zde brečí o věku a pozdním odchodu do důchodu, tak několik čísel: 45 % dnešních důchodců stále pracuje, jen u lékařů praktiků je průměrný věk 57 let, zubařů 61 let. Polovina advokátů je v důchodovém věku. Každý druhý důchodce do cca 75 let si dnes přividělává !!! Ve státní správě je skoro polovina důchodců !
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 8. 2014 9:14 | hela

odchod do důchodu by se měl okamžitě zastavit. ženy v 60 letech muži 63 let. do předčasného důchodu o 3 roky dříve . ať si každý může určit podle svého zdraví, do kdy bude pracovat. a mladí se musí naučit pracovat co nejdříve , neboť u nich hrozí, že zaniknou pracovní návyky a nebudou umět se o nás později postarat. lidé jsou už nyní nadělaní, a ti co nejsou se budou chtít držet co nejdéle. ale podle toho ta práce také tak vypadá, jak to dnes vypadá.zdravý človaěk se z toho může zbláznit. A CO MÁ DĚLAT ČLOVĚK KDYŽ MU ZDRAVÍ NEDOVOLÍ PRACOVAT ???,
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 8. 2014 21:45 | cvikíř

Mě je 58 let a na svůj rajon doručovatelky nestačím již nyní.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 8. 2014 11:24 | takon

Hezká češtinář : ...bude operovat osmdesátiletý chirurg s třesoucími se rukami,..
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 7. 2014 23:28 | Ivo Patta

Může švec pracovat jako chirurg? Jistě může, pokud se jedná o MUDr. Ševce. Já mám ale na mysli ševce jako řemeslníka. Kvalifikovaného ševce, který umí pracovat s kůží a jehlou, což je nepochybně součást práce chirurga! Pokud se nad tím usmíváte jako nad vtipem a současně říkáte, že zvládnout práci s kůží a jehlou nestačí ani náhodou k tomu, aby švec mohl dělat chirurgický zákrok na pacientovi, máte i nemáte pravdu. Máte pravdu v tom, že švec nemůže dělat práci chirurga. Nemáte pravdu v tom, že se jedná o situaci absurdní, něco co se nikdy nemůže stát.
Děje se tak dnes a denně, i když v jiném oboru lidské činnosti. Ekonomové umí zacházet jen s penězi, nikoliv s lidmi. Přitom jsme ekonomům dovolili pracovat na korpusu společnosti a to bez jakýchkoliv omezení. Výsledky jejich, nebojím se říci, zhoubné činnosti, jsem popsal v předcházejících dílech seriálu „Dítě na okraji společnosti“. Dostupné na adrese: http://sociologie.netstranky.cz/
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 7. 2014 18:09 | Mo

V porovnání s tím jaké starosti jsme měli za socíku, tak jsme si ani neuvědomovali v jakém ráji žijeme. Zejména léta 1975 - 85 to byl snad ráj na zemi. Dnes je to pro mnohé vysněný svět bohatství a svobody, pro část nezaměstnaných, bezdomovců a některých mladých peklo na zemi. Mám štěstí, patřím k těm prvním, ale stejně mám pocit, že to není tak v pořádku a čím jsem starší, tím víc mně to štve. Je to opravdu to co jsme chtěli ? Nezaměstnaní, drogy, bezdomovci a naši politici už chystají válku s Ruskem.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 7. 2014 22:13 | iVAN

Pokud dnešní školní mládež na kalkulačce odchodu do důchodu zjistí. že do důchodu odejde v 70 letech, tak nevím, z čeho bude před důchodem žít, bude-li vysoká nezaměstnanost jako je dnes. Přijde-li o práci v 50 letech, což dnes není vzácností, tak se nejspíš důchodu nedožije. Důchodců asi pak nebude mnoho a tak by na důchody peníze být měly.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 7. 2014 21:28 |

Prací politika je, aby ho voliči (volové) volili a on na místě vydržel aspoň 4 roky. Co na tom nechápeš? Fakt sis někdy myslel, že politik usiluje o tvoje dobro?
Na druhou stranu ju nutné zmínit, že tzv. obyčejný člověj je genetický odpad, tupoun, kterej si pochvaluje nízké ceny čínských šmejdů. Že kvůli tomu on sám časem přijde o práci, to ho nezajímá, žije jen dneškem.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 7. 2014 21:24 |

Jediná důchodová reforma je fyzická likvidace přebytečných existencí. Lidí je prostě příliš mnoho (jako sraček), přitom práce, kterou zastane průměrný občan (mechanické úkony fyzické či duševní povahy) je v důsledku automatizace míň a míň.
Ještě to nějaký čas potrvá, než se tyhle myšlenky stanou celospolečensky přijatelnými. Nicméně po dvou, třech celoevropských (světových) válkách budou přijaty jako standard, jako dogma.
http://www.topzine.cz/recenze-martin-harnicek-naporcoval-a-pripravil-knihu-maso
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 7. 2014 16:07 | ppetr1

Základním problémem je, že jsme vyvezli práci do rozvojových zemí a zde chybí. - to je naprosto holy fakt,ktery nezajima zadneho politika v EU a doma !!!!! oni chteji byt zvoleni, nic nedelat a mit k tomu milionovy plat za spani v parlamentu - viz komunista RANSDORF a jemu podobni !!!!!!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 7. 2014 13:55 | Bezděkovič

Bezděkovi je to stejně všechno jedno, protože ten se důchodu nedožije, brzy ho klepne. Měl by zhubnout jako Chovanec.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 7. 2014 13:07 | Michal

Vadí mi překrucování pojmů.
Co jiného je neustálé posouvání odchodu do důchodu než důchodová reforma? Přesto se o tomhle kroku nikdo jako o důchodové reformě nezmiňuje. Je to prostě jazyk Bezděkovi podobných odborníků, kteří se za lhaní a lhaní do kapsy vůbec nestydí.
Podobný příklad: Použití slovíčka "pilíř". Kdo na to přišel? Co to jsou za pilíře, když za ně ručí stát? Správně bych to raději nazýval "stéblo". Pravda, neznělo by to tak honosně, ale bylo by to pravdivé.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 7. 2014 12:56 | guk

Bezdek ani autor nezminili to, co pomaha vzahranici motivovati jedince nasobne vetsi moznost danove zapocitatelnosti vlastnich prispevku k zabezpeceni na stari _ zapocitat iizivotni pojisteni a stavebni sporeni ( po drobne uprave,ktera by omezila predcasne vybery). Bylo by to spravedlive. Je mi 50 roku a odkladam si na penzi celkem vicjjak 3000 mesicne, ale zapocist si muzu jen tretinu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 7. 2014 12:47 | Veterán

Ještě jedna poznámka. Pan Bezděk a ostatní si mohou přesouvat čísla mezi podporou v nezaměstnanosti a důchodovým účtem, ale nic tím nevyřeší. Základním problémem je, že jsme vyvezli práci do rozvojových zemí a zde chybí. Firmy, které zde zaměstnávaly lidi, dnes pod svým jménem dovážejí výrobky z Asie a mají zde maximálně vývoj a obchodní část. Navíc, tyto výroby už se jen velmi těžko vrátí zpět. Ti, kteří pracovali v náročnějších profesích už jsou dávno pryč a znalosti nepředali další generaci. A až se opět zakucká automobilový průmysl, tak problém důchodů bude to nejmenší, co ČR potká. Ono ale stačí, až se v rozvojovém světě naštvou a budou chtít za své zboží něco jiného, než číslíčka, které každý den centrální banky cpou do počítačů. Co až budou chtít suroviny, jiné výrobky, které zde už dávno nevyrábíme, nebo zlato a stříbro? Jak dlouho asi Evropa přežije? To jim místo toho nabídneme vývoz ekologů, sociologů, státních zaměstnanců, ekonomů, právníků? Jistě zajásají nadšením. Evropa prostě asi tak dvěstě let zaplavovala zbytek světa svými kvalitními výrobky (britské impérium) a díky tomu dostávala zpět suroviny a zlato ze zbytku světa, aby pak celou svou výrobní tradici za posledních pár let hodila do koše.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 7. 2014 12:36 | Tomáš

Nojo, jenže takto by se "odřízle" generace našich rodičů, která si naspořit nemusela a vlastně ona taky živila tu předchozí. Tohle se jednorázovým řezem udělat nedá.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 7. 2014 12:35 | ppetr1

me spise udivuje kam musi investovat penzijni fondy ze zakona.tohle bude teprve v budoucnu prusvih. penzijni fondy musi ze zakona nakupovat vladni dluhopisy z 90% vlozenych prostredku ucastniky - laicky receno - musi kupovat dluhy ktere nasekaji politici!!!!!!!!!! ve ctvrtek krachne ARGENTINA (opět) - co by to asi udelalo s vklady na penzijnich uctech?laicky receno - zivotni uspory lidi na penze.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 7. 2014 12:15 | H U S Á K o v y děti

Průběžný systém je zločinná pyramidová hra.
Husákovy děti platí jak mourovatí a platit budou do pozdního věku. Penzi ale dostanou minimální, protože další generace je méně početná a i roste nezaměstnanost mládeže.
Ale proč to sakra má nějak souviset s výší penzí husákových dětí? Jediný důvod je ten, že 1.pilíř je prostě podvodné letadlo. Kdybych místo odvodů do průběžné černé díry stejnou částku pravidelně investoval (nějak rozloženě akcie+dluhopisy+nemovitosti+zl ato),měl bych v 65ti naspořeno na velmi příjemné živobytí a hlavně bych nebyl závislý na milostivosti eráru - ty peníze by prostě byly MOJE.
Prodal bych oba byty a chatu, odstěhoval se na Corfu či Krétu a měl bych na pohodlný život. Ale někdo mne OKRADL a znásilnil (proti mé vůli násilím natlačil do průběžného letadla). Ten někdo se bezpochyby dopustil ZLOČINU, porušil moje osobnostní i vlastnická práva.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Aleš Michl

ekonom

Aleš Řebíček

exministr a podnikatel, Slavia Praha

Aleš Michl
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Aleš Řebíček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services