Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Za pět dní vyprší lhůta na změnu zakladatelských listin obchodních korporací. Povinnost se týká eseróček, akciových společností i družstev. Za její nedodržení hrozí pokuta a v krajním případě i likvidace. Řada menších firem a družstev o tom nemá tušení. A spousta dalších – těch, co vědí nebo aspoň tuší – už nemá šanci povinnost včas splnit. Kdo tady zaspal?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 6. 2014 7:45, Julie

Zase tak neplašte. Velké firmy mají své právníky nebo externí právní zastoupení a ti to už za ně vyřešili. No a ti malí počkají až je vyzve rejstříkový soud a ve výzvě jim napíše co mají upravit. No a jednatelé, pokud to nebudou moc velké změny a pokud i sami nebudou chtít dělat velké změny si stáhnout z netu formulář, dané změny doplní. Např. změní slovo "obchodní podíl" na slovo "podíl" atd. a za správní poplatek 2.000,00 Kč tuto změnu nechají zapsat do obchodního rejstříku. Myslím, že se z toho zbytečně stal velký byznys pro právníky. Možná by stačila trocha vůle a pokud dochází pouze ke změně názvosloví díky platnosti Nového občanského zákoníku, tak by toto mohl udělat rejstříkový soud centralizovaně sám. Současně si myslím, že vzhledem k tomu, že 90 % majitelů s.r.o. nesleduje odborné právní nebo účetní časopisy, tak jim mohl "stát" centrálně "několikrát" po sobě zaslat do datových schránek poučení o jejich povinnostech vyplývajících z nového zákona. Myslím, že drtivá část fungujících s.r.o. by se toho chytla a změny provedla včas. A ostatní "spící" s.r.o. by mohl stát zlikvidovat a sám sobě by do budoucna ušetřil náklady na administrativu na finančním úřadě, který tato s.r.o. musí evidovat. Takže nebojte se, nikdo Vás nezruší, pouze Vám časem dojde výzva od soudu, co máte změnit.

Reagovat

 

+28
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

30. 6. 2014 9:02, Pravoslav

Dne 5.6.2014 proběhla členská schůze našeho BD.Účast 77.2%.Stanovy za účasti notářky chváleny.§731 odst.2 ZOK nedodržen.Čekáme co bude dál.Kdo má podobný problém.

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (11 komentářů)

26. 6. 2014 7:45 | Julie

Zase tak neplašte. Velké firmy mají své právníky nebo externí právní zastoupení a ti to už za ně vyřešili. No a ti malí počkají až je vyzve rejstříkový soud a ve výzvě jim napíše co mají upravit. No a jednatelé, pokud to nebudou moc velké změny a pokud i sami nebudou chtít dělat velké změny si stáhnout z netu formulář, dané změny doplní. Např. změní slovo "obchodní podíl" na slovo "podíl" atd. a za správní poplatek 2.000,00 Kč tuto změnu nechají zapsat do obchodního rejstříku. Myslím, že se z toho zbytečně stal velký byznys pro právníky. Možná by stačila trocha vůle a pokud dochází pouze ke změně názvosloví díky platnosti Nového občanského zákoníku, tak by toto mohl udělat rejstříkový soud centralizovaně sám. Současně si myslím, že vzhledem k tomu, že 90 % majitelů s.r.o. nesleduje odborné právní nebo účetní časopisy, tak jim mohl "stát" centrálně "několikrát" po sobě zaslat do datových schránek poučení o jejich povinnostech vyplývajících z nového zákona. Myslím, že drtivá část fungujících s.r.o. by se toho chytla a změny provedla včas. A ostatní "spící" s.r.o. by mohl stát zlikvidovat a sám sobě by do budoucna ušetřil náklady na administrativu na finančním úřadě, který tato s.r.o. musí evidovat. Takže nebojte se, nikdo Vás nezruší, pouze Vám časem dojde výzva od soudu, co máte změnit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+28
Líbí
Nelíbí

26. 6. 2014 8:29 | Petr

Jsou to všechno většinou zbytečné komplikace. Stále omílané snižování byrokracie je v nedohlednu, spíše to vypadá na cestu opačným směrem. Já jsem se snažil stanovy upravit již od počátku roku, ale v podstatě do května nebylo možné získat potřebné informace, jaké změny se musí udělat. Nyní řeší stanovy renomovaná právní kancelář a vše se zastavilo na notáři, který má zřejmě jiný právní názor na některé nepodstatné věci, kterým podle mne nerozumí a navíc se domnívám, že jeho funkce spočívá v něčem jiném, než posuzovat právní názor specializované právní firmy, tj. osvědčit, že valná hromada proběhla tak jak bylo zapsáno. Takže se to stihnout prostě nedá.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

26. 6. 2014 15:15 | Vladimír Jirásek

Času pro družstva, SVJ a obchodní společnosti dost nebylo !
Musím polemizovat s autorem článku - vždyť ještě v únoru tohoto roku státní spáva neměla jasno, jakým způsobem dělat zápisy do veřejného rejstříku, avizovaná změna k 1.1.2014 spočívající v přímém vkládání změn do veřejného rejstříku notáři se rozeběhla v dubnu letošního roku (!), školení notářů a dalších odborníků rovněž probíhala až do jara - a to autor článku má odvahu konstatovat, že českým družstevníkům a podnikatelům nebylo dost dva a půl roku?
Státní správa je jednoznačně na vině ! Když ještě před měsícem navrhovatelé zákonů a státní úředníci vstřebávali teprv výklady zákonných ustanovení, co měl dělat český podnikatel? Nablind podat za 2.000,- Kč návrh na změnu podloženou notářským zápisem za minimálně další tři tisíce Kč?
Naše státní správa je skutečně šibalská. Každý ze cca 400.000 subjektů MUSÍ změnit zápis ve veřejném rejstříku za dva tisíce Kč. V čem spočívá ten zápis?
JEDINÁ ČÍSLOVKA !!! Každý musí povinně zapsat počet členů statutárního orgánu (nově vyžadované až ZOK, obchodní zákoník to neukládal)
800 milionů korun do státního rozpočtu takřka bez práce.
Tento údaj by podle mého úsudku spravedlivě neměl poplatku podléhat, v drtivé většině případů totiž už ve společenských smlouvách uveden JE !

Jenže to by státní správa měla sloužit občanům a ne občané státní správě...

Jistě, jsou i jiné názory - jsi podnikatel, tak plať.
Že to vždy odnesou ti, kteří musí podnikatelům za služby, vodu, energie platit, protože oni takové výdaje předepsané státem neponesou na svých bedrech, to už moc občanům nedochází.

O 800.000.000,- Kč víc do státního rozpočtu, aby bylo možné přerozdělovat (vsaďte se, že ne vše běžným občanům, musí zbýt na porcování medvěda,dát odměny státním úředníkům, platit pokuty do Bruselu nebo sanovat výpadky příjmů z daní, či dokonce soudní spory o pozemky na D11 anebo s Diag Human) a několik (set ?) milionů korun notářům, kteří jediní jsou skutečně potěšeni přívalem práce, která spočívá, přiznejme si to, v převážné většině těchto případů ve vyplňování již vytvořených šablon.

To je můj názor. Ale ať si každý udělá obrázek sám.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

26. 6. 2014 16:04 | Krokodealer

Musím se autorky zastat, neříká, že času měly dost družstva a firmy. Říká obecněji, že času bylo dost. Jestli někde byli úředníci školení až v dubnu, co to znamená? To jejich nadřízení nevěděli dva roky, co bude? Notáře to taky dva roky nezajímalo? Atd. Zkrátka věděl to kdekdo, ale zeptat se, jak to bude – nad tím už všichni mávnou rukou. Já se normálně úředníků většinou zastávám, ale tohle se mi na nich nelíbí: oni statečně snášejí všechny pohromy, co se na ně shora snášejí, když něco přijde, dělají přesčasy, nasazujou zdraví... Ale nikdy se té pohromě nebrání. Už si odvykli se ptát, jak to tedy mají udělat. Čekají, až to dopadne, až se to vyhroutí – a pak zas si hrajou na stachanovce. Jistě, možná to tak vypadá zvenku, opravte mě, pokdu se pletu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Vladimír Jirásek 26. 06. 2014 15:15)

26. 6. 2014 16:33 | Vladimír Jirásek

No ona to autorka přímo říká, že družstva a firmy měly času dost...
cituji: "...dva roky plus šest měsíců k dobru. Realita však ukazuje, že to českým podnikatelům, ani družstevníkům nebylo dost. Že se probudili na poslední chvíli..." konec citace
K tomu ještě podotknu, že SVJ, které jsem také zmínil, nepatří do této kategorie. Ale jak jsem rozhorlen, hodil jsem je tam, protože jsme se s jedním činovníkem SVJ bavili a poukázal na společné stanovisko svazů bytových družstev k změnám stanov BD a SVJ, kdy notáři sami nebyli jednotní např. při výkladech počtu přítomných a počtu potřebných hlasů. Tam to také totiž ještě přijde. Zdá se času dost, ale opět to nikdo neřeší a zvláště malá SVJ o pár členech budou za čas ve stejné situaci jak dnes firmy.

Opravdu mi hlava nebere, jak může státní správa vyžadovat, aby občané konali, když jim úředník není schopen říci JAK !
Že by se měli bránit - to beru, četl jsem, že městský policista, odvelený na služebnu v závětří, po čase zažaloval vedení městské policie proto, že plýtvala prostředky na zbytečnou věc, protože on neměl absolutně žádnou pracovní náplň a náklady na něj i služebnu vyletěly do luftu.
Tak jsem zvědav na první vlaštovku například mezi soudními úředníky, kteří zažalují zaměstnavatele, potažmo ministerstvo vnitra, za nedostatečnou připravenost, díky které nemohou řádně vykonávat svoji práci a mrhá se státními prostředky.
Protože jsem včera také viděl sdělení z Obchodního rejstříku, že nevloží úplné znění zakladatelských listin do sbírky listin, anžto pro podrobení se ZOK podle ust. § 777, odst. 5 je nutná veřejná listina, a přitom to bylo úplné znění dle ust. § 777 odst. 2 a smlouva nebyla měněna, jen přizpůsobena a o žádném podrobení se ZOK nikde ani slovo, vím o čem mluvím. Soudní úředníci jsou naprosto mimo mísu a čí je to vina?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Krokodealer 26. 06. 2014 16:04)

26. 6. 2014 19:39 | Vladimír Jirásek

Máte pravdu. Výňatek z notářského řádu (cituji):
" (1) Notář odmítne provedení požadovaných úkonů, jestliže
a) tento úkon odporuje zákonům nebo dalším obecně závazným předpisům a tento zákon nebo zvláštní zákon nestanoví jinak,
b) se jedná o úkon v notářské činnosti a notář, jeho zaměstnanec nebo osoba notáři blízká jsou zúčastněni na věci,
c) ve věci již poskytl právní pomoc jinému, jehož zájmy jsou v rozporu se zájmy toho, kdo o právní pomoc žádá, nebo
d) stanoví-li tak tento zákon.

(2) Notář může odmítnout požadovaný úkon, jestliže žadatel nesloží bez závažného důvodu přiměřenou zálohu na odměnu notáře.
(3) Mimo případy uvedené v odstavcích 1 a 2 nesmí notář odmítnout provedení úkonu v notářské činnosti, pokud zákon nebo zvláštní právní předpis nestanoví jinak." - konec citace.

Mnoho notářů se opravdu kupodivu snaží vymanit z nestrannosti, kterou jsou vázáni a pokouší se nechat si ještě zaplatit svoji "fundovanou" radu. Tedy jinak řečeno straní svojí peněžence z titulu svého postavení.
Rada je jednoduchá - nechť notář specifikuje, kde dokument odporuje zákonu. Nemá-li takovýchto (či jiných výše uvedených v citaci) argumentů, musí držet ústa a listinu osvědčit, ať se mu to líbí či ne - i notář musí ctít zákon.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr 26. 06. 2014 08:29)

27. 6. 2014 1:45 | jezevec

nevím který imbecil a hlavně proč změnil pravidla retrospektivně. úplně klidně by stačilo, kdyby firmy a družstva založené podle starého zákona prostě doběhly, a podle nového se zakládaly jen ty nové. když čtu, jaké veledůležité 3,14-čoviny, jakože v názvu družstva musí být uvedeno slovo "družstvo", mohou nebo snad dokonce mají vést ke zrušení družstva - myslím že defenestrace je v takových případech přiléhavý způsob komunikace. bohužel u nás se jen kušní na internetu a příště si lidi zvolí dalšího dobrosera ....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

27. 6. 2014 15:14 | Ragnaar

Podle výkladu notáře i právníka nelzé měnit stanovy: člen bytového družstva zemřel a dosud běží (druhým rokem) dědické řízení. Nový člen BD bude členem se zpětnou platností, tj. ode dne úmrtí předchozího. Výsledkem je výklad zákona, že BD nemá u schvalování 100% účast a není možné přijmout nové stanovy. Prostě Hlava XXII v české praxi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

27. 6. 2014 16:06 | Bumbrdle

Případně připsat, že když se bude do papírů nějak sahat, tak se do nich sáhne pořádně a připíše se do družstvo do názvu a tak podobně. Máte samozřejmě pravdu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 27. 06. 2014 01:45)

27. 6. 2014 17:58 | Eva

Nechápu že jako jediná majitelka a i jednatelka s.r.o. Musím taky měnit zápis v listinách .Akorát to stojí peníze a když člověk začíná tak opravdu jich není na zbyt Mělo by se to týkat nových firem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

30. 6. 2014 9:02 | Pravoslav

Dne 5.6.2014 proběhla členská schůze našeho BD.Účast 77.2%.Stanovy za účasti notářky chváleny.§731 odst.2 ZOK nedodržen.Čekáme co bude dál.Kdo má podobný problém.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 382 418 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivo Ulich

bývalý fotbalista a podnikatel

Josef Novák

podnikatel, Veba

Ivo Ulich
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Josef Novák
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Splátkový prodej, Devizový kurz, Poddlužník, náhrada mzdy, jiří horecký, nemocenská, forex, vít kaňkovský, ESP, Gordon Ramsay, power exchange central europe, telefonní siť, úvěrový klient, Bears, Pendolino, firemní karty, FAX banking, iniciativa

8U02733, 6H12837, 6H12837, 2P53243, 2SZ8284

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK