Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Seriál | 24. 6. 2014 | 39 komentářů
V čem se liší čeští a zahraniční investoři? Proč mají Češi z investování pořád strach? A přivedou nás k cenným papírům nízké úrokové sazby ostatních finančních produktů a neblahé vyhlídky českého penzijního systému? Tím se budeme zabývat v dalším pokračování Velkého investičního seriálu.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

24. 6. 2014 7:07, Patrik

No, hlavne skvele tady investory podporuje stat.Prodlouzeni danove testu z 6 mes.na 3 roky,zdaneni dividend .Take jsem nedavno cetl,ze pokud koupim zahranicni divide.akcie -tak nejenom ze me je zdani v zahranici, ale posleze jeste jednou u nas.Podpora investovani je tady opravdu skvela.

Reagovat

 

+24
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

3. 7. 2014 9:02

Petře: Proč platit až 3 % na vstupu a 2,29 % ročně za rizikové portfolio biotec a tech stocks? Top Stocks je EXTRÉMNĚ drahý a EXTRÉMNĚ riskantní fond. I kdyby vám v ČS dali 50% slevu na vstupním poplatku, tak se vám to nejspíš nevrátí.

V portfoliu měl navíc Hájek v roce 2013 minimálně 2 small stocks. Koncentrované portfolio "big/small biotec + tech stocks" nejde srovnávat s benchmarkem MSCI USA a MSCI Europe.

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (39 komentářů)

26. 6. 2014 23:46

Poplatek 2 % p. a. je skutečně moc i na ČR. Levnější bývají indexové podílové fondy nebo ETF. Např. akciové indexové fondy AMUNDI od Fincentra nebo KB mají roční celkovou nákladovost pod 0,5 %. Některá americká ETF i pod 0,1 % (např. Vanguard Total Stock Market cca 0,05 %).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jerry001 26. 06. 2014 09:52)

27. 6. 2014 9:47 | Pan Děro

Hele, vy dva, co tu tlačíte fondy od Fincentra, nemohli byste se aspoň domluvit, že budete spamovat jenom jeden?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 26. 06. 2014 23:46)

27. 6. 2014 13:33

Ani náhodou nespamuju! To si vyprošuju! Za prvé nejsem finanční poradce a je mi jedno, jestli indexáky nabídne Fincentrum nebo Fitnescentrum nebo kdokoli jinej. A za druhé - v investicích zaostáváme za Západem například právě proto, že u nás nejsou k dostání levný fondy v korunách. Každá banka a poradenská firma (od RB přes ČS po Partners a spol.) nabízí šílenosti typu Top Stocks (ČS), ale dobře diverzifikovaný a levný fond nenabídne. Třebaže to není - technicky ani právně - ABSOLUTNĚ žádný problém. Spousta indexáků má třeba evropský pas a stačí nabídnout korunový klon. Zvláštní je, že u aktivních zahraničních fondů to jde, ale u indexáků ne.
Je to prostě jenom nechuť - ze strany finančních společností a bank - zahrnout do nabídky něco, co stojí desetinu toho, co nabízí teď. Proto mě baví při každé příležitosti říkat lidem, že si můžou pořídit něco za zlomek ceny, navíc s větší přidanou hodnotou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pan Děro 27. 06. 2014 09:47)

29. 6. 2014 13:52 | Petr

Proč by měl být Top Stocks šílenost?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 27. 06. 2014 13:33)

29. 6. 2014 21:13

1. Nediverzifikovaný = přespříliš riskantní. 2. EXTRÉMNĚ předražený: je desetkrát (10x!) dražší než ETF od Vanguardu.
Nic víc nepotřebujete vědět, aby bylo jasné, že to je jenom nehorázně drahý šmejd a lákadlo na kavky a hejly.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr 29. 06. 2014 13:52)

29. 6. 2014 21:49

A to jsem v tom srovnání ještě poměrně kulantní. Top Stocks investuje zčásti v Evropě a srovnávám ho tím pádem s Vanguard Total INTERNATIONAL Stock. Kdybych ho srovnal s Vanguard Total Stock Market (jen USA), tak je dražší dokonce 45krát. (Vanguard Total Stock Market ETF stojí ročně 0,05 %, Top Stocks 2,29 %.) Koupil byste si rohlík za 90 Kč místo rohlíku za 2 Kč jen kvůli tomu, že vám ho pěkně zabalí? Já ne.
Nehledě na to, že Top Stocks občas kupuje i firmy, které nemůžou být součástí srovnávacího indexu (MSCI USA a EUROPE), protože jsou příliš malé. :))
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

2. 7. 2014 19:50 | Petr

1. Diverzifikovaný je, i když má koncentrované portfolio, takže není diverzifikovaný široce. 2. Srovnáváte jabka s hruškama. Portfolio ručně řízené metodou stockpicking s ETF, které jen replikuje nějaký index. Navíc má Top Stocks zřetelně vyšší výnosy, i když je o tolik dražší, než to vaše ETF a ještě je měnově zajištěný. :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 29. 06. 2014 21:49)

3. 7. 2014 9:02

Petře: Proč platit až 3 % na vstupu a 2,29 % ročně za rizikové portfolio biotec a tech stocks? Top Stocks je EXTRÉMNĚ drahý a EXTRÉMNĚ riskantní fond. I kdyby vám v ČS dali 50% slevu na vstupním poplatku, tak se vám to nejspíš nevrátí.
V portfoliu měl navíc Hájek v roce 2013 minimálně 2 small stocks. Koncentrované portfolio "big/small biotec + tech stocks" nejde srovnávat s benchmarkem MSCI USA a MSCI Europe.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

8. 7. 2014 23:41 | Petr

Pokud jde o vstupní náklady, nákup ETF u nejlevnějšího českého brokera vyjde na nějakých $ 8 nákup + $ 8 prodej. Z toho vyplývá, že pod 3 % na vstupu + výstupu (u Top Stocks je výstup zdarma) se u ETF dostanete až při nákupu za cca 11000 Kč. Pro člověka, který chce investovat měsíčně třeba 1000 Kč nepoužitelné. Pokud jde o roční náklady, vyšší TER nevadí, pokud portfoliomanažer dokáže překonat trh a dosáhnout vyššího výnosu než index, což se ETF nepodaří.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

9. 7. 2014 12:12

Nejde mi vložit příspěvek. Jaký máte e-mail? Pošlu Vám výpočet. Rozhodně to není 11000, ale necelých 6700 Kč (při investici na 1 rok).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

9. 7. 2014 13:56

Vzorec je:
((0,9975*K-160)*(1,06*0,9995)n aN-160)*0,9975> 0,97*K*(1,06*0,975)naN
N....počet let od vkladu
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

9. 7. 2014 14:07

Za K dosaďte 6361 nebo větší a za N dejte jedničku (= 1 rok). Vlevo v nerovnici je výnos Vanguardu za 1 rok a vpravo je výnos Top Stocks za 1 rok, včetně poplatků (nákup a prodej na burze, nákup a prodej deviz, TER obou fondů, vstupní poplatek).
Zkuste dosadit za K částku 1 000 Kč a za N 20 let. Možná Vás výsledek překvapí. (Očekávaný výnos obou fondů uvažuju 6 % p.a.)
Lynx účtuje min. $5 za obchod na US burze. www.lynxbroker.cz (Teda pokud nekecají :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

12. 7. 2014 23:35 | Petr

Nejste náhodou uživatel jednadva z jednoho finančního fóra?
Ano, někteří zahraniční brokeři si účtují jen $ 5 (ale zase Vám neumožní obchodovat na českých burzách, což může někomu vadit), pak to vychází tak jak píšete, ale pro člověka, který chce investovat měsíčně 1000 Kč je to pořád hodně.
Na delším horizontu bude při stejném výnosu od určité částky výhodnější ETF, protože u dlouhodobějších pravidelných investic je TER důležitější než vstupní poplatky. Potíž je v tom, že ten výnos není stejný, Top Stocks má i přes vyšší náklady podstatně vyšší výnos, samozřejmě za cenu většího rizika a menší diverzifikace.
((0.9975*K-160)*(1.0453*0.9995 )^N-160)*0.9975< 0.97*K*(1.1413*0.975)^N Použil jsem čistý roční výnos z posledních 3 let. Možná Vás výsledek překvapí. :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

13. 7. 2014 8:45

"Ano, někteří zahraniční brokeři si účtují jen $5 (...) pak to vychází tak jak píšete"
Ve vzorečku počítám s nákupem za $8 a s prodejem za $8 při dnešním kurzu. 8 dolarů po 20 Kč za 1 dolar = -160 Kč.
"u dlouhodobějších pravidelných investic"
Proč pravidelných? I u jednorázové. Třeba z investice 1000 Kč na 11 let ode dneška čekáte vyšší výnos u Vanguardu.
"Možná Vás výsledek překvapí. :-)"
Proč by konkrétní aktivní fond nemohl za určité období překonat relevantní benchmark? Výnos Top Stocks je "výběrový průměrný výnos" a rozdělení výběrového průměru aproximuje normální rozdělení. Takže můžete skončit nad i pod benchmarkem. Třeba i za 100 let. Vysoké poplatky zvyšují pravděpodobnost, že skončíte pod ním.
(Kde jste u Vanguardu přišel na průměrný roční výnos 4,53 % za poslední 3 roky? Neříkám, že to je nutně blbě, možná se koukám špatně já, ale odkud to číslo máte? Já u Vanguardu (VTI) na Morningstaru čtu cca 16 % ročně za poslední 3 roky v USD. Dolar za stejnou dobu o 3 kačky posílil.
Jo, a jestli používáte ČISTÝ výnos, tak ve vzorci musíte odstranit koeficienty 0,9995 a 0,975. Jinak se strašně snižuje výnos fondu, hlavně Top Stocks.)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

15. 7. 2014 23:49 | Petr

"Ano, někteří zahraniční brokeři si účtují jen $5 (...) pak to vychází tak jak píšete" Myslím tím, že při poplatku $ 5 se dostanete pod 3 % na vstupu + výstupu už při necelých 6700 Kč.
"(Kde jste u Vanguardu přišel na průměrný roční výnos 4,53 % za poslední 3 roky? Neříkám, že to je nutně blbě, možná se koukám špatně já, ale odkud to číslo máte? Já u Vanguardu (VTI) na Morningstaru čtu cca 16 % ročně za poslední 3 roky v USD." Beru Vanguard Total International Stock ETF (VXUS), se kterým Top Stocks srovnáváte, odsud: https://personal.vanguard.com/us/funds/snapshot?FundId=3369ampFundIntExt=INT#tab=1. Místo amp zadejte znak ampersand, příspěvek se s ním nedá vložit.
"Jo, a jestli používáte ČISTÝ výnos, tak ve vzorci musíte odstranit koeficienty 0,9995 a 0,975. Jinak se strašně snižuje výnos fondu, hlavně Top Stocks.)" Moje chyba, to je tak, když člověk píše příspěvky po nocích.
Zbytek souhlas.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 13. 07. 2014 08:45)

16. 7. 2014 9:06

POKUD Top Stocks nemá větší než tržní loading SMB (= small stocks) a/nebo HML (= value stocks) a/nebo MOM (= momentum), tj. JESTLIŽE aproximuje tržní portfolio, PAK očekává výnos tržního portfolia bez ohledu na koncentrovanost fondu.
Vzhledem k očekávané tržní rizikové prémii cca 6 % p. a. a aktuální bezrizikové úrokové míře cca 0 % (1M) očekává Top Stocks 6 % p. a. Totéž platí o VTI i VXUS a jejich kombinacích. (POKUD všechny alternativy včetně Top Stocks považujete za aproximaci tržního portfolia. Já Top Stocks za aproximaci čehokoliv nepovažuju. Ale budiž.)
Při investici na 1 rok a poplatku $8 se proto vyplácí investovat do VTI (nikoli VXUS) od cca 6400 Kč. Při investici na 1 rok a poplatku $5 se to vyplácí od zhruba 4000 Kč. Při investici na 5 let a poplatku $5 se to vyplácí zhruba už od 1400 Kč.
Ad měnové zajištění - za poslední 3 roky dolar posílil o cca 20%. Tříletý kumulovaný výnos VXUS v Kč proto: (1+18,18%)*(1+20%)-1 = 42% (VTI: 1,5807*1,2-1=90%). Kdybyste držel 80% ve VTI a 20% ve VXUS, tak váš tříletý výnos bude: 0,8*90%+0,2*42%=72%+8,4%=80,4% (= cca 21 % ročně). (To je samozřejmě nepřesné, poněvadž jste nerebalancoval. A co se týče hedgingu - abych argumentoval úplně korektně, tak očekávaný výnos měnového zajištění se blíží 0 minus náklady na zajištění. Očekávaná hodnota měnového zajištění je tedy negativní.)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

16. 7. 2014 11:13

Jasně, chybka! Už to vidím! Uvažuju hrubý výnos VTI i VXUS místo čistého. Ale vy zase uvažujete čistý výnos VXUS "after tax on distributions + sale of shares" a NRA není poplatníkem (long-term ani short-term) capital gains tax, tuplem ne v nejvyšší US federální sazbě, takže 4,53% per annum nesedí. A výnos "after tax on distributions" je zas výnos po nejvyšší US federální dani z dividend. Ta je někde nad 20 %. Tím pádem se to bude pohybovat spíš někde mezi "before tax" a "after tax on distributions".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

24. 9. 2014 18:36

Citace - Petr / 08.07.2014 23:41

Pokud jde o vstupní náklady, nákup ETF u nejlevnějšího českého brokera vyjde na nějakých $ 8 nákup + $ 8 prodej. Z toho vyplývá, že pod 3 % na vstupu + výstupu (u Top Stocks je výstup zdarma) se u ETF dostanete až při nákupu za cca 11000 Kč. Pro člověka, který chce investovat měsíčně třeba 1000 Kč nepoužitelné.
Komerční banka nově nabízí akciový indexový fond Amundi Index Equity North America, zajištěný do Kč. Vstupní poplatek 3 %, celková roční nákladovost cca 0,5 % (v závislosti na nákladech měnového zajištění).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr 08. 07. 2014 23:41)

2. 10. 2014 11:05 | Proč?

Na riziku investora,který vkládá své zdaněné prostředky, profitují parazité z bank a stát, který by rád oholil už několikrát oholené.Zlodějský systém nastavený zloději.Navíc pravidly v bankách jsou investorům nastaveny překážky k investování v pravý čas nedovzdělanými zaměstnanci, kteří o investování nemají často povědomí či povolení ke vstupu do systému.Vlastní počítače jsou vždy rizikové,nemáme dostatečnou ochranu přístrojů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Baudiš

podnikatel, Avast

Jiří Pehe

politolog

Pavel Baudiš
ÚSPĚŠNOST
53,57 %

z 28 duelů
×
Jiří Pehe
ÚSPĚŠNOST
21,05 %

z 38 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Technická úroková míra, LIBID, Autarkie, účastnické fondy, jan sedláček, transformované fondy, penzijní fondy, daňové odpočty, železná ruda, stagnace ceny, zdeněk rudolský, GEnius Gratis, Luboš Smrčka, délka fixace, úsporná opatření, zaplo finance, Neograph, blankoindosament

4L07584, 3AE0651, 4L07584, 9S21140, SH0A0004

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK