Drábek se švarcsystémem prohrál KO. Teď ho vyzvou Babiš a Marksová

Jednou je pro vládu švarcsystém veřejný nepřítel číslo jedna, jindy zanedbatelný problém, kterému není potřeba věnovat větší pozornost. Tyhle dva postoje se střídají (i u téže vlády) jako noc a den. Právě teď jsme ve fázi, kdy se zase sbírá vojsko na křížové tažení proti „zaměstnávání na živnosťák“. Korouhve pozvedají šéfové ministerstev financí a práce a sociálních věcí.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 6. 2014 10:17, jp

Pořád jen další a další kontroly, razie, postihy, pokuty… Proč mám pocit, že jdeme špatným směrem? „Nelegální“ švarcsystém. Může být za nelegální vůbec označen dobrovolný obchod mezi dvěma subjekty? Předpokládám, že pistoli u spánku nikdo nikomu nedržel. Pak je možnost najít si jiné zaměstnání (není-li, pak takový zaměstnanec dostal nejlepší možnou nabídku, která je k mání), nebo jít na pracák. Myslet si, že živením dalších úředníků a zaváděním dalších represí se zvýší zaměstnanost, je naivní. Dává-li dnes zaměstnavatel živnostníkovi nějakou sumu (kterou si může dovolit na tento účel vynaložit), pak stejnou sumu mu nedá při zaměstnání. Zaměstnanec na tom ztratí, stát získá (svoje odvody). Přitom snad stát tu má být pro lidi, a ne naopak!? Lze pak vůbec mluvit o tom, že stát o něco přichází? Naopak každá koruna, která zůstane v kapse občana, bude s nejvyšší pravděpodobností lépe utracena, než když zeroduje po cestě k úředníkovi a nakonec skončí v řepce, solárech apod. Celé mi to připadá jen jako další plíživé zvyšování státní moci a někteří (závistiví) jedinci tomu budou ještě tleskat, ať už jde o švarcsystém nebo související zvyšování odvodů živnostníků (zajímavé je, že se nikdy nemluví o sbližování druhým směrem – snižováním odvodů zaměstnanců). I ekonomický přínos represí bude nakonec negativní. A pak, kde je Babišův slibovaný boj s korupcí a ušetřené stamiliardy?

+32
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 6. 2014 16:59, antonin jizba

To ze clovek pro nekoho pracuje na zivnostak v ramci svarcsystemu ostatnim obcanum nic dobreho neprinasi . Prave naopak to vlastne ostatnim ublizuje. Protoze za 1.vetsinou jde o praci kde by mohl pracovat na plnny uvazek jako zamestnanec. 2.odvod do statni kasy a do socialniho systemu je vetsinou minimallni pokud je vubec nejaky -a pak tyto penize chybi. 3. Na trhu prace je pak tento system zneuzivan zamestnavateli na ukor radovych zamestnancu. Takze muj nazor je temto system potirat jak je to jen mozne.

-20
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 30 komentářů)

6. 2. 2019 14:39 | Josef

Problém je, že lidi pracující na švarcsystém zaplatí daň v konečném důsledku 0 Kč. ... Paušál řemeslník 80 na 20, neplatí za svoje nic pro řemeslo, protože je vlastně normálně zaměstnán a na konci roku mu odečtou hypu a děti... Fakturuje 70 000 kč měsíčně a z oho zaplatí jen např 5 - 8 000 zdravotní a sociální. Jak k tomu přijdeme my zaměstnanci??? Proč my když vyděláme milion, dáme skoro půlku státu a osvč na švarcsystém nic? Však za mě je to krádež a na kriminál.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 6. 2016 16:32 | Soňa

Ona si vláda totiž neuvědomuje dost důležitou věc a to, že jak treba my co máme možnost dostávat náhodile práci v SRN a máme možnost party lidí co vlastní ŽL a A1.....tak je při nás nesmysl je zaměstnat? Nebereme za ně milióny, jsme rádi, že nějak "nezávisle" fungujeme a to samé lidí pod námi na ŽL...každý z nás si je rizik vědom a tak jsme to prijmuli....ale jak po nás stát může chtít ty lidi zaměstnat, když teď mám práci jistou např.na měsíc a nevím kdy bude další? Co my budou ty zaměstnanci potom dělat?...půjdou marodit?..kdo je bude platit?atd...jednou se rozhodli být živnostníky a tak jsou za sebe odpovědný a my přeci nejsme Matky Terezy abychom rozdávali druhým a sami na chleba neměli. Hold někdo vlastní velké podniky (Agro....) ale někdo je rád, že tu svou mini rodinnou firmu uživý a odmítá se tomuto podřídit....tak kde pak jsme? A jaké úniky? Vždyť mi vystaví živnostníci fakturu, jako já firmě nademnou a každý pak přeci odevzdá daňové přiznání....na fakturách jsou iniciály dané osoby a účty, kam se peníze posílají...tak o jaké úniky tedy jde?? Už toho tady zase začínám mít dost....stále se nám snaží někdo diktovat, jak se uživit....a oni nám na chleba nedají, vydrzuji si jinou skvadru, těch co ani neví co práce je.....
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 7. 2014 6:53 | Jarmila

Já myslela, že žijeme v demokratické zemi, kde si člověk může vybrat práci sám. Důležité je, aby se vůbec podařila sehnat.. Člověk si na sebe musí vydělat sám, taková almužna od státu Vás tak akorát přivede do exekuce. Tak nevím, co vláda stále řeší.. Je to horší než za totality a ty manýry exekutorů přirovnávám ke gestapu. To se Vám, páni politici daří....
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 7. 2014 6:31 | Zuzana

Asi je pro stát lepší vybírat co nejvice peněz na daních a pak rozdávat na úřadu práce lidem na sociálních dávkách.. To je logika našeho státu. Takhle ale nebude pracovat nikdo z těch, co jsou v evidenci úřadu práce. Znám takové, kteří jen čekají na dávky od státu a nehnou prstem, aby si něco hledali.. Pak se jen vymlouvají, že je každý chce jen zaměstnant na švarcsystem, ale ten se potírá a tak jim vyhovuje být doma a vlastně nemít žádné problémy.. Hold jsme státem, kde se lidé nezapojují do práce, protože by mohli mít ještě průšvih za to, že vlastně pracují... Dobré, že ?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 7. 2014 10:54 | Pavla

Nevím a nechápu, proč každý před volbami slibuje hory doly a pak skutek utek.. V době, kdy není práce a kdy spousta firem má velké finanční a vůbec existenční problémy, chtějí potírat švarcsystem, který snad jediný ještě umožní lidem práci.. Copak není dost lidí na úřadech práce ??? Je lepší brát od státu podpory, sociální dávky aj. než si na sebe vydělat sám????????? Švarcsystem by rozhodně měl být legalizovaný.. Podnikatelé za to platí několikrát, navíc stát jim v případě nemoci nebo ztráty výdělku takřka nic nedá... Takže o co vlastně p. Babišovi, či vládě jde ???? Navíc, souhlasím s názorem, že snad žijeme v demokratické zemi a každý si o sobě rozhoduje sám...
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 7. 2014 7:40 | Roger

Přesně tak, tito lidé stát nezatěžují, tak proč jim škodit a posílat je na úřady práce? Kdyby raději potírali to, že někteří po většinu života jen pobírají dávky - za nic. Pomalu začínám mít pocit, že i ten komunismus byl v tomto odpovědnější, a penězmi na nemakačenka tak neplýtval. Jenže co, vlády pracují na principu, že si musí uplatit, či koupit masy, ne hlasy těch, kteří 'stát' ve skutečnosti primárně dotují.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 7. 2014 7:52 | Ladislav

Já se domnívám, že žijeme v demokratické zemi, kde si snad každý OSVČ může vydělávat, kde chce a také hledat si práci, kde mu jí vůbec dají... Co to je za nesmysl, že pokud někdo pracuje na živnost u stejné firmy, dopouští se švarcsystemu, který se v naší zemi tak potírá... Ať nás tedy p. Babiš zaměstná ve svých firmách, rádi budeme u něj zaměstnanci... Ale dnešní doba nabízí jen práci tímto způsobem a my jsme rádi, že máme vůbec na živobytí...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

7. 7. 2014 7:21 |

Známý mi popisoval jak to chodí u nich ve firmě... Dokud bylo DPH rozumných 5%, nebyl důvod ho řešit, o zakázku "bez papíru" si řekl jen cca každý stý zákazník - za ty komplikace to stálo jen chronickým škrtům. S každým dalším zvýšením ovšem takových poptávek přibylo, dnes je DPH 15% a o to jak se jí vyhnout se zajímá minimálně každý druhý zákazník. Kdyby firma řekla, že toto nedělá, zkrachuje - poptávce ráda vyhoví konkurence. Výsledek? Polovina výroby jde načerno, zaměstnance firma neuživila, a už téměř neuživí ani lidi co pracujou "šwarc", většina jich tam dělá úplně načerno a jsou zároveň na pracáku, a musí být rádi že mají aspoň na chleba. A daně nedovádí nikdo, protože se na ně nevydělá. Až tam to naši zákonodárci s jejich "vylepšováním" podmínek pro podnikání dotáhli. :(
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 7. 2014 23:46 | Vladan

...i když živnostník pracující ve stylu švarcsystém neodvede, žádné odvody ze mzdy pak stejně vydělané peníze utratí zde v tomto státě......takže nevím o co úředníkům jde.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 6. 2014 6:59 | Břetislav

A to si p. Babiš neuvědomuje, že si živnostníci všechno musí platit sami, jen aby měli práci ??? Že třeba nepobírají nemocenskou, že šetří peníze firem, aby ty v dnešní těžké ekonomické situaci vůbec přežily ?? Kdo platil opravdu malé daně byli jen ti nejchudší živnostníci, jinak odvody se nijak nevybočují od zaměstnanců. A jak tedy udržet zaměstnanost, aby všichni tito OSVČ neskončili na ÚP? Minulé vlády moc dobře věděli co dělají, když švarcsystem přehlíželi, ale tato vláda jen naslibovala hory doly a skutek utek... Teď budou živnostníci teprve třít bídu s nouzí... Jak ubohé rozhodnutí v této již tak těžké době potírat švarcsystem...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 6. 2014 14:01 | vlasta novotný

Rozhodně bych v současné ekonomické situaci ponechal švarcsystem... Spousta firem má neskutečné problémy a díky švarcsystemu jsou schopni alespoň částečně vyplatit i opravdové zaměstnance. Copak chce pan Babiš opravdu zlikvidovat tolik lidí a úplně zavřít firmy ??? Zákaz švarcsystému bude znamenat velkou nezaměstnanost, příliv lidí na úřady práce, zvýšený počet exekučního řízení - to se bude p. Babišovi líbit ??? Jak může někdo takhle uvažovat, to je pro mne nepochopitelné ... A co ekonomika ??? Kdo bude nakupovat, tedy přesně řečeno za co ???? Víte o tom, že právě živnostníci( ne samozřejmě všichni) jsou schopni ještě kupovat ty předražené potraviny, držet automobilový průmysl, občas koupit nějaké to oblečení, elektroniku aj. Jsem celý dosavadní život zaměstnanec, vydělávám průměrně v hrubém 25.000,- Kč/měs. a jsem velice rád, že mám na nájem, elektriku a základní jídlo... Mám obyčejné auto zn. Škoda z autobazaru, které jsem před rokem vysplácel a jsem také rád, že se o dovolené dostanu tak do Krkonoš... Myslíte, že jsem s tímto průměrným příjmem pro stát nějaká záchrana ??? A pokud zruší švarcsystém, a nebudou moci se přijmout alespoň na čas OSVČ a nebo naši společnost navštíví kontrola, firma nás propustí... Copak pane Babiš - bude toto Vaše optření pro stát výhodné ???
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 6. 2014 11:14 | V.Mlich

Dopadne to stejně jako u "malého rozsahu" a dohod: Když nařídili, že u jednoho subjektu se poměry musí sčítat, tak se prostě vytvořilo více subjektů a dohody se uzavřely s nimi. Stejně tak "pan Švarc" vytvoří další subjekt a OSVČ bude pár měsíců fakturovat tam. Další kolo bude zkoumání vlastnických struktur, t.j. další pracovní místa pro úředníky placené z našich daní. Až se nakonec dodaníme k prosperitě.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 6. 2014 13:33 | Glider

Par poznamek: 1) Nečerpají sociální dávky ani podporu v nezaměstnanosti - jiste ze cerpaji, sezoni pracovnici si proste zivnost na zimu prerusi a hura na pracak nebo na socialku. Ale tohle bych jeste bral. 2)Pokud odvádějí jen minimální zálohy na sociální pojištění, zadělávají si také na minimální důchod - klasicka lez. Za prave, duchody jsou tak solidarni ze ve finale stale dostanou mnohem vice v pomeru k tomu co odvedli nez zamestanci. A hlavne, kdyz s timto nizkym duchodem nevyjdou (coz nevyjdou) tak jednak budou nadavat jaka je stat svine ze jim nedopreje dustojne stari kdyz prece cely zivot tvrde pracovali, s tim ze nezaplatili zadne dane se pochopitelne chlubit nebudou. A ve finale stejne skonci na socialce ktera jim rada z nasich penez k duchodu prilepsi mnohdy na vyssi uroven nez ma vetsina zamestanacu.
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 6. 2014 21:29 | KLM

SUPER NAVRH - kontroly zamerene na to, kde se dane plati a casto vetsi nez zamestnanecke!!! Souhlasim s tim, ze hodne velkych firem, kteri jsou neplatci DPH, shani lidi na zivnostak - casto je to ale projektove, tedy omezena doba, fixovany termin a omezene celkove penize. Ale ti pokud uz jsou platci DPH, tak nejprve utopi DPH 21% ktere si nikdo neodecte a nasledne zbytek zdani sice jako osvc, takze dohromady je to vice (navic si casto plati ucetni apod. takze dalsi naklady) - takze jsou na tom jeste hur nez kdyby byli zamestnanci. STATNI LOGIKA: proto je na ne nutne poslat kontrolu a potrestat je. VYMYCENI SVARCSYSTEMU POVEDE TEDY k legalnimu zamestnani (pokud jim zvysi kvoty - jinak k nezamestnanosti) a v dusledku snizeni vyberu dani. Navic pokud je ten chudak opravdu na smlouvu s riziky a na dobu omezenou, je jeste sikanovan statem mesicni povinnosti odevzdavat DPH a nikdo neresi jestli mu plati nebo ne a jestli plati vcas - proste DPH odvede a doufa... Takze pokud nekdo takto poctive plati dane, bezte na nej, bijte ho a nahazejte mu dalsi klacky pod nohy. DEKUJEME, PANE BABISI. Doufam, ze volby budou drive nez za 4 roky, sice nevim, koho budu volit, ale vim, koho nebudu!!!!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 6. 2014 9:42 | Dana

Pořád se švarcsystém skloňuje v souvislosti se živnostníky. Stát křičí bijte je, tlučte je, kontrolujte je. Ale nikdo nevidí a nebo nechce vidět, že hlavně pojišťovny a finanční společnosti i nutí zájemce o tuto práci do ŽL. Tady lítaj milióny, ne-li miliardy. Pracovní servery jsou plné inzerátů na takové pozice, což asi i výrazně zkresluje statistiku volných pracovních míst. A zajímá to někoho? Ne. Dál bude stát ždímat chudáky, co se jen chtějí uživit a spoléhat na sebe ne na stát.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 6. 2014 20:59

Ne, bude to poňouknutí ke kontrole, jestli jde nebo nejde o švarc.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 6. 2014 19:07 | mai

To je nesmysl.Švarcsystém vznikl díky vysokým nákladům na pracovní místo.Tím padá bod 1.Žádné místo by tedy nevzniklo,firma by pro zaměstnance neměla místo,protože by se zvýšily náklady.Co se týče bodu 2,tak stát by nedostal do kasy vůbec nic a naopak by spousta OSVČ jelo v šedé ekonomice a k tomu by pobírali podporu a soc. dávky.Potíráním švarcu tedy stát prodělá mnohem více peněz,než když ho nechá být.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 6. 2014 18:53 | mai

Pokud bude OSVČ dlouhodobě pracovat pro jeden subjekt bude trestné? Co je to za hovadinu? Se švarcem to přeci nemá nic společného.Mohu pracovat 30 let pro jedinou společnost a švarc to není.Tady už opravdu neví pravá,co dělá levá.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 6. 2014 18:17 | Pavel

Nikdo ale nemluví o tom, proč se vlastně švarcsystém v praxi osvědčil a čím bude nahrazen, když bude oiciálně zrušen - je totiž zřejmě v praxi potřeba. Hlavní výhodou švarcsystému je totiž fakt, že se v něm platí jasná částka za určitou práci. Zejména tehdy, když náhle potřebuji udělat nějakou práci a na ni přijmout a pak propustit zaměstnance je příliš těžkopádné. Jaký je rozdíl mezi švarcsystémem a subdodávkou? Obávám se, že se tomuto vyjadřují zejména lidé, kteří nemají a neměli nikdy praktickou zkušenost z organizyce práce, například pár let dělat stavbyvedoucího, nebo výrobního náměstka ve výrbním dniku.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 6. 2014 17:55 | Marek

No jestli kontroly, tak bych začal u hlavy. Já myslím, že asistenti našich poslanců, pracující na ŽL využívají právě švarc systému. Ovšem jestli toto zaměstnání nenaplňuje toto chování, tak pak ho vlastně v naší zemi vůbec nemáme. Kontroly jsou pak zbytečné a mediálně nafukované. Viděl bych to také pustit se jiným směrem pro naplnění státní pokladny.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiří Rusnok

ekonom a politik

Jan Kalvoda

advokát a exministr

Jiří Rusnok
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů
×
Jan Kalvoda
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services