Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Nové auto je drahá věc. Pro toho, kdo šetří a dívá se po jetém autě v bazaru, bývá důležité, kolik ukazuje počitadlo najetých kilometrů. Je to s podivem, vždyť všeobecně se ví, že kvůli nejrůznějším „kutilům“ se tachometrům absolutně nedá věřit. Se stáčením tachometrů dosud nikdo nic nedokázal udělat. Podaří se to ministru Mládkovi?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

9. 6. 2014 16:22, jezevec

řešení je jednoduché. při každé změně vlastníka se dělá evidenční prohlídka, každé dva roky a při dovozu se dělá technická. takže se zadá povinnost evidovat při těchto kontrolách také stav tachometru, a dá se povinně do veřejné databáze na internet (aka justice a obchodní rejstřík).
to se nedá ošidit, je to skoro zadarmo, a infrastruktura už je vybudovaná. a hlavně - bylo na první pohled a navždy vidět, kdo tachometr pozměnil. ale to by se muselo chtít, a ono se nechce.

Reagovat

 

+25
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

10. 6. 2014 11:55, vitas

To mate z toho ze vedome kupujete ojetiny z cele evropy a delate tu vrakoviste. Nemec si v cechach auto nekoupi. Kdo chce dobry stav tak si to zjisti, a proveri. Zavola do dealerstvi a oni mu reknou prubeh serv hystorie. Koupim mebo jdu pryc. Najivita a ceska blbost nezna mezi.

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (17 komentářů)

9. 6. 2014 7:08 | Lemming

Chybí mi tam podle mě nejrozumnější možnost: "Šířit mezi lidmi osvětu, že důležitější než nějaké čísílko je reálný stav vozidla". Samozřejmě, vědět kolik má auto opravdu najeto je dobré kvůli výměně některých komponent, ale celkově mi to přijde nejlepší řešení. Bohužel, vyžaduje to, aby lidi mysleli a to bolí, takže mnohem radši tleskají tomu, kdo jejich problém "vyřeší", hlavně, že nebudou muset myslet.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

9. 6. 2014 9:45 | czhunter

Teoreticky by stačilo, aby každý kupující trval na tom, aby v kupní smlouvě nebyla položka "stav tacometru" (protože tam opravdu můžete vyplnuit cokoliv, co si na těch kolečkách netočíte), ale "minimální počet ujetých kilometrů" či podobná, gramaticky-právně správně popsaná položka.
Pokud by se později při jakékoliv kontrole zjistilo, že někdy dříve už byl počet najetých km větší, jde o "rozpor s kupní smlouvou" s jasně danými pravidly.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

9. 6. 2014 11:40 | V.Mlich

Já bych nařídil, že při prodeji do bazaru by se měly tachometry povinně nulovat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

9. 6. 2014 12:44 | Radek Š.

Dnes se nabízejí auta dovezená z D za cenu, za kterou se obdobné auto v Německu nedá koupit a to v tom má prodejce náklady spojené s dovozem a svůj zisk. Dokud bude poptávka po autech za nereálné ceny, tak budou podvody s tachometry a nepomůže žádná změna zákonů, viz Německo.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

9. 6. 2014 16:22 | jezevec

řešení je jednoduché. při každé změně vlastníka se dělá evidenční prohlídka, každé dva roky a při dovozu se dělá technická. takže se zadá povinnost evidovat při těchto kontrolách také stav tachometru, a dá se povinně do veřejné databáze na internet (aka justice a obchodní rejstřík).
to se nedá ošidit, je to skoro zadarmo, a infrastruktura už je vybudovaná. a hlavně - bylo na první pohled a navždy vidět, kdo tachometr pozměnil. ale to by se muselo chtít, a ono se nechce.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+25
Líbí
Nelíbí

9. 6. 2014 18:10 | Rada

A kdo najezdí hodně, tomu se stejně vyplatí před každou technickou tachometr stočit (stočení před prodejem se dělá už dnes, tam by nebyla žádná změna). První STK je po čtyřech letech, auto staré necelé čtyři roky tedy stačí stočit jednou (stejně jako dnes).

Nevěřím, že stáčí jen bazary. Určitě je spoustu aut stočených majiteli a na to nikdo nepřijde, protože ti si hlídají, aby byl tachometr stočený předtím, než na STK zapíšou stav do databáze. Je samozřejmě nutné vyhnout se značkovému servisu a nebo jezdit ke známému, který tam zapíše požadovaný počet km.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 09. 06. 2014 16:22)

9. 6. 2014 18:17 | Rada

Také mi přijde, že je kolem stáčení zbytečně velký povyk. Dacie se 100 tis. km bude v průměru nepochybně v horším stavu, než Toyota, Mazda, BMW apod., které mají na tachometru to samé a ve skutečnosti mají najeto mnohem více.

Navíc záleží na stylu používání vozidla a na kvalitě servisování (samozřejmě i některé značkové servisy stojí za....). Jsou lidé, kteří dokážou zničit turbo za několik desítek tisíc kilometrů a jiným vydrží mnohem déle. Obdobné je to u jiných součástek.

Např. referentské vozidlo může být po několika tisících kilometrech v dost žalostném stavu a kdo hledí jen na číslíčko na počítadle kilometrů, ten může být dost nepříjemně překvapen.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Lemming 09. 06. 2014 07:08)

10. 6. 2014 10:42 | Lubomír Čáslava

Bohužel se opět začíná odprostředka a z toho vznikne zase leda tak paskvil. Bude to fungovat jako u falešných bankovek, kdy se z každého, kdo takovou falešnou bankovkou platí, může stát zločinec, který se privinil tím, že není specialistou na rozpoznávání ochranných prvků u všech těch papírků. U aut tedy potrestají prodejce, který se provinil tím, že nemá speciální přístroj nebo věšteckou kouli, které by mu umožnili zjistit, že je tacháč stočený. Přitom by to celé šlo. Musel by ale někdo používat mozek. Auto má na počátku životního cyklu garanci výrobce potažmo autorizovaného prodejce na "nulový stav" tachometru. Stačilo by zákonem zajistit opatření na uhlídání následných převodů vozů v rámci jejich životního cyklu. Každý vůz musí mít po dvou letech TK. Zde se jednoduše porovná počet km od minulého STK a ten nesmí být nižší než minule. To může fungovat i v rámci EU. Počet najetých km může být s novými technologiemi monitorován i online po celou dobu životního cyklu vozu. Vymyslet se dá spousta věcí. Takový vůz může mít značku Garance najetých km a přístup do ověřovací db by měl být rozhodně zdarma. Zbydou pak vozy, které budou mimo systém kontroly životního cyklu a zde jde kupující do rizika a možným stočením km musí počítat. Zde pak není co a koho trestat vyjma případů, kdy se vědomé stočení prokáže přímo pachateli.To je pak prokázaný podvod a není třeba už nic vymýšlet. Chce to koncepci. Ne záplaty ..
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

10. 6. 2014 10:43 | Lubomír Čáslava

Bohužel se opět začíná odprostředka a z toho vznikne zase leda tak paskvil. Bude to fungovat jako u falešných bankovek, kdy se z každého, kdo takovou falešnou bankovkou platí, může stát zločinec, který se privinil tím, že není specialistou na rozpoznávání ochranných prvků u všech těch papírků. U aut tedy potrestají prodejce, který se provinil tím, že nemá speciální přístroj nebo věšteckou kouli, které by mu umožnili zjistit, že je tacháč stočený. Přitom by to celé šlo. Musel by ale někdo používat mozek. Auto má na počátku životního cyklu garanci výrobce potažmo autorizovaného prodejce na "nulový stav" tachometru. Stačilo by zákonem zajistit opatření na uhlídání následných převodů vozů v rámci jejich životního cyklu. Každý vůz musí mít po dvou letech TK. Zde se jednoduše porovná počet km od minulého STK a ten nesmí být nižší než minule. To může fungovat i v rámci EU. Počet najetých km může být s novými technologiemi monitorován i online po celou dobu životního cyklu vozu. Vymyslet se dá spousta věcí. Takový vůz může mít značku Garance najetých km a přístup do ověřovací db by měl být rozhodně zdarma. Zbydou pak vozy, které budou mimo systém kontroly životního cyklu a zde jde kupující do rizika a možným stočením km musí počítat. Zde pak není co a koho trestat vyjma případů, kdy se vědomé stočení prokáže přímo pachateli.To je pak prokázaný podvod a není třeba už nic vymýšlet. Chce to koncepci. Ne záplaty ..
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

10. 6. 2014 10:59 | ST

Stáčení podle mě nejde jakkoliv legislativně zabránit. Ani v Německu, kde stáčení je trestný čin není problém narazit na stočené auto.
Podle mě nejjednodušším řešením by bylo zavedení celoevropské databáze, která by shromažďovala jak údaje od národních STK, tak i od autorizovaných servisů. Ideální by bylo, kdyby byla k dispozici aplikace na mobilní telefon, kde by po zadání VINu by se objevila informace o konkrétním vozidle. Podobně jako dnes podle SPZ (RZ) je možné dohledat zdali a kde je vozidlo pojištěné. Chápu, že z něčeho takového by Cebia neměla radost, ale spousta lidem by to usnadnilo nákup ojetého vozu.
Jinak podle mě ten, kdo věří bazarníkům si se nemůže divit, že byl oškubán stejně jako ten kdo si k nákupu nepřizve spolehlivého automechanika.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

10. 6. 2014 11:02 | ST

Tak nějak. Číslo na tachometru nemusí vůbec, ale vůbec odpovídat stavu vozu. Mohu mít dva vozy jeden se 100 000 a druhý s 300 000 km, který může být v mnohem lepším stavu než ten první, protože se o něj bylo řádně pečováno. Při nákupu by se lidé než o rok výroby a stav tachometru měli zajímat o celkový stav vozu, o jeho servisní historii. Protože pokud někdo zanedbá servis, tak se mu to může pořádně vymstít.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rada 09. 06. 2014 18:17)

10. 6. 2014 11:05 | ST

Toto je dobrý nápad. Něco podobného funguje na Slovensku, kde jsou veřejně (na internetu) dostupné informace z STK. Jenže spousta km se "ztrácí" při dovozu aut ze zahraničí. Proto by bylo ideální zavést celoevropskou databázi, která by dané údaje shromažďovala a umožňovala se k nim bez problémů dostat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jezevec 09. 06. 2014 16:22)

10. 6. 2014 11:55 | vitas

To mate z toho ze vedome kupujete ojetiny z cele evropy a delate tu vrakoviste. Nemec si v cechach auto nekoupi. Kdo chce dobry stav tak si to zjisti, a proveri. Zavola do dealerstvi a oni mu reknou prubeh serv hystorie. Koupim mebo jdu pryc. Najivita a ceska blbost nezna mezi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

10. 6. 2014 14:03

Máte pravdu. Kdo moc kouká na kiláky na počítadle, je trouba. Jak je to napsáno v tom obrázku nahoře.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ST 10. 06. 2014 11:02)

10. 6. 2014 14:14 | Pepa

A to byste se divil. Spousta bazarniku, kdyz se jim zde povede vykoupit slusne auto, ho jedou prodat do Nemecka.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (vitas 10. 06. 2014 11:55)

10. 6. 2014 18:40 | RNDr.

Já myslel, že je tam turbo :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 10. 06. 2014 14:03)

30. 6. 2014 18:35 | Dominik

já toto řeším přes cebii. nikdy jsem nelitoval těch 500 stovek za prověření protože nebudu dotovat podvodníky, kteří se na tomto byznyse přiživují.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (vitas 10. 06. 2014 11:55)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 382 418 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Vrácení mobilního telefonu
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobry den. Mam na Vás menší dotaz, 21.9.2016 jsem zakoupil mobilní telefon v kamenem obchodu T-mobile. Poslední dva dny jse mi telefon zacina sekat a zhasinat a hlasi mi to softverove chyby. Dotaz je jestli... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Libich

ekonom

Ondřej Tomek

podnikatel a investor, zakladatel NetCentrum

Jan Libich
ÚSPĚŠNOST
46,15 %

z 65 duelů
×
Ondřej Tomek
ÚSPĚŠNOST
72,00 %

z 50 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Optimální portfolio, Makroekonomie, Konsolidace půjček, mkreditka, diners club, moneycard fix, visa axa club, era kreditka, Spoluvlastnické vztahy, SVS ČR, dodavatelské řetězce, internetové sázení, Pavel Jirák, Notářská komora ČR, finanční ústav, chrastítka, hodnota podniku, fitness

4AY8691, 4C36508, 3Z96693, 3Z96686, 3Z96688

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK