Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

V Česku se hranice odchodu do důchodu neustále posouvá. Sousední Německo se naopak snaží umožnit lidem odcházet do důchodu dřív než dosud. Můžou mít pracující sedmdesátníci na trhu práce důstojnou roli? A jak vlastně vyřešit problémy důchodového systému? Zeptali jsme se Martina Potůčka, Vladimíra Bezděka, Jaroslava Vostatka, Aleše Michla a dalších ekonomů.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

9. 5. 2014 8:23, Larry

Jo, jo. Tak to je, když se stát a legislativa dostane do spárů nenasytných kariéristů. Desetitisíce nezaměstnaných mladých docela kvalitně vzdělaných lidí a na druhé straně spousta neperspektivních šedesátníků často bez odpovídajícího vzdělání v parlamentu a jiných státních institucích a firmách.

Reagovat

 

+49
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 5. 2014 7:37, purista

Milý autore, proč mezi ekonomy cpeš finančního analytika vaší poradenské firmy ? Protože vám tenhle web patří ??

Reagovat

 

-6
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (17 komentářů)

9. 5. 2014 1:52 | Zlatý Fanouš

Jak to Ti vládci v bývalém režimu dělali, že se chodilo do důchodu v 60 / šedesáti / letech a ženy dle počtu dětí ještě dříve ????!!!! A na všechny důchody, prostředky byly, nenaříkali, že populace stárne a podobné ble, ble, ble !!!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

9. 5. 2014 5:30 | Tarzan

Dokud budeme živit darmožrouty v kravatách tak se nic nezmění !
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

9. 5. 2014 7:37 | purista

Milý autore, proč mezi ekonomy cpeš finančního analytika vaší poradenské firmy ? Protože vám tenhle web patří ??
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-6
Líbí
Nelíbí

9. 5. 2014 7:43 | purista

protože jsme žili v uzavřené ZOO,obehnané vysokými ostnatými dráty to ti nikdo nevysvětlil, troubelínku ???
A s rozpadem ředitelství ZOO ( t.j. CCCP) už nebylo nikoho, kdo by byl ochoten za cenu poklonkování chcíplému bolševizmu ten skanzen dál financovat a soudruzi rádi přenechali odpovědnost nám, naivním klíčocinkačům...
sami v tu dobu ale už bzakládali firmy a dnes jsou z nich vážení soudruzipodnikatelé a všem se smějí do ksichtu...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zlatý Fanouš 09. 05. 2014 01:52)

9. 5. 2014 7:46 | Jana

Zlatý Fanouši, tehdy byla naprosto odlišní demografická struktura obyvatel, která PAYG systému (pokud nevíte, co to znamená, dohledejte si sám) nahrávala do karet. Je samozřejmě otázka, proč se z výrazných přebytků salda důchodového systému nevytvářely rezervy...!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zlatý Fanouš 09. 05. 2014 01:52)

9. 5. 2014 8:23 | Larry

Jo, jo. Tak to je, když se stát a legislativa dostane do spárů nenasytných kariéristů. Desetitisíce nezaměstnaných mladých docela kvalitně vzdělaných lidí a na druhé straně spousta neperspektivních šedesátníků často bez odpovídajícího vzdělání v parlamentu a jiných státních institucích a firmách.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+49
Líbí
Nelíbí

9. 5. 2014 8:58 | ppetr1

duchod byl taky 600kc v te dobe.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zlatý Fanouš 09. 05. 2014 01:52)

9. 5. 2014 11:16 | Květek

Jsou profese kam se dojede na invalidním vozíku a v klimatizované kanceláři či pracovně se lépe čeká na důchod který pro nepostradatelnost stále nepřichází.Na druhé straně běhat po střechách,dělat v těžkých podmínkách není zohledněno i když se statisticky ví jaký je věk dožití určitých profesí.Bude nová komise na toto brát zřetel?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+23
Líbí
Nelíbí

9. 5. 2014 14:25 | D

Samozřejmě, že záleží na profesi. Pokud někdo někde dříve přehazoval papíry z prava do leva a nyní čumí do počítače, tak to klidně může dělat do sedmdesáti i déle. Pokud někdo dře v škodlivém pracovním prostředí a je celou pracovní dobu ve stresu, tak se nedožije ani šedesáti let a nemusí si na důchod vůbec platit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

9. 5. 2014 21:59 | czhunter

Takový člověk bude nejspíš brzy brát důchod invalidní, který se platí ze stejného pojištění, jako důchod starobní, takže není důvod, proč by si jej neměl platit. Rizikovost zaměstnání má být zohledněna v platu, ne jinde, to je úchylárna.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (D 09. 05. 2014 14:25)

10. 5. 2014 18:55 | Roger

A nebylo by lepší každému umožnit odejít kdy chce, a výše důchodu by odpovídala tomu, kolik skutečně za život do systému přispěl? Neřeším, na kdy naše vláda stanoví odchod do důchodu - přestanu pracovat, až to uznám za vhodné a výhodné já sám.
Mne mnohem více trápí, že tu žije plno lidí, kteří nevydělávali skoro nikdy, a přesto si žijí poměrně nad poměry, protože to ten náš stupidní systém umožňuje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

11. 5. 2014 16:06 | Zerlinna

Do důchodu by měl jít člověk dle vlastního uvážení a dle naspořených peněz. Proč to určovat. Kdo na to má, může jít do důchodu kdykoliv chce. Třeba hned po ukončení školy. Nemusí na pracovní trh vůbec vstupovat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

16. 5. 2014 18:03 | Bohuslava

kdyby se nekradlo tak by zbylo na všechny. Rozkradl se důchodový fond, zlatý poklad, fabriky, firmy všechno. Do úřadů si vlezli kamarádi, příbuzní a přátelé přátel. Proč mají staří lidé ve věku 70 let pracovat na živnostenský list a živit mladé lidi v úřadech.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zerlinna 11. 05. 2014 16:06)

19. 5. 2014 13:37 | Tomas

To bude asi tim ze nas stim nezatezovali :D
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zlatý Fanouš 09. 05. 2014 01:52)

19. 5. 2014 14:00 | Tomas

Osobne bych bral odchod po tech 42let co budete odvadet do spolecneho rance potom at se kazdy rozhodne jestli pujde a nebo si zvysi duchod a max odchod klidne v 70
nevim jake jsou statistiky kdy zacnete chodit do prace jestli uz ve 20 ci 24letech tak to vyjde na 62-66let
Duchod by se mohl pocitat nejake procento z prumerne mzdy, klidne at si polepsi na stara kolena pokud si oddelal 42let je tu spousta lidi co budou mit problem tolik let odpracovat tak ti hold budou mit na plnohodntny duchod az po dovrseni 70let ci vice
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

1. 8. 2014 0:55 | eva Zajicova

mam odpracovanych 22 let duchod mi daji az v r.2017.Ti vedi co delaji je to hanba nasich politiku.V zari mi bude 65 let a mam 3 deti a jsem nemocna,castecni invalidni duchod mi odejmuli po 23 letech,uz bych mela byt zdrava podle ces. lekaru ,uvaruje ten kdo to ridi logicky?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

7. 2. 2016 7:02 | Pavla

Problem neni nedostatek penez, ale prerozdelovani. Za poslednich dvacet let se vyprodukovalo tolik jidla, ze by zasitilo 10 billionu lidi. Ale presto tisice umira hladem.Tito tzv. chudi lide tohoto sveta, si jidlo nemohou koupit, protoze byli "vylouceni z bohatstvi" obecne,a zejmena ve svych VLASTNICH zemich. Pricinou tohoto vylouceni je privatni vlastnictvi ve vsech, i tech nejneviditelnejsich koutech sveta. Kazdy kousek prirodniho a vyrobeneho bohatstvi patri NEKOMU,kazdemu kusu naseho sveta vladne stat, ktery garantuje nekterym obcanum pravo prerozdelit bohatstvi tak, jak se jim zlibi s vyloucenim ostatnich obcanu, kteri ovsem rovnez potrebuji a maji pravo participovat na jeho prerozdeleni.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 777 351 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Roman Janoušek

lobbista, podnikatel a kriminálník

Vlasta Parkanová

politička

Roman Janoušek
ÚSPĚŠNOST
10,34 %

z 29 duelů
×
Vlasta Parkanová
ÚSPĚŠNOST
29,63 %

z 27 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Profil investora, Matice, Vklad na viděnou, martin stára, brno, operátoři, tarify, mobilní operátoři, bhe energy, guldeny, Automarket Euro, index ekonomického sentimentu ZEW, DV Money, systém hodnocení rizik, DNA, phone banking, tereza dřímalová, CCS Kredo, MasterCard Electronic

3AP9787, 8A35107, 3B78807, 5AB2568, 2J57559

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK