Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Porodné i na druhé dítě, slib ČSSD z předvolebního programu a jeden z bodů koaliční smlouvy, začíná dostávat konkrétní obrysy. Ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová-Tominová ho chce zavést už příští rok. Je ale porodné nejlepší cestou, jak podpořit rodiny? Neocenily by spíš snížení daní? Co si o tom myslíte vy?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

24. 4. 2014 8:13,

Porodné bych zrušil úplně-akorát to motivuje sociálně vyloučené občany mít další a další děti do budoucna závislé jako rodiče na dávkách. Mateřskou bych zkrátil na světový či evropský průměr. Slevy na děti ano, ale v omezené a rozumné míře. Dnes už skoro žádní OSVČ neplatí daně a ještě dostávají bonusy a finanční úřady se tak v podstatě chovají jako sociální úřady a vyplácejí v podstatě sociální dávky místo toho, aby inkasovaly daně, které platí už jen hlavně bezdětní zaměstnanci, které můžou být větším přínosem nejen ekonomickým pro stát jako rodiny s X dětma do smrti závislými na dávkách a podílející se na kriminalitě.

Reagovat

 

+267
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (32 komentářů)

13. 8. 2014 6:58 | JBenes

Posouzení, zda snížení daní či porodné, je pro laika velmi složitou otázkou. Co však nedokážu pochopit, proč je navrženo "bezbřehé" porodné. Omezil bych ho na dvě, snad max. tři děti. Omezení obživy nemalého počtu rodin, které se živí "výrobou dětí" je jistě na místě.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

13. 8. 2014 12:11

Porodné nikoho neživí a neuživí. Pokud máte pocit, že někdo žije z dávek na děti, pak porodné v tom nehraje roli a nebylo by ani zvláštní motivací k pořizování prcků.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (JBenes 13. 08. 2014 06:58)

15. 9. 2014 11:12 | Petra Votockova

Dobry den.
Ano je to hezke ze mate zajem na porodne u druheho ditete. Ovsem je tam stale omezeni. Ja jsem napriklad porodila prvni dvojcata a vzhledem k tomu ze jsme s manzelem meli jak se tak rika normalni platy aby jsme vyzili, sem tam jeli na dovolenou a hlavne abysme bydleli, jsem nemela narok. Vubec se nebere v potaz do minimalni mzdy vydaje na bydleni. Jsou lidi kteri dostanou po rodicich nebo po pribuznych byt a nemusi resit vlastni bydleni. Pritom nemusi pracovat a vyjdou z minimalni mzdy a pak maji narok i na porodne. My s manzelem jsme to stesti nemeli a jako plno mladych lidi abysme slusne bydleli ve svem jsme si vzali hypoteku abysme si koupili aspon byt. Kdyz se to veme kolem celkove vydaje hypoteka+fond oprav+elektrika+odpady=20000 Kc. takze abysme to mohli poplatit musime mit minimalne ve spolecne domacnosti 20000 kc, do toho jsem nezapocitala vydaje abysme neumreli hlady. Proc se take nad touhle otazkou nepozastavite a nezahrnete do minimalni mzdy vydaje na bydleni. A nerozdelite na lidi s hypotekou a bez. V teto dobe mi prijde ze se lidi deli na ty co bydleni maji jiz vyrizene diky rodicum a lidi co si musi vlastni bydleni resit sami. Podle me by meli mit ulevy a narok na porodne lidi co maji hypoteku, coz je velky mesicni vydaj a kdyz odectu od cisteho prijmu hypoteku dostanem se take na zivotni minimum 2,4. Z meho pohledu narok na porodne druheho ditete budou mit zase jen cikani, protoze lidi pracujici by s takovymhle zivotnim minimem nevysli. S pozdravem Petra Votockova
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

19. 9. 2014 11:54 | Anna Stará

Dobrý den, opravdu si myslíte, že lidé, kteří dostanou dům nemají výdaje na bydlení? A co rekonstrukce? Střecha, okna, zateplení, elektřina... mohla bych pokračovat do nekonečna. Věřte, že bych radši stavěla dům nový. Starý dům má spoustu vad, které je nutné odstranit. Nejde jen o estetiku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petra Votockova 15. 09. 2014 11:12)

27. 9. 2014 12:07 | rom21

No super.jenže zda to pokryje stat.hradime dluhy uhelna,platby nemocnic,budky pro občany o2,nějake taximěřeni,cirkev,najem stichaček,vyši platy,a některe stare dluhy a nove vypujčka emisný dluhopisu..
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

27. 9. 2014 12:11

zvyšeni dluhu 112/90mld je stanoven na 100mld,dph 5%niž -40mld kryte sliby13.95mld,
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (rom21 27. 09. 2014 12:07)

17. 10. 2014 15:55 | Falkon Nightsdale

Porodné na druhé dítě je dobře míněný nástroj, který však vede do pekel.Problém je už v samotných parametrech - strop 11 tisíc, resp. 18,5 tisíc je nesmyslně nízký. Zvlášť když zohledníte, že až na 11 tisíc, resp. 17 tisíc si můžete přijít ze systému Hmotné nouze. Mělo by to tedy být spíše naopak, že podmínkou pro porodné (jakékoliv!!) by měl být nutný nějaký minimální příjem, ideálně delší dobu - což by mohlo jít propojit například s nárokem na mateřskou. Protože buďme upřímní i s vyšším koeficientem drtivá většina pracujících nebude mít nárok...
Na druhou stranu bych se neobával babyboomu dávkařů - oni si ty děti pořídí tak jak tak - protože to pro ně představuje bonus minimálně 1.740,- Kč měsíčně a navíc možnost o něco později čerpat peníze i z Příspěvku na péči (postižení vrozená i "získaná"), případně pěstounské dávky.
Daně jsou AFAIK lepším nástrojem, neboť míří na pracující - lidi s pracovními návyky a společenskou odpovědností, kterou mohou předat potomkům. Ti tvoří páteř našeho státu a proto by měli mít lepší životní úroveň, než nemakačenka - což nemají. Věřte, že na šetřeních u klientů hmotné nouze jsem kolikrát viděl krásné velké byty, které si pracující člověk nemůže finančně dovolit. (a možnosti limitace jsou velmi, velmi omezené)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

23. 10. 2014 8:21 | Marv

Vydávání porodného je hloupost, pouze to podporuje nemakačenka na sociálních dávkách. Buď zavést porodné pro všechny, nebo slevu na dani pro pracující ale nikoli jen další výhoda pro vybranou nepracující skupinu, která jen odčerpává peníze z daní které ostatní vytvoří.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

23. 10. 2014 17:39 | ebudulka

Já jsem toho názoru, že porodné by měli dostat všichni nebo nikdo.Příjde mi nefér, že již řadu let pracuji, odvádím daně a nedostanu nic, ale kdejaký nepřizpůsobivý porodné dostane.Notabene z mých daní.13 000 kč je pro mě hodně peněz. Kočárek jsme si koupili ojetý, protože na nový prostě nemáme. Vlastně všechno máme z druhé ruky nebo výprodeje.Stát podporuje ty lidi, kteří přivedou na svět potencionální nefakčenka a normální slušný, pracujíci lid si dvakrát rozmyslí, jestli bude mít vůbec dítě. To je v dnešní době a s přistupem našeho státu vážně luxus.Líbí se mi spíše myšlenka úlevy na dani, která podpoří pracující rodiče a ne nefakčenka.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

24. 10. 2014 9:55 | Krista

Porodné pro druhé dítě ? Ne děkuji to raději snížit daně. Jelikož je to stejně vymyšlené jen pro určitou skupinu spoluobčanu našeho státu a to především tu opálenou. Nesouhlasím absolutně s porodným na druhé dítě, více bych uvítala snížení daně nebo uplně zrušení daně pro jednoho z rodičů do 15 let věku dítěte!!!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

5. 12. 2014 7:30 | NežijmeCikánskýmZpůsobemŽivota

Ke na to vzít? Zrušit všechny dávky včetně těch v nouzi (ty jsou stejně jen pro cikány), vyplácet jen a pouze životní minimum, zrušit revitalizace vybydlených bytů po cikánech (místo toho pro ně za ušetřené peníze postavit holobyty). Trestat podvody s pěstounskou péčí. Já navrhuji za každé dítě z daní odpustit 10% a věřte tomu, že by na to bylo. Změnil by se poměr stran a bílí by rodili více, než cikáni. Pracující, co si to zaslouží. Ne vyžírky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

5. 1. 2015 15:57 | Katka

Zajímalo by mě, proč se tento příspěvek stále jmenuje PORODNÉ, když na to nemají nárok všechny maminky, které porodí své dítě, ale jen ty sociálně slabší. Buď bych dávku snížila a dávala všem a nebo úplně zrušila. I když to stejně nic neřeší. Stát by měl spíše podpořit lidi pracující, kteří odvádí daně a jsou prospěšný pro náš ekonomický systém a kde je i předpoklad, že i jejich děti dále budou podporovat systém a pracovat. A porodné pro druhé dítě? Stejný nesmysl - podpoří to jen děti nepotřebných, kteří nepracují a jejich děti spíše stejně pracovat nebudou. Mnohem lepší myšlenka je snížení daní = vyšší daňová sleva pro pracující rodiče. Stát furt jen podporuje, ty co nepracují, místo těch co pracují. Já si již více jak rok šetřím, abych mohla mít dítě a nepracující si ho pořizují aby měli peníze. Co s takových dětí má vyrůst? Lidem na sociálních dávkách bych nedala na dítě nic, když se neumí uživit samy, tak by i neměli mít děti. Vůbec by neměli mít nárok na nějaký příspěvek, ten by jim vznikl, až po odpracovaní min. 1roku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Daniel Křetínský

podnikatel, EPH a AC Sparta Praha

Jitka Hurábová

podnikatelka, LD Seating

Daniel Křetínský
ÚSPĚŠNOST
90,36 %

z 83 duelů
×
Jitka Hurábová
ÚSPĚŠNOST
26,92 %

z 26 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

RPSN, Přímé obchody, Účetní hodnota, zaměstnanec, vladimír vaňo, nta, daňový bonus, daně, Forfaiting, akty, dagmar kocmánková, p.a., Exxon Mobil, Adam Smith, Henry Ford, zaměstnanecký fond, termínový charakter, Jarmila Lehnerová

4S26370, 4SUCCESS, 2SZ7074, 3SI8345, 4AK8181

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK