Naštvaní ptáci útočí na vaše peněženky. Přes vaše děti!

Spolehlivě vás donutí jít právě do supermarketu X či Y. A utratit v něm víc, než potřebujete. Víc, než chcete. Obchodní řetězce mají v boji o zákazníka nebezpečného spojence: vaše dítě. Dobře vědí, že je Achillovou patou „rozumně nakupujícího spotřebitele“. A tak supermarkety svůj byznys razí právě přes ty nejmenší. Co si o tom myslíte?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 4. 2014 10:00, ST

Kdo se nechá ovládat dětmi, tak dobře mu tak. Navíc pokud své dítě nezvládám, tak ho do obchodu neberu. Je občas "zajímavé" pozorovat jak se děti hádají s rodiči.

+50
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

3. 4. 2014 15:26

co to tady melete za pitominy ? nespletli jste si web peníze.cz s webem plky.cz ???

-1
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 27 komentářů)

18. 3. 2015 9:50 | No kidding

Kdo nutí matky, aby daly na ječící fakany a kupovaly to?? Nemají pomalu na žrádlo, ale na blbý postavičky z plastu a špatně sešitýho plyše jo? Najednou!!!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 3. 2015 0:40 | lidinalyda

... souhlasím s paní , že lidé se chovají jako stádo ovcí, ovšem nesouhlasím s tím, že děti jsou spojenci obchodu proti nám nebo tak, kdo má děti slušně vychované tomu se to nestane, když pozoruji rádoby rodiče v obchodech někdy opravdu zůstává rozum stát a proto se mohu pochválit, že mé tři děti jsem vychovala skvěle, spíše naopak syn mi čte různé etikety a nabádá mně , no mami to snad nechceš koupit, chodí nakupovat rád sám, koupí jen co je napsáno na lístku a je šťasten, když polovinu nemají, protože má lehčí kabelu, filuta, musím podotknout, že tam tak často ani nechodíme, protože jsme líná rodina chodit po velkém obchodě, to raději jdeme ven ... všechny zdravím
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 5. 2014 11:39 | Mrkvička

S tím to výrokem s Vámi bohužel musím souhlasit i když nerada. Je pravda, že většina lidí se chová velmi stádově. Nevím sice v čem je to pro ně lepší, ale budiž. Dnešní maminky jsou vážně zajímavé a doufám, že nebudu vámi zmiňovanou(kritizovanou) maminkou. Pro zatím se držím v racionální (rozumné) rovině a prosíky dětí, které jsou zvyklé, že od svých maminek všechno dostanou, mě nechávají v klidu a dítě "bohužel" odejde s nepořízenou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 5. 2014 11:31 | Mrkvička

Problémy s dětmi v obchodě byli i když ještě obchodníci nevymysleli taktiku přes bonusy na víc. Známe to buď z vlastní zkušenosti nebo vyprávění svých známých. Dítě chce hračku (sladkost) a začne na celý obchod ječet (válet se po zemi, atp...)Už z tohoto důvodu nepůjdu do obchodu s dítětem, když ho nezvládám. Já osobně v obchodě pro zatím nemám žádné problémy. Nelíbí se mi sice tato taktika na děti. Protože vím co dělají moji známí. Větu typu: "Já teď chodím do X obchodu, protože tam mají hračky (kartičky,..)prostě reklamní předměty, slýchávám hodně často. Děti se mě samozřejmě snaží přemluvit k tomu abych jim koupila třeba jogurt s hračkou za 50Kč s tím, že jogurtu je tam o polovic méně než u klasického kelímku, ale nedám se. Jasně jim řeknu, NE, pokud se snaží mi ten produkt strčit do košíku, vytáhnu ho a řeknu jim, že to prostě nedostanou. Ještě mi žádné z hlídaných dětí neudělalo v obchodě skandál. A to samé platí u hraček a jiných reklamních bonusů. Proč půjdu do obchodu přes celé město? Jen k vůli nějaké kartičky? Ne to fakt ne. Nakoupí se tam kde jsou čerstvé potraviny za dobrou cenu.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 4. 2014 10:00 | ST

Kdo se nechá ovládat dětmi, tak dobře mu tak. Navíc pokud své dítě nezvládám, tak ho do obchodu neberu. Je občas "zajímavé" pozorovat jak se děti hádají s rodiči.
+50
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 4. 2014 23:56 | Roger

Evi, o tom, co píšete, nemám ani ponětí. Facebook taky jde mimo mne. Ovšem, mne by překvapilo spíše to, když bych zjistil, že většina lidí se chová rozumně, racionálně, a že to se svými dětmi myslí opravdu dobře. Realita je však bohužel taková, že naprostá většina lidí se chová jako tupé stádo, manipulované kdečím a kdekým, ale asi jen velmi těžko byste našla někoho, kdo by si to příznal. Prostě pro chování těchto zjevně zakomplexovaných maminek stěží nacházím jakékoliv pochopení, a jsem moc rád, že jsem se jedné z nich nikdy nenarodil.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 4. 2014 14:21 | Eva

Dobrý den, plně s článkem souhlasím, co mě však překvapilo, že nejen děti, ale spousta maminek na mateřské a rodičovské podlehlo manii - postav si svou zoo, a vzhledem k tomu, že naše děti jsou ještě malé (přibližně 1,5-2roky), tak ty je asi neovlivnili. Ale na facebooku a v různých skupinách, určeným "maminkám" se rozjeli vyměňovací mánie zvířátek. Ne, že jdou a nakoupí, aby dostali zvíře, ale ještě neváhají jet přes celou Ostravu, vyměnit orangutana za slona:).
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 4. 2014 13:22 | Roger

Pavle, podle mne má především smysl jednak tak, aby svých činů člověk pak nikdy nemusel litovat, nebo jenom vyjímečně, mj. zvážit rizika, a různá pro a proti předem. Tedy klidně šetřit na důchod, a počítat s tím, že existuje malá šance, že o to přijde - ovšem ruku v ruce s tím musí jít to, že si teď nebude tvrdošíjně odříkat něco, co by ho pak mrzelo, a čímž by strádal v podstatě už nyní.
Obecně by člověk měl být nastavený tak, aby potřeba jeho spotřeby byla o něco nižší, než jaké jsou jeho příjmy. A tím bude automaticky šetřit, nebo investovat, aniž by řešil, zda to bude na důchod, nebo se jednou přestěhuje do míst svých snů, nebo to prostě časem věnuje dědicům, či na dobročinné účely.
Jinak bychom se mohli bavit donekonečna, o různých nuancích konkrétních příkladů - je jasné, že člověk může dostat infakrt, může ho přejet auto, a jeho plány vezmou za své ve vteřině. Faktem je, že někteří lidé jsou převážně nastaveni tak, druzí opačně, a obecně ti, co umí odložit uspokojení častěji v životě dosahují nějakých, významnějších výsledků, a těch ostatních je zase naprostá většina. Faktem je, když se vrátím k článku, že je rozhodně pro dítě prospěšnější mu ve všem nevyhovět, a připravit ho tak lépe na život. Je taky rozdíl v tom, zdali někdo spotřebuje hned to, a co se vlastní pílí zasloužil nebo zdali někdo chce spotřebovávat jenom na úkor druhých, v ranném období života nejčastěji na úkor rodičů (mluvím samozřejmě o nesmyslné spotřebě založené na reklamě, nebo na faktu, že druhé dítě má tu věc taky).
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2014 11:58 | Pavel

No, pokud odměnou za odložení touhy po sladkém je dvakrát více sladkostí, tak asi odkládání spotřeby moc prospěšné není :)
Ale vážně. problém je v tom vašem "téměř jistě". Cena každé investice (odkladu spotřeby) se musí váži pravděpodobností, že o to přijdu. A to není nikdy "téměř jistě", to je spíše na hození korunou.
Má například smysl si dlouhodobě odkládat na důchod v zemi, kde za poslední více než 100 let nebylo třicetileté období, ve kterém by se úspory aspoň jednou neznehodnotily? Není lepší si ty prostředky užít okamžitě, protože důchod z nich "téměř jistě" žádný nebude? No, já to ještě před rokem viděl tak půl na půl, ale když vidím, co se teď děje na Ukrajině, mám nutkání si ty úspory rychle užít, dokud je čas.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2014 10:32 | petr

nevidím na tom nic špatného
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 4. 2014 9:35 | Roger

Domnívám se, že tu pletete dohromady dvě trochu rozdílné věci. Pokud odložení uspokojení člověku přinese (téměř jistě jenom) ztrátu, přece není podobné tomu jako, když mu odložení uspokojení přinese (téměř jistě jenom) zisk - a to teď nemyslím, jen kus žvance, ale třeba dlouhodobé budování něčeho, co na počátku třeba roky není vidět, ale na konci to člověku přinese mnohem větší uspokojení, než kdyby žil jen ze dne na den a dělal a jedl, co mu zrovna pod nos přišlo, bez vize, bez cíle, beze smyslu - jenom uspokojoval své živočišné potřeby a pudy - ano, máte větší jistotu, že uspokojíte malé cíle - dobře a chutně se najíst, ale z dlouhodobého hlediska si třeba zaděláváte na zdravotní problémy - kdo odloží touhu po sladkém, po colách a jiných nezdravých lákadlech moderní doby, pravděpodobně to pozná, až bude jemu a jeho ségře, která mu všechno 'dobré' snědla, padesát let :-) ). Osobně určitě souhlasím s tím, že zkušenosti hrají svou velkou roli, to pochopitelně, ale to jaký jste typ, do velké míry rozhodne o tom, jak si ty zkušenosti budete pro sebe vykládat a jak na ně zareagujete.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2014 7:28 | Pavel

Jenže na osobnostní rysy navazuje ještě zkušenost. Já se už jako dítě naučil spotřebu neodkládat, protože co jsem si odložil mi sežrala ségra. A toto platí stále. Je lepší vrabec v hrsti (jeden bonbón teď) než holub na střeše (za dvacet minut možná dva bonbóny, ale možná ten pán slib nesplní a ještě mi ten jeden sebere).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

4. 4. 2014 0:14 | Roger

Jarmilo, není dobré takto paušalizovat, nebo hodnotit podle sebe. Mnoho věcí je vrozených, i když ne zdaleka zděděných přímo od rodičů. Můžete mít rodiče, co mohou odkládat okamžité uspokojení a děti stejně podlehnou manipulativní reklamě. A pokud se dítě narodí třeba jako intuitivní introvert (osobnostní typ), tak je jedno jaké má rodiče, bude samo sebou a nemusí se vůbec pachtit za nesmysly, jako 90% populace. Pokud ho však rodiče budou chtít napasovat do své škatulky, ač sami jsou zcela jiný typ, bude to dítě trpět:-(.
Mně osobně se na toto téma moc líbil bonbónvý test. Dejte před čtyřleté dítě nějakou sladkost, něco, co má rádo, a řekněte: přijdu za 20 minut - pokud vydržíš, počkáš a nesníš to, než přijdu, tak ti dám ještě jeden. A tu se ukáže, nakolik dítě umí odložit své okamžité uspokojení, třebaže mu trpělivost a odložení uspokojení přinesou užitek. Naprostá většina dětí to prostě sní (slušně řečeno) hned, a pak už nedostane nic. Jenom děti s trochu prozíravým myšlením v klidu počkají, a dostanou ještě jeden bonbón či jinou sladkost, co mají rády.
A když většina lidí v útlém věku neumí počkat 20 minut a jinak nemusí dělat nic, aby měli dvojnásobný zisk, jak to pak má vypadat v dospělosti, a jak pak takovíto troubové mají vychovávat své děti? Mimochodem, svého času jsem si našel video, kde byly tyto pokusy s dětmi zaznamenány, a byla do docela sranda. Vyrovnaných jedincům, co v klidu poseděli pár minut a počkali na zaslouženou odměnu, bylo opravdu jako šafránu. O to komičtější byl pohled na neposednost a netrpělivost zbytku toho stáda :-) . Kdo tuší, o čem mluvím, celkem doporučuji si obdobné materiály vyhledat, je to celkem poučné ať už pro nás samotné, nebo pro to, co budeme chtít předat našim dětem.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 4. 2014 23:25 | jezevec

ajvaj. ilumináti. a co ještírci???
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 4. 2014 15:56 | Roger

Kuzmo, to je sice hezké, ale proč to vysvětlovat nedostatkem peněz? Pro děti tyto a podobné blbinky rozhodně užitečné nejsou, a ještě v nich vyvoláte pocit nedostatku a méněcennosti. Proč jim raději neukázat jiné, mnohem užitečnější cesty pro život, než poraženecky tvrdit, že si nemůžeme dovolit to, nebo ono? To je o prioritách a o tom, co do nich chcete vložit.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 4. 2014 15:34 | Terynka Foxová

Táhněte k vlkodlakům!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 4. 2014 15:26

co to tady melete za pitominy ? nespletli jste si web peníze.cz s webem plky.cz ???
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 4. 2014 14:25 | Luky-7

Tento marketingový tah už je tu několik let. Má to každý hypermarket a v dnešní konzumní době,kdy jsme v podstatě otroky systému(který nastolili ilumináti a jiní mocní)nemáme šanci se v podstatě bránit ničemu. Děti sice nepracují,takže neznají dnešní poměry cen,ale tak jako tak si to vynutí. Když jsme vyrůstali my,tak nám rodiče koupili to na co měli a když neměli,tak nám prostě řekli to mít nebudeš ! My jsme buď brečeli a nebo jsme se s tím za čas srovnali! Při dnešní době je v podstatě nemožné čímkoliv dětem kontrovat v jejich dotazech...uvidím kam až to dojde za pár let...
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 4. 2014 10:53 | Solver

Citace - Vohralik / 03.04.2014 09:05

Nejbohatší skupina našeho národa jsou naše děti.

Já jim to nezávidím, zase nebudou mít jiné vymoženosti, třeba důchody...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 4. 2014 10:34 | Jana

Naprosto mi mluvíte z duše!
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miloš Zeman

prezident

Kateřina Jirásková

finanční ředitelka PPF

Miloš Zeman
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 4 duelů
×
Kateřina Jirásková
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services