Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Není to zas tak dávno, co se do práce chodilo šest dnů v týdnu. Dočkáme se v dohledné době zkrácení pracovního týdne na čtyři dny? Může něco takového pomoci boji s nezaměstnaností? Zeptali jsme se sociologa Jana Kellera, ekonomů Aleše Michla a Lukáše Kovandy, zástupce odborů Víta Samka a dalších zajímavých osobností.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

14. 3. 2014 19:00, Barta

Tak ze včech těch názorů je mi na blití . Je vidět že ekonomika od 70 let má jednoho učitele a to se projevuje větší chudobou chudých a větším bohatstvím bohatých . a přesně to z příspěvků většíny ekonomů cítím . s takovými názory bude svět jedině horší protože se nakonec populace rozdělí na bohaté , ochránce a chudé . a pak se z dnešního bordelu stane chaos.

Reagovat

 

+13
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 3. 2014 15:36, Eskom

Snižováním pracovního času není možné nic vyřešit. Sám jsem prožil dobu kdy se zrušily pracovní sobota, mimo jiné šestihodinové a tak to bylo už za první republiky v sobotu se totiž vyplácela mzda a lidé si mohli jít nakoupit. Že to dělalo jisté potíže třeba v nepřetržitých provozech a možná i jinde. Zkrátka problém je v tom, že není práce, tedy není co vyrábět a možná ani není kde. Je potřeba najít novou výrobu, postavit továrny najít zdroje a spotřebitele a na to je třeba schopné lidi ve vedení podniku a státu.

Reagovat

 

-5
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (39 komentářů)

14. 3. 2014 19:00 | Barta

Tak ze včech těch názorů je mi na blití . Je vidět že ekonomika od 70 let má jednoho učitele a to se projevuje větší chudobou chudých a větším bohatstvím bohatých . a přesně to z příspěvků většíny ekonomů cítím . s takovými názory bude svět jedině horší protože se nakonec populace rozdělí na bohaté , ochránce a chudé . a pak se z dnešního bordelu stane chaos.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

14. 3. 2014 21:11 | mamcaRBK

Klidně budu pracovat jen 4 dny v týdnu - ovšem chci mzdu, za kterou můžu žít!!!!!! Zejména, když je to nucený přechod na měně pracovních hodin. Ale jestliže dostanu méně peněz a nezaplatím ani nájem a další nutné platby, tak ať jdou všichni do háje ! Nebo jinam...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

14. 3. 2014 21:32 | Slávka

Nedovedu si představit výsledek. Máme podprůměrné mzdy vzhledem k okolním evropským vyspělým státům, ekonomové naříkají, že málo utrácíme a tal naše ekonomika stagnuje. Budeme snad utrácet více za nižší mzdy? Tak se za hranici chudoby dostane další nezanedbatelná skupina občanů a zbytek bude vydělávat akorát na sociální dávky. Nemusím zmiňovat, kdo na tom všem zbohatne a kdo bude sice chodit do práce, ale ta ho neuživí. Opravdu nevím, jestli máme blíže k demokratického rozvoji nebo feudální (nebo dokonce otrokářské) společnosti.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

15. 3. 2014 6:14 | zdravím všechny

Bylo by možné najet na 4 denní pracovní týden a zachovat přitom platy. Pokud by totiž ubylo nezaměstnaných tak by se také snížilo množství peněz čerpané financováním nezaměstnaných a tedy by se mohly o tuto částku snížit daně
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

15. 3. 2014 6:19 | zdravím všechny

Když se najíždělo na volné soboty tak se také argumentovalo snížením platů. Vzpomínáte si? Nebo už jste zapomněli?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

15. 3. 2014 6:29 | zdravím všechny

Jak poplynou další roky tak potřeba pracovních sil bude klesat dál. O tom snad nikdo nepochybuje. Přitom ti nezaměstnaní se budou muset financovat aby oni a jejich rodiny nezemřeli hladem. A financovat je bude kdo? Marťani? Ne, financovat je budou ti, kteří pořád ještě práci mají a ti budou ždímáni až na fyzické chcípnutí. Děje se to už dneska. Nebude pro všechny mnohem lepší snížit délku pracovního týdne a zaměstnat tím více lidí? Snížit si tak daně, poněvadž tito lidé se začnou živit sami a díky tomu si plat zhruba zachovat stejný a přitom si během delšího volna více odpočinout? Myslete Halík
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

15. 3. 2014 8:50 | Solver

A přitom stačí neplatit pracující důchodce ve státní správě. Ale je jasný, že to dělají pro sebe, tak vymyslí klidně 2denní pracovní týden, jen aby dál hrabali :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

15. 3. 2014 14:58 | Marco Polo

Libí se mi, že nejvíce souhlasů má příspěvek s tragickou češtinou. Autor příspěvku má pocit, že je chytřejší než ekonomové a najde se 13 přívrženců, kteří mu tleskají. Možná je to soucitem s tím, jak mu je na blití. Tak to je ta malá česká kotlina.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Barta 14. 03. 2014 19:00)

15. 3. 2014 15:36 | Eskom

Snižováním pracovního času není možné nic vyřešit. Sám jsem prožil dobu kdy se zrušily pracovní sobota, mimo jiné šestihodinové a tak to bylo už za první republiky v sobotu se totiž vyplácela mzda a lidé si mohli jít nakoupit. Že to dělalo jisté potíže třeba v nepřetržitých provozech a možná i jinde. Zkrátka problém je v tom, že není práce, tedy není co vyrábět a možná ani není kde. Je potřeba najít novou výrobu, postavit továrny najít zdroje a spotřebitele a na to je třeba schopné lidi ve vedení podniku a státu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-5
Líbí
Nelíbí

15. 3. 2014 22:21 | Rada

Různí odborníci nás straší, že budeme muset pracovat téměř do sedmdesáti, protože populace stárne a již brzy nebude dostatek práceschopných lidí. Jiní odborníci nás informují o tom, že není práce pro všechny a že by bylo dobré zkrátit pracovní týden. Jak to tedy doopravdy je? Je práceschopných málo, nebo příliš? Proč se prodlužuje věk odchodu do důchodu když jsou ve stejné době fronty na úřadech práce?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

16. 3. 2014 1:24 | zdravím všechny

Odpověď je jednoduchá - českou společnost řídí idioti
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rada 15. 03. 2014 22:21)

16. 3. 2014 8:17 | Host

Mě tedy nikdo nestraší, já už to mám oficiálně na papíře, že téměř do 70ti budu pracovat. Problém je, že mě už teď občas něco pobolívá, a to jsem v polovině. Snad se do té doby vzpamatují (zbohatnou) zdravotní pojišťovny, protože husákovy děti budou brát lázně před důchodem, tak aby vůbec zbylo na nějakou zdravotní péči :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rada 15. 03. 2014 22:21)

16. 3. 2014 17:23 | zdravím všechny

Bill Gates: Lidé si neuvědomují, že nás nahradí roboti
http://dolezite.sk/Bill-Gates-Lide-si-neuvedomuji-ze-nas-nahradi-roboti-hh5GvM.html#ixzz2w8x199wd
a bude to do 20 let. Neexistuje jiná obrana než postupné zkracování pracovního týdne
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

17. 3. 2014 8:52 | eďa

Chaos už je, pane Bárto, absolutně ve všem. Teď bude jen narůstat do okamžiku kolapsu národních ekonomik včetně Českorupska. Lidí na práci - ovcí ochotně jdoucích na vlastní porážku je prostě moc a systémy se jich už zbavují plošnou deratizací ze vzduchu, jedopotravinami a kontaminovanou vodou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Barta 14. 03. 2014 19:00)

20. 3. 2014 8:14 | Vanda

Jako nic proti, ale čím si pán z odborů vyloužil tolik múnusových hlasů nechápu. Asi nějaká akce, či co....A panu Michlovi bych vzkázala, že skutečně nejsme takoví idioti že bychom si mysleli, že to bude za, ehm, "stejný prachy" bla bla bla. Prosím nepodceňujte čtenáře.
Možná se jednou skutečně kratšího pracovního týdne dočkáme, taky by bylo dobré zvážit ekonomický efekt dalšího volného dne navíc pro stamiliony lidí pro nevýrobní odvětví (polopatě služby, zábava, turismus). Jak zmiňuje první pán v názorech, nástup strojů a jejich efektivita posouvají tisícileté modely ekonomiky práce někam do neznáma a zasáhnout budeme muset.
BTW: Jak znám českého člověka, při čtyřdenním pracovním týdnu si najde ještě jedno povolání, aby neseděl na zadku a neutrácel peníze v hospodě:-)během třídenního víkendu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

21. 3. 2014 15:28 | Ivan

Takové řešení nezaměstnanosti je cesta, která nikam nevede, protože neřeší skutečnou příčinu. Nabízí se analogie člověka s chorobou jater, kterého léčí kožní lékař mastí. Proč je málo pracovních míst? Je to trhem, nízkou kvalitou nebo vysokou cenou výrobků nebo vysokými náklady zaměstnavatelů? Na tyto otázky je třeba hledat odpovědi, čili najít příčiny a ne navrhovat opatření, která neřeší příčinu, ale populisticky jen důsledek.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

22. 3. 2014 6:40 | ach jo

Já bych ba naopak řekl, že řeší skutečnou příčinu. Všichni všechno mají a ten zbytek vyrábějí automaty a roboti
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

18. 4. 2014 23:11 | Vaclav

Samozřejmě by kratší pracovní týden pomohl. Argumenty obhájců 5ti denního pracovního týdne (povětšinou zaměstnavatelů) jsou zcestné. Pochopitelně, že by se tím o něco zvýšily jejich náklady, ale pokud již dnes nezaměstnávají zbytečnou pracovní sílu, nemohlo by to vést k růstu, ale jedině k poklesu nezaměstnanosti. Pokud by se zároveň podařilo výrazněji snížit odvody - přesunutím zdanění z práce ke kapitálu - bude pozitivní efekt o to výraznější. Pokud jde o zaměstnanost bílých límečků: ti mohou pracovat 7 dnů v týdnu 14 hodin denně i 3 dny 8 hodin, aniž by byl poznat rozdíl (neboť velký podíl jejich práce spočívá v byrokratické činnosti, jež se ale dá racionalizovat). Větší zaměstnanost by se tedy týkala převážně modrých límečků, u těch bílých ("neproduktivních") by došlo "jen" k racionalizaci práce a odstranění zbytečných činností - k jejich vlastnímu prospěchu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

5. 4. 2016 19:36 | vl

Tak mám dojem, že jde o začátek volební agitace. Samozřejmě - každý by chtěl méně pracovat za stejnou (nebo vyšší) mzdu. Tak bude většina lidí volit toho, kdo bude čtyřdenní týden propagovat. Aber die koncen ...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (zdravím všechny 15. 03. 2014 06:14)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Toman

advokát

Petr Chmela

podnikatel, Tescoma

Petr Toman
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 6 duelů
×
Petr Chmela
ÚSPĚŠNOST
24,00 %

z 25 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Fixace, Pákové produkty, Oběživo, daň z příjmů, banky, petr mach, lukáš kovanda, václav stárek, SSŽ, Alena Čechová, zálohy na daň, filip zachariáš, vladní pobídky, balíček, Birell, Samuel Huntington, Every Day The Same Dream, plynové vozíky

007S0JAK, 5C58511, 9A72529, 5C58511, 6C61932

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK