Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Co se děje | 11. 3. 2014 | 18 komentářů
Ještě sice nemáme údaje za celý rok 2013, ale trend je zřejmý. Vloni na bankovní vklady uložily domácnosti nejméně peněz v novodobé historii.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 3. 2014 8:18, hatori

Na otázku co lidi dělají s penězi si autor odpovídá na začátku - nemají nazbyt. Znám fůru lidí - rodin s dětma, kteří nespoří dokonce vůbec nic, na dovolenou jezdí k babičce atd. Nesmíte srovnávat s bankéřema, ale s průměrnou populací. A systematický zdražování jídla, energií a benzínu tomu fakt nepřidává. Za tyhle věci normální lidi vydávají většinu peněz, co je nám platný, že je skoro nulová inflace, když to má ČNB zkreslené nejspíš levnějšíma lokomotivama (a podobnýma spotřebníma předmětama).
Já naspořeno mám, ale rychle to rozpouštím ve stavbě domu, na tu mám i hypotéku - a taky říkám nikdy víc! 2/3 splátky sežere úrok, k tomu jsme vydatně pojištěný (což považuju za nezbytnost) - a na spoření fakt nezbyde. Utrpení bankéřů, kteří nevědí co s prostředkama, aby mohli vydělat ještě víc, mě proto spíš vytáčí, no rozhodně s nima necítím...

Reagovat

 

+69
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (18 komentářů)

11. 3. 2014 6:48 | ppetr1

za par let splatim hypo. zadny uver uz si v zivote nevezmu.uroky zabiji kazdeho. nedivim se,ze maji banky z poslednich let rekordni zisky.uroky centralnich bank 0% a komercni maji uroky hranicici s lichvou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

11. 3. 2014 8:18 | hatori

Na otázku co lidi dělají s penězi si autor odpovídá na začátku - nemají nazbyt. Znám fůru lidí - rodin s dětma, kteří nespoří dokonce vůbec nic, na dovolenou jezdí k babičce atd. Nesmíte srovnávat s bankéřema, ale s průměrnou populací. A systematický zdražování jídla, energií a benzínu tomu fakt nepřidává. Za tyhle věci normální lidi vydávají většinu peněz, co je nám platný, že je skoro nulová inflace, když to má ČNB zkreslené nejspíš levnějšíma lokomotivama (a podobnýma spotřebníma předmětama). Já naspořeno mám, ale rychle to rozpouštím ve stavbě domu, na tu mám i hypotéku - a taky říkám nikdy víc! 2/3 splátky sežere úrok, k tomu jsme vydatně pojištěný (což považuju za nezbytnost) - a na spoření fakt nezbyde. Utrpení bankéřů, kteří nevědí co s prostředkama, aby mohli vydělat ještě víc, mě proto spíš vytáčí, no rozhodně s nima necítím...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+69
Líbí
Nelíbí

11. 3. 2014 9:20 | cml11

K těm lichvářským úrokům - jedná se vždy o zhodnocení rizikovosti a zajištění úvěru. Celkem jednoduchý pricip, za kterým je ale trochu složitější matematika.
Představte si zjednodušený příklad. Jste banka, která má zdroje za 0%. Máte nějaké náklady na provoz, které je nutné vydělat. Podle obejmu úvěrů vám vychází úroková přirážka na provoz 0,5%. Pokud musíte 5% půjčených prostředků odepsat jako nedobytné pohledávky, musíte vydělat i ty. To vše abyste byl na nule. Jenže být na nule není to, proč podnikáte a půjčujete lidem peníze. Chcete mít také nějaký zisk. Řekněme 1% z obratu. Všechno velmi optimistická čísla, realita bývá i horší. I tak vám vyjde vám úroková míra necelých 7%.
Hypoteční produkty mají velmi dobré zajištění a tedy menší odpisy. Proto mohou mít výrazně lepší úrokovou míru. V současnosti je průměr kolem 3%. O lichvě se tedy v žádném případě hovořit nedá.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ppetr1 11. 03. 2014 06:48)

11. 3. 2014 9:44 | Tomas

A to nam chcou zvysit minimalni mzdu, chapu ze to je pro nektere nezamestnane motivacni ze dostanou vic penez ale tim i ten zamestnavatel musi vice dat do statniho rozpoctu dane socialni zdravotni ...
jo kdyby se zvedla minimalni mzda a odvody za zamestnance zustali stejne potom by to nejakej efekt mnelo takto spis par lidi prijde o praci!!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

11. 3. 2014 10:04 | jocxjo

chtěl jsem napsat nějakou poznámku, ale myslím si, že to nemá cenu, je to hnus k zblití. jenom se divím proč se stát bojí euthanasie, měl by k důchodům darovat provaz. Pan Sobotka chce rozmrazit posl. platy, smastat. důchodce by měl zamrazit, fuj hnus
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

11. 3. 2014 10:16

Jste o těch levnějších lokomotivách skutečně přesvědčen, nebo to jen tak plácáte?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (hatori 11. 03. 2014 08:18)

11. 3. 2014 10:35 | hatori

O lokomotivách samozřejmě plácám - byla to jen nadsázka, kterou jsem chtěl říct zhruba to, že téměř nulová inflace musí být způsobená poklesem cen v oblastech, které se většiny lidí netýkají (jako třeba nákup lokomotiv, mohlo to být cokoliv), protože obligatorní výdaje rodin za jídlo atd. prostě rostou - a po intervencích bankéřů z ČNB se tyto věci skokově zdražily, a z toho neslevím, vím za kolik to kupuju! Prostě mi to leží v žaludku, ale aspoň už se v noci nebudím strachem z hrozící deflace... Článek byl o úsporách domácností - a proto píšu i o útratách domácností.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+18
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 11. 03. 2014 10:16)

11. 3. 2014 10:56

My zrovna doma šetříme na panceřovanou lokomotivu, se kterou se chceme prostřílet k soudruhům do Ruska, tak ji prosím do útrat domácností taky započítejte.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (hatori 11. 03. 2014 10:35)

11. 3. 2014 13:30 | Rada

Přesně tak! Z toho, co běžné rodiny platí, zlevnila jen elektřina (my ušetříme závratných 65 Kč měsíčně), mobilní telefony (naše úspora je asi 200 Kč měsíčně) a to je víceméně vše. Ovšem cena potravin toto tvrdě přebije. Některé potraviny jsou o desítky procent dražší než v roce 2010. Zdražují hlavně základní potraviny, což je podle mě ten největší problém. Mzda většiny lidí je ale často téměř stejná jako v roce 2010. Mě propad spoření nešokuje. A aby mě někdo nenařknul, že si to vymýšlím, tak tady je odkaz k tématu: dieta.vitalia.cz/clanky/jak-ro stly-ceny-potravin/
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (hatori 11. 03. 2014 08:18)

11. 3. 2014 14:49 | Mirka

Chtěla jsem také na článek reagovat.Ale myslím si,že hatori to ve svých příspěvcích řekl objektivně a správně. Tak vidím situaci i já, taková opravdu je.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

11. 3. 2014 18:59 | Jiří Rýpar

souhlas...až na tu inflaci, to že inflace není říká kdo? systéma jeho spotřební koš...všechny zmíněný důležitý věci jdou o 10-20% /rok nahoru...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (hatori 11. 03. 2014 08:18)

12. 3. 2014 11:50 | czhunter

A proč tedy jen tak plácáte, místo toho, abyste si otevřel tu tabulku se spotřebním košem a napsal, s jakou váhou které položky tedy vlastně přesně nesouhlasíte?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (hatori 11. 03. 2014 10:35)

12. 3. 2014 15:31 | Rada

Na to je i webová aplikace, dokonce myslím, že přímo na tomto webu. Průměrně a podprůměrně vydělávajícím lidem bezpochyby vyjde inflace docela velká, protože většinu příjmu utrácí za bydlení a základní potraviny a právě základní potraviny v posledních letech zdražují přímo raketově. Je tedy zcela logické, že většina lidí stále méně peněz na spoření a mnozí už nemají vůbec žádné peníze, které by mohli spořit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (czhunter 12. 03. 2014 11:50)

12. 3. 2014 16:20 | Gabriel Pleska

Skvělá poznámka, tady to je: http://www.penize.cz/kalkulacky/kalkulacka-inflace
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rada 12. 03. 2014 15:31)

13. 3. 2014 9:39 | jindra

Energie naopak zlevnily, takže inflaci snižují.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (hatori 11. 03. 2014 08:18)

13. 3. 2014 15:56 | Rada

Mírně zlevnila elektřina (úspora běžné rodiny je odhadem kolem 100 Kč/měsíc). Cena dálkového tepla, studené vody a teplé užitkové vody je někde mírně nižší a někde mírně vyšší. Plyn sice trochu zlevnil, nedávno ale zdražil o cca 30%, takže na plynu domácnosti také příliš neušetří.
Potraviny nás před čtyřmi lety stály cca 4,5 tis./měs., dnes za přibližně stejné množství potravin platíme 6 tis./měs. Úspora 70 Kč/měs. na elektřině je oproti zdražení potravin zanedbatelná.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jindra 13. 03. 2014 09:39)

13. 3. 2014 18:58 | MartinM

Tak jsem si to pokusně naklikal, a v praxi nejvyšší inflaci má ten, kdo neplatí nájem ani hypotéku (= platí minimum za bydlení).
Tak to mi fakt trhá žíly, že ti nejvíc zahojení (s vlastním či bezplatným bydlením) mají nejvyšší osobní inflaci ...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Gabriel Pleska 12. 03. 2014 16:20)

5. 5. 2014 1:25 | ferenc

hatori - souhlas, jinak problemem je hlavne "nevýroba" a odsávání veškerých volných zdrojů nákladnou infrastrukturou - paušaly za energie, bydleni, dojíždění do práce, vše několikrát zdaněno a malá možnost alternativy ve městech. Prostě náklady na koncentrák jsou čím dál děsivější, nakonec se systém sám zhroutí. Mořná je potřeba se přesunout co nejvíc do OSVČ a neplatit te státní bestiji nic. Prostě mít život v odpočitatelných nákladech :-D. Co třeba takové bydlení ve vlastní firmě .-D.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

David Ondráčka

ředitel Transparency International

Stanislav Gross

expremiér a podnikatel

David Ondráčka
ÚSPĚŠNOST
26,23 %

z 122 duelů
×
Stanislav Gross
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 98 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Ex post, Platební bilance, Demokracie, vodafone, start-up, brno, daň z příjmů, fayn, padělání, rok 2011, nemovitá zástava, výběrové řízení, portály, hmotná odpovědnost, bolestné, bankovní domy, zvyšování nájemného, kolaudace

2P67598, 4P65678, 3AE3677, 8T32021, 5M33339

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK