Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Rozhovor | 21. 12. 2013 | 20 komentářů
„Před Vánoci jsem byla v Kotvě a dívala se, kolik lidé utrácejí peněz za naprosté nesmysly. Pořád jsem musela myslet na to, co by se za to dalo koupit v Pucamarce a jak by to pomohlo změnit život tamějších lidí.“ Tak popisuje Olga Vilímková moment, kdy se definitivně rozhodla, že založí Nadační fond Inka.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 12. 2013 19:07, czhunter

Čistě ekonomicky vzato - je pořád lepší vyvážet peníze na druhou stranu zeměkoule, než lít peníze do milého hocha, jemuž zřejmě stejně není pomoci.

Nejvýhodnější je pomoc tam, kde s malou investicí můžete dosáhnout velkých změn. Dáte pár dolarů nějaké indiánské rodině - a ta si třeba koupí ten šicí stroj a začne něco vyrábět, vydělá si, pošle děti na studia ... a jejich život se výrazně zlepší, třeba i život celé vesnice nebo oblasti.

Nebo nakoupíte nákladné podpůrné prostředky pro toho milého chlapce. Vyrábí je firma (pravděpodobně ze Švýcarska), které také shrábne naprostou většinu ceny tohoto drahého léku, a milému chlapci nijak výrazně nepomůže - udrží ho při životě o trochu delší dobu, po kterou budete této bohaté švýcarské farmaceutické firmě zvyšovat zisk.
On nikdy svému okolí nepomůže. Nebude mít děti, které vystudují a budou tvořit hodnoty. Před 100 lety by byl dávno mrtvý - tak se očišťuje lidský genofond a prostředky přenáší k "nadějným".

Je to tvrdé a "hnusné" a jeho rodičům bych to do očí neřekl.
Ale pokud máme někoho _dobrovolně_ finančně podporovat, tak tam, kde to má smysl, kde je značná naděje na zlepšení a synergii "investic".

Reagovat

 

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Roger 23. 12. 2013 13:08)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 12. 2013 21:10, Alf

To by si měli přečíst lidé co volí komouše,aby až budou zbytečně plakat,tak ať si představí jak vypadá bída.Alf.

Reagovat

 

-4
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (20 komentářů)

21. 12. 2013 21:10 | Alf

To by si měli přečíst lidé co volí komouše,aby až budou zbytečně plakat,tak ať si představí jak vypadá bída.Alf.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-4
Líbí
Nelíbí

22. 12. 2013 6:13

Citace - Alf / 21.12.2013 21:10

To by si měli přečíst lidé co volí komouše,aby až budou zbytečně plakat,tak ať si představí jak vypadá bída.Alf.
Souhlasím, pokud těmi komouši myslíte i socbolševiky a agfoferťáky.
Paní Vilímková má můj obdiv. Ukazuje jediný správný způsob, jak má nezištná pomoc vypadat. Nejdříve pomoc se vzděláním, pak prostřednictvím těch vzdělaných pomoci dalším, aby se sami dokázali uživit, případně, formou podnikání, pomohli druhým. Ale vždy tamní lidé musí sami chtít.
Jaký je to rozdíl od nevděčné pomoci například od USA, kde se jen čeká na pytle s rýží, obilím a pod. Nejhorší pomoc je posílat peníze vládám dotyčných zemí, kde vždy vládne korupce a většina se ztratí.
Vůbec nejhorší je posílat peníze Palestíncům, kteří si za to kupují zbraně a cvičí teroristy. Paradoxně mezi největší dárce patří USA, Izrael a EU. Kdysi, v New York Times, si jeden reportér dal tu práci a sečetl výši finanční podpory těmto arabům a vyšlo mu, že kdyby se ty peníze nerozkradly a nebyly předmětem získávání zbraní, tak by byli Palestínci bohatší než lidé v Kuvajtů, či v Saúdské Arábii a daleko bohatší než ve většině vyspělých zemí, včetně USA, či Švýcarska. Že ta finanční pomoc je kontraproduktivní si kupodivu všimli i soudruzi v EU. Prý se s tím bude muset něco dělat .... :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Alf 21. 12. 2013 21:10)

22. 12. 2013 11:12 | czernekova

přednost bych dala našim dětem, které pomoc potřebují a dělají se na sbírky v televizi, protože státní orgány nepomohou. Tolik nešťastných maminek, kterým děti umírají před očima.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Alf 21. 12. 2013 21:10)

22. 12. 2013 11:19

Ale co by ne, klidně obojí: totiž v těchhle oblastech se dá za pár korun pořídit zázrak.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (czernekova 22. 12. 2013 11:12)

23. 12. 2013 13:08 | Roger

Tak se zase vyváží peníze neschopným na druhou stranu zeměkoule, aby se někdo přiživil na své nadaci. Minulý týden jsem byl na setkání, kam měl přijet jeden milý hoch - chudák je ochrnutý, může hýbat jen hlavou a trochu prstama. Rodiče už mu stárnou a tak je čím dál větší problém se o něj postarat a připravit pro podobné akce, kam se ještě před rokem, dvěma celkem dostavil. Jeho stav se zhoršuje, nicméně podpůrné prostředky, které by postup nemoci mohly alespoň zastavit, jsou poměrně nákladné. Placeného asistenta taky nemá.
Když pak vidím, jak se někdo angažuje v pro nás anonymním světě zdravých lidí, kteří se pouze nedokáží zorganizovat a postarat se o sebe (třeba z důvodu stupidní víry, kulturních zvyků nebo většinového přesvědčení), a tady mnozí žijí v hrozných podmínkách, a vůbec ne svojí vinnou, pak si říkám, zda by mne vůbec více dojalo, když by někdo vylezl na Titanic 2 a naházel své celoživotní úspory rybám do oceánu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

23. 12. 2013 13:38 | JM

Fajn, jste asi dobrák od kosti, tak že kolik pak, Vy sám, přispíváte třeba na asistentku toho hocha? Nebo na zlepšení jeho zdravotního stavu, když už ani naše, vcelku vyspělé a bezplatné zdravotnictví na to nemá sil?
Pokud nic, tak držte laskavě ústa a nenavážejte se do těch, kterým nesaháte ani po kotníky. Lidský hyenismus má mnoho podob a Vy zde jednu neustále prezentujete. Alespoň o Vánocích byste měl mít trochu rozum.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Roger 23. 12. 2013 13:08)

23. 12. 2013 14:22 | Kvilda

To vaše znovu opakované přesvědčení, že jak někdo založí nadaci, dělá to samozřejmě pro to, že se na ní chce přiživit, je opravdu politováníhodné, vážně. Je to projev vážného poškození duše. Vaše optika je pak nutně křivá. Přeju vám trochu klidu a pravé radosti a nějakou tu lásku, zvenčí, ale především zevnitř.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Roger 23. 12. 2013 13:08)

23. 12. 2013 21:58 | JM

Co se týče Rogera, tak máte pravdu. Obávám se ale, že on to stejně nepochopí. Patří k lidem, kteří mají řebříček hodnot (lidských vlastností) drobet víc posunutý jinam.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kvilda 23. 12. 2013 14:22)

23. 12. 2013 23:13 | Roger

Co Roger nikdy nepochopí, tak to jsou lidé, kteří vůbec neumí vyargumentovat svůj názor nebo uvést na pravou míru chybný názor druhého člověka, a jediné, na co se zmohou, jsou osobní invektivy a urážky, jež akorát umí stupňovat.
Napadají mne jen dvě vysvětlení. Buď z nějaké nadace taky profitujete, nebo na něco takového přispíváte a vadí vám, že vás každý neobdivuje (což by zrovna nebylo znakem přílišné nezjištnosti).
O vaše pokrytecká přání o lásce nestojím ani o vánocích. Té chválabohu zatím nouze není:-), a jinak bez ohledu na to, zda mi budete věřit nebo ne, mohu vás uklidnit, že podstatnou část svého volného času věnuji činnosti, ve které vidím smysl, a která pomáhá lidem po celém světě, kteří o to stojí. Nikdy bych se však nesnížil k tomu uvádět nějaké konto a k tomu srdceryvné příběhy trpících lidí, abych si to zafinancoval. Prostě buď si na to člověk vydělá, nebo by měl být připraven přijmout i nějakou tu kritiku. Co jste tu však předvedli vy, svědčí hlavně o tom, jaký typ lidí s tímto způsobem práce sympatizuje. Co takhle Bill Gates a jeho dar 5 miliard vlastní nadaci z toho, co on sám poctivě nastřádal? Tady bych se neodvážil namítat vůbec nic, naopak má můj obrovský obdiv, stejně jako řada dalších skutečných filantropů. Ano, k jejich kotníkům naprosto nesahám a nikdy nebudu. Ale o vás dva, a další podobné, bych doufám ani tím kotníkem nezavadil.
Jedno vám však na vánoce taky popřeji. Abyste se naučit přijímat a jiné než vlastní názory, a když už chcete někomu pomoci hloupý názor, jako je třeba ten můj, změnit, tak to udělat jazykem jemu vlastním, a ne tak, aby měl dojem, že vlastně píšete autobiograficky, sami o sobě.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (JM 23. 12. 2013 21:58)

23. 12. 2013 23:59

Sorry, ale tohle jsou vážně blbý kecy. Olga Vilímková je obětavá ženská, která se rozhodla někomu pomáhat, a vy si tady píšete stupidní moudra naprosto vytržený z reality. Jak moc se angažujete v neziskovém sektoru, hmm?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Roger 23. 12. 2013 23:13)

24. 12. 2013 5:46 | JM

Rogere, svůj názor si klidně nechejte, ale nevnucujte jej, prosím, ostatním. To, že jste nesmyslnými kecy pošpinil obětavou ženu, která si zasluhuje obdiv i poděkování, není zrovna Vaše dobré CV.
Ale ještě jste neodpověděl, jak konkrétně Vy pomáháte těm, kteří to potřebují.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Roger 23. 12. 2013 23:13)

25. 12. 2013 12:10

Rogere, jednu věc bych pro vás rád uvedl na pravou míru. Paní Olga Vilímková se redakci nijak nevnucovala a nenabízela, nic po nás nechtěla. Sami jsme chtěli psát právě o ní, protože jsme přesvědčení, že co dělá, dělá správně. Ona neudělala nic jiného, než že laskavě vyhověla naší prosbě o rozhovor a dala nám pár fotek. I to číslo konta jsem k článku přidal z vlastní iniciativy a svobodné vůle. Zdá se mi, jako by něco bylo na slovech Kvildy výše, všechno hned vidíte v nejhorším světle... je to smutná optika.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Roger 23. 12. 2013 23:13)

25. 12. 2013 13:33 | Fredy

Jen piště dál, jste jedni z mála, kde se dají přečíst pozitivní články o lidech, kteří si zasluhují náš obdiv. A to i přesto, že většinou o žádnou osobní publicitu nestojí.
Negativní reakce jsou problémem jejich autorů, nikoliv těch, o kterých píšete.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 25. 12. 2013 12:10)

26. 12. 2013 19:07 | czhunter

Čistě ekonomicky vzato - je pořád lepší vyvážet peníze na druhou stranu zeměkoule, než lít peníze do milého hocha, jemuž zřejmě stejně není pomoci.
Nejvýhodnější je pomoc tam, kde s malou investicí můžete dosáhnout velkých změn. Dáte pár dolarů nějaké indiánské rodině - a ta si třeba koupí ten šicí stroj a začne něco vyrábět, vydělá si, pošle děti na studia ... a jejich život se výrazně zlepší, třeba i život celé vesnice nebo oblasti.
Nebo nakoupíte nákladné podpůrné prostředky pro toho milého chlapce. Vyrábí je firma (pravděpodobně ze Švýcarska), které také shrábne naprostou většinu ceny tohoto drahého léku, a milému chlapci nijak výrazně nepomůže - udrží ho při životě o trochu delší dobu, po kterou budete této bohaté švýcarské farmaceutické firmě zvyšovat zisk. On nikdy svému okolí nepomůže. Nebude mít děti, které vystudují a budou tvořit hodnoty. Před 100 lety by byl dávno mrtvý - tak se očišťuje lidský genofond a prostředky přenáší k "nadějným".
Je to tvrdé a "hnusné" a jeho rodičům bych to do očí neřekl. Ale pokud máme někoho _dobrovolně_ finančně podporovat, tak tam, kde to má smysl, kde je značná naděje na zlepšení a synergii "investic".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Roger 23. 12. 2013 13:08)

26. 12. 2013 20:49 | Kvilda

To je velmi přesné, i když to podle mě neznamená, že onomu chlapci nemáme pomáhat, seč jen stačíme. Tyhle věci se prostě na prachy a ekonomickou výhodnost moc přepočítávat nemají, láska je jen jedna a neměřitelná.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (czhunter 26. 12. 2013 19:07)

26. 12. 2013 20:51 | Kvilda

Nikdo vás neurážel a nikdo se nesnížil k invektivám. Jen potvrzujete, co jsem psal výše.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Roger 23. 12. 2013 23:13)

27. 12. 2013 9:04 | Roger

Pánové, tak vám všem děkuji za předem očekávatelné reakce, nezklamali jste. Pro mne opět jednou potvrzením, že postavit pravdu a fakta vůči líbivým a obecně společensky přijatelným předsudkům je prakticky nemožné. Své názory jsem nikomu nevnucoval, jenom vím, že si je lidé říkávají v ústranní a v rámci vyvážení optiky by rozhodně měl být slyšet i alternativní možný pohled. Nějakou konkrétní paní jsem naprosto neřešil, i když nepochybuji, že na principu, který jsem popsal, v reále pracuje (a kdyby ne, tak to tak dělá spousta dalších a mně jde především o podstatu). Bezprostřední reakce JM a Kvildy pochopitelně za invektivy považuji (a jen potvrzujete autobiografický nádech, pokud Vy ne) a jinak je velká škoda, že jste všichni do jednoho tak předpojatí, že jste ani nepovažovali za potřebné se zamyslet nad tím, co jsem psal (pozn. je podstatný rozdíl mezi tím, co jsem psal, a tím, co vy jste si mysleli, že jsem psal).
Pokud jsem mohl v minulosti číst, tak konkrétně indiáni jsou svými schopnostmi a založením něco podobného jako u nás cikáni. Opravdu mne nikdy příliš do hloubky nezajímali (nelze se zajímat o vše, ne, že bych proti nim něco měl), abych si to ověřoval z dalších zdrojů, takže tato informace může být zkreslená, ale tak už to v našem světě dezinformací chodí. Vycházím-li z toho, že to tak podobně je, tak už vidím náš národ, jak ochotně přispívá cikánům na jejich děti, a každého, kdo se ozve s tím, jak to ve skutečnosti je, nazývá hyenou, apod.
Ani nejde o konkrétního milého chlapce, to byla pro mne jen aktuální událost, než jsem se rozepsal, ale spíš o to postavit si ochotu lidí podporovat skrze nadace místní cikánské děti, a nebo svou pomoc přenést někam dál, kde oko nevidí a srdce nebolí. Jasně, že je to každého věc. Ale rád bych věděl, zda si lidé, kteří pak nejvíce kritizují, uvědomují vše a zda by skutečně reagovali stejně, jako jste někteří předvedli zde. Obávám se, že kdybych naprosto totéž napsal pod nadaci pana kocába podporujicí žáky z rómských komunit, pak bych sklízel za tytéž pravdy ovace - zejména u lidí žijících v jejich těsném sousedství. Líbil se mi czhunter. I za upřímnost, že realita je tvrdá, a že by sám neměl odvahu jí říci konkrétním lidem do očí.
Na téma pomoci by se dalo psát strašně dlouho, a jistě by to s jiným typem lidí, tedy přemýšlivějšími, byla zajímavá a plodná diskuze, nicméně ve finále by asi stejně nic nevyřešila. Faktem je, že mi vadí, jak se lidé nechají manipulovat. To je asi můj primární problém, který s tímto mám. A hned se mi vybavila doba povodní 1997. Pominu-li fakt, že jsem při hledání bydlení velmi dbal na to, aby to nebylo v záplavové oblasti, a tedy si ti lidi za to také mohou trochu sami, pak jde hlavně o skutečnost, že pomoc proudila do několika nejvíce zmedializovaných míst a ti lidé pak měli mnohého přebytky, zatímco o dvě vesnice vedle také rodiny přišly o všechno, ale pomoc byla nicotná ve srovnání s tou první. A rozdíl byl jenom v tom, že v jedné vesnici o dům přišlo třeba 100 rodin, ve druhé 'jen' 15 a už to nebylo tak mediálně atraktivní:-(. Ale pro ty jednotlivé lidi to byla tragédie úplně stejná. A když někomu zhoří dům a nezavolá TV Nova, tak je jeho utrpení prakticky stejné jako těch v létě 1997, jenže po něm ani pes neštěkne. Takto je to skoro se vším, se všemi podobnými zmedializovanými příběhy. Nepochybuji, že kdyby onen nemocný milý hoch měl průbojné rodiče, co by si někoho ze štábu TV zavolali, tak se mu pomoci dostane. Jenže to tak udělá jeden ze sta, možná z tisíce, a ti pak shrábnou skoro vše. Zní to hnusně, ale je to tak. Je to pravda, bez ohledu na to, co tu zase budou někteří psát.
Zajímal jsem se i o další aspekty lidské iracionality. Kdy byly třeba naprosto nepřiměřené prostředky vkládány na záchranu konkrétního zvířete - což bylo samozřejmě s povděkem sledováno americkým publikem přes nějakou TV šou. Lidé tleskali týmu zachránců. Ale už možná nikdo neřešil, nezamýšlel se nad tím, že podobné prostředky mohly stačit na záchranu nebo výraznou pomoc třeba stovce lidí v jejich životní situaci. Vlastně když psycholové rozebírali aspekty chování lidí v oblasti pomáhání, zjistilo se, že se chovají většinou zcela iracionálně, tedy emotivně, ale velmi neefektivně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Kvilda 26. 12. 2013 20:51)

27. 12. 2013 9:46

Vy nejste jen demagog, ale i komunista. Nejlépe pomáhat všem, hlavně těm, které si vy určíte, ale nikoliv za vaše peníze, či s vašim přičiněním.
Nicméně, je to nejen vaše věc, ale svým způsobem, i potřebné. Na vašich názorech je vidět, že je zdejší demokracie ještě v plenkách ....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Roger 27. 12. 2013 09:04)

27. 12. 2013 10:32 | Roger

Se stádem tupců se fakt diskutovat nedá. Pánové sbohem, idiotismu je kolem i tak dost, tak proč mu ještě chodit vstříc skrze bandu falešných pokrytců? Toto vaše myšlení je přesně tím důvodem, proč se mnohým parazitům v naší společnosti tak daří, a proč si pak lidé rozesílají spamy, kde vše ve skrytu kritizují.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 27. 12. 2013 09:46)

24. 3. 2014 2:29

Pan Kyselá prdel :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Roger 27. 12. 2013 10:32)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Pitr

podnikatel a kriminálník

Jiří Paroubek

politik

Tomáš Pitr
ÚSPĚŠNOST
19,57 %

z 46 duelů
×
Jiří Paroubek
ÚSPĚŠNOST
1,20 %

z 83 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Technická úroková míra, LIBID, Autarkie, účastnické fondy, jan sedláček, transformované fondy, penzijní fondy, daňové odpočty, železná ruda, stagnace ceny, zdeněk rudolský, GEnius Gratis, Luboš Smrčka, délka fixace, úsporná opatření, zaplo finance, Neograph, blankoindosament

4L07584, 3AE0651, 4L07584, 9S21140, SH0A0004

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK