Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Očima expertů | 20. 12. 2013 | 37 komentářů
Sepsat pojistku na celý život, shrábnout provizi a nikdy už nezavolat. Tak asi partnerství finančního poradce a jeho klienta nemá vypadat. Někdy ale vypadá. Až příliš často. Pomohly by postupně vyplácené provize zkvalitnit poradenský trh? Potřebujeme regulaci, nebo si trh poradí sám?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

31. 12. 2013 13:14

Když pominu ostatní vaše pindy, tak o jakém "křiku" tu mluvíte? Tahle jedna anketa je pro vás křik? Jděte se vycpat.

Reagovat

 

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Burda Miloslav 26. 12. 2013 08:07)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 12. 2013 14:11, bendl

varmužo, narazil jsi na mizerné MLM, tak negeneralizuj. POkud je systém MLM kvalitní, tak ti za to nabídne zahraniční školení pro tebe i tvůj tým, příspěvky na tvoje kanceláře, soutěže pro tvoje obchodníky a třeba i zabezpečení na stáří od určitého karierního stupně...to nikdy jako věčný čučkař u poolu nedáš...capito ?

Reagovat

 

-39
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Adam Varmuža 20. 12. 2013 11:05)

Další příspěvky v diskuzi (37 komentářů)

21. 12. 2013 2:22 | Marty

Vše je o profitu. Nikdo to nedělal, nedělá a dělat zadarmo nebude...Chce to základní informance vůči neuvědomělím občanům a obchod si z větší části uzavřen....o tom to je.....zisk z nevědomosti...a obrázek si udělejte sami...a směle do mé osoby...MM
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

21. 12. 2013 14:07

zmatkaři - ústavní soud nic nezakázal a ani to nezakázala ČNB, jde jen o dohledový benchmark ČNB...a propos - nejvíc by měl dostat na prd.l stát,jak mate celý národ, protože investiční penzijní fondy lidem hrne jako důchodové spoření a doplňkové penzijní spoření...to ti nevadí ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 20. 12. 2013 13:17)

21. 12. 2013 14:11 | bendl

varmužo, narazil jsi na mizerné MLM, tak negeneralizuj. POkud je systém MLM kvalitní, tak ti za to nabídne zahraniční školení pro tebe i tvůj tým, příspěvky na tvoje kanceláře, soutěže pro tvoje obchodníky a třeba i zabezpečení na stáří od určitého karierního stupně...to nikdy jako věčný čučkař u poolu nedáš...capito ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-39
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Adam Varmuža 20. 12. 2013 11:05)

22. 12. 2013 18:39

Máte špatný nick, příteli. Mělo tam být Hans Christian Andersen.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (bendl 21. 12. 2013 14:11)

23. 12. 2013 18:05 | Radim

Já problém vidím v pojišťovnách. Jednorázově vyplácené provize jsou totiž vhodné v případě, že existuje stále nějaký víceméně volný trh s pojištěním, respektive nepojištění klienti, na které stávající prodejci "nemají čas". Tudíž pojišťovně jakoby stačí jen zvýšit počet prodejců a ti prostě pro svou mateřskou pojišťovnu tu volnou část trhu rychle a bez velkých nákladů zaberou. Statisticky to u nás tak vypadá, že u nás je stále volný trh, protože propojištěnost je oproti západním zemím znatelně nižší. Jenže experti pojišťoven nechápou či nechtějí chápat, že západní pojistné trhy vznikly průběžnou pojišťovací prací po předchozích 30 - 50 let, zatímco u nás na to bylo takových 20 let. Proto je už u nás pojistný trh posledních 5 - 10 let prakticky plný a hlavní zdroj nových smluv pro pojišťovnu je tak kanibalizace klientů konkurence. Což je vedle tlaku pojišťoven na prodejce hlavní příčina dehonestace profese pojišťovacího poradce. Proto už nejméně 5 let měly pojišťovny změnit systém jednorázově vyplácených provizí na systém postupně vyplácených provizí. Který je pro současnou situaci na našem pojistném trhu mnohem vhodnější. S tím ovšem musí přijít i další změny. V první řadě by pojišťovny musely razantně změnit systémy školení nových prodejců a systémy získávání pojistného kmene nových zprostředkovatelů. V současném systému musí svůj pojistný kmen nový prodejce v podstatě vytvořit z ničeho, z nově získaných ( z velké části ukradených konkurenci) klientů. V novém systémů postupně vyplácených provizí by musel nový prodejce podstatnou část svého pojistného kmene dostat přidělenou od pojišťovny. Anebo by pojišťovna musela zajistit živobytí novéhzo prodejce po dobu 1 - 3 let, než prodejce vytvoří dostatečně velký pojistný kmen, ze kterého by mohl z postupně vyplácených provizí žít.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

23. 12. 2013 19:06 | bendl

to že jsi o něčem takovém neslyšel ty, vůbec neznamená že něco takového nefunguje...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 22. 12. 2013 18:39)

23. 12. 2013 19:18

No tak se pochlubte.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (bendl 23. 12. 2013 19:06)

24. 12. 2013 7:56 | JM

A což to vyřešit tak, že by finanční instituce, platila poradce v hodinové sazbě? Nebo část při podpisu smlouvy a zbytek podílem ze zisku. I vratná záloha by se dala použít.
U hodinovky dejme tomu 200 Kč. Těch 200 Kč je velice slušná odměna, ve které by byla zahrnuta i příprava, cestovné a samovzdělávání. Ostatní vzdělání by si poradce platil ze svého. Těch variant je více. Například:
1) Na obsloužení jednoho klienta, kde by byla sepsána alespoň jedna smlouva, by mohla být stanovena průměrná normovaná doba. Dejme tomu 4 hodiny i s přípravou a cestou. Pokud by poradce za den stihl 2 klienty, tak by si vydělal 1.600 Kč
2) Odměna dle výhodnosti pro klienta. Poradce prodá klientům různé produkty, za každý obdrží paušální částku (třeba 10% z měsíčního pojistného). Dalších 10% by dostal vždy po dvou letech trvání smlouvy (do deseti let) a zbytek 40% by dostal po řádném ukončení smlouvy.
3) Nejlepší variantou by byla odměna ze zisku klienta. Za podpis smlouvy administrativní poplatek cca 200 Kč. Další odměnu by dostal podílem ze zisku. Třeba ve výši 10%. Příklad: Poradce by sepsal smlouvu na kapitálové životní pojištění na 20 let. Klient by, po skončení smlouvy, obdržel nějakou čásku. Z toho, co by bylo nad zaplacené pojistné, by poradce obdržel 10%.
4) Varianta férové garance. Každý poradce by deponoval, třeba u ČNB, obnos ve výši 5 milionu Kč. Buď formou půjčky, či pomocí zástavy majetku. Toto by sloužilo k pokrytí nesplněných slibů klientům. Protože sliby se mají plnit nejen o Vánocích ......
Přeji všem veselé Vánoce
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

26. 12. 2013 7:59

není to předmětem diskuze.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 23. 12. 2013 19:18)

26. 12. 2013 8:07 | Burda Miloslav

• Nesystémové , návrhy se týkají jen ŽP. A co podílové listy fondů a např. doživotní fondy II.pilíře, na tom se nedaly a nedají udělat prasárny ? A co prodej hypoték a úvěrů ? • A co prodej nemovitostí, toaletního papíru a brambor ? Neměla by se i tady vyplácet provize po částech, až klient prokáže, že je spokojený ? • Populistický křik, který má odvést pozornost • Slabá je i kontrolní činnost ČNB, zákony tu k postihování lumpáren byly a jsou. • Jak se očúrávají klienti na „standardních produktech“ je například se možné seznámit i tady na webu – viz jiný článek Kohouta, spolušéfa poradenské firmy Partners http://www.penize.cz/zajisteni-na-duchod/277420-penzijni-fondy-v-roce-nula, kde je vidět, jak se málo informované veřejnosti cíleně cpe něco o čem poradenští bossové dobře vědí, že je to shit • Klíčový problém je tedy jen v malé informovanosti veřejnosti a jejím slabém vzdělání, • Druhou část problému vidím jako akutní potřebu kultivovat finanční poradenství a přímo jako podvodné zakázat formulace typu „nezávislý poradce a nezávislé poradenství“ , pokud je odměňování „poradce“ založeno na provizním systému a postihovat různé srovnávací databáze těch „nejvíc nejlepších poradců“ apod.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-7
Líbí
Nelíbí

31. 12. 2013 13:14

Když pominu ostatní vaše pindy, tak o jakém "křiku" tu mluvíte? Tahle jedna anketa je pro vás křik? Jděte se vycpat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Burda Miloslav 26. 12. 2013 08:07)

1. 1. 2014 12:04

nejde jen o "anketu" tady, na webu Partners, propíralo se to kdebuď už opakovaně...A pindy ? Měl byste k diskuzi něco konkrétního proti ? Asi jste jeden z těch " poradců nejvíc nejporadcovatějších", co ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 31. 12. 2013 13:14)

1. 1. 2014 17:38

Pindy jsou třeba ty pokusy o nadsázku s prodejem toaletního papíru. A pořád trvám na tom, že o žádný křik nejde, vaše způsoby dehonestování druhých jsou nechutné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 01. 01. 2014 12:04)

4. 2. 2014 7:58 | Viktor Keller

Vytrhnut ze zoufalství, jsem potěšen, že žiji ve státě kde aspoň někdo využívá hlavu :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 20. 12. 2013 00:28)

1. 4. 2014 18:27 | popo

Dal jsem si praci s hledanim a to,co tu Burda psal je fakt,o tom zadna...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 01. 01. 2014 17:38)

7. 7. 2016 14:16 | Lucy

Mě by zajímalo, co to vyřeší? Jestliže z firmy pojišťovák odejde a oni tam pošlou nového ala " udržování servisu" a ten samozřejmě pojistky zruší a udělá nové, tak ten chudák musí ty Vaše provize vracet. Státu odvedl za ně daně, cestování za klientem taky něco stálo. Tak jak on k tomu vlastně přijde? Podle mě to je nejhorší práce co kdo může dělat. Makáte jako OSVČ, ale pro cizího, dostanete zaplaceno,ale peníze raději neutrácejte ( až za 2 roky ) kdyby náhodou po Vás šli. Pro jistotu mějte druhou práci aby jste měli z čeho žít.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

2. 12. 2016 9:34 | Dalibor Míchal

Dobrý den, riziko návratu provize v rámci dvou let vnímám osobně stejně jako riziko reklamace zboží nebo vykonané práce. Je to vždy jen o vztahu poradce a klienta. Pokud si poradce vybere špatnou firmu, která ho obere nebo nepochopí servis, kterým se ke klientovi jistým způsobem zavazuje není chybou systému. Makáte jako OSVČ, ale bez většího finančního vkladu a nový systém z trhu vyžene "rychlokvašky", kteří chtějí rychle vydělat peníze, nestarají se o servis nebo kvalitu. Jde jim jenom o rychlý výdělek.
Pro mě i nové kolegy je to jistým způsobem výrazná změna, se kterou je potřeba se poprat, ale doslova "vymýtí" brigádníky, kteří si chtěli během léta vydělat velké peníze bez zodpovědnosti. Zároveň tyto jedince ochrání proti návratu provize, v případě rušení smlouvy nebude návrat provize ani zdaleka tak výrazný, jako tomu bylo doteď.
S pozdravem, Dalibor Míchal OVBone
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Lucy 07. 07. 2016 14:16)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: 3.reklamace stejne vady
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, mám si jet pro mobil, který jsem reklamovala po 3. s zadosti odstoupeni od kupni smlouvy z duvodu nesplneni podstaty a ucelu telefonu. Vada byla dvakrat uznana a opravena (novým dilem) nicmene... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michal Jirák

podnikatel, Miton

Martin Kasa

podnikatel a investor, Ticketon.cz

Michal Jirák
ÚSPĚŠNOST
41,67 %

z 36 duelů
×
Martin Kasa
ÚSPĚŠNOST
64,00 %

z 50 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Gesce, Přidělení cílové částky, Cílování inflace, e-shopy, podnikání, zaměstnanec, andrej babiš, daňový bonus, obchodní zákoní, bankovní vklad, manažer, Státní dluh, IKS Eurobondový, podnik, brýlové obruby, marie zemanová, profilový fond, Termínovaný vklad Artesa STANDARD

4S26370, 3SI8345, 8B49930, 8T68191, 8B49930

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK