Adopce na dálku: pětistovka měsíčně změní jednomu dítěti život

Petra Dlouhá | rubrika: Když se řekne | 18. 12. 2013 | 28 komentářů
Dejte dítěti vzdělání a dáte mu to nejcennější – šanci na nezávislost a lepší životní perspektivu. To je první z řady argumentů, kterým Arcidiecézní charita Praha přesvědčuje dárce, aby finančně přispěli na vzdělání dětí, které žijí tisíce kilometrů daleko. Zapojit se můžete i vy. Seriál Peníze nejsou všechno otevírá další téma: adopce na dálku.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 12. 2013 9:02, Pavel

Ty stovky tisíc kilometrů asi nemyslíte vážně, že. Zatím jsem neslyšel o humanitární akci na Měsíci.

Zobrazit celé vlákno

+1
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 12. 2013 8:08, Roger

Já oči otevřené mám dávno a nepotřebuji si pomocí rómského etnika něco dokazovat. Na rozdíl od Vás, a mnohých dalších, kteří se řídí heslem co oko nevidí to srdce nebolí, a tak odsunou svou rádoby pomoc desítky či stovky kilometrů daleko, žijíce pak v blažené nevědomosti s dobrým pocitem, co jsem pro blaho lidstva udělal. Vidím, že jste ve své zaslepenosti vůbec nic nepochopil a já momentálně považuji za mnohem užitečnější otevírat lidem oči.

Jinak pochopitelně, má-li tuto problematiku někdo na srdci, nechť následuje třeba matku Terezu. Já přece nekritizoval samotnou pomoc, je moc fajn, když to někdo takto cití a skutečně se dané věci obětuje (třeba proto, že neumí nebo nechce být užitečný jinak), ale i jízlivé pokrytce s uzavřenou myslí, kterých se i zde našlo dost, jejichž dlouhodobé působí má spíš převládající negativní důsledky, jež jsem popsal výše. Matka Tereza nedělala gesta, aby rozhazovala ze svého nadbytku a ani nevěřím, že by je svou činností učila lépe žebrat, atd. (nechci se opakovat).

Zobrazit celé vlákno

-6
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 28 komentářů)

28. 12. 2013 23:57 | Eva

Vždyť mnoho českých rodin potřebuje peníze pro svoji rodinu a pro vzdělání svých dětí.Mnozí si ze svého platu ani nemohou dovolit,dát své dítě studovat.Zkuste spočítat,kolik stojí,než dítě vychodí základní školu,potom střední a popř.další studie.Vyjde to na statisíce.Těžko zbyde na podporu dětí v jiné zemi.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2013 11:40 | Roger

Samozřejmě máte pravdu, díky za upozornění. Zamotal jsem se v tom - ani už nevím, co jsem chtěl původně napsat, ale desítky či stovky kilometrů to určitě nebyly, to bychom se nedostali ani mimo ČR :-). Řekněme "šetři se osle" = ŠEst tisíc TŘIsta SEdmdesát OSm kiLomEtrů. To je známé pořekadlo na zapamatování si poloměru naší koule :-)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2013 11:22 | Roger

A Vy hlupák... jinak byste takovou blbost nemohl napsat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2013 10:02

No, dostal jste tu mediálně na frak, tak kopete kolem sebe, jak je vaším zvykem. Myslím si, že by stačilo kdybyste příště napsal, že jste sobec.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2013 9:02 | Pavel

Ty stovky tisíc kilometrů asi nemyslíte vážně, že. Zatím jsem neslyšel o humanitární akci na Měsíci.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2013 8:45 | Roger

omlouvám se, že mi tam vypadlo slovo ve větě: "desítky či stovky TISÍC kilometrů"
Jinak dospívám pomalu k závěru, že toto diskuzování nemá dál moc smysl. To podstatné jsem napsal, to že je těžké přimět člověka k jinému pohledu na věc, než z toho všeobecně uznávaného, líbivého a stádně rozšířeného, a místo toho, kdo vybočuje z řady, se operuje pojmy jako odsuzování, naběhnutí se, hyenismus apod. a navíc se mnozí ani nedokáží podepsat, takže už ani nevím, v jakých souvislostech mám na koho reagovat.
V podstatě jsem si odnesl, že podle lidí, které já považuji za pokrytce (tedy mají rozpor mezi skutky a činy, nebo dělají věci na oko), je hyenista ten, kdo žije spořádaně, umí se o se be postarat a je mu proti mysli žít na úkor druhých, či společnosti obecně, a do nebes jsou vychvalováni ti, kteří se chovají tak, že už bychom jako lidstvo dávno vymřeli, nebýt právě těch hyen. Opravdu skvěle jste mě pobavili, a jsem rád, že se ti aspoň tu a tam někdo střízlivě smyšlející našel. Tím považuji danou problematiku z mé strany, zda prakticky uzavřenou.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2013 8:08 | Roger

Já oči otevřené mám dávno a nepotřebuji si pomocí rómského etnika něco dokazovat. Na rozdíl od Vás, a mnohých dalších, kteří se řídí heslem co oko nevidí to srdce nebolí, a tak odsunou svou rádoby pomoc desítky či stovky kilometrů daleko, žijíce pak v blažené nevědomosti s dobrým pocitem, co jsem pro blaho lidstva udělal. Vidím, že jste ve své zaslepenosti vůbec nic nepochopil a já momentálně považuji za mnohem užitečnější otevírat lidem oči.
Jinak pochopitelně, má-li tuto problematiku někdo na srdci, nechť následuje třeba matku Terezu. Já přece nekritizoval samotnou pomoc, je moc fajn, když to někdo takto cití a skutečně se dané věci obětuje (třeba proto, že neumí nebo nechce být užitečný jinak), ale i jízlivé pokrytce s uzavřenou myslí, kterých se i zde našlo dost, jejichž dlouhodobé působí má spíš převládající negativní důsledky, jež jsem popsal výše. Matka Tereza nedělala gesta, aby rozhazovala ze svého nadbytku a ani nevěřím, že by je svou činností učila lépe žebrat, atd. (nechci se opakovat).
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2013 7:44 | Pavel

Ještě dodám - přečtěte si povídku od Itala Calvina Rozpůlený vikomt. Zápletka spočívá v tom, že jednoho vikomta v bitvě rozpůlí na dvě části - dobrou a zlou. Ty se pak samostatně potulují světem. A ta dobrá část nadělá vetší škody a způsobí více hrůz (vše samozřejmě s těmi nejlepšími úmysly) než ta zlá. Třeba vám pak docvakne, co všechno může páchání dobra způsobit.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2013 7:38 | Pavel

Myslíte?
Přečtěte si http://zpravy.idnes.cz/nepal-deti-sirotcince-podvod-turismus-dobrovolnici-falesne-pll-/zahranicni.aspx?c=A131217_115830_zahranicni_ipl a zjistíte, kam ta "pomoc" vede. Je to otázka nabídky a poptávky. Když je z bohaté země poptávka po podpoře chudých a ubohých dětí v nějaké chudé zemi, tak si je v té chudé zemi vyrobí. A teď mi řekněte, kdo způsobí víc škody. Cynik jako já, vidící věci realisticky, nebo pachatelé dobra, které jejich ideály zcela zaslepili a nevidí, kolik způsobili utrpení.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2013 5:50

Rogere a co konkrétního děláte pro to, aby se v rozvojovém světě rodilo méně dětí a aby se naučili žít po Česku, když jednotlivou pomoc odsuzujete?
Jak konkrétně pomáháte romům ve svém okolí?
Pochopil jste, jak jste si zde naběhl?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 12. 2013 0:02 | Roger

Vy se právě mýlíte v tom, že 'jediné', co můžeme dělat, je to, co píšete Vy. Mnohem méně utrpení během dalších řekněme 100-200 let bychom však dosáhli, pokud bychom tyto národy naučili žít tak, jako to děláme u nás, tedy např, aby si pořídili pouze tolik dětí, kolik jsou schopni na daném stupni rozvoje společnosti uživit. A pak jim samozřejmě s rozvojem, měli-li by zájem v rámci možností pomáhat. Vlastně jsem to několikrát v různých obměnách už uváděl, ale pokud někdo má poněkud úzké a povrchní vidění daného problému, pak je patrně vůči jiným méně bolestným řešením, poněkud slepý. Chce-li prohlédnout, radil bych mu, ať odhodí pokrytectví, které jsem zmiňoval výše, a začne hned ve svém okolí. Třeba rómských spoluobčanů tu máme kolem sebe všichni dost, každých sedm let se jejich počet zdvojnásobí, a pochopitelně většina z nich nežije zrovna v ideálních podmínkách...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 12. 2013 23:13

No jo. Ale co ti Bělorusové?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 12. 2013 23:12

Národy, které se nekontrolovatelně množí, naše hrdá rasa zachraňovat nebude.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 12. 2013 23:08 | Michal

Myslím to naprosto normálně. To, že žije mnoho lidí a dětí pod hranicí chudoby, píšete správně, ale ani Vy, ani nikdo z nás nemá tu moc, aby to změnil. Jediné, co můžeme dělat, je, dle svých možností, pomáhat alespoň některým. Pokud tohle nechápete a píšete to stylem buď všichni, nebo nikdo a odsuzujete ty desítky tisíc lidí, kteří nezištně pomáhají, tak je to hyenismus. Ať se Vám to líbí, či nelíbí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

18. 12. 2013 22:39 | Roger

Nejsem si zcela jistý, jak to myslíte, ale asi je to jedno. Podstatné je, že není šance zachraňovat národy, které se skoro nekontrolovatelně množí, přitom rodiče častou nejsou schopni uživit ani sami sebe. Když pak vidím záběry tisíců naprosto podvyživených a umírajích děti, pak si říkám, není hyenismus právě to přivést na svět spousty dětí a spoléhat na to, že se o jedno někdo z druhé části světa postará... no a zbylých 999 z 1000 nechat celkem krutě zemřít nebo v lepším případě nechat trpět?
Souhlasím s paní výše, že má mnohem větší smysl dívat se kolem sebe, a pomoci konkrétnímu člověku, zejména pokud se do dané situace dostal celkem nezaviněně a neočekávaně. To se může stát v podstatě každému z nás.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 12. 2013 22:27 | Michal

To, co jste napsal:
.....Osobně všechny tyto humanisty považuji docela za pokrytce, kteří se přiživují na neštěstí, případně nezodpovědnosti jiných. Jednomu neznámému dítěti zajistíte třeba vzdělání, a další miliony necháte umřít hlady, protože jste si vybrali jedno na úkor jiných.....
Není známka solidarity, ale hyenismu. Bohužel. Buď všem, nebo nikomu? Nepřeklepl jste se?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 12. 2013 22:26 | Roger

To mi je jasné, že jsem snadný terč. Už proto, že jsem šel proti proudu obecně uznávaných líbivých názorů, nad nimiž se skoro nikdo ani do hloubky nezamýšlí, navíc v tomto případě jsou v centru děti, a s tím rizikem jsem taky do toho šel a něco napsal - třeba proto, abych si otestoval reakce a ochotu lidí se nad něčím teoreticky pozitivním zamyslet i z jiné stránky:).
Navíc, představa jednoho doktora, který ovlivní životy dalších, je sice naprosto nepodložená, ale nemám jak dokázat, že to tak v průměru, tedy obecně, není. Jistě to jednou z tisíce případů nastat může, ale Vy snad někoho takového znáte?
Já si naopak myslím, s předvědčením hraníčícím s jistotou, že naprostá většina takto vybraných prostředků se 'prožere' neefektivním způsobem, a další generace takových nezodpovědných národů, co se množí mnohem rychleji třeba než my v Evropě, bude prakticky stejná jako ta dnešní. Někdo svého času trefně prohlásil, dáte-li žebrákovi peníze, naučíte jej akorát lépe žebrat. Zjistí, že mu to funguje a nebude mít motiv na sobě pracovat a něco změnit. A je na tom hodně pravdy. Mně tu pochopitelně nejde o jedno dítě, které za svou situaci nikterak nemůže, ale o princip samotný. Vím totiž, že to problém těchto národů vůbec neřeší. Pokud se dané národy nenaučí plánovat rodičovství, chovat se zodpovědně, a postarat se o své potomky, tak sice zachráníme pár dětí dneska, ale v dalších dekádách se díky těmto rádoby bohulibým činům velmi pravděpodobně do naprosté chudoby narodí ještě mnohem více trpících dětí než dnes, a v konečném důsledku to lidskému pokolení přinese ještě více zla.
Asi bude lepší, když si každý necháme své přesvědčení. Nechť si každý dělá, co uzná za vhodné. Hlavně ať to vychází z vlastního přesvědčení, pozorování a zkušenosti, a ne ze srdceryvných příběhů mající jediný cíl - ovlivnit člověka s přirozeně dobrým srdcem a vytahat z něj peníze.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 12. 2013 20:18

Českým dětem dával peníze kdekdo. Pravda, nebyl z veliké dálky, ale to je tak jediný rozdíl. Byli třeba takoví, co z vlastních peněz postavili vysokoškolské koleje. A podobně. Ale netřeba mluvit jen o velkých mecenáších. Přirozený vývoj je i to, že kdo chce, dá někomu pětistovku, vy trumbero.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 12. 2013 20:16

Co je na tom okatého? Vy znáte někoho, kdo takhle na nějaké dítě přispívá? Ti lidé nenosí odznáčky, pomáhají tiše a bez řečí. Naprosto vadný je i ten pseudoargument s tím, že když nemůžete pomoct milionům, nemáte pomáhat ani jedinému. Kromě jiného jeden doktor nebo agronom nebo učitel v Africe pozitivně ovlivní život stovek či tisíců dalších. A vůbec. Jste příliš snadný terč :)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 12. 2013 19:15 | Roger

Nemůžu si pomoci, ale kdo se dá na takovouto pseudohumanitu, musí to být skoro dokonale zmanipulovaný člověk, který moc koncepčního myšlení nepobral. Zároveň se na tom přiživí řada dalších zprostředkovatelů. A přitom kdokoliv, kdo toto zpochybní, je snadným terčem kritiky vedoucí k jeho zavržení.
Můj názor je, když na něco nemám, tak si to nebudu pořizovat. Pokud bych nedokázal dítěti zajistit ani elementální vstup do života, tedy že i vyžebraná pětistovka z druhé strany zeměkoule by ho vytrhla, tak si prostě dítě pořizovat nebudu a nejprve zapracuji na sobě, abych si ho třeba někdy dovolit mohl.
Svět prostě byl, je a bude nespravdlivý. Mimo jiné v tom, že ti zodpovědní, schopní, pracovití, vynalézaví, vytrvalí budou vždy doplácet na neschopnost toho zbytku :-(. Hamba takovým.
Je smutné, kolik denně umře dětí, protože nemají co jíst. Ovšem, to mají zodpovědní lidé zůstat jen o vodě a chlebu a všechno, co vydělají, věnovat záchraně dětí, které by - panoval-li by všude zdravý rozum - vůbec nikdy neměly ani být počaty?
Osobně všechny tyto humanisty považuji docela za pokrytce, kteří se přiživují na neštěstí, případně nezodpovědnosti jiných. Jednomu neznámému dítěti zajistíte třeba vzdělání, a další miliony necháte umřít hlady, protože jste si vybrali jedno na úkor jiných. Kdo chce být lidem opravdu prospěšný, určitě si nějaký méně okatý a ne tak rádoby líbivý způsob najde. Myslím, že mne už se to podařilo :-).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miloš Zeman

prezident

Vladimír Franz

umělec

Miloš Zeman
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Vladimír Franz
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services