Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Sloupek | 8. 11. 2013 | 31 komentářů
Jan Keller se diví, že mezi českými studenty nejsou socialisté islandského střihu. Ivo Možný je překvapený, že se na fakultu, kterou zakládal, nehlásí dříči Made in USA. Kde by se tu asi tak jedni i druzí vzali?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 11. 2013 8:54, Vodník Česílko

Páni vysokoškolští pedagogové by se měli chytit za nos a říct, kde je skutečný problém: V obludném nárůstu počtu vysokých škol. Když jde na VŠ 70 procent populačního ročníku, tak čemu se divíte? Úroveň studentů i VŠ zákonitě musí jít dolů! Někde jsem četl, že současný absolvent magisterského studia má asi takovou úroveň znalostí, jakou měl za první republiky maturant. Takže se není čemu divit. Základní problém je v tom, že (státní) VŠ dostávají peníze za "hlavu", tj. počet studentů - to je pak motivuje, aby brali každého, kdo se dokáže podepsat. Co jako potom čekají a čemu se diví?

Reagovat

 

+67
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 11. 2013 20:05, Roger

Fredy, Vaši levo-pravou předpojatost jsem tentokrát usuzoval z tohoto: "Levicový (spíše komunističtí) intelektuálové, sociologové a rádoby politologové a bohužel i pedagogové, se opět mýlí."

Napsat, že někdo levicový, nebo dělnický, nebo věřící, nevěřící, bílý/černý/fialový se mýlí apriori zavání tím, že daná dedukce bude nepřesná a ovlivněná předsudky. Je třeba jít opravdu za obsahem toho, co chceme hodnotit, a takto - není-li to nutné, nebo prokazatelně související - zbytečně předem nenálepkovat :-).

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (31 komentářů)

9. 11. 2013 10:42 | Roger

Víte prd o tom, co lidé chtěli, když vylezli z jeskyní. A tady Váš problém, že to nechápete, začíná.
Podle mne vždy bude určité procento dětí, které vyroste, a bude v pohodě. Problém lidí je, že se jako celek chovají poněkud iracionálně a jako stádo, a tak bohužel ty vymoženosti, které byly dobře myšleny, nakonec obrátí proti většině z nich.
Toto by bylo na poněkud komplexnější diskuzi, a nemyslím si, že bychom to zde vyřešili. Je však mnoha studiemi prokázáno, že lidé v bohatších státech, jsou obecně méně spokojení a je tam třeba více sebevražd, atd. Pokud tomu chcete přijít na kobylku, doporučuji si o tom něco přečíst.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (czhunter 08. 11. 2013 22:38)

9. 11. 2013 10:50 | Roger

OK, Fredy. Nechme to tentokrát takto být. Pravdou je, že kdybych Vás neznal z jiných příspěvků, asi by mne jenom na základě tohoto ta asociace nenapadla. Nicméně po těch týdnech jste to tu dopracoval tak, že si Vás vyloženě s tímto nálepkováním spojuji:-). Máte samozřejmě možnost to napravit, ale ne nadarmo se říkává, že první dojem je nejdůležitější.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 09. 11. 2013 06:51)

9. 11. 2013 14:11 | JB

nejen tzv. státní VŠ,ale nemenší problém jsou soukromé VŠ...ale to jeo celém školství a zmenšujících se nárocích.Ale to je odraz celé společnosti. Blbost, neznalost a arogance se stala hlavní žádanou hodnotou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Vodník Česílko 08. 11. 2013 08:54)

10. 11. 2013 12:54 | Mahas

Placate blbosti, protoze existui kantori, kteri se s timhle dokazou vyrovnat, umi si se studenty poradit . Takze jestli tady nekdo naprosto pitome pausalizuje, tak jste to vy. Neklesa jen uroven studentu ( s tim bych i souhlasil, mladi chteji mit titul a praci, nikoliv neco umet ), ale i uroven pedagogu a to snad jeste na nizsi uroven nez u studentu, bohuzel. Je to pro to, ze "kdo neco umi, ten to dela, kdo to neumi, ten to uci".
Cili jinak, dnes je mnohem vic moznosti se uplatnit, tak proc by mladi a sikovni lide ucili studenty na stredni skole, kdyz se muze uplatnit ve skoleni velkych firem... Existuje jedno meritko , ktere ukazuje jak je dany obor tzv karierne zajimavy - a to je feminizace, cili cim vice je v dane praci zen, tim mene to byva karierne ( i financne ) zajimavy. Je to mozne nekorektni, ale pomerne presne to vystihuje proudy, kterym se preleva ta skupina mladych a progresivnich lidi ( prevazne muzu , ale i zen, co nechteji deti a chteji "karieru" ). A feminizace zdecimovala ceske zakladni, stredoskolske skolstvi a zacina to platit i o tom vysokoskolskem.
Druhym takovym oborem je medicina, tam zacinaji zeny vladnout a taky to znamena, bohuzel, pokles urovne. Je mi to lito, ale je to tak
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Roger 08. 11. 2013 12:44)

10. 11. 2013 15:05 | Roger

Váš příspěvek jste uvedl tak hloupě, že jej dál ani nehodlám číst:-(.
K té první větě jen dodám, že to, že si s tím někteří kantoři dokáží poradit, ještě neznamená, že by dnešními pány na školách nebyli studenti, místo učitelů, ale znamená to, že buď mají ojedinělé charizma, nebo prostě studentům lezou do zadku a výsledky nemají. Pokud toto nevíte, tak buď o této oblasti nevíte mnoho, nebo máte konktakty na poměrně vyjimečnou nestandardní školu.
Pro příště: pokud očekáváte, že dostanete úplnou odpověď, resp. že si ten, na koho reaguje, Vaše myšlenkové kreace bude vůbec číst, tak laskavě nezačínejte jako naprostý diskutérský diletant :-).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Mahas 10. 11. 2013 12:54)

11. 11. 2013 6:15 | Mahas

sakra, to jste mi to nandal, ja prece vubec neocekaval, ze v sobe najdete tolik energie, abyste mi vubec odpovedel a predpokladal jsem, ze tim to konci, ze ano? Jak to vite, to by me fakt zajimalo :-))
kdyz vy fakt placate blbosti a jeste v tom vesele pokracujete :-), navic, o Vy Ynteligente :-), ani nehodlate cist neco, na co reagujete? Kde ja tohle uz zazil, aha, u normializacnich cenzoru :-))...
Takze znova, nikdo nepopira, ze studentum jaksi "vzrostla prava a zmizely povinnosti" a verim i tom, ze to muze byt jeden z duvodu, proc ze skolstvi utikaji kvalitni lide... Ale o tom, ze feminizace skolstvi a zdravotnictvi je docela spolehlivy marker toho, jak je dany obor "karierne a financne" atraktivni, o tom jsem se ve vasi reakci fakt nic nedocetl... o pardon, vy jste to vlastne ani necetl...
BTW - ohledne diskuterskeho diletanstvi, my dva se spolu nestretavame poprve, rekl bych, a vase ne-argumenty prekricene perlami typu "hloupe" a "diskutersky diletant" nevidim poprve... Takze panacku, diskutuje se na tema a ne k osobe diskutera... Tedy znova, mohl byste mi , prosim, relevantne odpovedet, proc ze se to v ceskem zakladnim a stredodoskolskem skolstvi a medicine zvysuje razantne pocet zen? Prosim, prosim.... jsem vazne zvedav...
A jeste bych prosil vyvratit to ceske uslovi - "kdo neco umi, ten to dela, kdo to neumi, ten to uci" ... To je taky nepravdive, ze ano?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Roger 10. 11. 2013 15:05)

11. 11. 2013 7:33 | Roger

Teďka jsem to sice dočetl. Ale kromě toho, že se navážíte do žen, a jinak stejně jako já plácáte nesmysly, Vy na rozdíl ode mne s přezdívkou naprosté, jsem se nedověděl opět nic, na co by se dalo rozumně reagovat. To teďka jsem ani nepochopil, v čem vlastně podle Vás nějaké plácání spočívá. Když pak navíc píšete nesmysly, tak nemůžete očekávat jinou reakci než relativně slušný pojem diskutérský diletantismus, v němž zatím nadále úspěšně pokračujete. Navíc jste ho umocnil, že reagujete tím, co neočekáváte, že bude čteno. A tomu odpovídá pak i kvalita. Co vymyslíte příště?
To, že do školství chodí převážně neschopní lidé, nedokážíci využit svůj potenciál jinde, přece naprosto nesouvisí s tím, že dnešní mladí si dovolí neskutečně hodně, a učitel je pořád pod tlakem, že si jej při sebemenším oprávněném konfliktu zavolá ředitelka, kde budou stát rodiče jejích mazánka a bude muset vysvětlovat.
Za mých let jsem zažil, kdy úča (mimochodem taky žena) naprosto nespradlivě střelila jedné dívce pořádnou facku, a tehdy by ani nikoho nenapadlo jít si stěžovat. Dneska je to naprosto nemyslitelné, a to v případě, že děcka učitele vyloženě šikanují.
"Takze panacku, diskutuje se na téma a ne k osobe diskutera.." - pokud si to nepřejete, tak s tím sám nesmíte začínat - první dvě slova byla dostatečná na to, abych neměl naprosto žádnou chuť diskutovat věcně. Lidé, co háží kamenem a očekávají pohlazení, nazývám pitomci a nehodlám to měnit. Zjistli jsem, že stejně věcnou diskuzi nikdy neocení a pro mne je to lepší obrana přispůsobit se jejich úrovni hned, tak abychom si "rozuměli" :-). Stejně jste nezmínil jedinou věc, z mého komentáře, se kterou nesouhlasíte, spíše tam vidím řeči o koze, zatímco já psal o voze...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Mahas 11. 11. 2013 06:15)

11. 11. 2013 12:34 | Mahas

tak ja to zkusim jeste jinak... Mne jsou v tomto smyslu stiznosti papinku a maminek uplne jedno. Sam jste uhodil hrebicek na hlavicku minimalne dvakrat...
1. pokud je ucitel kvalitni, vi se to, vi to i reditel. Pokud si bude nejaky fracek prostrednictvim rodicu stezovat, mel by se u reditele zastavit a jako spraskany pes odtud vypadnout. Pokud se reditel za sveho kantora nepostavi a ucitel je kvalitni, neverim, ze se to nevi a ze jinde po nem obratem hned nesahnou... Ale... kolikpak ucitelu je natolik kvalitnich, ze by se o ne reditele prali? Kolikpak ucitelu je lakano jinymi rediteli, aby prestoupili? No moc jich nebude.
2. Pokud ucitel neni osobnost, coz jste sam ve svem prispevku pripustil - "To, že do školství chodí převážně neschopní lidé, nedokážíci využit svůj potenciál jinde, přece naprosto nesouvisí s tím, že dnešní mladí si dovolí neskutečně hodně, a učitel je pořád pod tlakem" - tak se nemuze divit, ze z nej ten dav ma srandu... Ne, nedelal bych ucitele, umim se zivit jinak a lepe, radove lepe. Ale vyzkousel jsem si to castecne jako trener mladeze. To je , svym zpusobem, situace obdobna... Neni stejna, to ne... protoze trener muze sverence vyhodit, proste vyloucit ho ze sveho tymu, to ve skole uplne nejde, ale neni pravda, ze by treneri byli pod mensim tlakem - jak ze strany rodicu, tak ze strany vedeni... ale ustat se to da a autoritu u svych sverencu i sverenkyn jsem vzdy mel... Takze zakopany pes je v tom, ze pro mnohe, nikoliv pro vsechny, je ucitelstvi posledni stanice, nikoliv celozivotni touha. Cili zacinejte s otazkou Proc? - nedavno vydana kniha o motivech a projevech v nasich kazdodennich cinnech. Tady je jadro pudla, aspon dle meho.
BTW - mate asi problemy s pochopenim psaneho a cteneho. Ja se nenavazim, panacku, do zen. Ja konstatuji, ze mladi, dravi, aktivni, po kariere a penezich ( mnohdy jedno a to same, ale ne vzdy !! ) bazici, tedy ti progresivni, jdou jinam, protoze mezi kantory nevidi perspektivu, ktera tam realne ani neni. Ucitele ve Finsku nebo Britanii se maji radove lepe. Ale proc? Protoze ten respekt vzbuzuji, protoze jejich absoluventni maji vyrazne vyssi sanci na lepsi praci, protoze uci to, co je aktualne pozadovano a ne to, co vyzaduji ciste osnovy.
Jako vsechno , je to o lidech, a protoze kantor neni financne, ani spolecensky nijak zvlast velka vyhra, ten obor se feminizuje. Jestli to neni z tohoto duvodu, vysvetlete mi, proc to tedy je? Ja jsem na to vysvetleni zvedavy, fakt me to zajima. Jestli mate pocit, ze se navazim do zen, mejte si ho. Ale na tom faktu se nic nemeni. Ale nemuze za to nejaky pofiderni stat, vlada nebo nekdo jiny, muzou si za to sami ucitele, sami lekari. Kdyz to bude financne zajimave, ti dravi se zase radi vrati. Drive bylo prestizni byti ucitelem nebo lekarem, dneska to teda moc prestizni neni, o financich ( krome privatnich lekaru ) ani nemluve.
Takze kdo tedy muze za to, ze se dnesni mlada generace chova tak, jak se chova? Nema nahodou tak trochu pravdu Michal Kasparek, ze za to primarne muze generace jejich rodicu? Cili znova, jake jsme si je vychovali, takove je mame? Tolik k tomu "ja o voze, vy o koze"
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

11. 11. 2013 14:26 | Roger

Nejste náhodou taky příznivcem SSO? Váš styl tomu odpovídá, co jsem tu s nimi měl krátce po volbách tu čest... Tak mne to jen zajímá.
Jinak, já se přece nijak nezastávám učitelů. Můj bod byl o tom, jak se zkazila a kazí mladá generace. Pochopitelně, pokud by si současní učitelé dokázali poradit s 90% případů před 30 lety, a nyní ti samí učitelé zvládnou sotva 30 procent problémů, tak to sice ukazuje na to, co tvrdíte Vy (a s čím já nepolemizuji, naopak ten názor zastávám taky), tedy že ti schopnější se většinou živí jinak. Ale zároveň to ukazuje i to, co tvrdím já, a co Vy jste nazval plácání nesmyslů nebo jak (do teďka jste mimochodem neřekl, v čem to spočívá), a sice, že se úroveň mládeže zhoršila výrazně, a proto na ně potřebujete lepší učitele.
A jinak jako trenér jste v totálně jiné situaci. Už proto, že do školy se chodit musí, na tréninky chodí jen ten, kdo zájem má. Asi neznáte ty pohovory u ředitele, že musíte žáky na škole udržet za každou cenu, že za každého škola dostává peníze, že se bude muset propouštět apod. Také vím, jak mnohdy při propouštění rozhoduje kamarádšaft s ředitelstvím, bohatý manžel sponozorující školu, atd. nikoliv kvalita učitele (naopak někdy kvalitní pustí, protože on si jinde místo najde). Vůbec se mi zdá, že o tom nevíte skoro nic, ale hlavně, že víte, kdo plácá nesmysly. Mám kontakty přímo na schopného učitele, který sám patří mezi těch pár procent, co problémy nemá ani dnes, a prostě ho to učení baví a dělat to chce. Takže, i kdybych byl slepý a nepoznal to sám z chování mládeže na veřejnosti a Internetu, tak to mám naprosto přesně z první ruky i tak.
Možná si pamatujete na můj převzatý citát "neschopný vysvětluje". A učitelé také především vysvětlují. Vězte, že kdo něco umí, tak to dělá, kdo to neumí, ten to učí (a vysvětluje). Naprosto nechápu, proč jste si mne uměle zaškatulkoval do role, kterou jsem nikdy nehájil, abyste si na ní vzápětí ukázal, že máte pravdu - to je to moje o koze a o voze. Ale vidím, že jste to vůbec nepochopil.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Mahas 11. 11. 2013 12:34)

15. 11. 2013 11:34 | Jan

Ignorujete zcela zásadní model odkazu rodičoství = díě rozlišuje, nebo má především rozlišovat dobro a zlo, slušnost a čest oproti vychcanosti a pokrytectví se lží schovanou za pravdou a láskou... Celý článek zapadá do imbecilního pojetí umělého rozeštvánání žijících generací na mladé a staré, muže a žemy atd. Je to snůška hovadin, které se přikládá ,,sociologický význam''. Stejně tak bychom mohli vinit generace rodičů za Gottwalda, za Hitlera a krizi 3O let. Generace jejich babiček by mohla být obviněna z Napoleona Bonaparta a krvelačných Jakobínú, kteří mu předcházeli a spirála výčitek by šla zřejmě až ke Kainovi.. Jistě souhlasím s příspěvkem čitatele hovořícím o ,, penězoměneckém'' pojetí vzdělání ,, za každou cenu '' a to v masovém měřítku (kdo zaplatí = má ho). Nerozumíš-li totiž něčemu, následuj toky peněz... Opravdu tam je ta ,, svatá pravda ´´ všech kvazi-filosofů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

28. 11. 2013 12:41 | Martin

Tyto dvě zprávy dané do souvislosti v sobě skrývají palčivou pravdu. Mladí jedinci nemají dost sebereflexe, aby dokázali realisticky ohodnotit svoje schopnosti a možnosti. Možná proto nemají ani dostatek soucitu s těmi, kterým se právě moc nevede. Ukazuje jim to jejich potenciální slabiny, o kterých raději nechtějí ani slyšet. Tím spíše je překvapující, když se ukazuje, že nedostatek talentu nenahrazují ani svojí zvýšenou pílí. Svádět to na instituce nemá cenu, problém je výchově či spíše v nedostatku výchovy ze strany rodičů. Generace dnešních čtyřicátníků si za posledních 25 let zvykla, že není potřeba ani příliš talentu ani příliš píle a přesto se dá dost nahrabat, stačily často tvrdé lokty. Tato filosofie se výchovou přenesla na novou generaci, která pravděpodobně v budoucnu zažije velký šok při střetu s realitou. Podle mě je za problémem morální úpadek generace vzešlé ze sametu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 705 545 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Adam Walach

podnikatel, Walmark

Pavel Turek

manažer a podnikatel

Adam Walach
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 6 duelů
×
Pavel Turek
ÚSPĚŠNOST
85,71 %

z 7 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Poplatek při odkupu, Veřejný rozpočet, Kotace, elektronická evidence tržeb, psd2, karel havlíček, marta nováková, václav stárek, SVT Energie, iveta kulhánková, prskavky, PRAŽSKÉ SLUŽBY, erotika, záruční oprava, státní úředník, Brokeři (obchodníci s cennými papíry), optimální správa, RIF

3L67611, 2T53520, 3E70774, 4T34443, 2T53520

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK