Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Komentář | 30. 10. 2013 | 20 komentářů
Jaký je hlavní a podstatný výsledek voleb? Stará levice nemá většinu ve Sněmovně. Velká úleva. Není jisté, co bude. Jisté je, že mohlo být hůř.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

30. 10. 2013 16:35, jp

Pod to se dá takříkajíc podepsat. Je skvělé, že KSČSSD nemá většinu, a totální propadák zemanovců je jen třešnička na dortu. Hezky dáno i do souvislosti s následky socialismu ve vyspělé Evropě (pro ty, co argumentují Amerikou, jejich problémy jsou způsobeny rovněž státními zásahy a ústupem od kapitalismu, díky kterému kdysi maximálně prosperovaly). Babiš je ale velká neznámá. Nezvyšování přímých daní je pozitivní, ale je to také snad jediná (trochu) konkrétní věc v jejich programu. Co se týká vládnutí, i kdyby to "myslel upřímně", pořád bude řídit svět lidí podle svého subjektivního vnímání. Nehledě na to, že pobírá dotace (od lidí) a pak za ně lidi zaměstnává. Propojení politické, korporátní a mediální moci je také nebezpečné. Lid, spoléhající se na různé vůdce, si na "proklínanou" a "slabou" demokracii vždy vzpomene, až když je pozdě. Byl bych raději, kdyby peníze zůstaly lidem a sami si rozhodli, co s nimi. Proto je škoda, že se do Sněmovny nedostali Svobodní. Dva a půl procenta s asi dvěma (?) miliony na kampaň a téměř žádným prostorem ve veřejné televizi ale není neúspěch, spíše naopak. Hlas to nebyl vyhozený (to je hlasovat proti svému svědomí), ale důležitá morální podpora a i investice do budoucna, kdy budou více vidět. Mají solidní zázemí voličů, kteří staví na idejích. Rovněž za volební výsledek dostanou (i když nespravedlivý) státní příspěvek 12,5 mega. Více svobody, méně socialistů a vůdců, by znamenalo ještě lepší výsledek voleb. Snad příště.

Reagovat

 

+5
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

30. 10. 2013 8:29, Eva

Výsledky voleb jsou smutné z hlediska času. 24 let po revoluci a v čele zase komunisti. Copak se lidé nachají koupit za banány i když by rychle zapomněly jak na ně stáli fronty.Nejde jen o ovoce, ale kladu si otázku -kdo je vlastně můj kolega v práci?

Reagovat

 

-7
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (20 komentářů)

30. 10. 2013 8:13 | Larry

Pojmy "pravice-levice" jsou dnes pouze fikcí pro předvolební "boje", svět se obecně přiklání stále více ke kombinaci "grázlové-ti druzí". Hezký den.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

30. 10. 2013 8:29 | Eva

Výsledky voleb jsou smutné z hlediska času. 24 let po revoluci a v čele zase komunisti. Copak se lidé nachají koupit za banány i když by rychle zapomněly jak na ně stáli fronty.Nejde jen o ovoce, ale kladu si otázku -kdo je vlastně můj kolega v práci?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-7
Líbí
Nelíbí

30. 10. 2013 8:49 | lajos

Pan Kohout jako obvykle projevuje jako demagog a rika A, ale uz nerika B. Pravdepodobne jen nahodou si do svych prikladu nevybira zadluzeni USA pred 40 lety.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

30. 10. 2013 9:01 | Fredy

Souhlasím s Pavlem Kohoutem v tom, že jedno z hlavních pozitiv těchto voleb je že KSČM a ČSSD nemají v poslanecké sněmovně většinu. Chápu, že je to, pro mnohé, zklamání, ze kterého se nemohou z pamatovat. Někteří z nich už měli zapřažené káry za humny, aby nepropásli drancování kapitalistů, až by k tomu byl dán pokyn .....

Ale vážně, co volby přinesly a odnesly?

Pozitiva:

- nemožnost vlády rudé koalice
- totální propadák strany hradu
- prohra ODS a částečně TOP09, jako poslední varování
- vstup úspěšným podnikatelů do politiky jako strašák pro politiky
- vysvlečení ČSSD do naha s tím, že dva kohouti nemohou, na jednom hnojišti, vládnout. Tohle se dalo čekat již před volbami.

Negativa:

- vstup byznysu do politiky (na jedné straně výhoda, na druhé obava)
- vzestup komunistů a to přesto, že 740 tisíc hlasů je "jen" necelých 10% ze všech těch, kteří mají volební právo.
- neúspěch Svobodných, kteří jsou dnes jediná čitelná pravicová strana v ČR. Věřím, že jejich čas přijde.
- volební úspěch bezpáteřní partě kolem Okamury. A to přesto, že jejich tlak na přímou demokracii není špatný a v budoucnu možná potřebný.

Přesto, že levici (ani té z ODS a TOP) nefandím, tak bych si přál vládu ČSSD a Lidovců s podporou ANO, tedy pana Babiše. Jednak by se vše odehrávalo tak, jak by pan Babiš diktoval a zároveň by se ČSSD znemožnila natolik, že by byla nucena pro zásadní restart. Podobný restart by, mezi tím, provedla v opozici ODS a částečně TOP09. Pak by byla šance na opětovné klání dvou silných stran. Jedné levicové a druhé pravicové.

Jenž současná situace, kdy se ČSSD znemožňuje ještě před tím, než může jednat o složení vlády a ANO a KDU nemají s kým jednat, jsou další volby dost reálné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

30. 10. 2013 13:20 | Tonda

To lajos: I když dělení "pravice - levice" je v USA trochu jiné, než v Evropě, prokazatelně nejvíce zvednul dluh Obama, a to jak v absolutních číslech, tak i procentuálně. A snad mi nechcete tvrdit, že Obama není levičák jak poleno!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (lajos 30. 10. 2013 08:49)

30. 10. 2013 14:54 | lajos

to Tonda: to je asi na delsi diskusi. Bez toho, aniz bych se Obamy jakkoliv zastaval, nedokazu si predstavit, co by se stalo, kdyby USA prestaly sanovat bankovni dluhy a utracet na ukor budouci spotreby. Pokud vim, tak Obamuv predchudce take rozhazoval prachy vidlema a to skoncil par mesicu pred Lehman Brothers.

Na rozdil od pana Kohouta nemam jasnou predstavu o tom kde je problem a nevidim jasnou pricinu soucasneho marastu v socialnim state. On neni kazdy studovany ekonom, aby si mohl hranim si s akciema vydelat na klidne stari. Lidi, kteri toho schopni nejsou potrebuji mit nejakou oporu, potom, co je ruka trhu vyzdima a zahodi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tonda 30. 10. 2013 13:20)

30. 10. 2013 16:35 | jp

Pod to se dá takříkajíc podepsat. Je skvělé, že KSČSSD nemá většinu, a totální propadák zemanovců je jen třešnička na dortu. Hezky dáno i do souvislosti s následky socialismu ve vyspělé Evropě (pro ty, co argumentují Amerikou, jejich problémy jsou způsobeny rovněž státními zásahy a ústupem od kapitalismu, díky kterému kdysi maximálně prosperovaly). Babiš je ale velká neznámá. Nezvyšování přímých daní je pozitivní, ale je to také snad jediná (trochu) konkrétní věc v jejich programu. Co se týká vládnutí, i kdyby to "myslel upřímně", pořád bude řídit svět lidí podle svého subjektivního vnímání. Nehledě na to, že pobírá dotace (od lidí) a pak za ně lidi zaměstnává. Propojení politické, korporátní a mediální moci je také nebezpečné. Lid, spoléhající se na různé vůdce, si na "proklínanou" a "slabou" demokracii vždy vzpomene, až když je pozdě. Byl bych raději, kdyby peníze zůstaly lidem a sami si rozhodli, co s nimi. Proto je škoda, že se do Sněmovny nedostali Svobodní. Dva a půl procenta s asi dvěma (?) miliony na kampaň a téměř žádným prostorem ve veřejné televizi ale není neúspěch, spíše naopak. Hlas to nebyl vyhozený (to je hlasovat proti svému svědomí), ale důležitá morální podpora a i investice do budoucna, kdy budou více vidět. Mají solidní zázemí voličů, kteří staví na idejích. Rovněž za volební výsledek dostanou (i když nespravedlivý) státní příspěvek 12,5 mega. Více svobody, méně socialistů a vůdců, by znamenalo ještě lepší výsledek voleb. Snad příště.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

31. 10. 2013 7:58 | Zdeněk Frélich

Tak pan Kohout pěkně zkritizoval evropskou levici od Německa po Francii.
Zapomněl zmínit třeba skandinávské země.

Ale především zapomněl zmínit prvicové vlády, jako je Velká Británie - je zde snad výrazně menší dluh? Je zde životní úroveń výrazně vyšší? Je zde méně lidí na neboi pod hranicí chudoby?

Stejně tak Spojené státy - byť jim vládnou demokraté, pořád jsou mnohem více pravicovější než řada zemí Evropy - a přesto bohatne horních 10 %.

Pana Kohouta jinak oceňuji, ale tento článek mi připomíná protipól Jana Kellera - všechno zkritizovat a nic neříct.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

31. 10. 2013 8:41 | alfa

No on pan Kohout má sám máslo na hlavě, byl dlouholetým podporovatelem ODS, byl v NERVu a "obhajoval" respektive lhal o II.pilíři a další. Realita je žel taková,že politici a to napříč politickým spektrem prostě vytvářejí dluhy (taky proč ne,oni to platit nebudou,že??). Chyba je v celém systému tzv. demokracie...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zdeněk Frélich 31. 10. 2013 07:58)

31. 10. 2013 10:42 | lajos

dovolim si poopravit: chyba neni v demokracii, ale kapitalismu...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (alfa 31. 10. 2013 08:41)

31. 10. 2013 11:13 | jp

Kapitalismus / svoboda / volný trh / demokracie trhu jsou řešením, nikoliv příčinou problémů, nejen u nás, ale i ve světě. Selhává nezodpovědná rozpočtová politika – žití nad poměry, populistické plnění slibů dnes s účtem, který přijde až v budoucnu (politik potřebuje být zvolen dnes) a nezodpovědná měnová politika – manipulace s množstvím peněz a úrokovou mírou centrálními bankami. Zachraňování zkrachovalců, ať už bank či automobilek, dotace, tištění peněz ("kvantitativní uvolňování") – to opravdu není kapitalismus. Volný trh a kapitalismus je nejpřísnější regulací. To, co selhává je etatismus, tedy zásahy státu v rozličné podobě. Řešení problémů s dluhem dalšími dluhy, zvyšováním daní ("Věřte nám, my ekonomiku rozhýbeme, jen nám dejte trochu víc svých peněz...") povede k ještě větším problémům. Pravým řešením je zmenšit státní přerozdělování, nechat peníze lidem, kteří s nimi sami nejlépe naloží a budou mít motivaci podnikat a pracovat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

31. 10. 2013 14:11 | lajos

v kapitalizmu je vitezem ten silnejsi, coz je super pravidlo v risi zvirat a pro jeskynni lidi. Kdyz necham korporace, aby se ridily samy a vezmu regulatorni moc statnimu aparatu, tak si budou delat, co chteji (coz uz se tak jako tak deje) a na konci asi zbyde jedna jedina a ta urcite bude davat lidem na vyber a nechat je svobodne rozhodovat se sami za sebe. Starat se o tom, aby meli v duchodu co do huby a co na sebe a kde bydlet.

Stale me neprestane udivovat, kde se berou v lidech ty liberalni pohnutky, ktery je se zasnenym vyrazem v ocich nuti si myslet, ze az nas nebude nikdo kontrolovat a tak se tu vsichni rozpodnikame o 106 a bude to tu strasne krasny, jednoduchy a spravedlivy!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jp 31. 10. 2013 11:13)

31. 10. 2013 16:04 | jp

A mě zase nepřestanou udivovat lidé, kteří se pořád někomu chtějí kasat do života. Jsou lidé, pro něž je svoboda nejvyšší hodnotou. Co když chtějí, aby je stát nechal na pokoji, nic po něm nechtějí? Proč si socialisté nezaloží nějaké občanské sdružení, kde budou všechno sdílet, vytvoří si svou produktivitou a pracovitostí ráj na Zemi, a ostatním nedovolí, ať stojí mimo, pokud chtějí? Bohužel mi připadá, že socialisté viní za své neúspěchy ostatní. A když socialismus selže (jakože vždy nakonec selže, i dnes je udržován jen za cenu obrovských dluhů, ale to platí i pro jiné formy etatismu), najdou si viníky, zlé kapitalisty a ospravedlnění, proč je okrást. Spousta lidí ani nedokáže definovat kapitalismus či klasický liberalismus, ale vědí, že je to špatné. Liberalismus není anarchie, stát má význam jako zajišťoval pořádku, zákona, dodržování dobrovolně uzavřených smluv. V ostatním by měl ponechat lidem ekonomickou svobodu. U nás by stačilo ("bylo vrcholem liberalismu"), kdybychom přestali zadlužovat další generace, hospodařili s vyrovnaným rozpočtem, snížili daně a dotace (omezili přerozdělování), nepřebírali nesmyslné regulace z EU, nekecali hospodám (soukromým subjektům) do toho, jestli se u nich smí kouřit nebo ne atd. My, co podporujeme liberální myšlenky, se obáváme trendu, kterým se vše ubírá, a klamů, že stát je nějakým řešením. Naopak!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (lajos 31. 10. 2013 14:11)

31. 10. 2013 23:07 | libor

Pavla Kohouta jsem si do napsání tohohle článku ještě trochu vážil, i když patří do sektařské sebranky Partners. Od člověka, který je v NERVu jsem takový článek opravdu nečekal. Jaká levice v Řecku a Francii??? Vždyť tam byli dlouhé roky do doby nedávné vlády pravicové. A Španělsko??Tam to pravice zničila úplně. Pavel Kohout by možná měl vytáhnout hlavu ze zadku Petra Borkovce a začít trochu přemýšlet. Jen si přečtěte, jak pravicové vlády zničili své země!!!http://www.vasevec.cz/v ip-blogy/francouzska-levice-tr iumfuje-i-v-parlamentnich-volb achhttp://www.cssd.cz/ke-stazeni/videogalerie/video-novinky/situace-v-recku/
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

31. 10. 2013 23:09 | libor

Podle mě je smutná tvá zabedněnost. Pavla Kohouta jsem si do napsání tohohle článku ještě trochu vážil, i když patří do sektařské sebranky Partners. Od člověka, který je v NERVu jsem takový článek opravdu nečekal. Jaká levice v Řecku a Francii??? Vždyť tam byli dlouhé roky do doby nedávné vlády pravicové. A Španělsko??Tam to pravice zničila úplně. Pavel Kohout by možná měl vytáhnout hlavu ze zadku Petra Borkovce a začít trochu přemýšlet. Jen si přečtěte, jak pravicové vlády zničili své země!!!http://www.vasevec.cz/v ip-blogy/francouzska-levice-tr iumfuje-i-v-parlamentnich-volb achhttp://www.cssd.cz/ke-stazeni/videogalerie/video-novinky/situace-v-recku/
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Eva 30. 10. 2013 08:29)

1. 11. 2013 9:53 | jp

Libore, problém dnešní doby je, že se věci nenazývají pravými jmény. Pokud je nějaká strana, třeba z historické tradice, označována jako pravicová a pak se chová levicově (zvyšuje daně, regulace), tak není pravicová. Je to jako nazývat černou bílou, což můžete dělat, ale ztrácí to význam, který těmto označením lidé většinou přisuzují.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (libor 31. 10. 2013 23:07)

1. 11. 2013 10:10 | Libor

Nevím,jak se chovali pravicové vlády v zemích,které jmenoval Pavel kohout...v takovém případe je cela naše politika levicová i topka i ODS,babis se také nebrání progresivnímu zdanění....tak co ten Kohout mele???asi je z těch polopravd,které sype poradcům Partners zmatený,ze uz nerozlišuje nic
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

1. 11. 2013 10:23 | jp

Souhlasím s Vámi v tom, že skoro celá naše politická scéna je více (KSČM+ČSSD) či méně levicová (TOP 09 určitě a ODS až spíše až pod tlakem/vlivem Kalouska v poslední legitimní vládě). Co se týče daní. Dokázal by si je představit a přál si je nižší, ale za úspěch bych vzhledem k okolnostem považoval i nezvyšování daní. Jen to ne. Stát vybírá dle mého názoru nadbytek peněz a neumí s nimi hospodařit. Stamiliardy za korupci a nesmysly typu obnovitelné zdroje, a pak přijde TOPka a má drzost "požádat o solidární daňovou přirážku"...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Libor 01. 11. 2013 10:10)

1. 11. 2013 12:31 | Pavel

Když vona ta tradice je strašně zakořeněná věc. U známých na vesnici se jednomu statku říká "Na novým" už 400 let, přestože dnes je to bezkonkurenčně nejstarší budova v celé vesnici.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jp 01. 11. 2013 09:53)

2. 11. 2013 11:09 | Dvořák

Ano, pan Kohout již totálně zblbnul, čím toho píše víc a víc, tím jsou to větší blbosti. Významně se to zhoršilo od té doby, kdy je činný v Partners a o nějaké nezávislosti se nedá už vůbec mluvit!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Libor 01. 11. 2013 10:10)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 382 418 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

František Štěpánek

podnikatel, Sokolovská uhelná

Senta Čermáková

manažerka

František Štěpánek
ÚSPĚŠNOST
45,00 %

z 60 duelů
×
Senta Čermáková
ÚSPĚŠNOST
53,70 %

z 54 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Poměr důchodu ke mzdě, Stagflace, Tržní kapitalizace, radek ptáček, kreditní karta easy, čsob, era kreditka, raiffeisenbank, bydlení pro mladé, Martin Žabka, emisní povolenky, ŠKODA PLZEŇ, registr vozidel, zápis, tomáš reitermann, Elektronická peněženka, Centrum pro výzkum veřejného mínění, sirotčí důchody

BUBUBUS1, 4B52441, 4AY8691, 3AK0585, 6T84497

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK