Volební speciál: Vaše peníze. Jak s nimi chtějí hospodařit Petr Mach a Strana svobodných občanů

Ondřej Tůma | rubrika: Dotazník | 8. 10. 2013 | 53 komentářů
Poslední víkend tohoto měsíce – 25. a 26. října – nás čekají předčasné volby do Poslanecké sněmovny. Zjišťujeme ekonomické a finanční postoje stran, které se ucházejí o vaše hlasy a správu peněz našich vezdejších. Po Janu Mládkovi z favorizované ČSSD odpovídá na náš dotazník Petr Mach, předseda Strany svobodných občanů.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 10. 2013 9:44, jp

Opravdu svěží vítr a jediná volitelná strana! Srozumitelný program, který dává ekonomický smysl (jako rakouská ekonomická škola, z které vychází). Žádné sliby, žádné zvýhodňování jedněch na úkor druhých, nastavení férových podmínek pro všechny, zbytek je na lidech, to nevylučuje i solidaritu společnosti, která bude bohatší tím, že bude méně zasílat do státu.

K údajnému "extrémismu":

Vyrovnaný rozpočet? Dobré hospodaření, vyrovnaný rozpočet, snížení dluhů není extremismus, ale zdravý rozum. Lépe učinit hned, než nás ještě větší problémy doženou v budoucnu, jakože doženou!

Zrušení daně z příjmu? Proč ne, když je to výměnou za zrušení dotací. Daně se sníží všem, dotace ubydou jen někomu (hlavně těm, co si ze státního staví hotely a farmy apod.).

Vystoupení z EU? Vystoupili byste ze Sovětského svazu? Tomu se EU stále více blíží svým stále více centrálnějším řízením. Vystoupení z EU neznamená zpřetrhání vazeb, naopak chtějí zachovat volný obchod – to je skvělá myšlenka, na které byla EU původně postavena a od které se notně vzdaluje (bohužel).

A propo, nebojím se ztraceného hlasu a hlas jim dám, i stále více lidí v mém okolí. Šance je! Mnohem horší a vyhozenější hlas je hlasovat proti svému svědomí...

+111
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 10. 2013 7:36, mario

Škoda, že některé názory Macha a Svobodných jsou příliš extrémní: vystoupení z EU, legalizace švarcsystému, atp. Tím je pro mě nevolitelný. I když bych si ho do sněmovny v podstatě i přál jako protiváhu všech těch utrácečů.

-195
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 53 komentářů)

8. 10. 2013 19:37 | Karel Svoboda

Petr Mach má pravdu úplně ve všem, jaký rozdíl oproti tomu neokomunistovi Mládkovi, který naopak neměl pravdu téměř v ničem. Bohužel lidé se neřídí volebními programy a zdravým rozumem, ale počtem bilbordů a známostí politiků. Volím Stranu svobodných občanů, jedinou pravicovou stranu v ČR.
+20
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2013 19:15 | Fredy

Citace - Caddy / 08.10.2013 16:10

Co je spatneho na svarcsystemu? Tedy kdyz pomijim to, ze by to melo byt zcela normalni a nechapu ani, proc to ma specialni nazev...to jse snad kazdeho vec, jak se domluvi ajakym zpusobem pracuje. Jedina podminka je, aby to vyhovovalo obema stranam.
Máte pravdu jen částečně. V normální společnosti by to platilo, ale u nás se k tomu hlásí ještě jedna strana, nebo-li stát. A ten chce také z každého smluvního vzatu své desátky, pardon padesátky. A u švarcsystému o nějaké přichází, proto ten povyk. Politici (např. včera s. Mládek) to maskují jakousi péčí o důchody nebohých švarcáků, ale o ty jim jde až na posledním místě. Ostatní popsal částečně jezevec.
Z mé zkušenosti má švarcsystém jednu podstatnou výhodu. Je jakýmsi testem a zároveň školou podnikání. Znám nemálo, dnes úspěšných, živnostníků, kteří také začínali jako íčaři (jiný název pro švarcsystém). Vztah mezi zadavatelem zakázek (dříve zaměstnavatelem) a subdodavatelem - íčeřem (dříve zaměstnancem), je více volný a pro zaměstnavatele/zadavatele může být i kontraproduktivní. Znám příklad jednoho šikovného zedníka, který byl také donucen si zřídit živnostenský list, ale pak musel dál pracovat podle pokynů bývalého zaměstnavatele. Onen zaměstnavatel měl ale i občasné nedostatky zakázek, což mu dříve činilo potíže, neboť musel platil zaměstnance i když pro ně neměl práci. Přechodem na švarcsystém se toho chtěl elegantně zbavit. Jenže někteří zedníci nelenili a zajistili si kšefty jinde (proč ne, když jsou živnostníci na volné noze?) a ten, kterého mám na mysli, se na trhu uchytil tak dobře, že za 5 let už sám zaměstnával 20 zedníků a mnoho z nich i bývalých spolupracovníků. Původní firmě nezbylo nic jiného, než se opět vrátit k zaměstnaneckým poměrům.
+37
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2013 16:30 | jezevec

no já vám to vysvětlím. fakt totiž nejde o jinou sazbu pojistného nebo o nesvobodu volby pracovního úvazku, jak se často lže - ale o podvod s náklady. každý podnikatel kasíruje příjmy, a od nich si odečítá náklady - ze zbytku pak platí daň z příjmu. to může dělat buď účetními doklady a nebo paušálem. švarc pracuje za náklady svého švarczaměstnavatele a ten si od svého příjmu odečítá všechny náklady na pracovní místo. švarczaměstnanec fakturuje práci na kterou nemá žádné náklady, a od ní si odečte JEŠTĚ JEDNY náklady paušálem. svobodní by to správně vyřešili zrušením daně z příjmu - pak by nemělo smysl podvádět s náklady. ovšem ti živnostníci, kteří si odepisují náklady paušálem, jsou proti švarcům znevýhodněni - stejně jako zaměstnavatelé, kteří zdaňují svým zaměstnancům mzdu.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2013 16:11 | Jan

To by těžko fungovalo, protože v tu chvíli se jim zbortí celá členská i voličská základna
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2013 16:10 | Caddy

Co je spatneho na svarcsystemu? Tedy kdyz pomijim to, ze by to melo byt zcela normalni a nechapu ani, proc to ma specialni nazev...to jse snad kazdeho vec, jak se domluvi ajakym zpusobem pracuje. Jedina podminka je, aby to vyhovovalo obema stranam.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2013 14:26 | Fredy

Nechápu, jak může někdo bezmezně důvěřovat přebujelému státu, který, již v minulosti, vždy zklamal. Že by to byl přežitek z minulosti, ze které pramení i nedůvěra (závist až nenávist) k soukromému vlastnictví?
Pokud našinci chápou, kde je zakopaný pes, tak nikdy nemohou volit strany, které již své v minulosti předvedly. Je třeba dát šanci jiným stranám a politikům. A to přesto, že od nich nelze čekat zázraky. Ale je nutné přetrhat spojovací články mezi podvodným kapitálem, zprostředkujícími lobbisty a úplatnými politiky. Kdyby se Svobodní dostali alespoň do PS, tak už jen to bude úspěch a tím se mohou lépe zviditelnit pro další působení. Není naděje, že by získali nadpoloviční většinu, ani aby mohli být pro někoho koaličním partnerem, ale aby více mediálně otvírali oči naivním našincům, kteří zatím "zamrzli" na barikádě v boji mezi rudo-oranžovými a modrými.
I proto stojí za to dát Svobodným svůj hlas.
+24
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2013 13:22 | Mirek

Hm, současný systém Vám nějak brání umřít na silnici nebo na rakovinu plic? A naopak systém s "menším státem" a tím s menší možností rozkrádat stát by tomu napomáhal?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2013 12:50 | Me

Mě si zase získali právě tím vystoupením z EU :D ale také mají mnoho věcí se kterými nesouhlasím, takže se budu asi rozhodovat až do poslední chvíle jestli je vůbec volit. I když jsou ale jediní kterým věřím že alespon některé své sliby naplní.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2013 11:21 | Honza

No než umřít na silnici nebo na rakovinu plic a mít Jákla (ten by byl fakt snad ještě horší než Zeman) na Hradě, to už je ten současný systém lepší. I s přiblblými daněmi, dotacemi, regulacemi a březnovou depresí ze všech 3 DPFO.
-21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2013 11:09

Naivko. Vysledny kroky vlady jsou jen konsensem napric koalici. Pokud by meli i tretinovou vahu v koalici, samostatne stejne nic neprosadej a klidne odhlasujou dalsi zadluzovani a dalsi zpronevereni se jejich programu. To je realita. A je jedno, jetli to je Mach, Babis nebo ufoni...
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2013 11:09 | Mirek

Jaja, Mládku:-)))
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2013 11:04 | Mirek

Čímpak jsou otázky typu kouření v hospodách, rychlost na silnicích a šaškové na Hradě důležité pro chod státu?
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2013 10:28 | xXx

Coz ovsem o keynesianstvi nebo jiz davno dokonce vyvracenem merkantilismu, ktery nam ovsem rada levicovych partaji chce znovu zavadet, plati dvojnasob. Bohuzel.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2013 10:28 | jp

Honzo, beru Váš komentář, ale raději budu volit podle Vás nezralé než shnilé. S knížetem to také nesnese srovnání, tam jde opravdu jen o marketing. TOPka si na pravici jen hraje. Ve skutečnosti všechny strany co byly u moci nás jenom zadlužovaly, zadlužují a čekáme na náraz. Svobodní jej jako jediní chtějí odvrátit a nastavit podmínky k dlouhodobé prosperitě.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2013 10:22

Zbozne prani je, aby to fungovalo v praxi.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2013 10:20

Priznivci Svobodnych podvadeji s hlasovanim. Hezka vizitka jejich ideji!
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2013 10:20 | Honza

70 mínusů, pane jo :-) Mají dost fanatické přiznivce, skoro jako Švancnberkova facebooková mládež. Takhle se do parlamentu nedostanou. Přitom je to škoda, rozdávači i "pravice" typu ODS a TOP09 by potřebovali konkurenci zprava jako prase drbání. Ale spíš mě mrzí, že tu není někdo jako na Slovensku Sulík, toho bych si opravdu vážil a 100% ho šel volit. Svobodní ještě musí uzrát.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2013 10:11 | xXx

Rakouska skola nemuze byt utopie, rakouska skola je pristup ke zkoumani ekonomickych vazeb a vyvozovani zaveru z takoveho zkoumani, neboli rakouska ekonomicka skola jen analyzuje informace a dava je do souvislosti, krome toho je zalozena temer vyhradne na deduktivni logice, je tedy ponekud nesmyslne nazyvat ji "zboznym pranim".
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2013 10:04

Rakouska skola je nerealisticka utopie, zbozne prani nekolika tisíc lidi
-10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2013 10:02 | jp

Jednou větou: Go, Svobodní, go, chci vás už letos vidět ve Sněmovně!
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Aleš Hušák

podnikatel

Zdeněk Škromach

politik

Aleš Hušák
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Zdeněk Škromach
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services