Volební speciál: Vaše peníze. Jak s nimi chtějí hospodařit Petr Mach a Strana svobodných občanů

Ondřej Tůma | rubrika: Dotazník | 8. 10. 2013 | 53 komentářů
Poslední víkend tohoto měsíce – 25. a 26. října – nás čekají předčasné volby do Poslanecké sněmovny. Zjišťujeme ekonomické a finanční postoje stran, které se ucházejí o vaše hlasy a správu peněz našich vezdejších. Po Janu Mládkovi z favorizované ČSSD odpovídá na náš dotazník Petr Mach, předseda Strany svobodných občanů.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 10. 2013 9:44, jp

Opravdu svěží vítr a jediná volitelná strana! Srozumitelný program, který dává ekonomický smysl (jako rakouská ekonomická škola, z které vychází). Žádné sliby, žádné zvýhodňování jedněch na úkor druhých, nastavení férových podmínek pro všechny, zbytek je na lidech, to nevylučuje i solidaritu společnosti, která bude bohatší tím, že bude méně zasílat do státu.

K údajnému "extrémismu":

Vyrovnaný rozpočet? Dobré hospodaření, vyrovnaný rozpočet, snížení dluhů není extremismus, ale zdravý rozum. Lépe učinit hned, než nás ještě větší problémy doženou v budoucnu, jakože doženou!

Zrušení daně z příjmu? Proč ne, když je to výměnou za zrušení dotací. Daně se sníží všem, dotace ubydou jen někomu (hlavně těm, co si ze státního staví hotely a farmy apod.).

Vystoupení z EU? Vystoupili byste ze Sovětského svazu? Tomu se EU stále více blíží svým stále více centrálnějším řízením. Vystoupení z EU neznamená zpřetrhání vazeb, naopak chtějí zachovat volný obchod – to je skvělá myšlenka, na které byla EU původně postavena a od které se notně vzdaluje (bohužel).

A propo, nebojím se ztraceného hlasu a hlas jim dám, i stále více lidí v mém okolí. Šance je! Mnohem horší a vyhozenější hlas je hlasovat proti svému svědomí...

+111
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 10. 2013 7:36, mario

Škoda, že některé názory Macha a Svobodných jsou příliš extrémní: vystoupení z EU, legalizace švarcsystému, atp. Tím je pro mě nevolitelný. I když bych si ho do sněmovny v podstatě i přál jako protiváhu všech těch utrácečů.

-195
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 53 komentářů)

4. 11. 2013 11:36 | Lukáš

Citace - Martin / 10.10.2013 21:34

Vážený Pavle, nicméně pan Mach byl do té dozorčí rady stejně dostrčen díky patolízalství k VK. Jeho extremistické názory mne děsily a děsí. Je to arogantní a narcistní typ stejně jako jeho vzor, na kterém se dlouhou dobu přiživoval. Bez něj by mohl učit tak maximálně v jeho institutu.

Jak by Mach "bez Klause" mohl učit v "Klausově institutu"? Uberte nepodložených emocí a lépe pracujte s fakty, zde si sám protiřečíte..
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

25. 10. 2013 10:46 | Mike

Je pravda, ze jsem student a nemam rodinu, ale v Praze ziji obstojne za 6000(nejsem na koleji), na jidle nesetrim, utracim za nadprumerne kvalitni veci, nekourim, nepiju, nekupuji si kraviny - zit jde o mnohem mene nez z 8000/mesicne.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 10. 2013 21:23 | Helena Sasová

Pro mě je tato strana nevolitelná předně pro prosazování školného na VŠ a výrazem: " Nesmíme dopustit". Takové výrazy do demogracice nepatří. Prostě, pokud to většina chce, budou to "muset dopustit", ať se jim to líbí nebo ne.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 10. 2013 12:54 | Petr Ježek

Předně, hodnocení odpovědí jednotlivých dotazovaných námi návštěvníky je absurdní, týká se více nespecifických sympatií a antipatií než schopnosti vyhodnotit odpovědi dotazovaných. Mimochodem, Petr Mach by asi byl ze Skautu za takové lhaní rychle vyloučen, když tvrdí, že lidé se uživí za méně než 60 Kč za hodinu a že horní limity pro úrokové sazby a RPSN vyhání chudáky do náručí lichvářů. Ostatně plédovat za svobodu a k odpovědnosti dle míry svobody mlčet jako hrob je také výsadou zcela jiných mravních norem než jím vzpomínaných skautských. No, alespoň víme, komu nelze věřit ani suché z nosu.
-6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 10. 2013 17:58 | Luděk

Zcela s Vámi souhlasím. Vzhledem k prakticky nevyhnutelné příští vládě levicové lůzy postavené na Komunistech nabízejí tyto volby unikátní příležitost dát najevo svůj názor, aniž by se člověk musel bát, že se možná jemu nejbližší strana nedostane do parlamentu. Teď nemá smysl volit tzv. menší zlo v podobě programově rozplizlých stran typu ODS a TOP 09, které se tváří jako pravicové, ale když jsou ve vládě, tak jen zvyšují daně a dokonce zostřují daňovou progresi - tedy dělají přesný opak toho, co jsem o nich jako pravicový volič očekával. Od teď Volím Svobodné!
+27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 10. 2013 10:28 | Martin

Vážený Pavle, preferuji politický střed, bohužel politika není o levici, pravici nebo o středu, ale o lidech, kteří ji dělají. Ve všech stranách bych dokázal najít schopné a solidní lidi, bohužel najít stranu s převahou takových lidí je v ČR obtížné. Možná strana zelených, ale bohužel extrémní názory se u některých členů projevují i tam (mám ale pocit, že se to lepší). Holt politika je také o kompromisech. P.S. to neznamená, že bych u svobodných nenalezl rozumné myšlenky.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 10. 2013 8:02 | Pavel

Vážený Martine, nerad se opakuji, ale: zkuste nám v pozitivním duchu zdělit vaše politické preference a ne negativně plivat po těch s kterými nesouhlasíte.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 10. 2013 21:34 | Martin

Vážený Pavle, nicméně pan Mach byl do té dozorčí rady stejně dostrčen díky patolízalství k VK. Jeho extremistické názory mne děsily a děsí. Je to arogantní a narcistní typ stejně jako jeho vzor, na kterém se dlouhou dobu přiživoval. Bez něj by mohl učit tak maximálně v jeho institutu. Člověk bez empatie, bez vztahu k životnímu prostředí, přísně pragmatický typ, který populisticky hlásá myšlenky blízké lidem, kteří nenávidí všechno a všechny. Nazývá to "svobodou", a přitom je to anarchie a JÁjismus. S tímto myšlením by mohl uspět leda tak v dobách Adama Smithe (za feudalismu!), nikoli v 21. století. Snad už jsme jako společnost trochu dále a tyto extremisty nebere nikdo vážně. Rozhodně nerad plivu kolem sebe a také nerad používám invektivy, ale z lidí jako on je mi opravdu zle.
-23
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 10. 2013 12:56 | Pavel

Vážený Martine, možná by stálo za to občas zkusit používat ověřitelné informace a ne agenturu JPP. Na http://1url.cz/ZqSp si snadno ověříte, že Petr Mach byl pouze jedenkrát v dozorčí radě a i tam už od roku 2010 nefiguruje.
Zkuste nám příště v pozitivním duchu zdělit vaše politické preference a ne negativně plivat po těch s kterými nesouhlasíte.
Předem děkuji, Pavel (PS: nejsem nikde členem)
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 10. 2013 10:38 | da

jenomže extrémní názory nejsou tak často průchozí. Pokud souhlasíte se základními myšlenkami, tak nevidím důvod proč je nevolit. Jednou jsem volil program, který neurazí, není extrémní a byl proti ČSSD, pak vznikli Svobodní. Od té doby mám jasno.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 10. 2013 8:22 | Pavel

Podle naší ústavy každý poslanec hlasuje podle svého vědomí a svědomí, ne podle toho, kdo je ve vládě a co si který ministr vymyslí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 10. 2013 8:20 | Pavel

Zajímavé, že lesy byly soukromé stovky let a žádní zlatokopové je nezlikvidovali. A dlouhodobé investice, to není problém jen lesů. Třeba houslaři nakupují dřevo, že kterého budou dělat housle jejich prapravnuci až po jejich smrti.
Dlouhodobá péče o majetek, přesahující generaci, samozřejmě fungovat může a fungovala, dokud bylo vlastnictví posvátné a nikdo se neodvážil na ně sáhnout. Ale když v dnešní době nevím, jestli se banda komunistů v parlamentu nedohodne, že od zítřka bude vše zase všech, proč bych se o majetek měl dlouhodobě starat? Existence těch vámi kritizovaných zlatokopů je důsledek zasahování státu do soukromého vlastnictví a další zestátňování to jen zhoršuje.
+14
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 10. 2013 21:53 | Martin

Vy budete asi členem, že ano? Pan Mach je Klausuv vlezprdelka - staci si jen vsimnout, do jakych dozorcich rad byl tento niemand dostrcen. Dokonce snad pry i vyucuje...to mi uz prijde ad absurdum. Dvakrat jsem ho videl zive a hledal jsem sit, kterou bych na nej hodil. Necht se na mne nikdo nezlobi, ale ten clovek je sociopat.
-29
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 10. 2013 14:23

Nepochopil. Pokud budou ve vlade, budou podepsani pod navrhovanymi kroky. Predstava, ze jako vladni strana se zdrzim hlasovani, je, rekneme diplomaticky, prinejmensim naivni a alibisticke.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

9. 10. 2013 14:09 | Hegi

Ale kulové! Můžou se zdržet hlasování!
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2013 21:17 | Jarda

Privatizace lesů je velmi diskutabilní, protože stát určitě nedokáže uhlídat řádnou péči o mimoprodukční funkce lesa ze strany soukromých vlastníků. Les není pole, v lese sklízí ten, kdo nesázel. Tak proč by ti dnešní zlatokopové sázeli? Nejspíš by to vedlo k zahlcení soudů žalobami pro nedodržení lesního zákona.
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2013 21:08 | Karel Svoboda

Pane Anonyme, mýlíte se, i ekonomie má svoje zásady (podobně jako třeba fyzika nebo chemie), které platí vždy a všude. Například platnost Lafferovy křivky je prokázaná. Dám Vám příklad: pokud budou vysoké sociální dávky a zároveň vysoká cena práce (recept KSČSSD, ODS, TOP09 a dalších tzv. etablovaných stran), tak to zákonitě povede k vysoké nezaměstnanosti. Pokud budou sociální dávky omezené a současně bude nízká cena práce, bude to znamenat ve stejné ekonomice nezaměstnanost nižší. Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu protestovat, ale to je asi tak všechno co s tím můžete dělat.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2013 21:00 | pop

teoreticky...souhlasili byste i s privazitizací st. podniků jako bývalé Transitní plynovody, rozvodná síť vodovodů atd?(to co již zprivatizováno bylo) Díky za odpoveď
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2013 20:30 | Martin

Názory pana Macha nejsou vůbec extrémní , jen se nebojí před volbami říci i nepopulární témata . Žádná jiná strana zcela jasně neřekne , že zruší státní příspěvek na stavební spožení ale zároveň se zruší nesmyslná silniční daň . Vše jde docela snadno vypočítat , není třeba dělat takové drama ze všeho jako se dělalo dosud . Stát se má řídit jako firma , jednoduše efektivně a nikoliv s plánem prodělku . Svobodní jsou jediná pravicová alternativa . Kašlu na průzkumy , volím Stranu svobodných občanů .
+21
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 10. 2013 20:18

Chtěl bych mít tu Vaši jistotu v pravdě. Ekonomie a politika totiž není věda exaktní. Jsou totiž jen různé názorové proudy, které se střetávají a "bojují" o voličskou/odbornou přízeň.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

David Marek

ekonom

Dana Bérová

exministryně a podnikatelka

David Marek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Dana Bérová
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services