Jak měřit úspěch?

Tomáš Prouza | rubrika: Komentář | 1. 10. 2013 | 21 komentářů
Předvolební období je jako dělané pro hodnocení výsledků i slibů různých stran. Jaká měřítka bychom ale měli použít?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

2. 10. 2013 14:51, jp

eďa: sám jste primitiv, jak neustále dokazujete, a píšete zmaty. S Vámi debatovat nemá smysl, člověk si vzpomene na Wericha...

Zobrazit celé vlákno

+2
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

1. 10. 2013 9:12

To je sice všechno hezký, ale bez růstu ekonomiky, a tedy i většího výběru peněz, které mohu dát do spokojenosti lidí, to moc dobře nejde. Na ty všechny skvělý věci, který píšete, se musí někde vzít peníze:)

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 21 komentářů)

4. 10. 2013 7:50 | eďa

Milý příteli,
strach je první přirozený nepřítel člověka. Pokud ho nekopete do zádele 24 hodin denně, pak se nikam dál, tedy k dalším třem přirozeným nepřátelům člověka, nedostanete. A na ten důl zapomeňte. Vám to naštěstí myslí dopředu a jen málo co ponecháváte náhodě.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 10. 2013 22:32 | lukojl

Aha, takže klasicky do dolů. Dobrá, chystám se. A vy se eďo nebojíte, že vás pár let po převratu chytí spolusoudruzi za koule jako Rudlu Slánských?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 10. 2013 14:04

Zloděj křičí, chyťte zloděje. Komunista = člověk, který viní ze svých problémů a neúspěchů ostatní a neváhá je okrást i zabíjet. Vždy si pro to najde nějaké "morální" ospravedlnění. Také není od věci si přečíst starší článek Pavla Kohouta: http://www.penize.cz/ekonomika/244016-nas-ucet-za-komunismus
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 10. 2013 12:12 | eďa

Věšet se nebude, to byste měli moc jednoduchý. Po zdanění zlodějen se bude pracovat na aktivech národního bohatství.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 10. 2013 23:47 | lukojl

Budete nás též věšet na kandelábry? Že bych si umyl krk.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 10. 2013 20:47 | eďa

Jenže já s vámi nedebatuji, ideologicky ani není o čem. Jste tak zahnojen finančním svinstvem, že vám leze z porů kůže. Já s váma kategoricky nesouhlasím, páč patříte do stáje hospodářských kanibalistů, co to tu 20 let jen drancovali s spolu s Velkým Fredym, co si nevidí ani na špičku nosánku, jak ho má ohnutý nahoru a ještě malým poštěkávajícím pejskem, co ztratil jméno i občanku, ale o to víc štěká. Koneckonců za 3 týdny jsou volby a já věřím, že levice tentokrát dosáhne na ústavní většinu a konečně vás dodaníme.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 10. 2013 15:35 | jp

Fredy, to už dávno :) ale někdy to člověku (přesto) nedá nereagovat na, k názorům (ne)tolerantní, reakce. Vím, že obrázek si o něm každý udělá sám. I tak ale Vám dávám palec nahoru :)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 10. 2013 15:19 | Fredy

Citace - jp / 02.10.2013 14:51

eďa: sám jste primitiv, jak neustále dokazujete, a píšete zmaty. S Vámi debatovat nemá smysl, člověk si vzpomene na Wericha...
To jste na to přišel až teď? :)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 10. 2013 14:51 | jp

eďa: sám jste primitiv, jak neustále dokazujete, a píšete zmaty. S Vámi debatovat nemá smysl, člověk si vzpomene na Wericha...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 10. 2013 14:19 | eďa

Neříkejte a co vaše psychická kondice? Vy jste doktor, nebo máte zkušenosti s rozdáváním diagnoz, doktor Chocholoušek ? Když tady čtu ty vaše vyčteninky anebo primitivní úvahy, tak si říkám, že jste stěží dokončil 6. třídu ZŠ anebo vás tatínek třískal přes hlavu a pak je mi vás moc líto. A když jsme se tak hezky seznámili, zkratka jp znamená jeblo-pitomec ? Pokud ano, pak vás chápu.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 10. 2013 9:46 | jp

eďa: soudě podle Vašich příspěvků, zde i pod jinými články, jste nejspíš sám psychicky narušen. Navíc, zdá se, zatrpklý a závistivý člověk...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2013 18:36 | eďa

Ale kuš, ty brepto. Peníze jsou nemocia navíc pořádně zákeřné nemoci a ty jsi penězi pořádně posedlý a tou nemocví prolezlý, holoubku. A pokud někdo chřadne , pak jen tuneláři a gauneři, páč jim vysychá státní pokladnička, leze po ní moc slimáčků a tak je v ní málo kapustičky.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2013 15:06 | jp

Peníze jsou svým způsobem měřítkem úspěchu, o tom není pochyb. Toto tvrzení lze upravit, že jsou jedním z („tvrdých“) měřítek úspěchu, a doplnit, že být bohatý ještě neznamená být šťastný. Je smutné, že spousta lidí závidí a hledí, co má soused, namísto, aby si hleděli svého (štěstí), své rodiny. Do úspěšných nepočítám zloděje, korupčníky a přísavky na státní rozpočet (dotace). V tržním hospodářství se musí podnikatel snažit, aby nabídl zákazníkům, co chtějí, a to co nejkvalitněji a nejlevněji v porovnání s konkurencí. Dnes pomalu spějeme k tomu, že úspěšní budou jen ti, co budou s úspěchem žádat o státní dotace. S těmi se pak těžko soutěží. Různé komise a „odborníci“ budou, namísto spotřebitelů na trhu, vybírat, kdo dotaci dostane a kdo ne. Dotace jsou nespravedlivé a z logiky věci nemohou být pro všechny. Bohužel to není tak viditelné, jakoby dva lidé se stejným příjmem měli různě vysoké daně. To by se asi lidem nelíbilo, ale to, že jeden dostane dotaci a druhý ne, se tak nějak ztratí v davu. Ještě smutnější pak je, že dnešní socialismus a stále větší přerozdělování státu lidé považují za kapitalismus a obviňují jej ze selhání a stýská se jim po komunismu. Je zajímavé, že tam zavírají oči nad zvěrstvy, které byly v jeho jménu spáchány, protože mají své „jistoty“. Ironií je, že peníze na financování těchto „jistot“ jednou dojdou. Bohužel to trvá docela dlouho, než ti nejproduktivnější (pokud nejsou přímo zlikvidováni) zcela ztratí motivaci a ekonomika zchřadne…
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 10. 2013 14:35 | Křupka

Po r.1989 se měří hodnota života množstvím majetku.Hodně zboží v supermarketech a jejich zaměstnanci a další na analgetikách.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 10. 2013 13:17 | eďa

Naštěstí voliči, nejsou slepí a už rozpoznávají, když jsou manipulováni. Fakta prostě neokecáte, drahý jp. Tzv."lákání"zahraničních investorů začalo hned po sametu- a jak to dopadlo? Armáda nezaměstnaných, bezdomovců, otrocké pracovní podmínky, zničení našich prosperujících odvětví a podniků, co se postavilo ještě a socíku a které ufinancovaly i důchodový účet bez koruny dotací či půjček. A dnes ? Hanba mě fackuje za ten spackaný listopad 89, když vidím všechna ta posametová přetrhdíla tady a teď.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2013 10:41 | jp

Petr: růst není jedinou mantrou všech ekonomů, možná tak zdravý růst. Máte pravdu v tom, že na školách se většinou (bohužel) učí keynesiánský nesmysl, který politikům vyhovuje, protože ospravedlňuje různá státní "stimulační" opatření, investice do nesmyslů (samozřejmě za cenu zadlužování, které v praxi později už nikdo neřeší a neutáhne výdaje), kde se tváří, že vytváří pracovní místa, ale neuvědomují si, že je jinde, kde jsou podle trhu potřebnější, ubírají. Podle Keynese jsme v dlouhém období všichni mrtvi, takže je prý jedno, za co stát utrácí, aby tzv. stimuloval "nedostatečnou agregátní poptávku". Mimochodem, co je to nedostatečná poptávka(?), poptávka je snad taková, jaká je – ledaže se někdo považuje za Boha, který se na ekonomiku dívá shora a ví nejlépe, co je pro lidi dobré – o tom se nás někteří politici snaží vytrvale přesvědčit. Mnohem větší smysl dává tzv. rakouská ekonomická škola (Mises, Hayek), která řeší nejen kolik se utrácí, ale i za co. Smysluplně vysvětluje i hospodářský cyklus (google: rakouská teorie hospodářských cyklů) aj. Škoda, že se nevyučuje. Důvod je prostý, volně fungující trh znamená ztrátu moci politiků.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2013 9:18 | eďa

Jak měřit úspěch ?
http://www.youtube.com/watch?v=NlkyrABgti8
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

1. 10. 2013 9:12

To je sice všechno hezký, ale bez růstu ekonomiky, a tedy i většího výběru peněz, které mohu dát do spokojenosti lidí, to moc dobře nejde. Na ty všechny skvělý věci, který píšete, se musí někde vzít peníze:)
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2013 9:06 | eďa

Píšeš to krásně. Jen s malou chybičkou. 25 let se o tom ale jen kecá a skutek jaksi pořád utek. Čím to asi bude, že jdeme přesně opačně celých těch 25 let?
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 10. 2013 8:57 | Petr

Před časem jsem viděl zajímavý dokument o Bhutánu (maličkém království v Himalájích). Jejich osvícený král jasně řekl, že ho nezajímá HDP, ani jeho růst, že ho zajímá spokojenost lidí. Z našeho pohledu je to chudá země (měřeno tím prokletým HDP/hlavu), ale návštěvníci říkají, že tam opravdu cítí z lidí spokojenost.
Než na jedinou mantru všech ekonomů = růst, růst, RŮST (to jediné se ve škole učili, pouze na růst mají naučené formulky, vzorce, modely prognóz), bychom se opravdu měli zaměřit mnohm šířeji: kvalitní veřejné služby, efektivní hospodaření s veřejnými penězy, jasný a stabilní právní řád, vymahatelnost práva, skvělý vzdělávací systém od mateřských školek po vysoké školy, ochrana životního prostředí. Prostě všechno to, co na člověka působí dlouhodobě a zlepší mu kvalittu života.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Skřivánek

podnikatel, agentura Skřivánek

Jan Procházka

ekonom

Pavel Skřivánek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Jan Procházka
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services