Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Když se řekne | 29. 4. 2013 | 8 komentářů
Pouze osm a půl procenta Čechů a Češek, kteří pečují o malé dítě, zároveň pracuje. Průměr v Evropské unii je téměř čtyřnásobný. Péče o dítě do tří let u nás také výrazně častěji než jinde leží výhradně na bedrech matky. Návrat do práce po letech na pískovišti není jednoduchý. Přečtěte si rady a tipy, které se můžou hodit.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 4. 2013 10:12, Dan

Podle mě je chyba, že si rodiče nemohou rodičovskou rozdělit. Kdyby oba rodiče měli možnost do tří let dítěte přejít na poloviční úvazek, mohli by se při hlídání potomka prostřídat, žádný z nich by neztrácel pracovní návyky a kontakt s aktuálním děním v práci. Rodina by stále měla jeden celý příjem + rodičovský příspěvek jako je tomu teď. Zároveň by to vedlo k většímu podílu otců na výchově vlastních dětí a také k rovnějšímu přístupu zaměstnavatelů k oběma pohlavím.

Reagovat

 

+15
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (8 komentářů)

29. 4. 2013 6:53 | ST

A proč asi další možnosti přibývají pomalu? Dokud si budou čeští chlapi tvrdě prosazovat domácí pohodlíčko a model já se budu věnovat jenom své práci, tak si prostě mámy neškrtnou. Na pozicích, kde se rozhoduje o zkrácených úvazcích jsou totiž také povětšinou chlapy. Dámy, proberme se. Oni totiž ti naši chlapy nechtějí abychom do práce chodily a nechtějí, aby se oni museli zapojit do domácích prací a péče o děti. Tak proč by měli dělat na ostatní chlapy takový podraz jako vymýšlet zkrácené úvazky. A málokterý chlap má tolik odvahy, aby to řekl na rovinu. Mám dvě děti a pracuji - práce z domova a jestli by vás zajímalo, jak jsem k ní přišla, tak jsem si jí musela sama vytvořit. Pracuji na živnosťák.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

29. 4. 2013 7:28

Kdyby mi stát nesebral z mojí výplaty polovinu, nemusí moje žena chodit do práce po celý zbytek života a ani rodičovskou ani mateřskou bychom nepotřebovali - uživil bych vše. A díky tomu se řeší takovýhle blbosti - žena odjakživa měla na starost rodinné zázemí, zatímco muž byl živitel rodiny. Kdyby chtěla moje žena pracovat, když máme malé děti, zakázal bych jí to, už jenom z toho principu, že děti potřebují výchovu a péči. Ještě že moje žena je klasického vychování a není nabonzovaná takovýmito moderními výchovnými žvásty.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

29. 4. 2013 7:56 | pamětník

Herdek, jak to dělají ženské v USA, když nemají žádnou mateřskou, či rodičovskou dovolenou a za prdelí všeobjímající a opečovávající socialistický státní aparát? Nestala se někde chyba?
Jak je možné, že jsme měli, v dávné minulosti, s manželkou, brzy po sobě tři děti, pár korun od státu, já průměrný příjem a přesto jsme to všechno zvládli? To není obhajoba bolševického systému, ale poukázání na to, jak starý i současný celosvětový socialismus změnil řebříčky hodnot od postarání se sám, až k tomu, že vše je v rukou státu.
Možná, časem, nějaká eurokomisařka přijde s nápadem, že bude ženám ve věku třeba od 20 do 40 let povinně nařízeno rodičovství. Kdo se tomu bude chtít vyhnout, tak bude muset přinést potvrzení, že děti mít nemůže, či nesmí .....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

29. 4. 2013 8:11 | FMach

Rodiny mají dnes tak akorát na bydlení a na to aby neumřeli hlady a na školku nemohou myslet, jelikož tam není místo a na chůvu či jiné řešení nemají peníze. Doporučuji řešení, nemít děti, to co rodinám připravuje stát je diskriminující a stát za to že mají rodiny děti, rodiče trestá, budoucnost je výhledově nejistá a tak děti jsou vlastně překážkou jak pro stát, tak pro rodinu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

29. 4. 2013 9:05 | fany

Citace - FMach / 29.04.2013 08:11

Rodiny mají dnes tak akorát na bydlení a na to aby neumřeli hlady a na školku nemohou myslet, jelikož tam není místo a na chůvu či jiné řešení nemají peníze. Doporučuji řešení, nemít děti, to co rodinám připravuje stát je diskriminující a stát za to že mají rodiny děti, rodiče trestá, budoucnost je výhledově nejistá a tak děti jsou vlastně překážkou jak pro stát, tak pro rodinu.

A Vy byste jako chtěl "rodit" děti pro stát? Což třeba proto, že byste chtěl pokračování Vašeho rodu, nebo proto, aby se měl kdo o Vás postarat, až budete starý? A vězte, že dobře vychované děti jsou tou nejlepší investicí do Vašeho budoucna. Nikoliv stát, ani kraj, ani obec, ale je Vy a Vaše rodina jsou to, na co byste se měl, v budoucnu, spolehnout.
Když bych to uvedl, trochu s nadsázkou, tak mít děti je stejný investiční postup, jako každý jiný. Také, když budete vkládat peníze do nějakých komodit, či finančních produktů, tak je také musíte někam vydat. Tedy něco jiného musíte oželet. To samé je v případě výchovy dětí. Je to dlouhodobá investiční strategie a postupnými vklady (náklady na výchovu dítěte). A zrovna tak se stejnými riziky.....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (FMach 29. 04. 2013 08:11)

29. 4. 2013 10:12 | Dan

Podle mě je chyba, že si rodiče nemohou rodičovskou rozdělit. Kdyby oba rodiče měli možnost do tří let dítěte přejít na poloviční úvazek, mohli by se při hlídání potomka prostřídat, žádný z nich by neztrácel pracovní návyky a kontakt s aktuálním děním v práci. Rodina by stále měla jeden celý příjem + rodičovský příspěvek jako je tomu teď. Zároveň by to vedlo k většímu podílu otců na výchově vlastních dětí a také k rovnějšímu přístupu zaměstnavatelů k oběma pohlavím.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

3. 6. 2013 13:07

Realita je bohužel jiná v našem státě, po 5 letech u jedné firmy jsem odešla na mateřskou, vrátila jsem se po roce,kdy jsme se s mužem vystřídali na rodičovské. Neuveřitelné vztahy a zloba na pracovišti, nakonec jsem byla označena já ta špatná,komu zaměstnavatel chtěl dát výpověď z organizačních důvodů, přitom zaměstnavatel věděl,že mám muže na rodičovské a dítěti není ani 2 roky. Čekáme druhé dítě,to mě zachránilo od výpovědi a tím pádem mě zaměstnavatel musí nadále přidělovat práci a výpověď je tím pádem neplatná,dokud nenastoupím opět na mateřskou a následně pak celé 3 roky na RD - k čemu to,ale je - za 3 roky mi dá stejně výpověď. Nikoho v dnešní době nic nezajímá a propouštění se týká právě těch,co odchází na mateřskou. Věty typu - ta jde na mateřskou,tak ta už se nevrátí. Potřebujeme šetřit,snižovat,propouštět.... ....,bohuželv našem státě není žádná podpora rodin s dětmi do 3 let - co se týče jeslí,aby se normální člověk - mamka,taťka s ani ne průměrným platem mohl zapojit aspoň na 4 hodiny denně do pracovního procesu např. v roce dítěte.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

5. 11. 2015 23:30 | T.P.

Dobrý den, máte pravdu. Mateřství je bohužel v mnoha firmách vnímáno jako hendikep. Bohužel situace není jednoduchá ani pro majitele firem. Musí často za rodičku hledat náhradu, vyškolit ji, dlouhou dobu akceptovat to, že se pracovní výkon a efektivita velmi výrazně pokazí, brát na vědomí, že nový zaměstnanec tvoří obrovské procento chyb, než se plně zajede. A to může trvat celé měsíce, ba dokonce i do doby, kdy se má rodička vrátit zpět z mateřské. Navrativší rodička je sice celá natěšená na pracovní prostředí, ale vzhledem k velmi dlouhému výpadku je třeba ji opět proškolit, akceptovat snížený pracovní výkon a efektivitu (v které už náhradní zaměstnanec dosahoval uspokojivých hodnot), brát na vědomí chyby... do doby než se pod tíhou těchto faktů a neuspokojivých výsledků rozhodne rodička znovu odejít na další mateřskou. A celá mašinérie se rozjíždí znovu.
Existuje pouze málo firem, kteří jsou ochotni s tímto bojovat a zvýhodňovat ženy na mateřské. Může se to zdát nefér, ale je fajn se na to podívat i z druhé strany. A není-li mi to pochuti i nadále, není řešením nadávat na stát nebo na majitele firem. Jediné řešení je založit firmu a dokázat sobě i všem ostatním, že řešení existuje. Zdali vůbec...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 03. 06. 2013 13:07)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jan Sokol

filosof a exministr

Ivo Ulich

bývalý fotbalista a podnikatel

Jan Sokol
ÚSPĚŠNOST
10,20 %

z 49 duelů
×
Ivo Ulich
ÚSPĚŠNOST
47,62 %

z 21 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

OPEC, Přijetí přidělení a zřeknutí se úvěru, Faktoring, daňové odpočty, příspěvek zaměstnavatele, aleš poklop, doplňkové penzijní spoření, penzijní fondy, kampelička, mastercard standard, marcela střelcová, výběrová řízení, zákonné pojištění odpovědnosti za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání, svatopluk němeček, letecké zájezdy, náhrada platu, mkreditka, personál

4E92435, 1SB4436, 3E92435, ZRI0479, 6B96967

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK