Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Jak na to | 24. 4. 2013 | 12 komentářů
Ve spolupráci s redakcí odborného serveru Produktové listy jsme pro vás připravili unikátní kalkulátor poplatků, celkové nákladovosti a efektivity spoření/investování u čtyř investičních produktů využívaných pro vytvoření rezerv na stáří.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 5. 2013 8:36, Martin Štula

Ať počítám, jak počítám, něco mi tu na tom SMRDÍ. Není totiž dvakrát korektní odečíst poplatky rovnou dvakrát, že? Jejich existence se projeví nižším výnosem. Neodečítají se na konci podruhé.

Zpátky do školy, páni novináři, nebo si k tomu příště někoho pozvěte, kdo do ní chodil.

Reagovat

 

+7
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (12 komentářů)

24. 4. 2013 2:26 | DV505

Kalkulátor je nekorektní. Nelze na něm totiž nahoře nastavit pro každý produkt odlišné zhodnocení (jiný výnos bude mít nová náhrada PP ve III. pilíři, zcela jiné např. dluhodobá investice do akciových podílových fondů (jiné jsou i poplatky ... přestože praxe je zcela jiná). Z něj pak samozřejmě vždy vyjde nejlépe právě druhý pilíř. navíc podle mne ani přednastavení kalkulačky v její spodní části nesedí, poplatky jsou např. u podílových fondů nižší
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

24. 4. 2013 7:10 | Jana

Kalkulátor je víc, než hodně pouze orientační. Není možné kalkulovat u všech produktů se stejným hodnocením. Celé se mi to jeví jako "oživit" rychle druhý pilíř po jeho původním plošném zatracování. Nehledě na to, že zhodnocení je jedna stránka věci. Pořád mi na druhém pilíři nesedí skutečnost, že "někdo" bude mít pravomoc hospodařit, jak se mu zlíbí, s penězi, kterých se dobrovolně vzdá stát. Nevím proč, (snad proto, že jsme v Česku ?) ale něco mi tady zapáchá
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

24. 4. 2013 8:20 | XYZ

a za další, v případě III. pilíře, OPF a IŽP by bylo korektní připočítat ještě částku o kterou bude vyplaceno více z I. pilíře - zde jsou tyto peníze započítány do II. pilíře jako "státní dotace", ale tato částka ve vyčíslení ostatních produktů chybí - a přesto bude vyplacena.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

24. 4. 2013 18:41 | hoogan

jo, to máte pravdu že zapáchá. Ve III.pilíři jde o světový unikát - stát bude sypat státní příspěvky do investičních fondů bez jakékoli návratnosti, to je fakt byznys století..
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jana 24. 04. 2013 07:10)

24. 4. 2013 23:25 | KLM

Jasne ze kalkulator je nekorektni, nikdy nelze predvidat vyvoj ekonomiky. Ale aspon jeden kalkulator, ktery ukazuje, ze druhy pilir silne zregulovany na poplatcich i provizich dava smysl - tedy pro cloveka ne pro prodejce. I kdyz vetsina hladovych firem rika, ze kapitalove zivotni pojisten s provizi pres 200% rocniho pojistneho jen jako vstupni poplatek pod lukrativnim jmenem je daleko lepsi alterativou, bohuzel ne pro lidi ale pro prodejce. Chapu Sobotku, ze ho chce zrusit, protoze sance na vitezstvi ve volbach je vysoka a vidina vyssich statnich prijmu ktere lze rozhazet na nesmysly je lepsi nez abychom nechali penize lidem. Viz napr. zvyseni DPH s cilem toto cele financovat a penize uz mizi v cerne dire. Pokud opravdu v roce 2050 bude 1 duchodce na 1 pracujiciho a bohuzel bude polovina lidi ve statni sfere nebo studenti, pak bude 1 pracujici dotovat 1 urednika/studenta a 2 duchodce, tak fakt nevim, jestli v tomto nastaveni nechat zit sve deti ktere to odnesou, nebo jit jinam. Fakt drsna manipulace ze strany socanu, nevim kdo by mel byt zalovan za vlastizradu. A jeste sliby zvysovat duchody - ale z ceho? 90% dane? (75% na duchodce a uredniky a JEN 15% na fungovani statu - to jsem fakt zvedavy, jak jim to bude stacit). Nebo zavest 130% dane? Tedy z 20 000 platu platit 26 000 dane? Kdo za to bude pracovat? Viva CSSD.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

25. 4. 2013 9:39 | Darek

To je vynikající nástroj. Děkuji penězům a produktovým listům za práci, kterou si se srovnáváním produktů a následným sestavováním kalkulaček dávají. Ještě jednou díky a nenechte se otrávit dementními komentáři. Jsme v Česku, podíl diskutujících dementů je oproti běžné populaci násobný. Normálních lidí, pro které tyto věci děláte je dost a pomáhají jim se zorientovat a ocení je.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

25. 4. 2013 14:51 | XYZ

Citace - Darek / 25.04.2013 09:39

To je vynikající nástroj. Děkuji penězům a produktovým listům za práci, kterou si se srovnáváním produktů a následným sestavováním kalkulaček dávají. Ještě jednou díky a nenechte se otrávit dementními komentáři. Jsme v Česku, podíl diskutujících dementů je oproti běžné populaci násobný. Normálních lidí, pro které tyto věci děláte je dost a pomáhají jim se zorientovat a ocení je.

Milý Darku, komentáře nejsou otráveníhodné, ale řekl bych že věcné. Pokud někdo vypočítá částku A a porovná ji s částkou B, pak by měl zahrnout všechny podklady, která jednu či druhou částku ovlivňují. A pokud např. zahrnu odvody z I. pilíře do II., bylo by férové nabídnout i propočet zahrnující tuto částku v I. pilíři, o kterou se v případě nevyužití II. pilíře základní důchod nesníží. Celková čísla poté vypadají trochu jinak.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Darek 25. 04. 2013 09:39)

25. 4. 2013 14:51 | XYZ

Citace - Darek / 25.04.2013 09:39

To je vynikající nástroj. Děkuji penězům a produktovým listům za práci, kterou si se srovnáváním produktů a následným sestavováním kalkulaček dávají. Ještě jednou díky a nenechte se otrávit dementními komentáři. Jsme v Česku, podíl diskutujících dementů je oproti běžné populaci násobný. Normálních lidí, pro které tyto věci děláte je dost a pomáhají jim se zorientovat a ocení je.

Milý Darku, komentáře nejsou otráveníhodné, ale řekl bych že věcné. Pokud někdo vypočítá částku A a porovná ji s částkou B, pak by měl zahrnout všechny podklady, která jednu či druhou částku ovlivňují. A pokud např. zahrnu odvody z I. pilíře do II., bylo by férové nabídnout i propočet zahrnující tuto částku v I. pilíři, o kterou se v případě nevyužití II. pilíře základní důchod nesníží. Celková čísla poté vypadají trochu jinak.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Darek 25. 04. 2013 09:39)

25. 4. 2013 15:14 | Darek

Výborný nápad! Pošlete redakci, Mezinárodnímu měnovému fondu, Světové bance, Švejnarovi do CERGE, NERVu, České národní bance a Ministerstvu financí podklady pro výpočet a do smrti nebudete muset pracovat. Kalkulátor totiž využívá úplně obyčejnou a exaktní matematiku. Jako když si založíte stavebko a spočítáte si, kolik tam budete mít při nezměněných podmínkách za šest let. Jako když si založíte penzijko, jako když si vezmete hypotéku, založíte spořící účet, životní pojištění, platíte sociální do prvního pilíře... Vychází se z čísel, jaké jsou na stole a nikdo nedokáže zahrnout do výpočtu politické či osobní změny. Sedět na zadku, nic nedělat a kritizovat. To jde každému. 95% lidí tady držkujích nemá žádný osobní plán z čeho bude žít v důchodu, ale kritizije jakoukoli možnost, aby si někdo zvýšil pravděpodobnost, že jeho budoucnost nebude postavená na "doufání". Druhý pilíř JE DOBROVOLNÝ, kdo do něj vstupovat nechce, tak ať do něj nevstupuje, napíše své důvody a obavy. Od toho je diskuze. Když si nechci založit své stavebko, napíšu své důvody, ale neurážím a nestraším lidi, kteří mají jiný názor a jsou vinní už jen tím, že nějakou možnost vzít budoucnost do svých rukou zvažují. Tečka. P.S. čekám další dementní komentáře (ne od Vás XYZ - vyjadřujete se kultivovaně a nestrašíte)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (XYZ 25. 04. 2013 14:51)

30. 4. 2013 16:42 | fw

...hele, dárečku, nejseš náhodou finanční poradce ???
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Darek 25. 04. 2013 15:14)

30. 4. 2013 16:51 | Vít Suchý

...silně regulovaný druhý pilíř na poplatcích dává smysl...no, takové heslo by stálo za zarámování...
KDe máte jistotu, že tato poplatková "revoluce" potrvá dlouho ? A jakou pak máte obranu, když fondy poplatky zvednou ? Žádnou, musíte tam zůstat na milost a nemilost až do věku nároku na státní důchod,napospas vývoji systému, který u nás nemá žádnou historickou tradici a nelze jeho chování ani obecně předvídat...
A nazývat tak II. pilíř jako něco smysluplného pro lidi, to bych si já osobně (pod svým jménem) netrouflani náhodou...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (KLM 24. 04. 2013 23:25)

8. 5. 2013 8:36 | Martin Štula

Ať počítám, jak počítám, něco mi tu na tom SMRDÍ. Není totiž dvakrát korektní odečíst poplatky rovnou dvakrát, že? Jejich existence se projeví nižším výnosem. Neodečítají se na konci podruhé.
Zpátky do školy, páni novináři, nebo si k tomu příště někoho pozvěte, kdo do ní chodil.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Roman Sviták

podnikatel, nakladatelství Grada

Zdeněk Tůma

ekonom a politik

Roman Sviták
ÚSPĚŠNOST
40,74 %

z 27 duelů
×
Zdeněk Tůma
ÚSPĚŠNOST
73,33 %

z 15 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Kooperace, Termín vypořádání, Devizový tuzemec, vodafone, petr brousil, odstoupení od smlouvy, mobilní operátoři, aleš poklop, institucionální, mimořádná splátka, hranice důchodového věku, pohotovostní režim, BERNARD, inkasní společnost, vinařský fond, firemní auto, daňový odpočet, hektar půdy

1A10000, 3AE3250, 7T95499, 7C10793, 7T95495

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK