Zákaz podomního prodeje se šíří! Chcete ho ve své obci?

Zadrnčí zvonek. Kouknete do kukátka. Za dveřmi mladík v omšelém obleku špatné velikosti, v ruce lejstra. „Jsem Energetického střediska, jdu spočítat, jestli nemáte nárok na slevu na elektřinu,“ zvolá žoviálně. Vy zvednete telefon, vytočíte 156 a postaráte se chlapci o statisícovou pokutu. Obcházet byty a prodávat se totiž už v řadě obcí nesmí!

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

21. 3. 2013 12:41, jihra

Já tedy žádný podomní prodej nedělám, takže mne by se zákaz nedotýkal. Ale tyhle vyhlášky o zákazu podomního prodeje už hodně zavánějí bývalými komunistickými manýry. Prostě když si někdo na něco ztěžuje, tak to prostě zakážeme. Vrchnost ví holt nejlíp co je pro lid dobré. Nepřipomíná Vám to něco?
Místo toho, aby byly dobré zákony a aby se uplatňovaly - třeba aby bylo možno rychle a tvrdě postihnout "podomního prodejce" a jeho "mateřskou firmu" za to, že klienta podvedl, tak se podomní prodej rovnou zakáže. Ne všechny nabídky podomních prodejců jsou špatné (i když je jich asi menšina), ale je třeba si holt vybírat, hned kdeco nepodepisovat, vše si pořádně prostudovat a ptát se.
Neznám podrobně nynější zákon ohledně možnosti zrušení smluv uzavřených "podomním prodejem", ale pokud by byla možnost takovouto smlouvu třeba do 2 měsíců od podpisu bez problémů a postihů zrušit (a je jedno co si za smluvní pokuty apod. dá firma do smlouvy), tak věřte tomu, že ty podvodníky mezi podomními prodejci by to brzy přestalo bavit. Ale to je pro vrchnost moc složité, takže podomní prodej prostě zakážeme.
To máte jako třeba s daněmi. Ve vládě a spol. se kradou miliardy a nikdo není schopen a nemá ani vůli tomu zamezit, toto postihnout a těm zlodějům nakradené miliardy vzít zpět. Protože je to složité a hlavně mi připadá, že většina těch nahoře má "máslo na hlavě", takže by si "sral.. do vlastního hnízda". No a jelikož tyhle miliardy ve státním rozpočtu chybí, tak co s tím uděláme? Zvedneme daně! Takže to zase obser... běžní lidé.
A takhle to tu funguje furt.
(Jsem zvědav, kolik "mínusů" pod tenhle příspěvek dostanu.)

+11
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

21. 3. 2013 12:43, jihra

Citace - iso / 21.03.2013 07:25

Je to útok proti svobodě podnikání. Každý si musí uvědomit odpovědnost za svůj podpis. Každý má přemýšlet hlavou a ne žaludkem! Tímto útokem proti svobodě nikoho neochráníme od zla. Ano, nějaké "zlo" jistě chodí a hledá. Ale zcela jistě nechodí jenom "zlo". Takovéto zákazy jsou spíše z dílny fašismu a komunismu. Takovéto útoky proti svobodě nesmí být přetahovány z minulého století do století 21., je to prostě fašismus? Za ochranou lidí se v podstatě schovává něco jiného. Je nutno zabránit lidem ve svobodě a nezávislosti na státu! Neprohlubuje se a nerozvíjí se zde vlastně fašismus? To přeci nebyly jenom koncentráky a vraždy! Už jenom podsouvaný názor, že fašismus je pravicový extrémismus je podivný a falešný. Pravicová politika nemůže být o nesvobodě! Jsou to levicové manýry a levicová práce tvůrců zákona. každý si má nést odpovědnost za svůj podpis a nevnucujte lidem myšlenku, že je ochráníte, to je zase jenom faleš.


NAPROSTÝ SOUHLAS!

Zobrazit celé vlákno

-7
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 25 komentářů)

27. 4. 2015 11:07 | Pepík

Tu a tam něco podomnímu prodeji velmi podobného provozuji. Je mi líto, že jsem řazen mezi verbež o které je tento článek. Důchodce obcházím po špičkách a není pro mne větší radost, než narazit na člověka, který naopak ví naprosto přesně o čem je řeč. Takový člověk mi totiž zpravidla přinese peníze. Ale pravdou je, že mne netlačí provize-jsem normálně placený zaměstnanec a neprodávám ni plynu, ni mobilních tarifů...Ale i já budu bez práce :D
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 10. 2013 8:36 | Tomáš

Kde by vzal telefonní čísla? Jednoduše si je koupí.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 5. 2013 7:28 | defg

Kde jako může podomní prodejce sehnat na lidi tel.čísla člověče? Mluvíte asi o zlomku nabízeču, kromě tarifních prodejců teda fakt nevim, kde by prodejce vzal na člověka číslo, tak jaké obcházení, jsem trošku mimo. Nebo snad ten zákaz platí jen pro nabízeče tarifů, to asi ne, že.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

11. 5. 2013 17:06 | Dagmar H.

Zákaz, který ovšem už podomní obchodníci obešli. Oni vám totiž zavolají na mobil či pevnou, respektive nějakému seniorovi,a představí se úplně stejně, ale s tím, že přijdou k vám domů. Takže vy si je vlastně pozvete, jedná se o naplánovanou schůzku, tak jakápak pokuta. Už v tom umí chodit...kecy o tom, že potřebují si opsat cosi z vašeho vyúčtování, když namítnete, že mu ta čísla rádi sdělíte hned do telefonu, tak to oni nemohou, musí osobně. Jo, český člověk je vynalézavý.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

8. 5. 2013 11:23 | mwpw

Přesně tak, že chtěj chránit lidi před podvodnými praktikami je jen zástěrka, tomu může věřit jen hlupák. Kdyby chtěli chránit lidi, tak ve městech zakážou výherní automaty, ty likvidují neuměrně více lidí. Ve skutečnosti jde zase jen o zisk o který bych tímto zákazem přišli. Takže pro všechny naivní kteří věří v čistý záměr ochránit lidi, probuďte se. A kdo říká že tohle není komunismus, je to nová forma, i ten se vyvíjí.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 5. 2013 15:08 | milan

Kecy o bolčevických zákazech je nesmysl.Vše, co nabízejí podomní prodejci si lze opatřit slušnou cestou bez rizika podvodu.Podomním prodejcům a jejich firmám jde o větší zisk,a zatím vždy spojenou s přestupkem, nebo podvodem.Konečně je tu zákaz těchto praktik.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

28. 3. 2013 3:09

Ta věta je pravdivá. Konkurence vám může nabídnout lepší cenu, ale ne slevu, vy pakoni :)
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

26. 3. 2013 9:38 | Martin

Dobrý den, je zapotřebí také podotknout,že existují i společnosti,které se chovají slušně a lidem vše vysvětlí,ukáží,nechají čas na rozmyšlenou a poté se za člověkem vracejí,a hlavně věta výše uvedená,že jediný,kdo vám může poskytnout slevu je váš současný dodavatel,není vůbec pravdivá.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 3. 2013 16:03 | Petr B.

Spis by me zajimalo, jak to je oficialne s nabizenim pres telefon, tomu by se mel dat dle meho nazoru jasny rad a kostra, z jake firmy, co mam v nabidce a podobne, bez odvolani na to, ze se mu uz podarilo nachytat meho kolegu na ktereho se odvolava, ze me na tuto prestizni vec doporucil. To je dle meho jeste vetsi zlodejina.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 3. 2013 20:49 | J.Bubla

K podomním a telefonickým prodejcům jsem vlídný a chápu je. Pouze jim hned z kraje oznámím, že u mě rozhodně neuspějí, zbytečně ztrácejí čas během kterého by mohli někoho ulovit. Což jim s hezkým pozdravem a poděkováním za zájem popřeji na rozloučenou. Na bolševické zákazy si musíme opět zvykat. Už i v takovém Tescu prodávají na příděl jako za bolševika pomeranče nebo banány. V některých obcích se nesmíte ve dnech volna ani, s prominutím, uprdnout aby jste nerušili pohodu když je pan starosta zrovna doma. Natož si prodávat co chcete. O zaparkování auta když přijedete na návštěvu ani nemluvím. To je už ve svobodné demokratické zemi samozřejmé.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 3. 2013 18:31

tybrďo tysi manager a ve čtyřech větách vysekneš čtyři hrubky .... no potěškoště! hodnej že nám přeješ dobrý den.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 3. 2013 14:56 | co to meles?

Je to útok proti svobodě podnikání. Každý si musí uvědomit odpovědnost za svůj podpis. Každý má přemýšlet hlavou a ne žaludkem! Tímto útokem proti svobodě nikoho neochráníme od zla. Ano, nějaké "zlo" jistě chodí a hledá. ....... zajímavé je, že se skutečně prodejci zaměřují zejména na důchodce ! neberou si servítky v nátlakovém jednání - mně samému říkala tzv "obchodnice z plynáren" po neúspěšné akci, kdy vyžadovala alespoň revizní zprávu kotle : sejdeme se na přepážce, nachystejte si na pokutu 1500 Kč!! aNejednají čestně - lžou ! sám jsem byl OSVČ a pro oslovení byl nejdřív telefon a žádost o schůzku. A výsledky jsem měl. A pokud meles o pravici a svobodě - tak přijmi fakt, že máme to právo také se rozhodnout, zda na svém pozemku na někoho pošlu svého psa, nebo zavolám 156 !!! Sami tito prodejci si toto vykoledovali. /A věř mi, levici nevolím../
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 3. 2013 13:54 | mirahas

To jste ale povyrostl, co?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 3. 2013 13:32 | Karel

Výpovědní lhůta nově činí 5 dní před zahájením dodávky což v praxi znamená že zákazník může odstoupit nejméně do 3 měsíců po podepsání smlouvy a to bez jakékoliv sankce či pokuty. Určitě je to dostačující a má čas si podepsanou nabídku v klidu na internetu nebo s rodinou ověřit a i jeho přesnou úsporu.
V blízkém čase se to tu vyčistí a budou prodávat jen slušní obchodníci s opravdovou úsporou protože ti co jen chtějí podpis a vydávají se za distributora apod. díky tomuto zákonu dostanou jistě do tří měsíců storno protože je to dostatečná doba na to aby se s tím ten člověk někomu z rodiny pochlubil co podepsal a ten pošle dopis se zpětvzetím. Tímto tyto společnosti končí!Nemohli by 3 měsíce vyplácet své obchodníky a proto by jim to nikdo stejně neprodával. Vyhlášky zakazující tento druh prodeje teď budou jen bránit těm slušným společnostem..
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 3. 2013 13:14 | Zdenek

Pochopitelně, že do paneláků nevkročí. Co by tam taky lovili, když tam žádný plynový topení nemají.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 3. 2013 13:07

tohle není až tak věc partají: je to v pravomoci obce, žádný sráči v praze, ale soused starosta. domluvte si to s ním. mně tohle přijde fér.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 3. 2013 12:50 | Karel

Zdravím Všechny, Jsem manager v jedné takové společnosti o kterých tu tak pěkně píšete. Spolupracujeme se společností E-on energie a.s. mojí lidé ušetří zákazníkovy při spotřebě 30MWH na plynu ročně 26% oproti RWE!!! což za rok dělá 10 500,- možno ověřit na stránkách usetreno.cz kalkulator ceny energie! Do paneláku nikdo z mých lidí ani nevkročí. Vše je 100% korektní a každý je jasně už na začátku upozorněn že se jedná o změnu dodavatele. Díky těmto zákonům příjde spoustu slušných lidí o práci a nezaměstnanost jen poroste! je to absolutně nesystémové a házet všechny do jednoho pytle je přesnou ukázkou našeho tupého národu!!! Přeji pěkný den..
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 3. 2013 12:43 | jihra

Citace - iso / 21.03.2013 07:25

Je to útok proti svobodě podnikání. Každý si musí uvědomit odpovědnost za svůj podpis. Každý má přemýšlet hlavou a ne žaludkem! Tímto útokem proti svobodě nikoho neochráníme od zla. Ano, nějaké "zlo" jistě chodí a hledá. Ale zcela jistě nechodí jenom "zlo". Takovéto zákazy jsou spíše z dílny fašismu a komunismu. Takovéto útoky proti svobodě nesmí být přetahovány z minulého století do století 21., je to prostě fašismus? Za ochranou lidí se v podstatě schovává něco jiného. Je nutno zabránit lidem ve svobodě a nezávislosti na státu! Neprohlubuje se a nerozvíjí se zde vlastně fašismus? To přeci nebyly jenom koncentráky a vraždy! Už jenom podsouvaný názor, že fašismus je pravicový extrémismus je podivný a falešný. Pravicová politika nemůže být o nesvobodě! Jsou to levicové manýry a levicová práce tvůrců zákona. každý si má nést odpovědnost za svůj podpis a nevnucujte lidem myšlenku, že je ochráníte, to je zase jenom faleš.

NAPROSTÝ SOUHLAS!
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 3. 2013 12:41 | jihra

Já tedy žádný podomní prodej nedělám, takže mne by se zákaz nedotýkal. Ale tyhle vyhlášky o zákazu podomního prodeje už hodně zavánějí bývalými komunistickými manýry. Prostě když si někdo na něco ztěžuje, tak to prostě zakážeme. Vrchnost ví holt nejlíp co je pro lid dobré. Nepřipomíná Vám to něco? Místo toho, aby byly dobré zákony a aby se uplatňovaly - třeba aby bylo možno rychle a tvrdě postihnout "podomního prodejce" a jeho "mateřskou firmu" za to, že klienta podvedl, tak se podomní prodej rovnou zakáže. Ne všechny nabídky podomních prodejců jsou špatné (i když je jich asi menšina), ale je třeba si holt vybírat, hned kdeco nepodepisovat, vše si pořádně prostudovat a ptát se. Neznám podrobně nynější zákon ohledně možnosti zrušení smluv uzavřených "podomním prodejem", ale pokud by byla možnost takovouto smlouvu třeba do 2 měsíců od podpisu bez problémů a postihů zrušit (a je jedno co si za smluvní pokuty apod. dá firma do smlouvy), tak věřte tomu, že ty podvodníky mezi podomními prodejci by to brzy přestalo bavit. Ale to je pro vrchnost moc složité, takže podomní prodej prostě zakážeme. To máte jako třeba s daněmi. Ve vládě a spol. se kradou miliardy a nikdo není schopen a nemá ani vůli tomu zamezit, toto postihnout a těm zlodějům nakradené miliardy vzít zpět. Protože je to složité a hlavně mi připadá, že většina těch nahoře má "máslo na hlavě", takže by si "sral.. do vlastního hnízda". No a jelikož tyhle miliardy ve státním rozpočtu chybí, tak co s tím uděláme? Zvedneme daně! Takže to zase obser... běžní lidé. A takhle to tu funguje furt. (Jsem zvědav, kolik "mínusů" pod tenhle příspěvek dostanu.)
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

21. 3. 2013 11:20 | Krakonoš

Jsou dvě možnosti. Buď se naučíte podomní prodejce skopávat ze schodů nebo proděláte kalhoty.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Michaela Maláčová

modelka a podnikatelka

Martin Hausenblas

podnikatel a investor, Adler

Michaela Maláčová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Martin Hausenblas
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services