Sobotka, který štěká, nekouše

Pavel Kohout | | 19. 2. 2013 | 19 komentářů
Finančním skupinám přináší penzijní reforma starosti, náklady a rizika. Klientům příležitost.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

19. 2. 2013 9:43, Fredy

Ale k tomu přece nepotřebujete nějaké rozbory a rady a už ne na internetu. Pokud chcete pomoci, tak stačí poslat peníze na toto číslo účtu: 388 0277/0100.

Osobně jsem to již udělal, ale trochu mi vadí ta banka. Doufám, že ten zkostnatělý finanční žralok (KB), co nejdříve prohlásí, že na tomto čísle účtu nebude účtovat žádné poplatky.

Zobrazit celé vlákno

+8
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

19. 2. 2013 9:47, Jouda

Ano, přesně tak, již tato první věta je naprosto lživá- chudáci finanční skupiny!!! Riziko finančních skupin je jedno a sice,že nesežene dostatek klientů (hlupáků)- potřebují jich sehnat asi tak 100 tisíc-pak už jsou za vodou. Pokud jim tam, každý klient měsíčně pošle 1000Kč, tak měsíčně dostanou 100 milionů a ročně 1,2 miliardy Kč!!!Pohoda a tak po celý život.....
ALE-po volbách udělá Sobotka jednu věc- sníží příspěvěk ze 3% na NULU a ať si tam ti hlupáci posílají celý život 2% ze svého...
Jinak pane Kohoute nemáte důvod psát tady polopravdy, jste evidentně v KONFLIKTU ZÁJMŮ!!!!!!

Zobrazit celé vlákno

-2
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 19 komentářů)

22. 2. 2013 13:12 | Petr

Bez urážky prosím, ale - kde jste vzal průměrnou míru inflace 4,5%? za posledních 10 let inflace činí 2,4% (uvažovat v míře inflace s nárustem cen z doby transformace by bylo zkreslující - ale pro úplnost, za 20 let by dosáhla cca 5,2% ročně). - proč k inflaci přičítáte růst mezd? Ten přeci výnos z investice nijak nesnižuje ... správná úvaha o výnosnosti by u dynamické strategie měla být: inflace cca 2,5% + nákladovost 1,5% = cca 4,0% "snížení" hodnoty investice vs. například uváděný výnos cca 7,8% - tj. čistý zisk po očištění cca 3,8%, což je velmi slušné.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

21. 2. 2013 7:44 | Fredy

Nejhorší je hra na tzv. "nezodpovědnost" lidí. Lidé jsou nezodpovědní, tak musí být nějaký produkt, na který nesmí sáhnout do doby, kdy už to nebudou skoro potřebovat, nejlépe nikdy ....
Každý by se měl ptát, pro koho je to výhodné?
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2013 16:30 | Rada

Výhod transformovaného fondu je několik. Hned teď mě napadají tyto: 1) Po 15 letech mohu vybrat polovinu naspořených peněz a např. jimi doplatit hypotéku.
2) K penězům se dostanu už v 60-ti letech. Rozumný člověk s nimi může rozumně naložit...např. si může koupit byt a ten pronajímat. Může v 60-ti letech vybrat peníze z druhého pilíře a zhodnotit je podle svého uvážení? Nemůže - musí čekat do dosažení důchodového věku (ti mladší tedy do více než 70-ti let) a pak se jim peníze přelijí do pojišťovny, kde budou bez zhodnocení ležet, dokud nebudou vyplaceny.
3) PP mohu v případě nutnosti zrušit. Pokud např. budu potřebovat drahou operaci, rád peníze vyberu a možná se díky těmto penězům důchodu dožiji.
4) Budu-li na tom jednou tak zle, že nebudu mít na jídlo, asi mě bude dost štvát, že mám peníze v II. pilíři a nemohu na ně sáhnout. V extrémním případě (jistě takových několik bude) mohu skončit na ulici a zároveň mít sta tisíce ve II. pilíři.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2013 8:30 | Škodolibka domácí

Jasně, lidé si zvyšují příspěvek z 500 na 100 kvůli 80 korunám navíc a nechají to ležet v transformovaném fondu bez reálného výnosu až do 60 let. Přitom si můžou za 2% ze mzdy vytáhnout ze státní bezedné díry 3% a nastavit si efektivnější způsob zhodocení. To že se mi tím sníží důchod neřeším - bude vůbec co snižovat? Nechápu, fakt nechápu logiku mnoha lidí ...
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 2. 2013 1:59 | krum

Na navýšení vkladů do PP se možná spíš projevilo to, že na státní příspěvek je potřeba nalít tam víc peněz, dřív se dávalo pade ke kilu, dneska tam musíte hodit tuším tři kila...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2013 23:24 | Rada

"...otevře finančním poradcům dveře do domácností. a oni spolu s fondy druhého pilíře nabouchaj lidem, co se do nich vejde."
To samé mě nedávno také napadlo. Penzijní reforma zvýšila zájem lidí o spoření na penzi (je to jasně vidět na navýšení vkladů do PP), což nepochybně otevře prodejcům mnoho dveří.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2013 23:19 | Rada

"Druhé riziko vyplývá z nízkých výnosů pro distributory."
Já bych se toho tak nebál. Finanční a distribuční společnosti si časem jistě vylobbují vyšší poplatky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 2. 2013 11:57 | Lili Marlen

Kohout vás, člověče, nepřesvědčuje o výhodnosti investování na příkladu žádného fondu. MSCI World není fond. Mluví se tu o světovém akciovém indexu. Ten index sleduje výkonnost asi pěti tisíc akcií z celého světa. Jde tedy o to, jak se obecně daří akciím. Kdybyste si před x lety nakoupil rovnoměrně tyhle ackie, vyděláte na nich tak, jak píše Kohout. Rozumíte?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2013 10:34 | kiki

fico udělal to, že upravil parametry slovenského druhého pilíře zhruba na tu úroveň, kterou my tady budeme mít od začátku. kohout nebude vydělávat na druhém pilíři, ale na tom, že jeho lidé budou spolu s druhým pilířem lidem prodávat všechno možné. strach z chudoby ve stáří, na kterém se tu rok a půl usilovně pracovalo (a asi je to dobře), otevře finančním poradcům dveře do domácností. a oni spolu s fondy druhého pilíře nabouchaj lidem, co se do nich vejde.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2013 10:32 | hyena skvrnitá

to by bylo opravdu to největší polidštění se, jet hyenovat k vybuchlýmu paneláku, shánět ty lidi, kterým tam někdo umřel a ptát se, jaký měli jejich příbuzní životní pojištění. mně se to líbí. pojedem tam spolu a pak o tom nabídneme penězům článek.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2013 10:31 | fuskaj

Ano souhlasim se vsim co napsal pisatel se znacnou "zdehof". Jenom na doplneni. Mam pocit, ze vic sleduji co je noveho s penzijni reformou ma Slovensku jak pan Kohout. A proto nevidim nic zleho co udelela vlada pod vedenim pana Fica. A myslim si, ze i ceska vlada se poucila. A to hlavne tim, ze nemusime do fondu vstupovat povinne. Protoze lidi, kteri jsou ve veku 10 let a min roku do duchodu byli na Slovenku v cervenych cislech. Tak kolik by asi dostali od fondu pri odchodu do duchodu? Min nez tam vlozili. Obcan si musi polozit otazku. Pro koho byla vytvorena tatu forma sporeni na penzi. Pro obcana nebo fondy.Ja vim, ze pan Kohout se boji, ze pan Sobotka "ukradne" jeho vyssi prijem. Ale pan Sobotka tu nezastupuje jenom jeho ale i nas volice i nevolice CSSD.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 2. 2013 10:30 | kiki

zdehofe, penzijní fondy, které tu byly dosud, jsou něco jiného. porovnávat je s fondy druhého pilíře je nesmysl, o tom ostatně kohout píše.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2013 9:47 | Jouda

Ano, přesně tak, již tato první věta je naprosto lživá- chudáci finanční skupiny!!! Riziko finančních skupin je jedno a sice,že nesežene dostatek klientů (hlupáků)- potřebují jich sehnat asi tak 100 tisíc-pak už jsou za vodou. Pokud jim tam, každý klient měsíčně pošle 1000Kč, tak měsíčně dostanou 100 milionů a ročně 1,2 miliardy Kč!!!Pohoda a tak po celý život..... ALE-po volbách udělá Sobotka jednu věc- sníží příspěvěk ze 3% na NULU a ať si tam ti hlupáci posílají celý život 2% ze svého... Jinak pane Kohoute nemáte důvod psát tady polopravdy, jste evidentně v KONFLIKTU ZÁJMŮ!!!!!!
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2013 9:43 | Fredy

Ale k tomu přece nepotřebujete nějaké rozbory a rady a už ne na internetu. Pokud chcete pomoci, tak stačí poslat peníze na toto číslo účtu: 388 0277/0100.
Osobně jsem to již udělal, ale trochu mi vadí ta banka. Doufám, že ten zkostnatělý finanční žralok (KB), co nejdříve prohlásí, že na tomto čísle účtu nebude účtovat žádné poplatky.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 2. 2013 9:27 | Jasan

Ve Frenštátě se stala tragická událost, s největší pravděpodobností nájemník, který založil požár zdecimoval šest bytů - byty jsou totálně na odpis a poškozeny jsou životy několika rodin. Nejen že šest vlastníků (pokud odečtu pravděpodobného viníka, tak pět vlastníků) přišlo o veškerý svůj majetek, ale po pobytu v nemocnici už většina z nich se nepotká s lidmi, které každodenně potkávala. Po tragédii většina rodin zůstala neúplná, někteří bojují v nemocnici o život. Ptám se, jak to, že tento web, který se věnuje finančním záležitostem, nevěnuje se tomuto aktuálnímu tématu? Např. analýze:
- Finanční plnění pojišťoven - co mohou oběti tragédie získat z pojištění - tématu solidarity - že někdy nejde jen o to, kde a jak investovat, abych si vlastní hromádku peněz navýšil, ale také o to, že mohu poslat ty své peníze také někomu, abych mu ulehčil jeho životní situaci - mohu se na to dívat z toho pohledu, že když se nedej bože takový průser stane mi, tak se také najde spousta dobrých lidí, co mi pomůže, ale také z pohledu, že oběti mohou zažít pocit, že spousta lidé si odepřelo něco z hmotných statků, aby dodalo energii obětem, aby našli sílu pro nový smysl života - dvě rodiny ztratily při tragédii své děti!!!! - vypněme někdy ty své kalkulačky v mozku a polidštěme se někdy taky - veškerá magorie kolem důchodů je z toho, že lidé nevěří, že jako společnost budeme schopni být solidární a to je to jádro problému
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 2. 2013 8:52 | JaKop

Nemyslím, že by nerozhodnutým tento článek pomohl ke kladnému rozhodnutí. Naopak. Pokud i pro finanční instituce je to nákladné, rizikové, pak je větší předpoklad, že to neustojí a jednoho dne konec... Kdybych četla, že je to pro ně zajímavá a lukrativní příležitost, pak ok. Trošku mi sice bude ležet v žaludku, že má někdo dobrý business z mých peněz, ale věřila bych, že udělá maximum pro to, aby ho udržel. Možná je to jednodušší pohled na věc, ale věřím, že nás s takovým pohledem bude víc.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 2. 2013 8:39 | zdehof

Stačí si přečíst první odstavce pod nadpisem : „Finančním skupinám přináší penzijní reforma starosti, náklady a rizika. Klientům příležitost.“
Každý se asi zeptá sakra co jsou to za lidumily ty finanční skupiny, které mají takové problémy a přece bez ohledu na náklady slouží nám hloupým občanům a oblažují nás svou blahovolnou náklonností. Pan Kohout je mezi nimi králem. Už od svého působení v NERVU jen samý výborný nápad. Spousta podnikatelské geniality a hlavně ta filantropie.
Jenže ouha za poslední roky pokud vím žádný náš penzijní fond nedosáhl ve výnosech ani inflace a nebýt příspěvku státu, přeložím, úlitby z daní nás ostatních nebyl by nijak výhodný.
Pan Kohout nás na jednom fondu přesvědčuje jak je výhodné jej vlastnit. Ano je to jistě tak, v tom má jistě pravdu, ale u 99,9% jiných je to jinak. Navíc nás přesvědčuje jaký je lidumil, když všechny své schopnosti věnuje nezištně nám.
Zamlčuje časovou propast mezi uložením prvních peněz a jejich využitím. Vždyť vzpomeňte co bylo před 30, nebo 40 lety. Byla tu jiná měna, jiný stát a jiné zákony. A to nemluvím o oblíbeném sportu naší elity TUNELOVÁNÍ. Copak už si nikdo nevzpomíná, jak nám ekonomická hvězda pan Ježek vysvětloval, že z výnosů privatizace se nic nemůže ztratit, protože mezi těmito výnosy a státním rozpočtem je čínská zeď?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 2. 2013 8:24 | Fredy

Podle mého, tudy cesta k penzijní soběstačnosti nevede. Všechny penzijní reformy, které jsou založeny na tom, že někdo jiný bude podmínečně obhospodařovat naše peníze, je o o ničem. Pořád je to snaha o přiživení se finančních žraloků na náš/státní účet.
Pak Kohout má samozřejmě pravdu, ale jen v kontextu toho, že není nabízeno jiné řešení. Takové, kde finanční prostředky zůstanou u daňových poplatníků a jen oni sami se rozhodnou, co s nimi. Těch možností je mnoho, ale ..... Když ono je vše založeno na tom, že daňový poplatník je nesvéprávný, musí se držet za ručičku a určovat mu, co má dělat, jak má žít a jak se má připravovat na podzim života - na důchod.
Jen tak mimochodem. Pan Kohout píše, cituji:
.....Poplatky za správu se pohybují od 0,3 procenta průměrné hodnoty aktiv fondu ročně až do 1,5 procenta (v případě fondů s dynamickou investiční strategií). I to je pod běžnou tržní úrovní....
Dynamická strategie v jiných číslech. Průměrná inflace 4,5%, nárůst mezd průměrně o 2% nad míru inflace, tedy 6,5%. K tomu 1,5% poplatek za správu, dohromady 8% a jsme na nule. Co s tím? :)
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 2. 2013 8:09 | Fousek

U nás na ostravsku se říká, že Bůh je vysoko a Bohúš s Prahou daleko... a člověk si tak musí pomoci sám.
Chybí tady u nás všude ve světě běžné možnosti. Klasické regionální trhy, tržnice (obecní prostory pro trhy) ve většině českých měst (to si kdysi majitelé kamenných obchodů na městech vymohli uzavření těchto tržních míst).
Teď mám na mysli klasické tržiště (burzovní místa) a ne "kočkopsy - farmářské tržnice", ve vlastnictvích různých agentur a s nehoráznými nájmy za místo.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ondřej Bartoš

podnikatel a investor, Credo Ventures

Michal David

hudebník a podnikatel

Ondřej Bartoš
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Michal David
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services