Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Kdo jiný by měl mít jasno? Ptali jsme se ekonomů, finančníků a podnikatelů, jestli vstoupí do druhého pilíře důchodového systému.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 2. 2013 18:26, Marek

Nevěřím, že mi stát za 30let spoření nezmění podmínky, nebo mě jinak
podrazí např. nějakou novelou, která mi úspory zdaní apod..

Reagovat

 

+13
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

8. 2. 2013 8:46, eďa

Pokud nevím, jak se zbavit či přeprat spoustu prachů, pak i ten druhý pilíř pro ně může být vhodným kanálem.

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (31 komentářů)

11. 2. 2013 20:24 | Václav Valášek

Vezmu to od konce a budou to vše pouze mé vlastní dojmy, žádná fakta. Horší zítřky se malují asi proto, abychom se jim při nejlepší vůli vyhnuli.Znáte to, dokud hoří u souseda, tak můžete v klidu koukat na televizi. Stát ale říká, pojďme alespoň polít střechu vodou, nic moc nás to nebude stát a s větší pravděpodobností nevyhoříme. Stejně černě vykresloval odborový předák Zavadil na Václaváku budoucnost když řval do mikrofonu na lidi: "Pokud si někdo myslíte, že se máte dobře, tak to se pletete!"... Porodnost/Imigrace - no tak tu imigraci jsme před pár dny podpořili otevřením pracovního trhu pro dalších myslím 52 států. Jestli to pomůže? Čert ví. S tou podporou porodnosti je to asi více než nějaký zákon třeba o ustanovení nějakého institutu babiček (což by řešilo jak nezaměstnanost starších lidí a zároveň možnost mladých žen se rychle vrátit do práce). To si myslím, že je zase v nás. Myslíme si, že děti neužívíme nebo si je nemůžeme dovolit ještě dnes - protože bychom museli krátkodobě snížit svůj standard a nebo protože jsme hned z raného mládí místo spoření kupovali auta a dnes platíme dluhy :( Bojím se, že tady jsou státní zákroky obtížné, jen kvůli například desetitisícovému porodnému rozumná žena nezačne rodit. A ještě k těm důchodcům bez práce a mladým bez práce - jedna kamarádka psala nedávno na facebook: "...teď dostuduji vejšku, budu rok na pracáku, pak nějaká práce za pár tisíc. Já snad radši otěhotním...". Tak jsem jí napsal dotaz (po kterém mě odebrala z přátel): "Tak co tam kurňa pět let děláš?". Jak to, že někteří se při studiu přihlásí kamkoli do firmy nebo na úřad a klidně zadarmo, jen aby se ukázali a mají čtyři až šest let aby si domluvili práci a ty ostatní škola vykopne a ti čumí jak péro z gauče co se to najednou stalo? Jestli to ještě někdo čte, tak se omlouvám za délku... U těch starších lidí to zase vidím na své milované mamince. Už deset let jde každou prací o řád níže s pracovním zařazením a tedy i s platem. Čím dál více dře manuálně a tím rychleji stárne a je unavená a naštvaná. Přitom je to výborná komunikativní ženská, je schopná se toho hodně naučit a je pečlivá. Jenom se jí už nic nechce učit nového. Kdyby chodila na kurzy počítačů do knihovny, ty jsou snad zdarma nebo za pár kaček, kdyby oprášila své znalosti ze stravovacích zařízení, tak by nemusela v práci mýt podlahu a hrnce v kuchyni, ale třeba zboží objednávat, inveturovat, fakturovat atd. S věkem, zkušenostmi a pečlivostí by se dopracovala na místo, kde by se nesedřela z kůže a peníze by také byly lepší než téměř minimální mzda. Naši rodiče většinou nejsou ani trošku draví, mají sklopené uši a cítí, že po padesátce mají být ztiha, zdržet si flek za každou cenu a ustupovat mladým. To je veliká škoda.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rada 11. 02. 2013 19:22)

11. 2. 2013 21:03 | Rada

V zásadě s Vámi souhlasím. Nízká porodnost má podle mě celou řadu důvodů. Jistě jde i o sobeckost a pohodlnost lidí, kteří mohou mít děti. Jde ale i o obavy z budoucnosti. Rodičovství většinou začíná brutálním poklesem příjmů (často i o víc než 10 tis./měs.), zvýšením výdajů (2+kk a třídveřový hatchback brzy přestanou stačit, k tomu pleny atd.) a pokračuje stresem z toho, jestli vezmou dítě ve třech letech do školky (což většinou nevezmou).
Pak přijde strach ze ztráty zaměstnání (zaměstnavatel musí místo držet jen 3 roky). Pokud vše dobře dopadne (dítě vezmou do městské školky a nebo si rodiče mohou dovolit soukromou školku), je žena zpět v práci. Dítko je ale samozřejmě každou chvíli nemocné, takže jí hrozí vyhazov, v lepším případě jen častý částečný výpadek příjmů. V mém okolí jsem se bohužel setkal i s případem, kdy ženu donutili k podepsání dohody hned po návratu z rodičovské dovolené. Přímo jí řekli, že je to kvůli dítěti. Šlo o velkou zahraniční firmu.
Pokud má žena dvě děti a přijde o místo, je její šance na získání slušného (často i jakéhokoliv) zaměstnání velmi malá.
Pořídit si v dnešní době dvě nebo více dětí chce opravdu hodně odvahy (nebo dostatečně zatemněné myšlení). Osobně nedokážu pochopit třeba to, že obce nechává téměř v klidu to, že až 2/3 dětí, které bydlí na území obce, se nedostanou do školky. Před několika lety se snažil Petr Nečas prosadit celkem rozumný prorodinný balíček. Bohužel neprošel. Prý hlavně kvůli tomu, že by na něj nebyly peníze. Bilion na fotovoltaiku ale bude...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Václav Valášek 11. 02. 2013 20:24)

12. 2. 2013 10:59 | Jirka

Nechapu co tu furt resite :-D Furt kazdej jak o to prijde a kdesi cosi ze vas o to pripravi atd :-D Ale zamyslete se kurna :-D Penzijaky at stare ci soucasne mate taky :-D A maji to na starost stejne spolecnosti :-D Totok maji uplne stejne spolecnosti na starost. Proberte se uz......... Kazdej akorad plnou hubu kecu NIC VIC CESKEJ NAROD NEUMI :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

12. 2. 2013 16:49 | Rada

Penzijní připojištění mám kvůli příspěvku zaměstnavatele, který mi přispívá několikanásobně více, než vkládám já. Pokud bych peníze nutně potřeboval, mohu PP zrušit. Spoření v PP nemá vliv na budoucí výši důchodu. Rozdílů je samozřejmě více. Nebýt příspěvku zaměstnavatele, PP bych neměl. Zas tak úžasný produkt to tedy není. A bez státního příspěvku (ten je samozřejmě v budoucnu nejistý) by to byl produkt vyloženě mizerný.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 12. 02. 2013 10:59)

13. 2. 2013 12:11 | Ales

Dle teto debaty a nazoru. Už chápu proč jen 5% populace v životě neco dokáže.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

13. 2. 2013 16:15 | Rada

Každý v životě něco dokáže. To, že si 95% populace nezaslouží váš obdiv, nic neznamená.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ales 13. 02. 2013 12:11)

15. 2. 2013 10:37 | stepan

Nechápu, proč je proti tomu takový odpor. Také investuji do fondů...Ale při vstupu do 2. piliře to budou MOJE peníze, když zemřu den před důchodem, zdědí to moje děti, ne stát. Když to socialisti zruší, tak se ty penize někam přesunou- do 3. pilíře? Tězko je může někdo ukradnout..
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

19. 2. 2013 13:59 | Vítek

Na příkladu svého otce vím,že již od r.1948 nás stát stále jen okrádal.Otec přišel o mnoho naspořených peněz(byl ekonom).Také já přišel o mnoho peněz na pojištění,které Česká pojišťovna neúročila dle inflace,podraz z Kampeličkami,Česká spořitelna,nepřiznala doživotní vklad na VVK zemřelého strýce a další podrazy,na kterých se především nabalili právníci a např.ze 74000Kč jsem dostal cca 5500Kč.Státním úředům nevěřím ani zblo ze slibů,kterými lákají na vějičku své klienty!!!Ale kdybychom měli stát se stejným systémem jako má Švýcarsko,zřejmě bych opatrně uvěřil a doporučil nabízené produkty i svým dětem a vnukům!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

28. 2. 2013 19:14 | Kozi

Neuvěřitelně mne pobavilo hodnocení p. Aleše Michla, ekonom, analytika Raiffeisenbank, která s velkým antré do II. pilíře vstupuje -cituji :
"...Ne. Ale u mě je to hodně otázka principu – cpát peníze do produktů dotovaných státem nebo do kterých se stát prostě pořád montuje, je na hlavu. Většina lidí neví a ani se nezajímá, co přesně se za jejich peníze nakoupí, hlavně že je tam od státu úleva…"
Takže tady je názor přímo od zdroje, cením si otevřenosti a p. Michlovi vysekávám poklonu...leckterý finanční poradce asi ale brunátní...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

5. 3. 2013 17:11

a chtěl bych zde také upozornit na to že ten kdo vstoupí do druhého pilířě by se ke svým penězům vubec nemusel dostat je tam taková věta že musísplnovat podmínky pro odchod do důchodu ale to není jen dovršení věkové hranice ale také musíte mýt odpracovano 35let bomba ne??
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

11. 3. 2013 10:56 | Kozi

hele, ty totoku, ty by sis hlavne mel neco precist o mizernym pravnim zakladu jak reformy, tak o pruserech tech tvych "penzijaku"a celyho PP v minulosti..a nezer bezhlave vsechno na skolenich, ok ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jirka 12. 02. 2013 10:59)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivo Valenta

podnikatel, Synot

Zdeněk Pelcl

podnikatel, GZ Digital Media

Ivo Valenta
ÚSPĚŠNOST
44,44 %

z 99 duelů
×
Zdeněk Pelcl
ÚSPĚŠNOST
68,75 %

z 48 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Koncepce, Protekcionismus, Management, doplňkové penzijní spoření, příspěvek zaměstnavatele, daň z příjmů, aleš poklop, penzijní připojištění, Úvěrové riziko, cizí správa, Google, příjem, spořitelna, obsílka, formulace, režijní jízdenky, představenstvo HPH, podnikatelské konto maxi

7T40858, 2U22710, 3AX7428, 2U22710, 3M35819

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK