Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Komentář | 5. 2. 2013 | 19 komentářů
Před rokem zveřejnil britský výzkumný ústav National Institute of Economic and Social Research zajímavou analýzu. Srovnával v ní vývoj ekonomiky během „velké krize“ třicátých let s vývojem po krizi roku 2008. Výsledek rozhodně nebyl pro dnešní politiky lichotivý – Británie, Španělsko i Itálie vykazovaly ve třicátých letech mnohem rychlejší oživení než po současné krizi.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 2. 2013 8:00, Fredy

To chce klid. Vše je na dobré cestě, neboť vláda vyčlení na prorůstová opatření mnoho desítek miliard .....

Když někde slyším, či čtu, výše uvedený výraz, tak se musím smát i když je to vlastně spíše k pláči. Každý premiér, či ministr financí, by si měli položit 3 základní otázky:

1) Kdo tvoří zisky, z nichž se pak financuje státní rozpočet?
2) Kdo vytváří pracovní místa?
3) S kterými penězi se nejvíce uplácí, podvádí, korumpuje a tuneluje?

Pokud by si na ně odpověděli poctivě, tak by zapomněli na nějaká prorůstová opatření, různé pobídky, dotace apod. Z krize (spíše ze soustavného bordelu) vede jediná cesta. Škoda, že Nový Zéland je daleko. Tam bychom mohli všichni v Evropě hledat řešení. A opět to není nic složitého, bombastického a nemožného.

1) Radikální řešení daní a odvodů tak, aby všechny dohromady tvořily maximálně například 20% z hrubé mzdy a 10% ze základu daně. Z toho polovina by šla do státního rozpočtu a druhá do rozpočtu regionů. Dnes se to pohybuje od 45 do 65%. Pokud budu vědět, že z hrubého platu mého zaměstnance, například 20 tisíc Kč, odvedu 2.000 Kč do centra, 2.000 Kč zůstane v regionu a 16.000 Kč dostane zaměstnanec, tak to považuji za férové a klidně přijmu několik dalších.

2) Zrušit Zákoník práce. Kupodivu tam, kde neexistuje, je menší nezaměstnanost, lepší pracovní morálka a vyšší konkurence, doprovázena vyšší odměnou.

3) Radikální snížení státních zaměstnanců, spolu se zavedením hmotné odpovědnosti za svá rozhodnutí. Jako u podnikatelů - fyzických osob až do výše majetku.

4) Okamžité zrušení všech dotací, subvencí a dalších různých nesmyslných podpor, které generují tuneláře a podvodníky a které málokdy vyřeší to, co trh potřebuje.

To jsou základní podmínky k tomu, aby se opět nastartovala normální, tržní ekonomika a zvýšila prosperita jejich účastníků.

Reagovat

 

+33
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

5. 2. 2013 13:07, Pavel

Když tak přemýšlím o tom, co jste napsal, tak příčinou dnešního pomalejšího zotavování z krize je stárnutí populace. Starší lidé se přece jenom novinek spíš bojí, než aby si je hromadně pořizovali (jak já byl nešťastný, když mi po pětadvaceti letech dosloužily hodinky a musel jsem si koupit nové). Nicméně stále rád utratím za dobré jídlo, pobyt o dovolené v příjemném penzionu na krásném místě, atd. - v tom má Fredy pravdu.

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (zzz 05. 02. 2013 11:05)

Další příspěvky v diskuzi (19 komentářů)

5. 2. 2013 7:33 | Pavel

No, nebylo spíše to rychlejší oživení po velké krizi způsobeno tím, že stát nebyl vysáván nesmyslnou sociální politikou, tím pádem stát nemusel vysávat tolik peněz na daních a tím pádem lidem, kteří to opravdu umějí, zůstalo více peněz na rozjezd hospodářství?
Představa, že nějaký státní ouřada, trvale přisátý ne cecík státního rozpočtu, který nikdy nebyl za svá rozhodnutí zodpovědný, dokáže zodpovědně rozhodnou, kam se má investovat, a to lépe než člověk, který následky špatného rozhodnutí pocítí na vlastní kůži, je skutečně směšná.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

5. 2. 2013 8:00 | Fredy

To chce klid. Vše je na dobré cestě, neboť vláda vyčlení na prorůstová opatření mnoho desítek miliard .....
Když někde slyším, či čtu, výše uvedený výraz, tak se musím smát i když je to vlastně spíše k pláči. Každý premiér, či ministr financí, by si měli položit 3 základní otázky:
1) Kdo tvoří zisky, z nichž se pak financuje státní rozpočet? 2) Kdo vytváří pracovní místa? 3) S kterými penězi se nejvíce uplácí, podvádí, korumpuje a tuneluje?
Pokud by si na ně odpověděli poctivě, tak by zapomněli na nějaká prorůstová opatření, různé pobídky, dotace apod. Z krize (spíše ze soustavného bordelu) vede jediná cesta. Škoda, že Nový Zéland je daleko. Tam bychom mohli všichni v Evropě hledat řešení. A opět to není nic složitého, bombastického a nemožného.
1) Radikální řešení daní a odvodů tak, aby všechny dohromady tvořily maximálně například 20% z hrubé mzdy a 10% ze základu daně. Z toho polovina by šla do státního rozpočtu a druhá do rozpočtu regionů. Dnes se to pohybuje od 45 do 65%. Pokud budu vědět, že z hrubého platu mého zaměstnance, například 20 tisíc Kč, odvedu 2.000 Kč do centra, 2.000 Kč zůstane v regionu a 16.000 Kč dostane zaměstnanec, tak to považuji za férové a klidně přijmu několik dalších.
2) Zrušit Zákoník práce. Kupodivu tam, kde neexistuje, je menší nezaměstnanost, lepší pracovní morálka a vyšší konkurence, doprovázena vyšší odměnou.
3) Radikální snížení státních zaměstnanců, spolu se zavedením hmotné odpovědnosti za svá rozhodnutí. Jako u podnikatelů - fyzických osob až do výše majetku.
4) Okamžité zrušení všech dotací, subvencí a dalších různých nesmyslných podpor, které generují tuneláře a podvodníky a které málokdy vyřeší to, co trh potřebuje.
To jsou základní podmínky k tomu, aby se opět nastartovala normální, tržní ekonomika a zvýšila prosperita jejich účastníků.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+33
Líbí
Nelíbí

5. 2. 2013 9:10

Tohle píše člověk, který se podílel na rekordních deficitech při rekordním růstu? Navíc srovnávat krizi tehdy a dnes? Dříve psal o tom, že se s touto vládou řítíme do pekla, teď se mu zdá oživení pomalé. Úsměvné
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

5. 2. 2013 11:05 | zzz

Ano, tyhle duvody jsou zjevne a jsou tu i dalsi. Napriklad existovala vetsi agregatni poptavka, mnoho na tehdejsi dobu prevratnych technickych novinek, ktere nebyly rozsirene a musely se tedy vyrobit (a utratit za ne penize). Kazdy chtel mit doma rozhlasovy prijimac, mnoho lidi chtelo dalsi tehdy prelomove elektrospotrebice, byla i poptavka po automobilech, kterych bylo malo. Bylo tedy kam rust. Dnes moc kam rust neni. Jakou vec byste chtel, nemate ji a zaroven jste ochoten za ni (ted nebo v dohledne budoucnosti) utratit penize, abychom eliminovali vzdusne zamky? Snesitelna zivotni uroven je paradoxne tim, co zastavuje dalsi rust.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 05. 02. 2013 07:33)

5. 2. 2013 11:46 | Fredy

Otázkou je, co si představujete pod "snížením" životní úrovně. Spíše bych řešení viděl ve vyšší kvalitě potravin a vody, což je obrovský potenciál rozvoje jak vývoje, tak výroby a také zaměstnanosti. To samé co se týče nových technologií, nových zdrojů energií, léčiv apod.
Přece nemůžete dnes tvrdit, že lidé nechtějí mít něco dalšího ke svému životu, když ještě nevědí co. Vývoj jde rychlým tempem a s tím koresponduje výroba a spotřeba. Problém je spíše se setrváním výroby starých technologií a neochota přecházet na nové. Z toho pak pramení nasycenost trhu a nižší zájem spotřebitelů. Kdy tohle pochopí rychle, tak nemusí mýt o odbyt starost.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (zzz 05. 02. 2013 11:05)

5. 2. 2013 11:49 | Fredy

Oprava Kdo tohle pochopí rychle, tak nemusí mít o odbyt starost...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 05. 02. 2013 11:46)

5. 2. 2013 12:57 | karel

problém je, že správnost opatření vlády rozpočtové politiky se projeví až v náledujících letech a nikoli zítra, takže bych v hodnocení byl velmi opatrný... Osobně jsem proti dalšímu zadlužování, beztak se zatím nedaří ani zastavit růst rozpočtového dluhu, taková vláda se ještě nenarodila a program socdem to taky nepřináší, ti jen kritizují a řešení nikde..
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

5. 2. 2013 13:07 | Pavel

Když tak přemýšlím o tom, co jste napsal, tak příčinou dnešního pomalejšího zotavování z krize je stárnutí populace. Starší lidé se přece jenom novinek spíš bojí, než aby si je hromadně pořizovali (jak já byl nešťastný, když mi po pětadvaceti letech dosloužily hodinky a musel jsem si koupit nové). Nicméně stále rád utratím za dobré jídlo, pobyt o dovolené v příjemném penzionu na krásném místě, atd. - v tom má Fredy pravdu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (zzz 05. 02. 2013 11:05)

5. 2. 2013 15:50 | Nox

Ja osobne bych si dovedl predstavit par realnych veci, ktere byhc si koupil, jen je nikdo nevyrabi.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (zzz 05. 02. 2013 11:05)

5. 2. 2013 22:44 | Nobody

Pane Prouzo, s Vašimi články naprosto souhlasím. Nenapadlo Vás ale, že ekonomiku pan Kalousek a spol. potápí třeba schválně? Já si myslím, že Kalousek, jako velký hráč ví naprosto přesně, co dělá. Podle mě JE TO PROSTĚ ZÁMĚR!! Chtějí ekonomiku zničit úplně, pak se vymluvit na krizi a říci: "Nedá se nic dělat, stát je ekonomicky na dně, abychom získali peníze do rozpočtu, bohužel musíme privatizovat". A kmotři vytunelují stát úplně - koupí za babku Českou poštu, Budvar, Letiště Praha a další, třeba i Temelín a vše co zbude a bude mít nějakou cenu. Otevřete oči a ptejte se, komu bude pád ekonomiky vyhovovat !!! Že jsem paranoidní neznamená, že to tak ve skutečnosti nemusí opravdu být!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

6. 2. 2013 7:39

Ano, jste paranoidní. Hlavně dejte pozor na Marťany!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Nobody 05. 02. 2013 22:44)

6. 2. 2013 8:08 | eďa

Také vás zdravím Fredy. Představte si, že ti, co vládnou - kradou a rozhazují jsou vlci a ti, co platí daně a dřou 7 dnů v týdnu, aby udrželi v chodu systém jsou ovce. A co se stane se stádem ovcí, kde se vlci přemnoží ? - to je situace, ve které se nacházíme. Vychodiskem je nebýt tupou ovcí, která chce spasit svět a současně ani nebýt vlkem, který žere, co mu nepatří.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 05. 02. 2013 08:00)

6. 2. 2013 8:42 | eďa

A stačilo by tak málo. Uzákonit přiznávání majetku a hmotnou odpovědnost státních zaměstnanců, a to i se zpětnou platností od roku 1989. Všichni, kdo podepsali pro stát nevýhodné smlouvy by byli odsouzeni, potrestáni a i mezinárodní arbitři by si mohli trhnout nohou, měli by konkrétní viníky a škody by mohly vymáhat na nich. Proč donekonečna zlodějinu politiků a jejich přisluhovačů máme platit my všichni. Pokud pravice do voleb neprosadí zákon o přiznávání majetku a hmotnou odpovědnost státních zaměstnanců, budu volit už jen komunisty a můžete si mínusovat jak chcete. To je totiž pro mě jediné znamení, že to pravice myslí upřímně.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

6. 2. 2013 10:21 | Fredy

Eďo, problém je v tom, že tady kradou skoro všichni. Jen někteří víc. Pokud dáte ovcím zbraně, tak možná, na chvilku, zmizí pár vlku, ale jejich nory rychle obsadí radikální ovce ve vlčích kůžích. Opět musím upozornit na to, že je třeba řešit příčiny a ne následky.
K těm vlkům znám třeba toto:
Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat. Benjamin Franklin
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (eďa 06. 02. 2013 08:08)

6. 2. 2013 10:50 | Michal338

Natisknout prachy, napumpovat je do ekonomiky, odlužit tak nezodpovědné dlužníky, vyhnat inflačními "prášky" znovu neefektivní vydávání peněz a vyřešit stagnaci znehodnocením peněz těch odpovědných a spořivých - tak to má být návod na řešení krize p. Prouzou ? Děkuji - nechci. Rozpočet je i nyní ofenzivní v rozsahu cca 100 miliard, takže podpora ze strany státu tu je. Prostě krize odezní, až lidi a firmy naakumulují znovu zdroje - a jejich výše je osmělý k nákupům a k tomu, aby si znovu užívali života - snad po této ťafce - již odpovědněji. Návod p. Prouzy je v podstatě návodem - dlužíte - nic si z toho nedělejte a utrácejte dál - on to někdo za vás zaplatí a nebo někdo rozpoutá pod lacinmi hesly o nutnosti růstu hyperinflaci a vy své dluhy potom lehce splatíte. Tak to děkuji - nechci ! Nezodpovědní musí poznat, že udělali chybu a musí se z ní poučit - je na to krásné slovo - kát se ze svých chyb !
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

6. 2. 2013 12:49 | Michal Kára

Majetková přiznání jsou chiméra, která akorát dá úřadům další bič na obyčejné lidi a opravdoví gauneři se budou smát, protože pro ně to nebude problém ošéfovat. Viz Gross - jasný úplatek 40M v přímém přenosu, ale zcela legálně. Paroubek 5M. A tak dále. Koneckonců, majetková přiznání nedávno zavedli na Slovensku a žádné zlepšení vidět není.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (eďa 06. 02. 2013 08:42)

7. 2. 2013 11:08 | eďa

Velmi správně a bod. Vy totiž vycházíte z toho, jak by to mělo fungovat ze spoda na horu a tam je zádrhel cca 23 let. Jakmile se kdokoliv vyškrábe na horu, radikálně změní úhel pohledu a co platilo včera, dnes už neplatí, snad jen až kolik a kdo zaplatí. A tohle jsme si také odhlasovali demokraticky. Politik totiž v téhle demokracii není volen do úřadu proto, aby něco změnil, ale proto, aby zachoval věci tak, jak jsou. Takže z mého úhlu pohledu šlo spíš jen o vizi za hranou útopie, která se může stát, snad jen s analogií února 1948.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

7. 2. 2013 12:03 | eďa

No vidíte. Jen jednou jsem si myslel, že krade jeden a kradli všichni, jen jednou. Jehňátka se rádi stříhají, stejně tak i bohatý otroci a hra se židlemi se tak zrychluje. Dluh, hlad a strach jako pohon 3D. Znáte ten pokus se 100 opicemi, dřív, než bude muset konat -hlasovat, klepat se strachem, konečně smrt je nejlepším přítelem poznání a nikdy vám nezalže, když se ji zeptáte a vědom si toho, pak se věci i okolnosti rychle mění. Probuzené jehňátko se hlasování zkrátka vyhne, protože vidí za roh a tak se může smát a radovat. A ty dva vlky, samozřejmě hladoví, nechápou a ještě více znejistí. Hlad je svírá. Teprve teď se skutečně hraje a každý čin se stává činem magickým - protože je neopakovatelný a může být i poslední. Ví se, že smrt mu šlape na paty a šeptá mu do ouška, měj záměr, protože ještě jsem na Tebe nešáhla a vyúžívej zbraní, jako jsou bezchybnost, ostražitost, trpělivost a vlídnost, ale to přece už víte.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Fredy 06. 02. 2013 10:21)

8. 2. 2013 8:47 | jsk

Přesně tak!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Nobody 05. 02. 2013 22:44)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Karpíšek

restauratér a podnikatel, Ambiente

Pavel Zeman

nejvyšší státní zástupce

Tomáš Karpíšek
ÚSPĚŠNOST
83,58 %

z 67 duelů
×
Pavel Zeman
ÚSPĚŠNOST
40,00 %

z 25 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Přijetí přidělení a zřeknutí se úvěru, Směrodatná odchylka, Garantovaný certifikát, t-mobile, neveřejná nabídka, daň z příjmů, operátoři, česká spořitelna, platba u obchodníka, budovy, thu nga haškovcová, občanské sdružená majitelů domů a bytů v ČR, unipertrol, nákladovost fondu, účast, česká daňová správa, cectování, acta non verba

3AB5362, 5B09320, 5P69026, 6B86826, 7T62189

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK