Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Ministr financí Miroslav Kalousek se pochválil za to, že v rozpočtu za rok 2012 ušetřil navíc čtyři miliardy korun. Téměř celý stomiliardový schodek chce vláda pokrýt vydáním státních dluhopisů. Pochválí ho ještě někdo jiný?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 1. 2013 13:14, jája

Co se týče příjmu státního rozpočtu, tak výmluvná byla nedávno zveřejněná čísla, která se týkala odvodů daně z příjmů, kdy zaměstnanci přispěli do státního rozpočtu částkou 81,7 miliardy korun a OSVČ částkou 1,7 miliardy korun. Nemám proti živnostníkům nic i já sám jsem byl jedním z nich, ale tato čísla mluví za vše a pokud ministrestvo financí včele s panem Kalouskem a jeho finanční úřady neumí vybírat daně a trestat nepoctivé živnostníky a buzerují pouze ty slušné, kteří daně odvádí, tak by měli odejít a dát prostor jiným, kteří tuto úlohu zvládnou. Nemusím být expert na makroekonomii, abych si dokázal spočítat o kolik stát ročně na dani z příjmu OSVČ přichází, jedná se o miliardy korun, které by mohl použít např. na důchodovou reformu.

Reagovat

 

+9
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

9. 1. 2013 22:33, JirkaZ

Nevěřím tomu, že kdyby byl odvody za zaměstnance nižší, že by stoupla zaměstnanost. Co by ti noví zaměstnanci dělali ?

Chyba při výběru daní od OSVČ není ani tak na straně MF či kontrolách, ale v zákoně. Protože pokud je možné si uplatnit paušální výdaje v rozsahu 30 - 80%, tak daňová povinnost vyjde málokomu. Ve skutečnosti platí alespoň nějakou daň zhruba polovina OSVČ.
Od letošního roku se sice zpřísnily podmínky - pokud si OSVČ uplatní paušál, nemá nárok na slevu na dani za manželku a děti. Což sice asi trochu naplní státní pokladnu, ale principielně je to špatně. Stačí zrušit ty paušály, což je ovšem politicky neprůchodné.

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jája 08. 01. 2013 13:14)

Další příspěvky v diskuzi (10 komentářů)

7. 1. 2013 5:59

To co tady pisete to chapou i delnici. Mate pravdu. Ovsem dotaz je: kde jsme proboha vyhrabali Kalouska, a ze jsme mu volbama dali zelenou i kdyz neustale dokazuje, ze je proste tak hloupy, a pacha takove skody, ze to uz hranici s velezradou! Ma sice urcitou imunitu, ale za cenu takovych napachanych skod, by ta imunita rozhodne nemela platit!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

7. 1. 2013 8:47 | Pavel

Nu, asi nejsem dělník, já to nechápu. Kalouskovo běsnění nepovažuji za ekonomickou snahu, ale snahu o devastaci národa. Nemá cenu to celé rozebírat, jenom jednu věc, daně na paliva jsou zrůdnost, zejména na tu naftu. Dále jsme viděli, jak to vypadá s daněmi na alkohol, zatím tuším 40 mrtvých. A tak to půjde dál. Výdajové paušály, nárůst byrokracie a šetření na nesprávných místech. Už jenom zvyšování daní v době krize. Nikde kolem sebe nevidím faktory růstu, maximálně někdo oddaluje krach. Teď to celé korunovala amnestie z ekonomických důvodů a je to hotovo. Jsem zvědav, zda-li tento národ přežije ještě tak deset let.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

7. 1. 2013 9:05 | Fousek

Mne coby živnostníka tyhle Kalouskovy experimenty položily. Nepřímo, oškubal moje zákazníky. Ale žebych ho za to nenaviděl to zas ne. Prostě musím pohledat něco jiného... a podělit se chlebíčkem s někýk, komu vlezu do zelí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

7. 1. 2013 12:53 | Karel

Daně, to je pro mne opravdu vděčné téma.
http://karelhrdlicka.blog.idnes.cz/ Zde najdete článek, který není pohádka :)
Vyšší daně možná zalepí rozpočet,ale všem hodně vyprázdní peněženku
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

7. 1. 2013 16:48 | Horac

Rád bych napsal několik postřehů. Pracuji ve stavebnictví takže vím, co se zde děje. Není práce, velké firmy propouští stovky zaměstnanců a snaží se přežít. Snižuje se cena zakázek takže zisky se někdy mění i ve ztrátu. Stavební firmy a na ně navazující subdodavatelé budou krachovat - tisíce lidí příjdou o práci. Vyšší DPH zaručilo cca stejný výnos jako loni, akorát na tom tratili kupující, prodejci a výrobci. Pohostinsví - lidi nechtějí utrácet, snížila a bude se snižovat návštevnost. Stovky restaurací a hospod ještě zkrachují, popř. sníží počty zaměstnanců. Nadějné vyhlídky se podle mě nekonají :(
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

7. 1. 2013 22:04

stavebni boom v minulych letech je pricina dnesnich problemu stavebnich firem. co se tyka pohostinstvi, tak jelikoz jede kazdej hospodskej na ponizovany obraty a nacerno plati svoje zamestnance, nejak mi jich neni lito...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Horac 07. 01. 2013 16:48)

8. 1. 2013 13:14 | jája

Co se týče příjmu státního rozpočtu, tak výmluvná byla nedávno zveřejněná čísla, která se týkala odvodů daně z příjmů, kdy zaměstnanci přispěli do státního rozpočtu částkou 81,7 miliardy korun a OSVČ částkou 1,7 miliardy korun. Nemám proti živnostníkům nic i já sám jsem byl jedním z nich, ale tato čísla mluví za vše a pokud ministrestvo financí včele s panem Kalouskem a jeho finanční úřady neumí vybírat daně a trestat nepoctivé živnostníky a buzerují pouze ty slušné, kteří daně odvádí, tak by měli odejít a dát prostor jiným, kteří tuto úlohu zvládnou. Nemusím být expert na makroekonomii, abych si dokázal spočítat o kolik stát ročně na dani z příjmu OSVČ přichází, jedná se o miliardy korun, které by mohl použít např. na důchodovou reformu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+9
Líbí
Nelíbí

8. 1. 2013 20:28 | Fredy

Na ta čísla je i jiný pohled. Například, proč jsou odvody za zaměstnance tak vysoké? Nebylo by lepší je snížit a tím dát prostor pro nábor dalších zaměstnanců?
Jinak tohle porovnávání živnostník vrz. zaměstnanec jsem tu nedávno podrobně rozebral s tím, že jsou na tom skoro stejně a v některých případech je na tom živnostník hůře. Nesmí se totiž počítat jen daň z příjmů, ale i další odvody, jako je sociální a zdravotní pojištění a nepřisuzovat zaměstnancům to, co je podíl odvodů zaměstnavatelů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jája 08. 01. 2013 13:14)

9. 1. 2013 22:33 | JirkaZ

Nevěřím tomu, že kdyby byl odvody za zaměstnance nižší, že by stoupla zaměstnanost. Co by ti noví zaměstnanci dělali ?
Chyba při výběru daní od OSVČ není ani tak na straně MF či kontrolách, ale v zákoně. Protože pokud je možné si uplatnit paušální výdaje v rozsahu 30 - 80%, tak daňová povinnost vyjde málokomu. Ve skutečnosti platí alespoň nějakou daň zhruba polovina OSVČ. Od letošního roku se sice zpřísnily podmínky - pokud si OSVČ uplatní paušál, nemá nárok na slevu na dani za manželku a děti. Což sice asi trochu naplní státní pokladnu, ale principielně je to špatně. Stačí zrušit ty paušály, což je ovšem politicky neprůchodné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jája 08. 01. 2013 13:14)

10. 1. 2013 6:20 | Fredy

...... Stačí zrušit ty paušály, což je ovšem politicky neprůchodné....
Jirko, to byste s vaničkou vylil i dítě. Paušály jsou běžnou součástí daňových systémů všude ve světě. Otázkou není zda zrušit, ale jak je nastavit optimálně. Ve světě se běžně pohybuji do 50% výše příjmů. Těch našich 80% je opravdu rarita. Nicméně je třeba posoudit, kdo těch 80% používá.
1) Jednak jsou to zemědělci, kteří jsou biti ze všech stran. EU je diskriminuje tím, že je řadí mezi druhou kategorii, neboť dostávají menší dotace, než ti západní. Jsou to většinou obyčejní lidé, kterým každodenní práce, od nevidím do nevidím, nesmrdí. Ale i tak se jejich skutečné náklady pohybují mnohdy i nad 80% příjmů. Tudíž ten paušál použije jen část z nich. Nehledě na to, že většina jsou plátci DPH, dostávají dotace, uplatňují zelenou naftu a proto stejně vedou, ze zákona, účetnictví, či daňovou evidenci.
2) Pak jsou to řemeslné živnosti, kde je to obdobné. Včetně evidence materiálu (sklady) a mezd.
Když to shrneme, tak ten paušál 80% je výhodný hlavně pro ty, kteří nejsou plátci DPH, nevedou sklady, nemají zaměstnance a od státu žádné dotace. Nebo-li jen tzv. "lidé práce", což jsou převážně íčaři (švarcsystém).
Proto, podle mého názoru, je těch 80% skoro zbytečných. Osobně bych to nechal tak, jako to bývalo před Topolánkem. Od 30% za ubytování a poradenství, včetně právníků, přes 40% běžné živnosti až po 60% živnosti řemeslné.
Můj osobní názor na tyto třenice (OSVČ a zaměstnanci) jsem psal jinde. Je to dlouhodobá, cílená, kampaň levicové části politického spektra, včetně odborů. Pro budovatele socialismu je největším nepřítelem svobodný, odvážný, samostatný, soběstačný a po státu nic nepožadující, člověk.
Je třeba si uvědomit, že je lepší více těchto lidí, kteří vytváří hodnoty, jenž pak spotřebováváme, než aby stály frontu na pracáku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (JirkaZ 09. 01. 2013 22:33)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: Dotace na kone
Poradna > Dotace z EU

Otázka: Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda mám nárok na nějaké dotace, když mám jednoho vlastního koně a druhého v bezplatném pronájmu, máme slepice a chceme ještě dvě kozy..Mám na něco nárok nebo ne? Jestli... více

Dotace z EU

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Pavel Mertlík

exministr a ekonom

Pavel Blažek

politik

Pavel Mertlík
ÚSPĚŠNOST
10,94 %

z 64 duelů
×
Pavel Blažek
ÚSPĚŠNOST
10,34 %

z 29 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Dobrovolná nezaměstnanost, Deflátor, Rovnováha firmy, monte dei paschi di siena, podnikání, eet, evropská unie, euro, wood & company, růst inflace, KBC, peněžitá podpora v mateřství, IVG Immobilien, Roman Mentlík, DEZA, BBC, Spotřební úvěr, autorské honoráře

6C31210, 3A07436, 5J67363, 2T78760, 6C31210

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK