Reality show: Investiční byt má i Michal, jedeme dál

Daniel Kotula | rubrika: Jak na to | 14. 11. 2012 | 25 komentářů
Po odmlce jsme zpátky s dalším dílem Reality show. Seriálu o nakupování investičních nemovitostí. Konec teoretizování, vzhůru do praxe.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

14. 11. 2012 17:55, Fredy

Jo, jo .... a ještě mu může také byt vyhořet, nastěhovat se vedle nějaká prostitutka, může tam vypuknout cholera, spadnout letadlo, KSČM si tam může vybudovat kanceláře ...... prostě mnoho jste toho zapomněl.

Jo a jeden diskutér, tuším Jezevec, má utkvělou představu že každý nájemník, byť jen přechodný, si musí zákonitě kupovat byt na hypotéku.

Tak nevím, jsou to reakce z blbosti, nebo ze závisti?

Zobrazit celé vlákno

+7
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 25 komentářů)

8. 7. 2013 0:31 | M

Ahoj, musim rict, ze i mne zarazily kupecke pocty, ktere tu vidim. Nejen, ze je zde opomenuto nutne pojisteni nemovitosti, neni odectena dan z prijmu, dan z nemovitosti, naklady na nutne opravy a mnoho dalsich faktoru, ktere casem vypocet uplne meni... Obecne neni zapocteno zadne riziko! Kazdy investor musi pocitat s rizikem, kdo jej nepocita tak je hazardnim hracem! Podle meho odhadu bude pan Michal za 30 let rad,ze bude vlastnit cca 70 let stary byt 1+kk v rozpadajicim panelovem dome, ktery mu z casti zaplati najemnik. Celych 30 let bude mit dluh a obcas nemale starosti. Myalim, ze pan ktery tyto clanky pise nema dost zkusenosti. Jak se rika... spali se kazdy jen jednou :) Spalit se za 1,3 milionu je pro nekoho drobnost, pro drobneho investora to muze byt likvidacni
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

6. 1. 2013 11:34

Proč na Remax? A vůbec.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 1. 2013 8:31

Přesně tak. Letmo jsem to hodil do kalkulačky a vyšlo mi, že pan Michal nejen nezaplatí žádnou daň, ani sociální a zdravotní pojištění (pokud použije §9 zákona od DZP), ale naopak se s pronájmem dostane do ztráty. Pokud je zaměstnaný, tak naopak FÚ něco vrátí na zálohách ze závislé činnosti.
Tenhle typ lidí, jako onen "realitní server" jsou jen prudiči, kteří o tom nic nevědí, ale o to usilovně o tom píší... :)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 12. 2012 14:52

Vypadá to,že asi nevlastníte byt k pronájmu, nepodnikáte v nemovitostech a neovládáte finanční matematiku. Náklady možná budou vyšší, když byt bude třeba 1 měsíc neobsazen, nebo při nějaké události, škodě, zničení atd. Ale ve finále nástin a business plan je v pořádku. Pokud bude mít ten pán hypotéku, tak se to vždy dá legálně udělat tak, že žádné daně platit nebude (kromě cca +/-500,- ročně z nemovitosti). Pokud bude mít rozumné nájemné a neudělá vlastní chybu, tak byt bude mít pořád obsazený. Pokud máte takovýto pesimistický přístup k životu, takže buď budete důchodce bez příbuzných a přátel, nebo to s vaší psychikou nevypadá dobře.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

22. 11. 2012 12:50 | Honza

Článek je velice zajímavý a inspirující pro potenciální investory, nicméně uváděný ročný výnos přes 6% se bude muset asi ponížit o v článku neuvedené náklady typu náklady na vytápění bytu a spojené s vodou. Jinak, negativní ohlasy na článek vyplývající z rozšířené české vlastnosti závist, nestojí ani za komentář...
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 11. 2012 23:40 | mysidiros

Myslim ze autor vubec neteoretizuje s cisly. Myslim ze se snazi udat ctenarum nejaky smer, ktery je celkem snadne nasledovat. To je cele. Kolega takto spravuje pres 30 bytu a velmi dobre to funguje. Vyuziva kauce, refinancovani a prumernou obsazenost pres 90%. Cely system vyborna vec. Je ale treba si uvedomit, ze se jedna o celkem slozity propracovany system, sama jednani, najemnici, starani se o chod systemu atd. Kdyz ctu prispevky, vidim ze tu je jen spousta ctenaru, kteri jen ctou a nic nedelaji, nemaji na to odvahu. Ceska povaha ma tendenci jako vzdy spise hledat pro by dana vec nesla nez jako to udelat, aby se myslenka uvedla do provozu. Je to skoda, ale zase je v tom krasa, ze kazdy to delat nemuze. BTW: delat to v Praze je uplny nesmysl. Jsou daleko lepsi lokality v CR.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2012 22:59 | jindra

Průhledný reklamní článek, kde autor teoretizuje s čísly. Realita je jiná. Kdyby to takhle v životě chodilo...
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 11. 2012 13:18 | Hmm

Ve většině domů se tkavému fondu platí nejméně 2 000 ... takžem i to taktéž přijde trochu zvláštní :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2012 13:02 | Pro Fredíka

Škoda to být nemusí, protože vystupuji stále pod stejným jménem. A povýšit příspěvek nad všeobecný názor klikáním? To je to za nesmysl? Nevím co tím všeobecným názorem máte na mysli v tomto případě :-))
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2012 11:07 | Fredy

Blahopřeji že máte vyděláno, užijte si to.
Jen je škoda, že vystupujete pod více nicky a své názory se snažíte klikáním na + povýšit na všeobecný názor.
Šéfové od Peníze.cz by měli toto klikání omezit alespoň na jednu IP adresu, neboť je to jen lákadlo pro hračičky....
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 11. 2012 9:23 | Pro Fredíka

Vážený pane, to co píšete je na úrovni žáka tak 4. třídy základní školy. Reakce z blbosti tady píšete vy. A závist v tom rozhodně není protože já mám již vyděláno.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2012 23:46

Vážený pane Hombre, sice máte možná pravdu, že by mohl zkrátit splatnost úvěru na 20 let a oželet prozatím výnos. Ale kdyby se stalo, že by náhodou ztratil nájemníka a musel to platit ze svého, pak je rozdíl, zda je splátka na 20 či 30 let.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2012 21:40 | Johny

Nájemníka pustili z blázince, ale neřekli mu, že není doléčený:-) Oni si ho zase odvezou a pan Michal bude muset hypo kešovat ze svého, protože se třeba druhý blázen na pronajmutí za ty prachy nenajde (nebo najde - se státním příspěvkem, takových je dost, ale ty byty 30 let nevydrží).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2012 21:34 | Johny

Fond oprav předpokládám na společné části domu 380,- měsíčně? při mých výpočtech to dělá 136 800,- za 30 let. Nevím kolik je v domě bytů a kolik fond oprav dělá u všech, ale zdá se mi to hodně málo! Za 30 let bude potřeba určitě něco spravit či vylepšit.. A fond oprav na byt samotný? to předpokládá autor, že za 30 let do bytu nebude nic investovat? např. výměna radiátorů, bojleru, kotle apod. Nebo to při vší té smůle pro nájemníka bude platit nájemník sám. Pokud se ovšem za 10 let nájemník najde. Neříkám že to není výnosné, ale ty výpočty jsou velmi jednoduché a na vodě - na vysokou ekonomickou docela "slabota", na ty výpočty mi stačí střední vzdělání.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 11. 2012 18:39 | Venca

Mám k vám osobní otázku: jste ten starý Fredy, který sem psával před cca šesti osmi lety, tedy v době, kdy měl tento server ještě slušnou úroveň a byl relativně objektivní? Vaše příspěvky jsem si hrozně rád četl a nechápu tak vaši transformaci v namotivovaného mlamoje, který každého skeptika oznámkuje málem jako starého bolševika, který se neumí v kapitalismu otáčet. I když si vlastně vzpomínám, že jste byl vášnivým obhájcem Kyiosakiho - že by návrat ke kořenům? Pokud jse někdo jiný, tak se omlouvám, nicméně to o tom mlamojovi pro vás platí taky.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2012 17:55 | Fredy

Jo, jo .... a ještě mu může také byt vyhořet, nastěhovat se vedle nějaká prostitutka, může tam vypuknout cholera, spadnout letadlo, KSČM si tam může vybudovat kanceláře ...... prostě mnoho jste toho zapomněl.
Jo a jeden diskutér, tuším Jezevec, má utkvělou představu že každý nájemník, byť jen přechodný, si musí zákonitě kupovat byt na hypotéku.
Tak nevím, jsou to reakce z blbosti, nebo ze závisti?
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 11. 2012 15:33 | Realitní server

Vždyť je to nesmysl! Vše je záměrně zkreslené a neodpovídá to vůbec realitě. Je to jenom lobby a reklama na Kutulu a Remax nic víc. Je nesmysl brát si hypotéku na bydlení, když to co jsi půjčil mnohonásobně přeplatí. Výhoda je jen, že si může hypotéku odečítat z daní. Musí, ale roční výnos danit což v článku chybí :-) Není tam uvedeno riziko nepronajatého bytu čímž nájemník nezaplatí celou hypotéku. Dále není ani zmíňka o investicích do bytu (kuchyňská linka tam asi 30 let také nevydrží) Je to tak zkreslené až je to úsměvné. A nejlepší je na tom to, že až ten investor-vlastník v uvozovkách nezaplatí několik splátek hypotéky tak bude mít akorát kulový o byt přijde a ještě bude muset doplatit bance rozdíl mezi tím co banka za byt dostane v dražbě což je vždycky méně a tím co si skutečně půjčil.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 11. 2012 15:17 | Zoufi

Taky tu nikdo nepočítá ,že jednou končí fixace a nedej bože bude hypoindex třeba na 6% oproti nynějším 3,5% .To jsou pak jiné počty. Fond opravu tu opravdu není zmíněn. 100% odbydlenost také není moc reálná.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 11. 2012 14:21 | jezevec

a už toho nájemníka pustili z blázince? namísto aby platil 5000 měwsíčně hyotéku a stoupaly mu aktiva - radši platí už ne 8 ale dokonce 9 tisíc a nemá nic? proč to nekoupil sám?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 11. 2012 13:48 | MR

Jako u každé investice jsou i zde negativa a rizika, ale podle mého názoru by nájemní nemovitosti kupované na hypotéku měly patřit do portfolia každého rozumného investora, který je ochotný zhodnocení svých investic věnovat aspoň trochu času, energie a přemýšlení :) Pokud tato ochota chybí, je ještě možnost vstoupit do druhého důchodového pilíře... Plánovat výnosy u obou investic je jen věštění, ale u té první to mám alespoň částečně ve svých rukách.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Teplý

ekonom

František Janeček

producent a podnikatel

Petr Teplý
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 4 duelů
×
František Janeček
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services