Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Analýza | 6. 11. 2012 | 18 komentářů
V dnešním dílu seriálu o pozoru hodných podílových fondech si představíme fond, který psal historii celého fondového průmyslu. Pioneer Funds – U.S. Pioneer Fund je lucemburský klon třetího nejstaršího podílového fondu v USA, který byl založen již v roce 1928, tedy rok před krachem na newyorské burze.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

6. 11. 2012 11:44, gabriel pleska

Vážený Gastone, pokud máte pocit, že byl článek napsaný jinde, měl byste říct kde.

O dvou fondech ze stáje Franklin Templeton byly předchozí dva články.

Tenhle text není „o jistých fondech Pioneer“, ale o jednom konkrétním fondu. Jak mezi fondy FT, tak mezi fondy Pioneer najdete fondy úspěšnější i méně úspěšné.

Reagovat

 

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Gaston 06. 11. 2012 10:53)

Další příspěvky v diskuzi (18 komentářů)

6. 11. 2012 6:05 | Pavel Hrabák

Pánové žasnu kdo vám dělá ankety , copak slovo pionýr vymysleli komančové? "Průkopník neboli pionýr je osoba nebo organizace, která přichází s něčím jako první a zpravidla tím otevře novou, do té doby neznámou oblast lidského poznání. Někdy tak dojde k vytvoření inovace."
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

6. 11. 2012 8:29 | gabriel pleska

Dobrý den, pane Hrabáku. Anketu jsem dělal já. Nikdo přece netvrdí, že to slovo vymysleli komunisti. Já třeba míval rád knížky o pionýrech Divokého západu – a přece se mně při tom slově nejprv vybaví červený šátek... Pokud to u vás není tak, je to zvláštní. Nebo jste mladší.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

6. 11. 2012 8:31 | gabriel pleska

A ještě jedna věc: když jsem četl na základní škole Lovce mamutů, strašně mě zarazilo, že Kopčem s Veverčákem jsou soudruzi :) Do slovo taky nevymysleli komunisti – že to ale vlastně znamenalo, druhu, kamarád a že to bylo docela neutrální slovo – kdo to tak dneska cítí?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel Hrabák 06. 11. 2012 06:05)

6. 11. 2012 8:37 | Ringo

Přesně tak. To slovo ač je v podstatě mezinárodní, navozuje naší generaci asociace na rudý teror v 60. a dalších letech.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (gabriel pleska 06. 11. 2012 08:29)

6. 11. 2012 8:38 | gp

Každopádně ale díky za připomínku, anketu rozšiřuju :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel Hrabák 06. 11. 2012 06:05)

6. 11. 2012 9:16 | Patrik

Podle obrazku tento fond pouze kopiruje index a jeste ne moc dobre.Kdyz na to koukam, tak by pro mne bylo vyhodnejsi investovat do samotneho indexu nez do fondu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

6. 11. 2012 10:53 | Gaston

Ve jistých fondech Pioneer jsem byl od roku 2003 a jenom se ztrátou. Lepší jsou Franklin Templeton. Partners jen předkládají články napsané jinde spojené s propagací.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

6. 11. 2012 11:44 | gabriel pleska

Vážený Gastone, pokud máte pocit, že byl článek napsaný jinde, měl byste říct kde.
O dvou fondech ze stáje Franklin Templeton byly předchozí dva články.
Tenhle text není „o jistých fondech Pioneer“, ale o jednom konkrétním fondu. Jak mezi fondy FT, tak mezi fondy Pioneer najdete fondy úspěšnější i méně úspěšné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Gaston 06. 11. 2012 10:53)

7. 11. 2012 6:09 | Pavel Hrabák

díky za rozšíření ankety, jestli jsem mladší nevím není ským srovnat ale staře se necejtím :) co se týká komančů tak ještě v druháku nás učila soudruzi učitel. Ale už je to taky skoro čtvrt století .....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (gabriel pleska 06. 11. 2012 08:29)

7. 11. 2012 6:12 | Pavel Hrabák

Koukám že neumím ani psát, správně "učili soudruzi učitelé"
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel Hrabák 07. 11. 2012 06:09)

7. 11. 2012 19:38 | Josef Urban

S Peoneer Inves. mám své zkušenosti, negativní. Ještě nevidělali poctivě ani cent. Prodávají podíly ve svých fondech, které vedou do kopru a pak ho zruší. Vyděláno. A znovu. Co si budeme povídat, dnes stejně není v oboru zvaném ekonomie a přes fin. trhy vůbec žádným odborníkem. V této oblasti po nastalých průšvihách nastal totální chaos !
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

8. 11. 2012 8:17 | kybernet

Je dobře, že autor vyučuje politickou ekonomii, nikoliv ekonomii. Snad si ani nevšiml, že při založení Pioneer zde před cca 20 lety byla hodnota podiloveho listu 1 kč. V novém tisíciletí tato cena nebyla nikdy dosažena. Takže kdo vrazil 10 000,- kč do Pioneera před 20 lety, tak má dne s bídou 8 000,- kč. Kolik našich fondů je nyní tak "úspěšných"?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

8. 11. 2012 10:57 | gabriel pleska

Nejsem si jistý, jestli je vaše kousavost na místě. Fond, o kterém je tu konkrétně řeč, je v koruně dostupný od roku 2010. Včerejší hodnota podílového listu je někde mezi 1400 a 1500 korunami. Jste si jistý, že víte, o čem mluvíte?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (kybernet 08. 11. 2012 08:17)

8. 11. 2012 15:36 | Martin Tománek

Vážený kybernete, háček je v tom, že u článku věnovanému P.F.- U.S. Pioneer Fund píšete o úplně jiném fondu, a ještě patrně z jiné rodiny fondů. Předpokládám, že máte na mysli fond Pioneer dynamický, který byl dříve známý pod názvem Pioneer Trust. Rozčarování investorů nad Trustem naprosto chápu. Je to ukázka nekompetentní správy fondu, která vedla k velkým ztrátám pro podílníky a přirozeně k odchodu manažera. Můj článek je ale zaměřený na velmi kvalitní fond z lucemburské rodiny fondů Pioneer.
PS: S tou ekonomií máte pravdu, mezinárodní politická ekonomie je mnohem zajímavější..
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (kybernet 08. 11. 2012 08:17)

9. 11. 2012 15:29 | erik hálek

tak jsem tam jenom měl ztráty. Nebrat!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

15. 11. 2012 14:29 | Ondra

Nechci se vyjadřovat k tomuto konkrétnímu fondu. Chci se vyjádřit ke společnosti Pioneer trust, které není naprosto cizí nejprve nalákat klienty, poté chvíli "prosperovat", následuje fáze víceméně rychlého poklesu, který je však prezentován jako cílený manévr k ještě většímu růstu, no a poté, co je zřejmé, že investice je v pytli, tak se založí nový fond se stejným scénářem. Já osobně jsem utekl když jsem na 130 000 investice prodělal 18 000 - a udělal jsem dobře. Ať už se fond této společnosti jmenuje jak chce, důvěra v Pioneer trust je jen jedna.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

27. 3. 2013 14:08 | Pavel Filip

Můj tip na fondy k recenzování:
1. AMUNDI Index Equity North America (MSCI North America, TER cca 0,5 % ročně, vstupní poplatek 3 %, v eurech nebo v dolarech, nabízí Komerční banka).
2. KBC Index Fund World (MSCI World, v eurech, TER cca 1 %, vstupní poplatek 2 %, výstupní poplatek 0,5 %, nabízí ČSOB).
3. Burzovně obchodované fondy (ETF). (iShares, SPDR, Vanguard, db, Lyxor, Amundi, TER cca 0,5 %.)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

4. 2. 2014 12:34 | Martin

Pane Tománku, tak jsem si stáhl měsíční zprávu Pioneer Fund, v USD (abychom vyloučili zkreslení měnovým rizikem). A co nevidím: Manažerský poplatek 1,25% p.a. + 15% výkonnostní odměna. P/E 18,3 P/B 2,9 P/CF 11,4. Za posledních pět let (velmi tučných nutno poznamenat) výnos o 4,3% p.a. nižší než benchmark (13,6% v.s 17,9%). Takže o čem to mluvíte? Vždyť to je přece absolutní tragédie
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Martin Tománek 08. 11. 2012 15:36)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zdeněk Grondol

podnikatel, Czech International

Ondřej Bartoš

podnikatel a investor, Credo Ventures

Zdeněk Grondol
ÚSPĚŠNOST
71,01 %

z 69 duelů
×
Ondřej Bartoš
ÚSPĚŠNOST
69,66 %

z 89 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Agregace, Hologram, Sazba P plus, unicredit, daně, petr mach, miroslav kalousek, e-shopy, riziková strategie, odvětví, ING Commodity Enhanced, backtesting, ČLFA, floatingová hypotka, Kalifornie, crowdfunding, cloud, perioda

3AE0651, 4AU5382, 8B12900, 6B72551, 1T91057

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK