Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Očima expertů | 26. 10. 2012 | 14 komentářů
Je vůbec možné nakupovat zdravé potraviny a zároveň ulevit svojí peněžence? Nebo si kvalitní stravování můžou dovolit pouze bohatí lidé? Zeptali jsme se předních českých odborníků na stravování a zdravý životní styl.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 10. 2012 11:53, Johny

S těmi problémy a škůdci při pěstování máte pravdu. Také to tak mám, ale lepší se to! Ale víte proč tomu tak je? Nejsou jejich přirození nepřátelé - kdo má na zahradě tak trochu divočinu? Nikdo - samý vysekaný trávník do mrtě a samé thujky a živáčky z nepůvodních dřevin. Pak se divte, že tam máte škůdce, když není nikdo jiný než chemie, kdo by je zlikvidoval. Není to jen o samotné zahrádce, ale také o chovu zvířat a celkovém pojetí dnešního už nikoliv zemědělčení, ale zahradničení (a sekat trávník 2x týdně, luxovat listí, samá technika z mountfieldu apod., keříčky žádné, stromečky žádné.. tam nevyroste nic. A PŘEDEVŠÍM RUČNÍ PRÁCE - jak píše Eďa!!! Ta je prvořadá..."na poli holt musíte trávit nějaký ten čas". Já třeba obhospodařuji políčko výhradně koňmo - proč nevyužít tu tažnou sílu. Traktor totiž nemám a pro svoji malovýrobu nepotřebuji a koníky máme i jako hobby - příjemné s užitečným.

Reagovat

 

+40
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Lukáš 26. 10. 2012 10:23)

Další příspěvky v diskuzi (14 komentářů)

26. 10. 2012 7:52 | Johny

Jak ušetřit a nejíst blafy? Na kvalitě prostě neušetříte - ušetříte na kvantitě! Nekupovat takových zbytečných potravin, co nejsou pro tělo potřeba a pak zbyde na kvalitní výběr toho, co mám opravdu rád. Raději 1 kg italské šunky za 700,- než 7 kg bezmasé hmoty z Kauflandu. Raději jeden rohlík za 6,- než 3 gumáče za 2,-. Národ je tlustší a tlustší - tak šetřete tak, že nebudete tolik žrát:-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

26. 10. 2012 8:11 | eďa

Jak ušetřit a nejíst blafy a ještě bych doplnil jedopotraviny kontaminované pesticídy těsně před sklizní ? To je jednoduché přátelé. Zahrádka, motička, ohnutý hřbet( pomáhá na bolesti zad) koňský hnůj, nestříkat zeleninu před sklizní,pokud nejde o byznys, ovšem o byznys jde především, že, ten je na pultech - mňam, ládujeme se jedopotravinami, tedy ti kdož se honí za byznysem a pak padnou u lékaře, ten jim předepíše farmaka a jakmile se jim uleví, zas letí do marketu pro kontaminované jedopotraviny. Přátelé, hon na čarodějnice a za luciferovými papírky finišuje a rozhodně není mýtusem. Ale co, lidí je jako sraček, takže kde nezabral metanol, tam zaberou jedopotraviny a farmaka. Takže hezký den a dobrou chuť.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

26. 10. 2012 10:23 | Lukáš

No nevím kdy naposledy jste se pokusil si něco sám vypěstovat. Z vašeho příspěvku mám pocit že už to bylo velmi dávno. Tak vezměme co se dnes asi tak nejčastěji dá u nás na zahrádce pěstovat: rajčata, okurky, brambory, cibule - jo jde to, ale sakra ta plíseň ta potvora dokáže rostliny bez postřiku sežrat dřív než plody dozrají. Ale co na takovou mrkev, salát, nebo jahody plíseň nejde, jenže kde se vzali tu se vzali slimáci, vzali moji plantáž útokem a je jich tolik že mě na nich podjeli nohy a ještě s jednou zlomeninou musím testovat naše zdravotnictví .... A takhle by se dalo pokračovat, takže narovinu: radit vlastní pěstování a k tomu jedním dechem tvrdit, že to je pak bez chemie je v dnešní době nesmysl. Pokud chcete aspoň něco za tu lopotu sklidit tak nějaké ty "zázračné" chemikálie si koupit musíte. Vyjdou vás při malém odběru na zahrádku asi na tolik jako když si ty potraviny koupíte a ještě se u toho nemusíte lopotit a zbude vám čas na návštěvu masážního salonu, aby vás ta záda nebolela od nic nedělání :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (eďa 26. 10. 2012 08:11)

26. 10. 2012 10:35 | eďa

Pěstuji potraviny od raného dětství. Vím velmi dobře, co to jsou mandelínky a že je musíte sbírat i 2x denně. Je to namáhavé, ale ty brambory nejsou kontaminované a chutnají mnohem lépe. Někdy se opravdu stříknout zelenina musí, podle počasí, ale pak jsou tu lhůty, které dodržuje opravdu málokdo, protože snižují výnos. Mám i své maso, králiky, slepice, prase, kozu, ovce, husy holuby. Schválně, chutnal jste někdy holuba a teď nemyslím toho, co máte v nose ? Mám hromadu známých, odběratelů nekontaminovaných potravin, kteří jsou ochotni zaplatit za ně jakokoukoliv sumu. Mylíte, že jsou to hlupáci stituly před i za jménem ? Přijedou a vidí, čím krmím, jak sbírám mandelínky atd. Na druhé straně, co vidíte na zelenině a masu v markétu ? Odpovím za vás -velký kulový. A o tom to celé je.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

26. 10. 2012 11:50 | dan

Místo řečí jak je to všechno zdravé bych si raději přečetl pravdivou! statistiku o průměrném věku lidí kteří se takto živí. Případně jak podléhají kterým chorobám.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

26. 10. 2012 11:53 | Johny

S těmi problémy a škůdci při pěstování máte pravdu. Také to tak mám, ale lepší se to! Ale víte proč tomu tak je? Nejsou jejich přirození nepřátelé - kdo má na zahradě tak trochu divočinu? Nikdo - samý vysekaný trávník do mrtě a samé thujky a živáčky z nepůvodních dřevin. Pak se divte, že tam máte škůdce, když není nikdo jiný než chemie, kdo by je zlikvidoval. Není to jen o samotné zahrádce, ale také o chovu zvířat a celkovém pojetí dnešního už nikoliv zemědělčení, ale zahradničení (a sekat trávník 2x týdně, luxovat listí, samá technika z mountfieldu apod., keříčky žádné, stromečky žádné.. tam nevyroste nic. A PŘEDEVŠÍM RUČNÍ PRÁCE - jak píše Eďa!!! Ta je prvořadá..."na poli holt musíte trávit nějaký ten čas". Já třeba obhospodařuji políčko výhradně koňmo - proč nevyužít tu tažnou sílu. Traktor totiž nemám a pro svoji malovýrobu nepotřebuji a koníky máme i jako hobby - příjemné s užitečným.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+40
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Lukáš 26. 10. 2012 10:23)

26. 10. 2012 21:51

Není pravda, že je to jen o něco dražší. Pokud máte doma dva puberťáky a příjem jako 60% lidí, tak prostě musíte kupovat bílé rohlíky za 1,90Kč a levnou uzeninu a levné pití atd., jinak budete mít páni ekonomové hladovou rodinu. Evidentně jste napjatý rozpočet nezažili. Jinak než na jídle už někteří neušetří. Vy kteří to neznáte mi to jistě budete vyvracet.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

27. 10. 2012 12:54 | Pavel

Nevím kdo má tolikčasu,aby při každém nákupu četl hromadu etiket.Zanačka klassa byla klasa ale co je dnes.To není o značkách ale o zákonech a o kontrole.Většinou je to tak,že bio bývá nejdržšší a nejhorší.Zrovna tak uzeniny ,oleje apod.Lidi simyslí,že za větší cenu koupí kvalitu.A to je ten podvod.přitom stačí tak málo.Vytvořit zákon,který stanoví kvalitu potravin, kontrolory,kteří to budou kontrolovat a každému podvodníkovi napálí řádnou pokutu.Co je to pro nějakého výrobce pokuta 100000Kč.To je směšné.Okrádání se jim vyplatí mnohem více.Žijeme ve zlodějském státě kde je většina zlodějů, včetně těch vládních.Pokud se nestanoví řádné předpisy jak mají vypadat zdravé potraviny,pokud se nebude hlídat dodržování zákonů pod velkými tresty, pak jsou všechny rady na nic.Pokud zavládne poctivost a řádné dodržování dobrých zákonů (ne takových paskvilů jako jsou dnes)pokud bude osobní zodpovědnost,řádné kontroly a pořádné tresty, tak do té doby můžeme jíst i vlastní výkaly.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

27. 10. 2012 13:05 | Pavel

S tím prohlášením ,že lidé za kvalitní potravinu zaplatí cokoliv bych velice polemizoval.Lidé zaplatí třeba o něco vyšší cenu,ale ne zlodějskou.Zaplatí cenu přiměřenou té či oné potravině.Ono dát v supermarketu za 1kk brambor 8 Kč nebo u soukromníka 15Kč to bych i já si rozmyslel.A dnes pokud není dostatek kontrol, třeba i na farmářských trzích, mohu si koupit stejný šmejd jako v supermarketu.Kdo mě zaručí,že potraviny prodávané faráři jsou ty nejlepší.Já osobně dávám přednost dvoum max.třem farmářům,které dobře znám,vím co a jak dělají,zdali jsou to slušní lidé nebo ne, a od těch budu nakupovat až do smrti pokud se nějak nezkazí.Mají slušné stálé ceny,kvalitní výrobky a nejsouto zlatokopové.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (eďa 26. 10. 2012 10:35)

27. 10. 2012 13:23 | Pavel

Počasí a škůdci jsou velcí nepřátelé všech zemědělců.Je pravda i to,že postřiky a jiná chemie je ve větším množství pěstování dnes nutností, a opravdu hodně drahá.Ale jsou také oblasti, kde se daří jedněm plodiám, a v jiné druhým plodinám.Chce to správný výběr plodin.Potom se nemusí používat ani tolik chemie.Jsou rostliny náchylnější a méně náchylné na škůdce a plísně.A to zase podle oblastí a kultury pěstování.Postřiky i když se musí při velkopěstování používat,tak je opravdu nutno dodržovat striktně správné postupy.Tím se škodlivost částečně eliminuje.Takový zahrádkář se na pár záhonech naprosto obejde bez chemie.Má dobré výsledky ale nesmí počítat co by na tom mohl vydělat.Dělá to pouze pro sebe a kdyby si spočítal práci a čas,který tomu musí věnovat tak by ty jeho výplody nikdy neprodal tak, aby na nich vydělal.Ale i takovému zahrádkáři se vyplatí své přebytky prodat za slušnou cenu.A to mu alespoň uhradí veškeré náklady, což i to je úspěch.Jinak by přebytky musel vyhodit nebo rozdat a náklady by mu všechny zůstaly.Takto má kvalitní potraviny pro sebe zadarmo a i nějakou práci to trchu pokryje.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Lukáš 26. 10. 2012 10:23)

2. 11. 2012 12:59 | Radim

Je dojemné, jak všichni oslovení v článku cpou do lidí drahé biopotraviny a potraviny z farmářských trhů, které jsou taky zákonitě drahé. Přitom úplně stačí vařit, jako se vařilo u nás před takovými 30 lety. Prostě v první řadě vařit ze základních neupravovaných surovin, masa, zeleniny, ovoce, vajec, mouky atd a nepoužívat všelijaké hotové potraviny, polotovary a konzervované potraviny, protože ty jsou vesměs nacpány všemožnými pomocnými chemikáliemi. Kupované uzeniny jdou třeba z velké části nahradit domácími výrobky z kupovaného masa. Nakoupené v supermarketu to vyjde dost levně a že to při vaření a přípravě spotřebuje oproti polotovarům nějakou tu hodinku navíc, to už je prostě daň za zdravé jídlo. Údajná kontamibace těchto potravin v supermarketech agrochemikáliemi je obvykle nesmysl , producenti takzvaných biopotravin a provozovatelé farmářských trhů potřebují nějak zdůvodnit podstatně vyššé ceny.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

28. 11. 2012 12:00 | Kuc.Pe

Vždycky, když stojím v řadě u pultu s uzeninama, chtě nechtě vidím, co si povětšinou lidé kupují. Převažuje vysočina v akci, tlačenka v akci, paštika v akci, párky nejlevnější (4,50 za 10 dkg) případně párky v akci. Hlavně těm lidem jde o co největší množství za co nejnižší cenu! Vede inflace k poklesu kvality potravin? Nutí inflace lidi kupovat šmejd?! Částečně ano, částečně ne. Běžný výrobce nebo obchod zařadí do svého výrobního či prodejního sortimentu výrobky od nejnižší přes střední až po vyšší kvalitu. Záleží jen na zákazníkovi, co si z toho vybere. Když pak vidím skladbu nákupu těch stejných lidiček u pokladny, nestačím se divit, co ti spořílkové kupují! Vidím tam úplně zbytečné limonády, pivo nebo i vodku, masoxy, sójové omáčky, plechovky něčeho hnusného už od pohledu, chipsy, tyčinky, křupky, oplatky, instantní polívky a nikoliv levné, k tomu přidají cigaretky a jsou domů naštvaní, kolik ten jejich chleba a ty svinstva zase stály. Ty lidi, říkám vám, se dobrovolně zabíjejí a ještě za to platí!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+19
Líbí
Nelíbí

1. 8. 2013 12:57 | Rammi

Tak zrovna to levné pití se kupovat nemusí. Taková vodovodní voda s pár kapkami citronu nebo pár lístků máty vyjde o hodně levněji než žlutá srajda 4kč / litr. Nehledě na to, že se dá pít i čistá :) Levnou uzeninu taky není třeba kupovat, kvalitní uzeniny se dá dát na ten samý krajíc méně a chutná lépe. Rohlíky a chleba si peču doma z mouky 15 kč / kilo a ta stačí na dva 900 g chleby. Co tam máte dál? Chipsy za 16 kc kilo? Chápu, že peníze jsou problém, ale když chci šetřit, tak ne tak, že bezhlavě kupuju to, co se tváří levně a přitom kupujete vodu vzduch a chemii. Chce to se zamyslet, jestli si koupim čerstvou hlavku zeli za 10 kč kilo, nebo ve skleničce srajdu za v přepočtu 80 kč kilo.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 26. 10. 2012 21:51)

16. 11. 2015 8:42 | Ricci

O biopotravinách tam mluví jenom jeden člověk, předseda asociace biopotravin. Jinak nikdo. Všichni hlásají přesně to co Vy. Je potřeba si článek přečíst. Je mi smutno, když jedu přírodou na kole, v ovocných sadech jsou zralá jablka , která padají na zem a nikdo je nesbírá. Místo toho lidé kupují v marketech nezralá jablka z dovozu, z chladíren. Plus spálenou naftu , potřebnou na dopravu. Pohodlnost, to je ten zabiják zdravé výživy.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Radim 02. 11. 2012 12:59)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: 3.reklamace stejne vady
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, mám si jet pro mobil, který jsem reklamovala po 3. s zadosti odstoupeni od kupni smlouvy z duvodu nesplneni podstaty a ucelu telefonu. Vada byla dvakrat uznana a opravena (novým dilem) nicmene... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Josef Jeleček

podnikatel, Tedom

Ondřej Trojan

producent

Josef Jeleček
ÚSPĚŠNOST
77,48 %

z 111 duelů
×
Ondřej Trojan
ÚSPĚŠNOST
68,42 %

z 38 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Obchodní společnost, Ordinální užitek, Sběrný dluhopis, daň z příjmů, příspěvek zaměstnavatele, penzijní připojištění, daňové odpočty, státní podpora, měřič spotřeby energie, transformované fondy, Peter Šťastný, adaptační období, Petra Slunéčková, ukončení živnosti, Báze, leasingový trh, ražba, dotaz

XXXXXXX1, 3AP4930, 1E111111, 2P70862, 5A03707

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK