Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Co se děje | 25. 10. 2012 | 14 komentářů
Je správné, aby si banky účtovaly poplatky za službu, která klientům nepřináší užitek? Konkrétně jde o poplatek za vedení a správu úvěru. Loni dal Spolkový soudní dvůr za pravdu sdružení spotřebitelů, že vybírání takových poplatků je nezákonné. České banky shodně tvrdily, že jich se tento případ netýká...

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

26. 10. 2012 0:06, jezevec

myslím že všichni chápou, že primární problém je vůbec v principu "vedení úvěrových účtů" - nikoliv v tom, kolik to stojí peněz. žádný klient nepotřebuje žádný úvěrový účet - prostě bance jednou za měsíc nebo jednou za rok pošle jeden platební příkaz, který je jednoznačně identifikovatelný variabilním symbolem. každý podnikatel, který někomu někdy vystavil fakturu, tohle moc dobře zná - má jen jeden účet, na kterém shromažďuje všechny platby od všech klientů, a nikomu z nich nezakládá separátní účet jen na platby od něj, nedejbože aby na něj přenesl náklady za tento nesmysl. a myslím že banky by za své miliardové zisky z poplatků měly tohle taky zvládnout.

Reagovat

 

+38
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

25. 10. 2012 7:34, Johny

Skvělé: podepíšu smlouvu, kde se k něčemu zavážu a pak jdu na soud, že musím něco platit a já blbec o tom nevěděl, neb mi to bylo zatajeno. Pan Němec u mě není žádný hrdina, jen človíček, který si dostatečně neprostuduje smlouvy a sazebníky, než podepíše smlouvu. A že je co studovat! Nejen u úvěrových smluv.

Reagovat

 

-39
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (14 komentářů)

25. 10. 2012 7:34 | Johny

Skvělé: podepíšu smlouvu, kde se k něčemu zavážu a pak jdu na soud, že musím něco platit a já blbec o tom nevěděl, neb mi to bylo zatajeno. Pan Němec u mě není žádný hrdina, jen človíček, který si dostatečně neprostuduje smlouvy a sazebníky, než podepíše smlouvu. A že je co studovat! Nejen u úvěrových smluv.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-39
Líbí
Nelíbí

25. 10. 2012 10:32 | Vladislav Beneš

Naprosto s tímto názorem nemohu souhlasit. Klient u "libovolné" banky nemá v podstatě možnost odstranit přinejmenším NEETICKÉ části a ustanovení úvěrových smluv. Banka se prostě o svém bavit nechce a měnit nic nebude. To je moje zkušenost a dnes i současná praxe snad všech bank. Naopak, není v podstatě jiné cesty, než z portfolia nabídek vybrat nejefektivnější úvěrové řešení, a pak se případně bránit žalobou proti neetickým ustanovením ve smlouvě. Klient nemá jiné možnosti domoci se korektnosti smlouvy, a při jejím projednávání banka jen oznámí, že to tak musí být. Tečka. Při jednání v bankách v praxi jde o předložení jednostranné nabídky a přijmi to bez připomínek. Často na skutečné projednání a úpravu smluv ze strany banky vůbec nedojde. Pan Němec není člověk, který by si něco neprostudoval. On podle mne také dobře ví, že jen po podpisu smlouvy s neetickými ustanoveními je schopen se domoci jejich zrušení. To ale až na základě žaloby na existující platnou smlouvu. Obdobně je to se sazebníky. Banka vás přinutí souhlasit obecným ustanovením ve smlouvě s aktuálním i následně všemi dalšími sazebníky po dobu platnosti smlouvy. A nepřál bych vám, aby si banka po podpisu vaší smlouvy změnila sazebník právě v té položce, pro kterou jste si vybral právě ji tak, že na výsledné smlouvě proděláte a zamítnuté nabídky konkurenčního řešení by pak bylo zajímavější.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Johny 25. 10. 2012 07:34)

25. 10. 2012 10:32 | Luka

myslím si, že u nás je často smlouva postavena tak, že běžný klient nemůže poznat co je v pozadí řádků. Dále podmínky s mění za pochodu. I zvýšení poplatku za vedení úvěrového účtu u ČMMS bylo je oznámeno a zvýšeno bez mého souhlasu. Jaký souhlas?.... Např. stavební spoření jsem podepsal s tím, že budu dostávat příspěvek 4500,-Kč a kolik je to teď?... Např. u stavební spořitelny je přechod z meziúvěru do úvěru stanoven dosažením hodnotícího čísla. Dosáhnete ho např. v září, ale spořitelna Vám úvěr dá až od 1. ledna. 3 měsíce si bezdůvodně účtuje nadále úroky z meziúvěru, který je o moc větší než úvěr. Podporuji Pana Němce a naopak je u mně tou kladnou osobou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Johny 25. 10. 2012 07:34)

25. 10. 2012 12:10

Pan Němec se s bankou přel o nějaké tři stovky, pochybuji tedy, že mu šlo o peníze. V tomhle případě jde jednoznačně o princip a to je super - proč bychom měli nechat nenažrané bankéře, aby nás ještě víc vysávali!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Johny 25. 10. 2012 07:34)

25. 10. 2012 12:16

Řekl bych, že vycházíte z myslných předpokladů. A ty že vznikly ve vaší hlavě, protože článek k tomu žádný pondět nedává. Nikde se v něm nemluví o tom, že by pan Němec (právník!) neuměl přečíst smlouvu, že by ho zaskočilo, že po něm banka najednou chce poplatky a tak podobně. Nejste s to to vidět dostatečně plasticky, k čemuž vám gratuluji, svět jen v černé a bílé je přehledný. Radost žít.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Johny 25. 10. 2012 07:34)

25. 10. 2012 18:09 | TVK

Ke stavebnímu spoření ... pokud ve smlouvě máte explicitně částku 4.500 Kč, klidně se běžte soudit a máte velmi velkou šanci na úspěch. Pokud ale máte něco obecného ve stylu odkazu "splnění podmínek stanovech zákonem", tak je jen Váš problém, že jste si myslel, že ta daná legislativní úprava bude na věky. Podporu stanoví zákonem stát, bez vlivu stavební spořitelny, se kterou máte smlouvu.
A výpočet hodnotícího čísla? Způsob výpočtu máte uveden ve smluvních podmínkách, včetně datumů, kdy se tak děje a za jaké období se počítá.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Luka 25. 10. 2012 10:32)

26. 10. 2012 0:06 | jezevec

myslím že všichni chápou, že primární problém je vůbec v principu "vedení úvěrových účtů" - nikoliv v tom, kolik to stojí peněz. žádný klient nepotřebuje žádný úvěrový účet - prostě bance jednou za měsíc nebo jednou za rok pošle jeden platební příkaz, který je jednoznačně identifikovatelný variabilním symbolem. každý podnikatel, který někomu někdy vystavil fakturu, tohle moc dobře zná - má jen jeden účet, na kterém shromažďuje všechny platby od všech klientů, a nikomu z nich nezakládá separátní účet jen na platby od něj, nedejbože aby na něj přenesl náklady za tento nesmysl. a myslím že banky by za své miliardové zisky z poplatků měly tohle taky zvládnout.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+38
Líbí
Nelíbí

26. 10. 2012 9:10 | luka

To je právě problém a lobby - vstupujete do smlouvy za určitých podmínek, ale v průběhu se mění. Zvláštní, že v neprospěch klienta ... "Způsob výpočtu máte uveden ve smluvních podmínkách, včetně datumů, kdy se tak děje a za jaké období se počítá " - já způsob ukončení s prodloužením o 3 měsíce ve smlouvě nevidím a ani tam není. A hlavně, pokud nemáte peníze hotově, např. na postavení domu, musíte přijmout i nevýhodné (pro mně) podmínky. A co zvýšení poplatku z 290,-Kč na 310,- taky to máte ve smlouvě při podpisu??? (Nejedná se mi o těch 20,- Kč, ale změnu, ze které nemůžete uhnout.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (TVK 25. 10. 2012 18:09)

26. 10. 2012 15:46 | TVK

Součástí každé smlouvy jsou příslušné Všeobecné obchodní podmínky Doma jsem měl asi 7 smluv od 3 spořitelen z různých období a všude to tam bylo jasně stanoveno.
A konkrétně ta největší Sspořitelna má oteď hledně hodnotícího čísla a přidělení řádného úvěru v aktuálních podmínkách výslovně uvedeno "Rozhodný den je poslední den v měsíci, od nějž zbývají do případného přidělení cílové částky tři měsíce."
Ve stejných podmínkách je i odkaz na sazebník: "Stavební spořitelna účtuje účastníkovi úhradu za vedení účtu a úhrady za další poskytované služby. Není-li dále v tomto článku stanoveno jinak, účtují se úhrady ve výši podle aktuálního sazebníku úhrad, tj. platnému ke dni, ke kterému vznikla účastníkovi povinnost zaplatit příslušnou úhradu. Aktuálně platný sazebník úhrad je zpřístupněn na webových stránkách ..."
Z této formulace je naprosto jasné, že ze strany spořitelny se poplatky mohou měnit. A ve chvíli, kdy jsem v pozici, kdy smlouvu nemohu ukončit bez výrazných ztrát, tak jim neuniknu. A o tom, jak Sspořitelny zachází s poplatky se každý mohl přesvědčit za posledních 15 let mockrát. Já osobně si pamatuji roční platbu za vedení účtu asi 60 Kč.
Pokud jste přistoupil na nevýhodné podmínky, je to opět jen Váš problém. Protože co se týká poplatků, tak ohledně půjček na bydlení jsou od roku 2008 na trhu poplatkově jednoduché a průhledné produkty, kde se neplatí žádný poplatek mimo úroku.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (luka 26. 10. 2012 09:10)

1. 11. 2012 9:04 | SUNCOOL

Pan Johny zřejmě má to štěstí, že si např. hypoteční úvěr nemusel brát, protože získat pro mladé lidi úvěr je dost složité. Potom samozřejmě přistoupí i na poplatky za vedení úvěrového účtu, protože je to stále levnější než bydlet celý život v podnájmu. NESOUHLASÍM s poplatky za vedení úvěrového účtu a jen doufám, že to konečně někdo dotáhne tak daleko, že to všechny banky vrátí a nebudou dále účtovat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Johny 25. 10. 2012 07:34)

16. 11. 2012 18:59 | Mirek Pátek

Zásadní je to, že zatímco úrok je fixován na nějakou dobu, kterou si klient zvolil, poplatky (za vedení úvěrového účtu) fixovány nejsou a banka je může kdykoli zvýšit. Využívá tak situace, kdy je klient v hospodářské tísni - protože nemůže odstoupit od smlouvy a úvěr okamžitě splatit.
Viz GE Money Bank, která od 1.1.2013 zvedá poplatek za vedení úvěrového účtu u Expres půjčky z 69 na 79 Kč.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

3. 12. 2012 14:40 | mario

už jsem se obrátil s žádostí na svoji banku, tak jsem zvědavý
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

4. 2. 2013 9:45 | Tomáš Brhel

Dobrý den, mám u České spořitelny 2 hypotéky ( na koupi a rekonstrukci) a chci je taky kontaktovat o řešení těch poplatků, případně o navrácení již zaplacených peněz, můžu se zptat jakou formou jste je žádal vy ? Děkuju za odpověď
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

4. 2. 2013 11:47

No, díky takovýmhle aktivitám toho ke studování bude míň. Kdybych se s tím "obchodním partnerem", tedy bankou mohl domluvit jinak, určitě bych to jinak zkusil. Ale otestujte si to v bance: já si od vás půjčím, dám vám klidně o procento víc než si říkáte, ale vy po mně nebudete chtít nic dalšího. Jednoduchá smlouva na dvě stránky max...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Johny 25. 10. 2012 07:34)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Stropnický

umělec a politik

Petr Brůna

podnikatel, Husky

Martin Stropnický
ÚSPĚŠNOST
23,08 %

z 26 duelů
×
Petr Brůna
ÚSPĚŠNOST
51,52 %

z 33 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Nabídková cena, Hmotný investiční majetek dlouhodobé povahy, Inventarizace, ivnestice, nemovitostní fondy, sleva, brno, nemovitosti, lukáš hemek, bankovní daň, investoce, kurzovní lístek, 1. světová válka, nevhodná kvalifikace, střední Evropa, petr krčál, promlčení vkladu, Best

2AA2668, 8A64457, 2AA2686, 4AA2893, 1P30589

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK