Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Potřebuje náš penzijní systém druhý pilíř? Proč je účast v něm pouze dobrovolná? A jak bude vypadat vyvedení peněz na soukromé účty v investičních společnostech (opt-out)? Odpovědi se dozvíte ve videu s bývalým ministrem financí Jiřím Rusnokem.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 10. 2012 13:46, xls

Rusnok bývalý, Kalous současný, k tomu ještě Kočárníka, Sobotku a nevím, kdo tam byli další ministři financí. Doufám, že se dočkám takové performace, jejímž výsledkem by byl následující graf graf: pověsit je na pouliční lampy do výšky odpovídající částce, kterou stát pod jejich "odborným" vedením prošustroval. Nemám teď při ruce čísla, jak by kdo visel vysoko, ale osobně tipuji, že nejvýše by byl nejlepší ministr financí na světě.

Reagovat

 

+3
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 10. 2012 11:27, Luboš

Měl jsem tu čest, že jsem v 90 letech dostal pozvánku na simpozium finanční skupiny "Aegon".
Co jsem se dozvěděl?!, třeba to, že v základu všechny finanční subjekty (banky atd.) procují skoro stejně. Podstatný rozdíl je ten, jaké mají knowhow. Třeba to, co si spousta lidí neuvědomuje je to, i když si spoří na důchod ze státním příspěvke, že ne každý tento státní příspěvek dostane. To proto, že je tam podmínka, že musíte nepřetžitě spořit až do důchodového věku. Pokud toto spoření přerušíte na půl až jeden rok je to možné, ale potom musíte tu chybějící částku za dané období vložit. Pokud tak neučiníte, tak veškeré státní příspěvky se vrací státu i s úroky.
Žádný penzijní fond Vám toto zajisté nezdělil. Navíc všechny penzijní fondy u nás jsou výnosy pod státní inflací, což znamená, že jim peníze půjčujeme se zárukou, že o ně nepřijdeme, ale bez jakých koliv výnosů
U AEgonu si můžete spořit na důchod také, ale bez státního příspěvku s výnosy 6%>, přerušit můžete kdykoliv a nemusíte nic doplácet a peníze se vám stále úročí.
Nevědomost a neinformovanost vás připravuje o peníze.

Reagovat

 

-2
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (10 komentářů)

17. 10. 2012 3:28 | josef

Doufejme, že se občanům podaří uhájit veřejné peníze od těch příživníků penzijních fond. Krást veřejné peníze prostřednictvím uplacených a zmanipulovaných poslanců je pro ty finanční manipulátory vždy nejjednodušší. Přesvědčovat lidi o nutnosti zajistit se na důchod je určitě správné,ale musí si o tom v každé fázi rozhodovat a nést rizika sami. Systém kdy úředník|/poslanec/ rozhoduje a nenese za nic odpovědnost, finančník si mastí kapsu a občan jen platí a platí, může vyhovovat jen těm prvním dvěma darmožroutům. Že to tak bude fungovat,o tom je pan Rusnok, který si fungování prvních dvou pozic již vyzkoušel, určitě přesvědčen, proto se o tuto reformu tak rve. Jo důchod se mu už blíží!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

17. 10. 2012 8:19 | TVK

Jak bude fungovat? Blbě. Protože zatím nikdo lidem nevysvětlil, jaká pozitiva (a zda vůbec nějaká) přináší, zvláště vůči III. pilíři, který již dlouhodobě běží, je srozumitelný a více "garantovaný".
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

17. 10. 2012 9:33 | Vít Suchý

Milý (á) TVK,
III. pilíř není ale o moc menší tunel než chystaný II. pilíř...
zajímalo by mne, kde ve smlouvě se stávajícím penzijním fondem máte napsané konkrétní číslo výše garantované výplaty na konci, kde ve smlouvě máte napsanou konkrétní výši doživotní penze, nebo kde ve smlouvě máte napsáno, že vám stát po celou dobu vašeho spoření bude posílat příspěvky - apropos onen špek, na který "kvalitní prací" finančních poradců a prodejců z ulic skočilo 4,6 mio lidí a bez kterého by penzijní fondy nebyly životaschopné...
Vklady ve fondech nejsou nijak pojištěné, stát za ně nijakým konkrétním způsobem neručí,atd.,atd...
Ohánět se "černou nulou" jako garancí je poněkud komické, stejnou funkci pro vaše úspory zajistí slamník....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

17. 10. 2012 11:27 | Luboš

Měl jsem tu čest, že jsem v 90 letech dostal pozvánku na simpozium finanční skupiny "Aegon". Co jsem se dozvěděl?!, třeba to, že v základu všechny finanční subjekty (banky atd.) procují skoro stejně. Podstatný rozdíl je ten, jaké mají knowhow. Třeba to, co si spousta lidí neuvědomuje je to, i když si spoří na důchod ze státním příspěvke, že ne každý tento státní příspěvek dostane. To proto, že je tam podmínka, že musíte nepřetžitě spořit až do důchodového věku. Pokud toto spoření přerušíte na půl až jeden rok je to možné, ale potom musíte tu chybějící částku za dané období vložit. Pokud tak neučiníte, tak veškeré státní příspěvky se vrací státu i s úroky. Žádný penzijní fond Vám toto zajisté nezdělil. Navíc všechny penzijní fondy u nás jsou výnosy pod státní inflací, což znamená, že jim peníze půjčujeme se zárukou, že o ně nepřijdeme, ale bez jakých koliv výnosů U AEgonu si můžete spořit na důchod také, ale bez státního příspěvku s výnosy 6%>, přerušit můžete kdykoliv a nemusíte nic doplácet a peníze se vám stále úročí. Nevědomost a neinformovanost vás připravuje o peníze.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

17. 10. 2012 13:46 | xls

Rusnok bývalý, Kalous současný, k tomu ještě Kočárníka, Sobotku a nevím, kdo tam byli další ministři financí. Doufám, že se dočkám takové performace, jejímž výsledkem by byl následující graf graf: pověsit je na pouliční lampy do výšky odpovídající částce, kterou stát pod jejich "odborným" vedením prošustroval. Nemám teď při ruce čísla, jak by kdo visel vysoko, ale osobně tipuji, že nejvýše by byl nejlepší ministr financí na světě.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

17. 10. 2012 13:54 | Ferry Mara

Pane Suchý, máte pravdu. Ale zapomněl jste dodat, že tohle se týká všech finančních produktů na našem trhu. Tedy jak penzijního připojištění, tak různých forem životního pojištění. Bez výjimky. Tudy prostě cesta nevede.
Jediným správným řešením je sečíst všechny ty různé státní příspěvky, různé povolené management fee a o tuto částku, v příštím roce, snížit daně z příjmů (myšleno jak daně z příjmů, tak sociální pojištění). Jen lidé sami mají právo si rozhodnout, jak s nimi naloží.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Vít Suchý 17. 10. 2012 09:33)

17. 10. 2012 14:26 | Vít Suchý

Pane (í) Ferry Maro, váš názor je poněkud radikální,
pro rozhodování klientů o finančních produktech by stačilo, aby finanční poradci dodržovali vůči nim povinnosti , které jim dostatečně jasně ukládá m.j.zák. 38/2004Sb., 42/1994Sb., resp.426 a 427/2011Sb.
Legislativa tu je, kontrola trhu ze strany ČNB je ale více než nedostatečná a kroky v pseudoregulaci trhu jsou dle mého názoru jen slabým populistickým plácáním...
až poté bych s revolučními myšlenkami "táhnul na Hrad" jak navrhujete...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Ferry Mara 17. 10. 2012 13:54)

17. 10. 2012 18:28 | Matěj

Zdravím, u tohoto článku má být to samé video jako u minulého dílu seriálu? Já jen, jestli to není chybka. Díky
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

17. 10. 2012 22:42 | TVK

Vážený pane Suchý,
ve svém příspěvku jsem srovnal II. a III. pilíř, nikde jsem netvrdil, že III. pilíř je dobrý. Jen je lepší než II.
Např. do III. pilíře si mohu zvolit výši úložky, od 100 Kč měsíčně výše. DO II. dávám natvrdo 2%. Výnos - ve III. pilíři minimálně nula, ve II. klidně opakovaná ztráta ...
Osobně jsou mi oba úplně volné a tu stovku do III. si spořím jen proto, že zaměstnavatel mi tam měsíčně dává mnohonásobně více - 3% z brutto mzdy. Což je další výhoda, stejně jako možnost toto spoření kdykoliv ukončit a po 15% zdanění si vybrat i takto "navíc" vyplacené peníze od zaměstnavatele.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Vít Suchý 17. 10. 2012 09:33)

18. 10. 2012 22:30 | vladislav skalicky

je holy nesmyslne verit ze nejaky druhy pilir zabezpeci dostatecne financovani penzijnich prijmu. Kdo tomu veri bude jednou plakat. Pensijni zakony nejsou neprustrelne a se zarukou se najdou podnikavi koumaci kteri najdou cestu jak nasporene penize vyplenit a hodne ztencit. Nakonec tak tomu je i v Britaniii USA a jinde ze ty sliby ktere vam vypocitavaji pak nemohou byt splneny a penize sice nejake budou ale o hodne ztencene. Inflace je takova ze mozna dostanete tu cifru co Vam vypsali ale kupni sila te cifry co vam mozna guarantovali bude mnohem mensi nez ta hodnota v momentu vaseho vkladu. Nakonec mozna ti nestastni budouci duchodci padnou na bedra statu -- a tedy prvniho pilire. Pojistovny a pensijni fondy si postavi z vasich uspor palace a kancelare a vy vsichni ostrouhate -- Klaus pravem odporoval schvaleni nebot si je sam vedom ze kdyby to podepsal bude jednoho dne obvinen ze se dopustil katastrofalni ekonomicke chyby a umoznil darebakum sidit vkladatele. . Pak by ti duchodci chodili kalet na jeho hrob. Doufam ze to do konce sve presidentske ery nepodepise.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Josef Jeleček

podnikatel, Tedom

Miroslav Ševčík

ekonom

Josef Jeleček
ÚSPĚŠNOST
77,78 %

z 108 duelů
×
Miroslav Ševčík
ÚSPĚŠNOST
90,38 %

z 52 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Zástava, Pojištění životní, Akcie, česká spořitelna, psd2, daň z příjmů, daňové úniky, fintech, program na přání, úroková marže, nákupní horečka, městská hromadná doprava, zajišťovací příkaz, Mária Gálová, skupinové investování, družstevní byt, Jiří Vajner, podnikatelské konto maxi

1L51655, 4T03304, 4AT2596, 7A67877, 1SR2404

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK