Vdovské a vdovecké důchody: už tři čtvrtě roku na nich stát šetří

Ztráta životního partnera zasáhne člověka nejen citově, ale také finančně. Musí najednou vyžít jen s jedním příjmem či důchodem a stará se, zda splňuje podmínky pro pozůstalostní penzi. Bohužel od počátku roku stát vůči ovdovělým přitvrdil. Rozhodl se na vdovských i vdoveckých důchodech ušetřit.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

8. 10. 2012 13:53, Světlana

...nevím...v květnu mi zemřel nečekaně manžel, táta 10-ti letého kluka...ópravdu nevím, jak by sme žili, nebýt vdovského a sirotčího důchodu...notabene který jsme začali dostávat až někdy koncem srpna...nechápu, proč bych měla lítat po úřadech a doprošovala se nějakých dávek, když manžel za celý život odvedl spoustu peněz do důchodového a sociálního systému...a on sám si nevybral ani korunu...nikdy jsme nepobírali žádné dávky, tak mi přijde jen samozřejmé, že stát nám peníze, které manžel a táta do systému vrazil beze slova vrátí...

Zobrazit celé vlákno

+54
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

10. 9. 2012 9:16, JML

Vůbec nechápu smysl vdovských, invalidních, výsluhových a sirotčích důchodů.

Výsluhové důchody pro policajty a vojáky mi přijdou zcela nemorální. Raději bych jim přidal na mzdě.

Sirotčí - u dětí, u kterých je to opravdu nutné, o které se nemohou postarat příbuzní - pomohou sociální dávky.

Vdovské - snad má každý životní pojištění, nebo si naspořil, ne?

Invalidní - platí výše, každý má mít životní pojištění. Výjimkou jsou lidé, kteří se s handicapem narodili, tam má invalidní důchod nebo sociální dávky smysl a souhlasím s tím.

Za ušetřené peníze lze mírně navýšit klasické starobní důchody.

-91
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 22 komentářů)

25. 4. 2015 16:13 | Vanda

omlouvám se za chyby - ženy jsou diskriminovány a nesouhlasím s výsluhou
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 4. 2015 16:08 | Vanda

Tento příspěvek je již dost starý, ale přesto: Tohle může říci jen sobecký mag.or, který ještě v životě nic nezažil, nebo rozmachaný mamánek. Ale je také možné, že je to člověk momentálně s vysokým příjmem placeným z daní těch ostatních - tj. bankovní úředník, IT prac., pojišťovák, politický žvanil a pod.Nicméně také nesouhlasím pro dosmrtnou výsluhu po odpracování několika málo let - minimum by mělo být 15 let. Nesouhlasím ani s vdoveckými důchody, protože ženy jsou po celý život diskriminováni na platě, jsou několikrát na mat."dov" a tak mají i daleko nižší důchody. Proto byly také vdovské důchody zavedeny. A najednou ÜS prohlásil, že jsou vdovci diskriminováni - což je absolutně k smíchu. A averse vůči důchodcům, jak je z příspěvku patrné, je záměrně podporována našimi politiky, aby nebylo vidět na jejich destruktivní hospodaření. Zvyšování platů je tady podle přísloví, že na větší hromadu se lépe s---e. Platy soudců, advokátů a některých úředníků jsou nehorázné. Nikdo tady neřekne, že hrabou z daní lidí, kteří mají několikanásobně nižší plat. Také odměny ve správních radách, rozhod. komisích nebo prebendy politiků k navýšení platů bez absolutního vyúčtování jsou nemorální a rozpočet ožebračující.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 4. 2015 12:27 | Blanka

Jako Řecko můžeme skončit ne kvůli důchodcům,ale kvůli vládě,která vůbec neumí hospodařit s penězi.A ještě si nehorázně zvyšují platy.Pro lidi v hmotné nouzi toho moc nedělají.Myslím,že kdybychom pánům poslancům určovali platy my,(co by jejich zaměstnavatelé a plátci)nemohli by přežít.V této oblasti já vidím,největší únik peněz.Důchodci,vdovy a vdovci,státní pokladnu tolik nezatěžují.Tohle byste si měl/a uvědomit,než napíšete takový komentář.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

8. 10. 2012 13:53 | Světlana

...nevím...v květnu mi zemřel nečekaně manžel, táta 10-ti letého kluka...ópravdu nevím, jak by sme žili, nebýt vdovského a sirotčího důchodu...notabene který jsme začali dostávat až někdy koncem srpna...nechápu, proč bych měla lítat po úřadech a doprošovala se nějakých dávek, když manžel za celý život odvedl spoustu peněz do důchodového a sociálního systému...a on sám si nevybral ani korunu...nikdy jsme nepobírali žádné dávky, tak mi přijde jen samozřejmé, že stát nám peníze, které manžel a táta do systému vrazil beze slova vrátí...
+54
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 9. 2012 14:16 | iso

Ano - ale měl by také snížit daně. My budeme vědět lépe co si koupit v ten určitý moment. Přerozdělování je zločin. Což asi neudělá...spíše fašismus?
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

12. 9. 2012 10:28

To není tak vymyšleno, je to nezamýšlený náhodný vedlejší efekt.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 9. 2012 7:49 | Johny

Samozřejmě souhlasím s vámi. Ale článek byl jen o důchodech. A divíte se, že stát podporuje rozvrat tradičních systémů a hodnot?? Podívejte se na naše politické-společenské-podnikat elskéelity! Jak žijí spokojený rodinný život a budují své rodiny a dodržují základní společenské a etické normy. Nemůžu přece např. po panu Paroubkovi chtít podporu manželství, když vyměnil svou dlouholetou ženu za mladé pískle, nebo pan Topolánek? Či např. sportovci?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 9. 2012 7:46 | Johny

To je pravda. Ale jako nepřímá podpora toho, aby lidé žili ve společném svazku, to je dobře vymyšleno.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 9. 2012 11:05 | August

Stát podporuje především rozvrat tradičních systémů a hodnot.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 9. 2012 10:15 | Sas

To je vlastně taky fakt. Jenže na vdovský důchod může mít nárok i pozůstalý z bezdětného manželství.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 9. 2012 7:37 | Johny

A k čemu jsou státu dobrá registrovaná partnerství? Stát z principu podporuje rodiny, protože v rodině vyrůstají děti-budoucnost národa. Pomíjím nyní skutečnost, že dnešní stát podporuje rozvody (rozvést se je jednoduché jak facka) a ženy-samoživitelky.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

11. 9. 2012 0:06 | Sas

Že nevzniká nárok u nesezdaných párů, to je logické. Že ale nevzniká ani u registrovaných, to mě zaráží. Myslel jsem, že papírově to má statut jako manželství. Vidím v tom docela nespravedlnost.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 9. 2012 21:55 | Johny

Výsluhové důchody: zrušit, nahradit definitivou tzn. pracovní poměr až do důchodu. Dnes toho každý zneužívá a na práci je to vidět. Sirotčí důchody: jak komu, jak kdy a jak kolik, v principu zrušit a pokud se o sebe nemůže dítě starat, tak do "ústavu" Vdovské důchody: jako jeden z mnoha podpůrných prostředků pro zachování toho, že "Rodina je základ státu", souhlasím. Je to ocenění státu manželům. Bez řádné rodiny není řádných občanů. Invalidní: jen pro těžká a vrozená postižení. Souhlasím, že každý se může pojistit a může pojistit i své potomky již od počátku jejich života.
Ve zkratce se nám to povídá, ale bez podrobného a kvalitního posouzení všech možných aspektů a takhle od stolu to prostě nejde posoudit.
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 9. 2012 21:42 | Johny

11000,- je slušný důchod, co by za to má matka dala! A také celý život dřela v továrně u chemikálií. A za tyto peníze dnes spousty lidí dělá 8 hodin denně (ne-li načerno ještě více). Vážený pane, buďte rád za takový důchod, buďte rád, že vám na něj přispíváme, dokud máme z čeho.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 9. 2012 21:25

Takhle by se tady nemělo nadávat. Já jsem sice za svůj život odvedl na zdravotním a sociálním pojištění taky spoustu peněz, klidně ale jednou vyjdu i bez té státní almužny. Navíc mám tři šikovné děti, kdyby bylo nejhůř. Ono je celkem jedno, jestli se někdo cítí ukřivděný. Moderní evropské státy to se sociálním systémem prostě přehnaly a už na to nemají. No a důchody, jak už jsem psal, jsou v tom rozhazování jednoznačně největší položka.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 9. 2012 19:57 | Michal Kára

Hlavně stát může donutit produkt platit i lidi, pro které je nevýhodný - proto je pro ostatní výhodnější/levnější.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 9. 2012 18:25

On tím chtěl říct asi především, že když byl solidární on s tehdejšími důchodci, tak očekává stejnou solidaritu od současných produktivních s ním. Vážně nechápu, co na tom nechápeš.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 9. 2012 17:01 | benzin

Na trhu nejsou dostupne produkty, ktere by meli pro invaliditu stejne kryti ve stejnem rozsahu jako to ma statni socialni pojisteni. I kdyz take chci "maly stat", tak proste uznavam ze nektere sluzby poskytuje levnejsi a lepe nez soukromy sektor. Jednim z nich je prave socialni zabezpeceni co se vyse kryti i rozsahu pojistnych udalosti tyce.
Sirotci duchody smysl urcite maji. A jako rodic deti sem hodne rad, ze vim, ze kdyz se mi neco stane tak moje deti nezustanou naholickach. Proto ostatne take platim statu nemale dane a "pojisteni".
Nicmene konstrukce vdovskych duchodu mi take zustava skryta. Smysluplne mi prijde jeden rok po smrti partnera (preklenuti nejhorsi situace a poskytnuti casu na preorganizaci zivota). Nicmene vyznam vazby na invaliditu v rodine, nezaopatrenost ditete, doziti duchodu mi dost unika.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

10. 9. 2012 16:45 | JML

vatař: Tak toto je ale obvyklý omyl většiny lidí. Sociální jste si totiž neplatil sobě, ale tehdejším důchodcům. A dnes my platíme sociální vám. Nám ho zase budou platit naše děti. Vážně nechápu, proč toto dospělý člověk nechápe.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

10. 9. 2012 11:26 | vatař

JENŽE HOCHU-někteří jsme si na ně vydělali-platil jsem dvojí zdravotní a sociální a beru 11000...dělal jsem celí život na šachtě a navíc jsem od r.1994 podnikal-je to pro tebe MOC ? Mají mě ho snížit ?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jakub Mahdal

podnikatel, Safetica Technologies

Zdeněk Grondol

podnikatel, Czech International

Jakub Mahdal
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Zdeněk Grondol
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services