MotoGP v Brně: největší a nejdražší „soudek pro Pražáky“

Michal Kašpárek | rubrika: Komentář | 31. 8. 2012 | 28 komentářů
Moravská ekonomická teorie i praxe přečkala několik revolucí. Je totiž nadčasově jednoduchá: nalákat, ožrat, oškubat. Děláme to s radostí – a s dotacemi od města, kraje i ministerstva školství.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

31. 8. 2012 12:00, Ládik

No, Nečas je někde z Uherského Hradiště, Kalousek z Tábora, Sobotka od Brna, Paroubek z Olomouce, Topolánek ze Vsetína, Langer z Olomouce, Škromach z Hodonína, takže až na jihočecha Kalouska samý Moravák, Hanák, Valach, atd. Ale rodilý pražák ani jeden!
Autor článku má pravdu - osobně proti závodům motorek celkem nic nemám (i když jsem zrovna minulou neděli upaloval okolo Brna, abych byl doma /tedy v Praze/ ještě před šílenými motorkáři, kteří pojedou z GP), ale - GP Brno je jen KOMERČNÍ akce jako každá jiná (např. rockový festival nebo pivní slavnosti, či vinobraní), takže DOTACE URČITĚ NE! Pokud jsou jakési poplatky pro ně vysoké, ať to pohřbí a nechají klidně Putinovi. Ekonomický přínos, dle rozboru v článku, je vcelku nulový, takže žádná škoda. Jen můj názor, nic víc.

Zobrazit celé vlákno

+26
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

31. 8. 2012 14:00, Mlhoš

V Praze se vytváří většina tuzemského HDP. Dotuje tudíž Praha Moravu a ne obráceně. Na Moravě se lidé flákají, posedávají po sklípcích a my Pražáci abychom na ně dělali. Ministerstva nemohou na Moravě sídlit, protože by tam nesehnala kvalifikované zaměstnance.

Zobrazit celé vlákno

-56
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 28 komentářů)

10. 8. 2013 13:20 | juřa

Su moravák a pokud na moravě stojí něco za ho..o tak to pošlem do Prahy, namátkou topol nebo špatný počasí a jen se podívejte po institucích, jen aby nám pražáci nezačli posilat janošky, ritigy, mazánky a jiný....
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

4. 1. 2013 19:19 | Vaněk Petr

Pražáku, to se velice mýlíš. protože Praha má nejvíce státních, respektive dotovaných podniků v Česku. A tito zaměstnanci nepřináší žádný finanční produkt, protože od položení první cihly přes uklizečku, veškerou techniku a , s prominutím i nákup hajzlpapíru, atd., atd. není placen z firemních zdrojů, ale tzv. státních. - A na ty se skládá celá republika. - Spočítej si Pražáku, kolik je v tom vašem hlavním městě divadel a zároveň si dej otázku, kolik z nich se uživí, Bez jednoho, možná dvou, ani jedno. Všechno je to napumpovaný penězma, které pražská vláda vytahá z celé republiky. Kdyby Praha měla žít výhradně z toho co si sama na sebe vydělá, přestala by dávno existovat. Protože od nejmenšího úřadu či divadýlka až po Hrad, jsou to všechno prodělečný peníze, kdy tak bez podpory ostatního Česka by jejich provoz byl nemyslitelný. Podívej se Pražáku kolik Pražáků se přepraví metrem. A metro se opět dotuje z peněz celého státu, protože se za cenu jízdního opět neuživí. Jestli chcete před lidma, kteří nejsou z Prahy dělat ramena, tak si v případě metra sami zaplaťte za jednu jízdu 600,- Kč a nepřiživujte se na občanech ČR. Na druhé straně je pravda, že Praha má nejvíce zahraničního kapitálu na svém území. Ano, je pravdou, že tentokrát produktivního. Ovšem kolik z jejich peněz v Česku zůstane? Velmi málo.A poud se ti Pražáku nelíbí, že Prahu živí ta republika, kde kromě Prahy nic jiného není, tak se odtrhněte a životní úroveň všech ostatních vyletí prudce nahoru. A co se týče GP Brna, tak de facto nemá s Brnem kromě organizace a pořadatelství až zas tolik společného. Protože se jedná o GP Česká republika. A když má Velká cena ve svém názvu propagaci českého státu název ČR, tak by tento největší a v zahraničí nejproslulejší podnik měl stát podpořit. Tak jak je tomu u lukostřelců, biatlonistů, sáňkařů a o fotbalistech či hokejistev nemluvě. Pokud by se Praha odtrhla, - k velké radosti zbytku národa - tak Brno z toho co musí převést do Prahy může na vlastní triko pořádat Grand Prix každé roční období. POdle stylizace co jsi výše vyslovil se v tvém případě bude jednat o zakomplexovaného naplaveného strupa z panelákového předměstí, který se stylizuje do role velkého Pražáka. Protože opravdový "echt Pražák" by se k takovéto stupidní hovadině rozhodně nesnížil.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

2. 9. 2012 15:57 | Aleš Müller

Kašpárek for primátor !! Brnu bych osobnost s rozhledem autora přál. Ale to budu dávno na svých pražských Olšanech, než se něco podobného stane :- (
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 9. 2012 8:17

To je zvláštní. V tom článku přece vůbec nejde o Brno. Ani o Prahu. Ale co, debata je vtipná.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 9. 2012 7:18 | Mlhoš

Po Čechách jezdím, ale zrovna na Moravu mi připadá zbytečné cestovat. Nic zajímavého tam v podstatě není. To už můžu jet rovnou do Běloruska, tam je to podobné. Po republice možná jsou prosperující podniky, podstatné je ale proč prosperují? Protože jsou řízené z Prahy!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 9. 2012 23:28 | Johny

Ale když k vám zavítají farmáři z Moravy s kvalitním ovocem a zeleninou, tak to jsou vám dobří že? Vytvářejte si v Praze, co je vám libo, ale neškodilo by projet se zbytkem republiky, ono je tu dost podniků po republice, co prosperují. Váš názor mě jen podněcuje k tomu, abych si myslel, že Praha je svůj svět, pak dlouho nic a pak umaštěný vesničani, co nás vítají v létě, že k nim z města přijedeme posekat si naše zahrádky a udělat jim nějakou tu tržbu v hospodě.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

1. 9. 2012 20:04

Já jsem se narodil v Brně, můj otec pil jen Starobrno.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 8. 2012 20:43 | Pavel

Jsem rád, že v Čechách to vypadá úplně jinak a třeba liberecké lyžařské závody byly dotovány na základě křišťálově čistého výběrového řízení, kde ekonomika byla až na prvním místě. A jen škodolibí novináři o něm pronášeli ty skutečně ošklivé větičky a špinili naši zlatou Katku. Škoda, že jsem se nedočkal Bohmovy olympiády v Praze. To by byl teprve výtrysk české solidnosti a miliardy by tekly proudem jako víno pro Pražáky.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 8. 2012 17:21 | mezizi

Brno nemá solidní odpovědné vedení už dlouho - proto to tak vypadá a je to opravdu špatné.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 8. 2012 15:58 | michal

To je gól nevím na co pražani tady nadávají. Mají o hodně víc jak zbytek státu. A jaký prostý lid na Moravě, ano máme zde polnosti atd., ale Jižní Čechy zase rybníky i pole takže taky venkov? A inteligence? V Praze jsou stejný kokoti jako v Brně nebo kdekoli jinde. Inteligence je taky v Praze a kdekoli jinde. Já jsem z Moravy a jsem na to hrdej, mám firmu kterou bych mohl klidně přestěhovat do Prahy, ale proč bych to dělal. Firmy co tam jdou tak buď z důvodu snáze najitých kontaktů a nebo lobby.
Suma sumárum nemá si kdo co závidět.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

31. 8. 2012 15:17

Dneska se vám daří, jen do nás :) Komm, Mlhoš, komm.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 8. 2012 14:00 | Mlhoš

V Praze se vytváří většina tuzemského HDP. Dotuje tudíž Praha Moravu a ne obráceně. Na Moravě se lidé flákají, posedávají po sklípcích a my Pražáci abychom na ně dělali. Ministerstva nemohou na Moravě sídlit, protože by tam nesehnala kvalifikované zaměstnance.
-56
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 8. 2012 13:21 | Karel P.

S tím samozřejmě souhlasím a nebýt onoho rautu ani bych o tom nepřemýšlel. Praha je nádherná. Mě jen uráží, když "pražská inteligence" nechápe , co pořád ten sprostý lid chce. Protože u nich to funguje. Jenže mi všichni Prahu dotujeme, Praha žije tím, že vysává zbytek republiky, řečeno po kašpárkovsku. Klaus kdysi prohlásil, že lidé mají jít za prací, takže celá republika vyjma kojenců a důchodců, by se mohla přestěhovat do Prahy a Boleslavi, protože tady to funguje. Proč dotovat nějakou venkovskou motorkářskou atrakci, že ? Mimochodem v Praze jsou i sídla polostátních firem, takže třeba sídlo ČD by se mohlo přestěhovat do Brna. Ikdyž chápu, že kapacity typu ombudsmana Fejka v Brně nejsou...
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 8. 2012 12:51 | Mlhoš

GP do Brna patří, je to zábava pro prostý lid, který na Moravě žije. V Praze se zase dotují divadla, protože tam žije inteligence!
-7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 8. 2012 12:46 | Johny

Souhlasím s vámi. Centralizace v Praze je opravdu veliká, ale zase na druhou stranu si myslím, že sídla centrálních institucí (mezi které ministerstva počítám) by měla být v hlavním městě.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 8. 2012 12:45 | Johny

MOTO GP je cypovina stejně jako olympijské hry a všechny zábavy obecně. Pokud je motoGP vaše hobby a koníček, pak si to zaplaťte, stejně jako si já platím svého koníčka: PC, zahrádku, literaturu...na to stát snad přispívá? A pokud přispívá, tak ho tímto vyzývám, ať přestane!
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 8. 2012 12:39 | Johny

A co z toho má já, okradený Vysočiňák? Soudek pro Pražáky je jen řečnický obrat a proto je v uvozovkách.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 8. 2012 12:24 | Karel P.

To je snad jedno, odkud jsou. Utrácejí v Praze. Já tím tvrdím, že chod jednoho pražskýho ministerstva by uživil okresní město a vyřešil by problémy s nezaměstnaností. To se klidně vsadím. Přestěhujte do Znojma ministerstvo obrany a zaměstnejte v něm místní lidi za pražský platy. Ti tu budou utrácet, kupovat zde služební auta, nakupovat v místních obchůdcích...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 8. 2012 12:00 | Ládik

No, Nečas je někde z Uherského Hradiště, Kalousek z Tábora, Sobotka od Brna, Paroubek z Olomouce, Topolánek ze Vsetína, Langer z Olomouce, Škromach z Hodonína, takže až na jihočecha Kalouska samý Moravák, Hanák, Valach, atd. Ale rodilý pražák ani jeden! Autor článku má pravdu - osobně proti závodům motorek celkem nic nemám (i když jsem zrovna minulou neděli upaloval okolo Brna, abych byl doma /tedy v Praze/ ještě před šílenými motorkáři, kteří pojedou z GP), ale - GP Brno je jen KOMERČNÍ akce jako každá jiná (např. rockový festival nebo pivní slavnosti, či vinobraní), takže DOTACE URČITĚ NE! Pokud jsou jakési poplatky pro ně vysoké, ať to pohřbí a nechají klidně Putinovi. Ekonomický přínos, dle rozboru v článku, je vcelku nulový, takže žádná škoda. Jen můj názor, nic víc.
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

31. 8. 2012 11:20 | croco

přežitek/přebytek s/z - omlouvám, se přátelé...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiří Paroubek

politik

Jan Světlík

podnikatel, Vítkovice Holding

Jiří Paroubek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů
×
Jan Světlík
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services