Cesta peněz: kolik jich k vám nikdy nedojde

Michal Chleboun | rubrika: Komentář | 29. 8. 2012 | 28 komentářů
„Za melouch jsem dostal litr,“ konstatoval pan Kučera v hospodě, kam po parném letním dni zašel na svých tradičních pět orosených. „Za pětikilo jsem koupil benzin, přes tři sta jsem dal za cigára a zbytek utratím tady. A prachy jsou v čudu.“

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

29. 8. 2012 21:04, pepa

Někteří se v zásadě nikdy nedopracují pochopení rozdílu mezi stavem, kdy zkaženost poměrů je dílem jednotlivců na důležitých místech, a stavem, kdy je zkažen celý systém.

+22
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

29. 8. 2012 13:12

pokud ti vzroste ve tvym vypoctu treba spotrebni dan o 10 %, jsi na vice nez 100 %, coz je zjevnej nesmysl

Zobrazit celé vlákno

-5
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 28 komentářů)

30. 8. 2012 14:51

Guru Jára!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 8. 2012 11:35 | eďa

Mám spoustu přátel, kterým protihodnotou poskytuji mnohem víc, než se dá koupit, či vyjádřit v penězích. Také mám dotaz milý Karle, co budete papat, až spadne klec?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

30. 8. 2012 10:25 | karel

Eďo, nepoužíváte-li peněz, rád bych se zeptal, jakou protihodnotu poskytujete poskytovateli internetového připojení, aby Vám umožnil účastnit se této diskuse? Zatím všichni, se kterými jsem se setkal, za něj chtěli zaplati v penězích.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2012 21:04 | pepa

Někteří se v zásadě nikdy nedopracují pochopení rozdílu mezi stavem, kdy zkaženost poměrů je dílem jednotlivců na důležitých místech, a stavem, kdy je zkažen celý systém.
+22
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 8. 2012 20:20

No, za Karla to s tou robotou taky nevyhrajete :) Ale jinak máte praudu. Praudoucí.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2012 20:17

cim mene informovani, tim vice maji tendenci si stezovat.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2012 19:01 | Michal Kára

Fakt miluju, když někdo mluví o něčem, o čem nemá evidentně ani potuchy. Z desátku nežila ani šlechta, ani hrad. Z desátku žila církev. Šlechta žila z roboty a z různých poplatků cel atp. Systém to byl trochu jiný a hlavně se s časem i místěm dost měnil, ale toto "daňové zatížení" se pohybovalo kolem 50%. Tedy nic nového pod sluncem :)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2012 18:42 | Miro

Za krále Karla 4 platili poddaní desátek daní,to je 10 %.Z toho žila šlechta a jistě ne špatně,královský hrad,živil z toho armádu,budoval hrady,univerzitu a spoustu dalších potřebných věcí.Jak to dělal nevím ale nejspíš neživil spoustu darmožroutů a darmošlapů jací dnes vládnou nám.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 8. 2012 15:46 | ppetr1

STÁT = 200 poslanců.divim se,ze to jeste spousta RPZFlidi nepochopila.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2012 15:42 | eďa

Přečti si ještě jednou, cos napsal za "moudro" a až se probudíš, dej si panáka.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2012 15:39 | eďa

Máte pravdu. Tady je to marné mrhání energii.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2012 15:25 | MoB

Eďo, jsi na špatném serveru. Tady je to jenom pro ještírky :) tak odvibruj.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 8. 2012 13:12

pokud ti vzroste ve tvym vypoctu treba spotrebni dan o 10 %, jsi na vice nez 100 %, coz je zjevnej nesmysl
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2012 12:36 | eďa

Tak se ukaž sem s těma svýma výpočtama. Rád si je přečtu, ale to ty ne. Jen tak poštěkávat a roznášet strach jako virus, v tom si dokonalý mistr- sluha luciferův.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2012 12:26 | hm

Omyl musím se do ČR vrátit na déle než 1/2 roku pokud vyjdu za tutodobu na 1min. za hranice ČR čas se resetuje. Jelikož máme volné hranice nikdo mi nemůže dokázat že jsem to neudělal. :)
Další Omyl pokud máte veškeré přijmy např. dědictví, akcii, pronájmu atd. prostě Rentier tak jako fyzická osoba platíte minimální odvody do sociálního a zdravotního a klidně můžete mít příjem miliardu denně. A pokud si zařídíte invalidní důchod neplatíte ani to :).
Na zdravotním i sociálním mi vadí to že by jej neměli platit přímo lidé je garandováno ústavou tak ať jej platí stát z daní protože díky tomu že je vázáno na práci jen jí prodražuje. Př. Pokud jsou dvě firmy jedna má 10 lidí co počítají na kalkulačkách a druhá má pouze počítač tak ta první platí mnohem větší daně :)
Vím zvětší se díky tomu jiné daně ale zvětší se pro všechny a ne jen pro někoho :) A možná že se zavede konečně zodpovědnost za stáří (min. důchod) a zdraví (odpovědnost za vlastní zdraví)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2012 12:07 | fanda

Eďo, samozřejmě máte pravdu. Hodnotil jsem situaci ze zjednodušeného materialistického pohledu. Je vidět, že zatím nejsem ještě na dostatečné duchovní výši.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2012 12:04

pokud se vratite k nam, tak jste opet rezidentem CR a mate povinnost odvadet dane zde.
kazdopadne nerozumim co vam vadi. ze neplati deti a duchodci? i vy jste byl dite a da-li buh, budete duchodcem. za nezamestnane plati stat. to je v poradku. pokud nejste veden jako nezamestnany, musite platit pojisteni sam. dale nechapu vasi uvahu. strop pojistneho se odbourava, takze z milionoveho prijmu platim adekvatni pojistne.
jina vec jsou diskuse o stropech u odvodu. pokud jako extremne prijmovy clovek dostavam v pripade nezamestnanosti zastropenou podporu a svym zpusobem v duchodu zastropenej duchod, proc bych mel odvadet neomezene na pojistnem? to neni solidarita. to je zdimani tech, kteri si poctive vydelali a zdanili svuj prijem. disclaimer: nevydelavam malo, ale miliony nemam:)
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2012 11:35 | hm

Problém je že to není pár procent ale tuším 13,5% (46.5% SP+ZP). A v podstatě jej neplatí všichni ale jen zaměstnanci. OSVČ dávají většinou státem určené minimum. Za důchodce a děti platí stát ještě méně. Pak je tu skupina lidí co nepracují buď nemůžou, nechtějí nebo nepotřebují. A tím se dostaneme do situace že lidé jež mají milionové přijmy platí mnohem méně za sociální a zdravotní než obyčejný dělník u pásu.
A perlička dokonce se tomuto pojištění dá lehce vyhnout. Stačí pobyt delší než 1/2roku ve státě kde není univerzální zdravotní pojištění (Kanada, USA atd..). Pak se tam registrujete jako plátce daně ke státnímu pojištění (většinu se neplatí) a vrátíte se navždy do ČR. Daně z přijmu platíte např. v Kanadě (takže vzhledem k objemu mnohem menší než u nás) sociální neplatíte vůbec a zdravotní také ne. Ale pokud chcete můžete platit minimální odvody tím na tom vyděláte protože máte maximální výhody :D.
PS: teoreticky musíte každý 1/2 roku opustit hranice ČR ale kdo vám to při Schengenu dokáže že ? :D
Vivat ČR bordel :)
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2012 11:08

budte rad, ze treba nemate doma nekoho treba s diabetem I. typu. kdybyste totiz dostal na vyber, zda platit par procent mesicne z prijmu pres zdravotni pojisteni a mit vse kolem nemoci zdarma, nebo si vse platit sam a tech par procent neodvadet, zjsitite, ze budete rad platit pojisteni, klidne dvojnasobny. upozornuju, ze diabetes I. typu neni choroba, kterou by si clovek zavinil sam...
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

29. 8. 2012 11:05

pisu ti to naposledy. nauc se pocitat. michas jablka s hruskama, pouzivas rozdilny cenovy zaklady a potom ti to nejak nesedi. az te chytne slepak, pak si klidne rikej, ze nepotrebujes zdravotni pojisteni, a klidne si tu operaci zaplat ze svych nedanenych penez. treba zjistis, ze ve vysledku prodelas:).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet čisté mzdy 2024

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Miroslav Motejlek

ekonomický žurnalista

Marek Dalík

lobbista a podnikatel

Miroslav Motejlek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů
×
Marek Dalík
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 5 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services