Peníze jsou virtuální, dluhy neexistují? Velmi reálná sekera!

Aleš Tůma | rubrika: Komentář | 13. 8. 2012 | 24 komentářů
Lidský mozek zřejmě není evolučně vybaven na to, aby si představoval velká čísla. Ať už jde o vzdálenosti ve vesmíru nebo třeba astronomické státní dluhy. To, že si něco nedokážeme představit, ale ještě neznamená, že to nezaplatíme.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 8. 2012 10:54, Karel Marz

Už ve starověku bylo známo, že dluh = nesvoboda, otroctví. Dnes je nám sugerováno, že dluh je normální, že to je přirozená součást života, ne-li přímo společenská nutnost. Důsledky takového uvažování a jednání není těžké domyslet.

+12
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

31. 8. 2012 2:27

A ty si žer pránu, puchejři.

Zobrazit celé vlákno

-4
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 24 komentářů)

31. 8. 2012 2:27

A ty si žer pránu, puchejři.
-4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 8. 2012 21:34 | Stresor

Pro osvěžení: Kvalita peněz je vyjádřena jejich množstvím. Velikost dluhů je nepřímo úměrná výší IQ.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 8. 2012 9:50 | eďa

Nepíšu o sobě, ale o dnešní době a že jsi obětí -sluhou Luciferova spolku třetí dimenze a požerete se tu navzájem, páč dál máš zatemníno, tak si papej peníze - dobrou chuť.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 8. 2012 22:31

Začnete kecama o spiritualitě a hnedky se převibrujete ke žrádlu? Fujtajbliček, vašnosto.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 8. 2012 20:40 | eďa

Peníze souvisí nejen s vírou, ale a to především se spirituální slabostí dnešní doby. Čím více spirituálně slábne, tím více peněz potřebuje hromadit. Vždyť peníze se nedají jíst. K čemu bude např. Kalouskovi miliarda, když si nedokáže zajistit ani základní životní potřeby ve smyslu upéct si chleba ze svého nekontaminovaného zrní a eček ?
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 8. 2012 13:36 | Pavel

Nojo, jenže ta víra v hodnotu peněz nijak nesouvisí s jejich fyzickou realizací. Trošku jsem to popsal v jednom komentáři na konkurenčním serveru: http://www.mesec.cz/clanky/jsou-jeste-penize-kryte-zlatem/nazory/45131/
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 8. 2012 10:02 | Skrblík

"Dokud jsou peníze kryté vírou, je to cenná komodita." To jste vystihl úplně přesně. S tou prací bych si tak jistý nebyl - lidé směňují práci za peníze a věří, že si pak za ně koupí práci někoho jiného. Takže jsme zase u víry. Potíž nastane, jestli tato víra pomine. Pak se třeba bude půjčovat a dluhy budou splácet úplně v jiných komoditách.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2012 17:08 | Ltd.

Naprosto se mýlíte. Dokud jsou peníze kryté vírou a prací svých uživatelů, je to cenná komodita. Dají se za ně pořizovat statky i služby, nemůžete tvrdit, že jsou bezcenné. A dluhy v této komoditě po vás budou chtít věřitelé splatit... V tom má článek pravdu. Dokud se něco velkého nestane. Ale dokud se něco velkého nestane, mluvíte o teoretickém konstruktu.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2012 15:58 | P.P.

Nemáte pravdu. Od doby, co se opustil zlatý standard a nastoupily fiat money jsou peníze zcela bezcenná virtuální komodita (z hlediska státu a centrální banky). Něco si o tom přečtěte než napíšete takový do nebe volající nesmysl.
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 8. 2012 15:31 | Jouda z Kadaně

To srovnání kulhá na obě nohy. Pokud jste někdy viděl akciovku zblízka, asi mi nebudete tvrdit, že se to podobá v tak základních a podstatných věcech, jako je kontrola a možnost odvolání. Pokud to chcete srovnávat, lze říct, že občané jsou v postavení menšinových akcionářů, kteří sice mohou uplatnit své hlasovací právo, ale nemají šanci prosadit svou vůli.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2012 13:38 | David

Poslušné stádo nikdy přímé demokracie nedosáhne, protože jde slepě za vůdcem stáda s pomocí nahaněčů nebo honicích psů, nebo je uzavřené v ohradě. Kdyby stádo vědělo, že je lepší možnost, že má sílu na to jít svým směrem, přeskočit nebo zbořit ohradu, tak nahaněči ani psi nemají šanci je zadržet.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2012 13:22 | David

Nejsem "insider", takže myslet si můžu cokoliv a realita může být jakákoliv... Jen se snažím si skládat střípky informací, které jsem našel s tím, co se děje. Dovolím si jen část skládanky, která se nabízí: Ekonomickou krizi údajně zavinily americké banky ("chybná rozhodnutí jejich bankéřů"). Největší dopady ekononmické krize ale pociťuje Evropa. Euro oslabuje, dolar posiluje. Evropské banky, resp. celé státy mají problémy a musejí být sanovány centrálními bankami. Enormní počet domácností a států (všechny) je zadlužených. Od koho si domácnosti a státy půjčují peníze? Od bank. Hlavním pojmem finanční krize je "dluh". Dluh generuje zisky bankám. Kdo vlastní banky? Je to několik finančních rodin (Rockefellerové, Rotchildové atd...). To je jen zjednodušený pohled na to, kdo skutečně ovládá světovou, tedy i tu naši ekonomiku. Někdo to nazývá konspirační teorií, podle mě je to realita. Banky generují a půjčují peníze a peníze znamenají moc. Myslí si snad někdo, že politici na vrcholné úrovni dělají vše jen pro dobro národa? :-)
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2012 12:57 | Michal Kára

Aha, takže zavedením přímé demokracie se "desetimilionové stádo" mávnutím změní ve společnost úctyhodných odborníků na všechno?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2012 12:10 | ppetr1

nazveme veci pravymi jmeny - EUletadlo se riti k zemi.to jen politici,kteri to nechali dotahnout az do takoveho stadia o tom nechteji slyset !!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 8. 2012 11:49 | Jan Dvořák

Citace / 13.08.2012 09:06

vlada statu je obrazne jako predstavenstvo akciovky. obcane vystupuji v roli valne hromady/akcionaru. akcionari si mohou za to sami, ze firma je v dlouhodobe strukturalni ztrate a voli si spatne predstavenstvo

Souhlasím, dovolím si přidat i odkaz na článek porovnávající účtování akciovky a státu http://proinvestory.cz/co-kdyby-staty-uctovaly-jako-firmy-2
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2012 11:14 | David

Dobře, to přirovnání k akciovce je docela trefné, ale ne úplně se dá srovnávat s "desetimilionovým stádem" - to je zatím asi bohužel výstižnější. A pouhé konstatování faktu, že si za to můžeme, prostě nestačí. Elity, které jsou u moci, umějí velice dobře manipulovat s informacemi a lidmi. Mají na to bohužel, na rozdíl od poctivých lidí, kteří už třeba vědí, která bije, prostředky. Jenže jak jsem psal, díky internetu je dnes šíření informací mnohem jednoduší a levnější, než prostřednictvím jakéhokoliv jiného média. Takže nestačí jen remcat a sypat si popel na hlavu. Řešením je třeba přímá demokracie, ale lidé se o ně musejí dozvědět a začít jednat - šířit informace a usilovat o dosažení změny. Netvrdím, že moje návrhy jsou ty nejlepší, ale aspoň s něčím přicházím... Kdo na tomto fóru přišel s jakýmkoliv řešením?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2012 11:01

Opravdu si to myslíte?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2012 10:54 | Karel Marz

Už ve starověku bylo známo, že dluh = nesvoboda, otroctví. Dnes je nám sugerováno, že dluh je normální, že to je přirozená součást života, ne-li přímo společenská nutnost. Důsledky takového uvažování a jednání není těžké domyslet.
+12
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 8. 2012 10:52 | David

Váš pocit má bohužel asi reálný důvod. Zkuste si na internetu vyhledat informace o tom, jak vypadá pyramida moci a jak funguje monetární systém. Velice zajímavé jsou např. dokumenty Zeitgeist - Duch doby http://www.youtube.com/watch?v=70ALHPYKlKY Je to jeden z alternativních pohledů na svět, každý si může udělat svůj názor...
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 8. 2012 10:43 | Gabriel Pleska

Myslím, že autor tím chce říct, že některými ptákovinami je zbytečné se zabývat. Ostatně – už se jimi zabýval. Klikněte si na jeho jméno u článku, vyjede vám výpis jeho textů...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Jiří Šmejc

podnikatel, Home Credit

Ondřej Tomek

podnikatel a investor, zakladatel NetCentrum

Jiří Šmejc
ÚSPĚŠNOST
50,00 %

z 2 duelů
×
Ondřej Tomek
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services