Vláda osekala zvyšování penzí. Důchodci si napřesrok pohorší. Co si o tom myslíte?

Tak se nám včera ve sněmovně narodil další škrt. Poslanci vládní koalice a odpadlické trio Bém, Doktor, Šťovíček schválili novelu zákona o důchodovém pojištění. Nářky opozice penzistům nepomohly. Budou se utahovat opasky. Jediná konstruktivní myšlenka z novely vypadla.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

9. 9. 2012 22:41, Milan Zmeškal

Kde jsou peníze,které Topolánek vykradl z důchodového fondu.Proč se o tyto peníze nikdo nezajímá a nevrátí se.Byla to zlodějina na důchodcích.

+26
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 6. 2012 10:48

Já taky platím daně a jednou budu dostávat důchod. Pravděpodobně menší, než dostávají důchodci dnes. Jak se stát k důchodcům chová není žádná ostuda. Dává jim co může, důchody tvoří třetinu státního rozpočtu. Víc dávat nejde, už takhle to státu nevychází a rozpočty končí deficitem. Jasně, leckde se plýtvá, krade, špatně pracuje atd. Nejen na nejvyšších místech státní správy. Já už viděl neschopných a úplatných úředníků, automechaniků, doktorů, instalatérů a kdoví koho ještě. Kdyby bylo všechno ideální, možná by i na důchody zbylo víc. Každopádně ale důchody tvoří pro stát zcela zásadní výdaj nesrovnatelný s čímkoliv dalším.

Zobrazit celé vlákno

-15
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 48 komentářů)

30. 12. 2018 13:02 | Radek Křápek

Ten volební paskvil který supluje anketu Koho byste zvolili kdyby byli dneska volby je cinknutý. Není pravda a je nehorázná lež, že černoprdelnictvo má u občanů 44,22%
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 9. 2012 23:26 | CUBUK

meli bysme se zeptat pana Kalouska,ten vi vse.Financni chemik a hlavne zlodej nejvetsiho kalibru.
+15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

9. 9. 2012 22:41 | Milan Zmeškal

Kde jsou peníze,které Topolánek vykradl z důchodového fondu.Proč se o tyto peníze nikdo nezajímá a nevrátí se.Byla to zlodějina na důchodcích.
+26
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

24. 7. 2012 10:47 | milada.muchova

veskera opatreni vlady smeruji k jedinemu cili: bud si duchodci koupi jidlo a nezbyde jim na leky, nebo si koupi leky a budou mit hlad. v obou pripadech se jedna o genocidu starych lidi a to z toho duvodu, aby jim stat nemusel vyplacet duchody. tim se ziska potrebna castka, ve ktere je mozno opet zalovit a ukoristit tak dalsi majetek pro sebe. to uz prece dnes vidi kazdy.
+25
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

23. 7. 2012 18:09 | Max

Co k tomu dodat ? Dnes jsem byl pro úspory v GE, přes kterou vypořádaval pojištěné vklady za rozkradený Unibon fond pojištění vkladů na Nové Karolíně. Snad největším nákupním šílenství na Ostravsku. S údivem jsem zíral na opravdu obří objekt napěchovaný desítkam obchodů. Ovšem pokud na těch obřích krytých ulicích byli alespoň nějací důchodci a mladí co odkudsi kamsi pospíchali, tak v obchodech jsem zahlédl přes bombastické slevy skoro na vše většinou pouze prodavačky. A tak si říkám není to utahování opasku už přehnané a kontraproduktívní. Je třeba dohnat část obyvatek do úplné bídy ? Je to opravdu paradox. Spousta lidí by ráda pracovala a vyráběla pro druhé, další spousta lidí by ráda nakupovala a utrácela ale mezi nimi stojí hrstka těch co to blokují tím, že drží peníze, které by to měly zprostředkovat a které fungují jako blokátor a brzda rozvoje. Nebylo by nakonec rozumnější ty peníze v ČNB natisknout, půjčit je státu a místo osekávání platů, důchodů či dávek rozpumpovat ekonomiku a v případě že to nevyvolá významnou inflaci prostě je odepsat. Lze předpokláda, že pokud v době probíhajícího zadlužování půjčky nevyvolaly inflaci, tedy v době kdy se půjčovalo a zadlužovalo, tak smazáním dluhů se žádná nová inflace nevyvolá.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 6. 2012 19:54 | Šula

Vláda si evidentně neví rady s naplňováním státní kasy. Ať se naučí ministerstvo financí vybírat daně a tady ať přitvrdí. Na druhé straně musí jít veškeré státní zakázky na ministerstvech přes e-aukce a bude peněz dost. To je jen malý příklad a mohl bych pokračovat.
Ing. Jaroslav Šula, exsenátor za KDU-ČSL
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 6. 2012 8:51 | Antonín Novotný

Myslím, že jsou chytřejší než já.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 6. 2012 4:23 | ing.Špiřík Jiří,Havířov

Žijeme v konzumní společnosti. Již Římané říkali, že peníze mají jednu vlastnost: Ať je jich hodně, nebo málo,nikdy jich není dost. Důchodci na tom nejsou moc dobře, ale nejsou na tom nejhůře. Mezigenerační solidarita je potřebná - v muslimském světě se o staré starají pouze příbuzní,stát nedává nic!. Nelze své rodiče nepodporovat v nouzi. Desatero přikazuje: cti otce svého a matku svou.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 6. 2012 16:57 | Jan Adam

Úvodem bych měl specifikovat, do které věkové kategorie patřím - 4 roky do důchodu. Přesto souhlasím s redukcí nárůstu důchodů, problematika dožití by neměla být pouze otázkou výše důchodů, ale také servisu, který stát důchodcům může poskytnout, ale to je delší psaní. NESOUHLASÍM s tím, aby tato úsporná opatření navrhovala a schvalovala tato politická garnitura, která se podílela a podílí na dalším rozkrádání státu. K takovýmto krokům nemají a nemohou mít mandát. Kalousek, který chybným nastavením rozpočtu roku 2008 dokázal prohloubit deficit o min 80mld Kč a svými "zbrojařskými" aktivitami připravil každého z nás o několik tisíc korun skutečně nemá právo rozhodovat o veřejných financích.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

19. 6. 2012 9:43 | No

Dokud středočeška důchodkyně nebude rýt držkou v zemi, tak bude do zblbnutí nadávat na komunisty a volit ODS a nebo pána knížete. Takže je to v pořádku. Co si důchodci zvolili a o co si koledovali, to máme (i já).
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 6. 2012 22:43 | benzin

U jakychkoli zmen u duchodcu a dalsich lidi, kteri nemuzou svou situaci zmenit, dojde vzdycky k negativnim reakcim. Protoze vzdycky se to dotkne nekoho kdo uz v tu chvili nemuze zareagovat. Takze jedina mozna cesta je zmenit system, az pro ty, kteri se na novou situaci muzou vyresit. Jenze to pak znamena, aby ten kdo zajistuje dnesni stav zajistoval i stav budouci. A tim se taky nezavdecite, protoze tak chcete, aby se dnesni pracujici zajistili sami, ale zaroven musi zajistit i ty, kteri se uz sami zajistit nemuzou a na to proste nemaji zdroje.
Ale take je mozne se na to podivat z jineho pohledu. Dnesni stav veci pomahali budovat i duchodci. Nekteri z nich pilnym budovanim komunismu a dalsi pilnym volenim "rozkradacu" statu. Skutecne ste presvedceni, ze tyto chyby dnesni duchodcu maji zaplatit lidi, kteri na tom maji daleko mensi dil viny? Dokonce treba lidi, kteri sice dane plati, ale treba jeste ani nemeli sanci volit?
Na dnesni situaci nesou zodpovednost nejvetsi dil viny prave duchodci, ti tady stat buduji nejdele, meli by tedy nest nejvetsi dil plodu. Pokud je plodem rozkradeny a zadluzeny stat poznaji to na svych duchodech.
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 6. 2012 17:18 | ferda

No vy máte 12 tisíc. To já vám můžu akorát závidět.Sic máte 2 děti. (I já jsem s býv. manželkou vychoval až do dospělosti 2 děti s daleko podprůměrným platem.) A těm důchodcům taky i když průměry jsou ošidné. Byl jsem uznán osobou zdravotně znevýhodněnou.(podle §67) Je pro mne v 56 letech obtížné sehnat práci. Naštěstí práci mám, ale jenom na částečný úvazek a moje mzda dělá 5100 Kč čistého! Vadí mi, že vláda obírá i důchodce. Ale protože jsem celý život opravdu tvrdě pracoval (výsledkem je můj zdravotní stav a zdravotní znevýhodnění) a jsem zvědavý, až budu v 64 a 1/2 (za 10 let!) odcházet do důchodu, jaký mi vyměří důchod? A jak se mi bude "bezstarostně" v takovém důchodu žít?
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 6. 2012 19:03 | milan

Milá pani, určitě jste cinkala sklíčema, jak ase budete mít líp a teď závidíte důchodcům? Můžete děkovat tomu kdo vás zaměstnává a všem ostatním který rozebrali tento stát tak, že už nejsme schopni být soběstační, a proč?, protože zde máme český kapitalismus, kterí jsme asi chtěli?! Já se špatně nemám, ale mám strach o moji rodinu jak se budemít za 10,20,30 let a ten bordel tu zavinil i opěvovaný hrdina"Havel" a další, kteří ješte dnes sedí ve vedení státu!!! Do meilů dostávám spoustu informací jak všechno ve skutečnosti bylo a lidi ani o tom neví!!!Osobně ,kdyby to šlo byh zrušil všechny strany- výžirky a stát by měli vést odborníci a ne rozkrádači, jenomže ono to není možné.
-2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 6. 2012 18:50 | milan

Myslím si to , že jsou tam samí lumpové , kteří o tom rozhodují, milionáři, rozkrádači, kteří by všichni měli skončit v base i se zkonfiškovaným majetkem. To co se tady celkově děje nemá obdoby, neustále budou všechno svádět na předešlý režim. Osobně bych vykonal defenestraci na všechny rozkrádače.
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 6. 2012 18:08 | Petr Šafář

Nejsem ekonom ani absolvent VŠCHT ale zdravý rozum mi říká, že současná vláda dělá všechno pro to aby v příštích volbách vyhráli nezreformovaní komunisté. Snad je to i úmyslné,protože bude opět možné převléknout (už po několikáte?)stranické kabáty a navrátit se ke kořenům.
+3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 6. 2012 12:11

Citace / 14.06.2012 20:58

ale ale...pane - tak já jsem rozmlsaný podle Vás - a tak co kdyby mi stát vyplatil jen všechny srážky, které jsem za 50 let v pracovním procesu řádně odvedl (do státní pokladny) - při průběžné valorizaci bych neměl obavu, že bych NEVYŽIL do smrti!!! Co Vy na to pane chytrej? Jiří F.

Jen tak mimochodem, kdo by v tom vašem spravedlivém systému platil ten cca milion nestarobních důchodů?
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 6. 2012 11:55

Mončičáku! Ještě to můžete vzít víc zhurta. Když před dvěma sty lety „braly práci“ lidem stroje, našlo se dost takových, co vzali palice a šli ty stroje rozmlátit. Nechcete vzít bejzbolku a jít si zlynčovat pár prduchů? (Kdybyste nevěděla, co je prduch, neptejte se blbě a použijte vyhledavač).
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 6. 2012 10:48

Já taky platím daně a jednou budu dostávat důchod. Pravděpodobně menší, než dostávají důchodci dnes. Jak se stát k důchodcům chová není žádná ostuda. Dává jim co může, důchody tvoří třetinu státního rozpočtu. Víc dávat nejde, už takhle to státu nevychází a rozpočty končí deficitem. Jasně, leckde se plýtvá, krade, špatně pracuje atd. Nejen na nejvyšších místech státní správy. Já už viděl neschopných a úplatných úředníků, automechaniků, doktorů, instalatérů a kdoví koho ještě. Kdyby bylo všechno ideální, možná by i na důchody zbylo víc. Každopádně ale důchody tvoří pro stát zcela zásadní výdaj nesrovnatelný s čímkoliv dalším.
-15
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 6. 2012 10:19 | Monika

"Chudáci důchdci",mají průměrný důchod "jen" 10 550 korun,mě je 40let na podpoře jsem nikdy nebyla,dělám jak vzteklá a mám v průměru 12tisíc a mám 2 děti.znám lidi kteří mají 8tisíc a jsou rádi ,že mají práci!!!kolik důchodců si ještě přivydělává!!? berou mladým práci pak ať se stát nediví že je tolik nezaměstnaných.Dala bych jim vybrat buď důchod nebo makat!!!!!!
-3
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 6. 2012 23:12 | CIC

Vrchol zlodějny za účelem okradení obyvatelstva ve prospěch příbuzných a maffiánů Drábka, Kalouska, Topolánka, 3vancenberka a dalšího vládního pravičáckého gesindelu. Stalina na ně, na 300 let, Kuropaty a GULAG!!!!! Jiné cesty není. Pro výstrahu- 5 veřejných poprav a ostatní do pracovních tborů na doživotí. Pochopitelně- velý rodinný majetek zabavit v prospěch státu!!!!
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/3

Předchozí

1

Spočítejte si

Výpočet životního minima 2024

Počet členů rodiny

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Karel Schwarzenberg

politik

Michaela Maláčová

modelka a podnikatelka

Karel Schwarzenberg
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Michaela Maláčová
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 0 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services