Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Jak na to | 13. 6. 2012 | 6 komentářů
Minulou středu odpovídal Jan Müller z webu Malé peníze na dotaz čtenáře, který chtěl – obávaje se politického vývoje, který nebude přát majetným – vědět, jak bezpečně uchovat peníze v zahraničí.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

14. 6. 2012 20:45, J.Müller

Pokud jde o DPH 17%, tak máte pravdu. Všem se za chybu omlouvám. Je to o to horší, že jsem o změně věděl, ale při koncipování článku jsem jel v tomto směru stále ve starých kolejích.

U otázky majitele jsem se držel té podle mého názoru nejvýhodnější varianty a tou je kyperský vlastník - ten má funkci nominee (drží podíl pro skutečného vlastníka a jedná podle jeho pokynů).

V otázce možného dodanění v ČR máte také pravdu, avšak já vidím takovou možnost spíše jako teoretickou nebo marginální. Neznám takový případ a ani jsem o takovém případu neslyšel. Pokud se ale v prostředí pohybujete a máte opačné zkušenosti, dejte vědět.

Skuteční vlastníci používají nominee mj. právě z toho důvodu, aby jejich vlastnictví nebylo vidět a mohli např. před finančním úřadem tvrdit, že s daným majetkem nemají vůbec nic společného. V některých případech jde dokonce o tak okatou záležitost, že se skuteční vlastníci nerozpakují nazvat kyperskou společnost stejným jménem, jako je jejich tuzemská firma.

Reagovat

 

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bretislav 13. 06. 2012 23:06)

Další příspěvky v diskuzi (6 komentářů)

13. 6. 2012 16:22 | Futurista

Není nejlepší dát ušetřené peníze do rozvoje svých znalostí, schopností a dovedností? Tedy mít pořád u sebe (či spíše v sobě) něco opravdu cenného a použitelného ke směně s ostatními v jakékoliv době. Třeba i v dobách kdy ty různé papírky, kousky slitin nebo virtuální čísla zcela změní svou pomyslnou (ne)hodnotu?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

13. 6. 2012 19:25

Pokud toho máte na pytle, tak to za studium ne a neutratíte.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Futurista 13. 06. 2012 16:22)

13. 6. 2012 23:06 | Bretislav

Vazeny autore, doporucil bych Vam si udaje overit, nez je budete publikovat. DPH je uz pres 3 mesice na 17%. A podminka. ze spolecnost musi mit kyperskeho shareholdera neni pravdiva. Je to vhodnejsi, mit zapsaneho kyp. nomineeho, ale ne nutne. Pokud bude spolecnost mit ceskeho vlastnika s danovou rezidenci v CR a bude administrovana z off-shore centra, je zde tez riziko, ze cesky FU umisti misto efektivniho rizeni do CR a prijmy kyp.sp. bude chtit dodanit v CR.
Clanek fajn, jen skoda nepresnosti a neuplnych informaci.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

14. 6. 2012 20:45 | J.Müller

Pokud jde o DPH 17%, tak máte pravdu. Všem se za chybu omlouvám. Je to o to horší, že jsem o změně věděl, ale při koncipování článku jsem jel v tomto směru stále ve starých kolejích.
U otázky majitele jsem se držel té podle mého názoru nejvýhodnější varianty a tou je kyperský vlastník - ten má funkci nominee (drží podíl pro skutečného vlastníka a jedná podle jeho pokynů).
V otázce možného dodanění v ČR máte také pravdu, avšak já vidím takovou možnost spíše jako teoretickou nebo marginální. Neznám takový případ a ani jsem o takovém případu neslyšel. Pokud se ale v prostředí pohybujete a máte opačné zkušenosti, dejte vědět.
Skuteční vlastníci používají nominee mj. právě z toho důvodu, aby jejich vlastnictví nebylo vidět a mohli např. před finančním úřadem tvrdit, že s daným majetkem nemají vůbec nic společného. V některých případech jde dokonce o tak okatou záležitost, že se skuteční vlastníci nerozpakují nazvat kyperskou společnost stejným jménem, jako je jejich tuzemská firma.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+10
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bretislav 13. 06. 2012 23:06)

15. 6. 2012 12:32 | pizavis

Souhlas. Na všech seminářích lektoři straší, že FÚ může přenést daňovou povinnost do ČR, odkud je firma reálně řízena, ale ještě k tomu nikdy za 20 let nedošlo, a myslím si, že stát nikdy nebude mít nástroje, aby zahraniční firmu k tomu přinutil. Podívejte se na Karla Janečka a jeho mauricijské fondy (řízené z Prahy), FÚ nemá šanci ty fondy zdanit tady v ČR. I kdyby ta kyperská firma měla bankovní účet v ČR a plynuly jí tam příjmy, FÚ s tím nic nenadělá, vždyť jednatelem a majitelem firmy jsou přece Kypřané, ne Češi :-D Něco jiného je praní špinavých peněz, tam může FAÚ a policie zasáhnout a platby blokovat.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (J.Müller 14. 06. 2012 20:45)

18. 6. 2012 17:32 | Bretislav

pizavis: s tak kategorickym tvrzenim o nemoznosti donuceni byl byl opatrnejsi - soucasna sml. o zam. dvojiho zd. s Kyprem upravuje vymenu informaci pro ucely danoveho rizeni, takze cesky FU ma moznost jak se dozvedet o udajich kyp. vehiklu, v soucasne dobe, kdy (nejen) EU hleda kazdy zdroj, ktery by sel podojit a snazi se alespon v ramci EU dohodnout nastroj vymahani danovych pohledavek, je dle meho jen otazkou casu, kdy si staty mezi sebou informace zacnou vymenovat - a zpetne se restrukturalizace holdingu dela tezko, obzvlast, kdyz ma nekde otevreny ucet. Cesky FU pak jednoduse prijde za Pepikem Vomackou s tim, ze na zaklade ziskanych informaci je Pepik UBO te a te spolecnosti a "ziskane informaci prokazuji", ze ma Pepik zdroje prijmu mimo CR a jelikoz je danovym rezidentem v CR, tak ti je mily Pepiku zahrnujeme do tveho zakladu dane a koukej doplatit. A mily Pepik ma najednou spoustu prace, jak prokazat, ze to tak neni, a ze prijmy nalezi zahr. spolecnosti, ktera ma misto rizeni mimo CR a spolecnost prijym radne priznala u sveho FU (treba s nulovou dani). Nerikam, ze to nejde ustat, jde, ale je s tim hodne prace. U mene exponovanych jedincu je riziko samozrejme mensi. ad Janecek - u fondu potazmo trustu se jedna o trochu jinou situaci - tyto subjekty spravuji jejich spravci (administrator/trustee), kteri za spravu maji podstatně vyssi odpovednost nez "adminstrator" bezne private company a takoveto subjekty nemaji UBO, maji tzv. beneficiaries, neboli obmyslene osoby, ktere mohou, ale i nemusi od spravce dostavat tu a tam nejakou odmenu fakticky spravce bezesporu je v kontaktu s Janeckem, ale ofiko ne
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Tomáš Březina

podnikatel, Best

Pavel Kohout

ekonom

Tomáš Březina
ÚSPĚŠNOST
59,38 %

z 96 duelů
×
Pavel Kohout
ÚSPĚŠNOST
98,52 %

z 203 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

OPEC, Přijetí přidělení a zřeknutí se úvěru, Faktoring, daňové odpočty, příspěvek zaměstnavatele, aleš poklop, doplňkové penzijní spoření, penzijní fondy, kampelička, mastercard standard, marcela střelcová, výběrová řízení, zákonné pojištění odpovědnosti za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání, svatopluk němeček, letecké zájezdy, náhrada platu, mkreditka, personál

4E92435, 1SB4436, 3E92435, ZRI0479, 6B96967

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK