Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Komentář | 15. 5. 2012 | 18 komentářů
Po mnoha letech nečinnosti by nová právní úprava mohla omezit největší zvěrstva úvěrových žraloků – a také uchránit některé lidi před jejich vlastní nevzdělaností.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

16. 5. 2012 12:37

Dohoda o tom jak má být směnka vyplněna nemusí být písemná. Převod blankosměnky je možný, ale v daném okamžiku nejde o převod směnky, ale o převod obecné listiny. Přesto by se mělo postupovat jako při převodu směnky z důvodu účinnosti ex tunc. Vyplňovací právo přechází na dalšího majitele blankosměnky.

Reagovat

 

+2
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (18 komentářů)

15. 5. 2012 7:27 | Archimonde

„věřitel poskytne spotřebitelský úvěr jen tehdy, pokud je ze všech okolností zřejmé, že spotřebitel bude schopen spotřebitelský úvěr splácet“... jediným logickým důsledkem bude, že půjčky "nízkopříjmovým" ("obyčejným" - chcete-li) lidem se přesunou do ilegality a sociálních ghett (tedy sociálně vyloučených lokalit, jak se dnes vše nazývá krásnými eufemismy).
A ještě jedna věc: opravdu mě tam děsí formulace "za všech okolností"... nejsem sice právník, ale dovedu si představit, výklad tohoto pojmu zamotá hlavu nejednomu právníkovi a nejednomi soudci...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

15. 5. 2012 7:58 | MoB

Obecně - dokud se lidi nenaučí myslet a být zodpovědní aspoň za svůj vlastní život, nespasí nás žádné zákony. Resp. tyto zákony poskytnou alibi před vlastními rozhodnutími - "já jsem se nerozhodl špatně, to byl špatný zákon" - a naučí lidi, že za ně horké kaštany z ohně bude provždy tahat někdo jiný. To je prostě špatně.
A propos, podpis půjčky s ručením bianco směnkou je opravdu hloupý nápad, ale prodání bianco směnky třetí osobě - to fakt lze? Můj ty smutku...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

15. 5. 2012 9:32 | Prosťáček Lojzík

Prodat směnku určitě lze, je to v podstatě pohledávka. Ke směnce se ale mohou vztahovat podepsaná pravidla pro její použití, tím by se vyřešilo možná více, než zákazem směnek.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (MoB 15. 05. 2012 07:58)

15. 5. 2012 9:42 | Martin

Citace - Prosťáček Lojzík / 15.05.2012 09:32

Prodat směnku určitě lze, je to v podstatě pohledávka. Ke směnce se ale mohou vztahovat podepsaná pravidla pro její použití, tím by se vyřešilo možná více, než zákazem směnek.

Jenomze 3 strana prece koupila uz vyplnenou smenku... a neni jeji povinnosti zjistovat, kdo ji vyplnil a jestli je to souladu se smlouvou, ne? :)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Prosťáček Lojzík 15. 05. 2012 09:32)

15. 5. 2012 9:48 | Prosťáček Lojzík

Jediné, co to přinese, bude efekt prohibice. Lidé, kteří neprojdou ani v divočejší části nebankovního sektoru, si budou více půjčovat od fyzických osob. Nastane zlatá éra "okresních lichvářů". A to bude teprve mazec. To jsou totiž vyhlášení dobráci.
Proti blbosti není jiného léku, než je ochota myslet a dosáhnout alespoň částečné obecné gramotnosti. To sociálka ani zákon nezařídí.
Když už chce někdo něco udělat pro sociálně a mentálně slabší skupinu obyvatelstva, tak proč nejsou zakázány reklamy na tyto produkty, tak jako je například zakázána reklama na cigarety? Co se asi takovému člověku sděluje reklamou jisté společnosti o tom, že se ta milá obchodní zástupkyně zastaví na kus řeči, i když zrovna nepotřebují půjčit? Nebo jinou jejich reklamou o tom, jak je brácha hloupej a nepůjčí si od té skvělé firmy a nemá pohodu? Ta skvělá firma půjčuje za úrok několik set procent. Ovšem prsí se tím, že ji kdesi vyhlásili nejprůhlednějším poskytovatelem úvěrů a její pracovníci jsou zváni jako vážení hosté například do jedné televizní soutěže. Jistěže si mohou dovolit být nejprůhlednější, její klientela totiž otázku RPSN neřeší, oni potřebují půjčit, teď a hned a je jim jedno za jakých podmínek. Tak proč nezvednout telefon a nezavolat, vždyť je to tak jednoduché a pohodlné a ta reklama je tak pěkná a veselá. Půjčím si a budu taky v pohodě a veselej. Alespoň do první splátky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

15. 5. 2012 9:51 | Prosťáček Lojzík

Předpokládám, že by to byl přinejmenším dost podstatný doklad pro soud a pro případné rozporování nároku třetí strany. To je otázka pro právníky. Já jsem jen prosťáček Lojzík.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Martin 15. 05. 2012 09:42)

15. 5. 2012 9:57 | Gabriel Pleska

Přihodili jsme do textu odkaz na článek o klientech Finpomoci. Před lety si půjčili, půjčku slušně přeplatili – ale splatili. Bohužel byli takoví troubové, že podepsali biankosměnku. Která o nějakém úvěru či o jakémkoli omezení platnosti směnky nemluví, biankobianko. Teď se objevují (dohromady asi 4) firmy s neprůhlednou strukturou, odkudsi z daňových rájů a mávají směnkami... Chci říct jedno: když je někdo tak blbej, že podepíše směnku bez pravidel, podepíše i směnku s křivými pravidly...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Prosťáček Lojzík 15. 05. 2012 09:32)

15. 5. 2012 10:54 | Prosťáček Lojzík

To je, bohužel, asi realita dnešních dní. Blbost na jedné straně a bezskurpulózní zneužívání této blbosti na straně druhé.
Otázkou je, proč se vůbec náš právní řád nebrání tomu, aby si z nás pochybné neprůhledné firmy z pochybných států dělaly eldorado. Asi na tom budou nějaké významné zájmy, jinak by se to také dalo právně řešit, řekl bych. Ale to je začarovaný kruh. A tím končí všechny diskuze o demokracii a právu...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Gabriel Pleska 15. 05. 2012 09:57)

15. 5. 2012 12:52

Lojzíku, já ti rozumím, ale pochop: proti lidské blbosti není ochrany. Vlastně je, říká se tomu zbavení svéprávnosti, ale to by asi neprošlo. Nedokážu si představit třeba 10% občanů zbavených svéprávnosti - jakkoliv by to bylo dobré pro ně i pro nás ostatní...
Prostě - dokud se lidi nenaučí, že podepsat bianco směnku je volovina, tak si vždycky nějakou takovou cestičku do pekla najdou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Prosťáček Lojzík 15. 05. 2012 10:54)

15. 5. 2012 13:23 | Prosťáček Lojzík

Tak trochu to píšu v prvním příspěvku, příteli. Ale díky za pochopení a souhlas, zdá se, že jsme v tom zajedno.
"Proti blbosti není jiného léku, než je ochota myslet a dosáhnout alespoň částečné obecné gramotnosti. To sociálka ani zákon nezařídí."
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 15. 05. 2012 12:52)

15. 5. 2012 16:39 | js

U směnky se NIKDY nezjišťuje, zda je v souladu s nějakou smlouvou. Zjišťuje se pouze, zda je pravá (tj, zda není padělaná) a zda má všechny zákonem (vychází z mezinárodních konvencí) předepsané náležitosti. Nikdy se nezjišťuje, proč byla podepsaná. Prostě je a musí se proplatit.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Martin 15. 05. 2012 09:42)

15. 5. 2012 17:17

Druhá věc je, že pokud ke směnce je podepsána nějaká dohoda o jejím smyslu a pravidlech použití, nebál bych se to právně řešit a soudit se o náhradu s tím, komu byla tato směnka poskytnuta jako zajištění.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (js 15. 05. 2012 16:39)

16. 5. 2012 2:04 | js

Ke směnce se žádná smlouva o pravidlech použití nesepisuje, resp. pokud je, tak je vůči směnce zcela irelevantní. To je základní vlastnost směnky, kterou se liší třeba od dlužního úpisu nebo smlouvy o půjčce.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 15. 05. 2012 17:17)

16. 5. 2012 7:24 | Pavel

Blankosměnka není platná směnka, protože nemá všechny náležitosti. Platnou se stane až po vyplnění. K blankosměnce se musí uzavřít smlouva o udělení vyplňovacího práva, která stanovuje, za jakých podmínek se může tato směnka vyplnit. Touto smlouvou je vázán první majitel a není přenosná. Tedy nevyplněná blankosměnka není převoditelná. Pokud je směnka vyplněna v rozporu se smlouvou o udělení vyplňovacího práva, je neplatná. Ovšem musí se včas uplatnit námitka o excesivním vyplnění.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (js 16. 05. 2012 02:04)

16. 5. 2012 12:37

Dohoda o tom jak má být směnka vyplněna nemusí být písemná. Převod blankosměnky je možný, ale v daném okamžiku nejde o převod směnky, ale o převod obecné listiny. Přesto by se mělo postupovat jako při převodu směnky z důvodu účinnosti ex tunc. Vyplňovací právo přechází na dalšího majitele blankosměnky.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

16. 5. 2012 16:51 | KarelT

Ony na to kromě dlužníků a jejich příbuzných doplácí i slušné firmy které vlastně přicházejí o peníze. Místo zboží, potravin atd. ty peníze odtečou vyžírkům kteří nic nevytváří.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

16. 5. 2012 20:51 | Pavel

S tím nesouhlasím. Oni ti vyžírkové ty peníze nežerou, ale kupují si za ně zboží a služby a možná ve větším rozsahu, než by to dělali ti dlužníci (lehce nabyl, lehce pozbyl). Na druhou stranu ti dlužníci jsou zranitelnější jako zaměstnanci, protože ztráta zaměstnání a tedy výdělku by pro ně měla horší důsledky, než pro člověka nezadluženého, navíc by si hůře hledali nové místo, a tedy si musejí nechat os zaměstnavatele mnohé líbit. Takže firmy ne tom nejen neprodělávají, ony na to vydělávají a hned dvakrát - větším obratem a levnější a poslušnější pracovní silou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (KarelT 16. 05. 2012 16:51)

8. 6. 2012 18:11 | Anemari

Prosím vás, co to tu píšete, většina těch nebankvoních společnosti vlastní investoři ze zahraničí a víme jak to chodi, kapital-finance převedou do zahraniční dceřine společnosti a pravděpodobně tu ani neodvedou daň, nebo jen minimální, okrádají stát i občany. Chci vidět jak tady nějaký americký, švédský, německý atd. investor chodi nakupovat. Zadluženost škodí celé ekonomice, něco si o tom přečtěte, nebo si myyslíte, že nějaký franta z dolní horní si založil úvěrovou společnost a půjčuje peníze??? takových lidi je moc moc málo a jsou to jen drobní investoři.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

% z měsíčních výdajů

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Kratochvíl

producent a podnikatel

Martin Hausenblas

podnikatel a investor, Adler

Petr Kratochvíl
ÚSPĚŠNOST
10,77 %

z 65 duelů
×
Martin Hausenblas
ÚSPĚŠNOST
22,50 %

z 80 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Domicil, Fondy zaměřené na daňovou optimalizaci, Hotové peníze, petr mach, andrej babiš, architektura, monte dei paschi di siena, referendum, světová ekonomika, bezpečnostní zámek, silová elektřina, thu nga haškovcová, jednorázová investice, měnová politika, Spotřebitelské úvěry, era účet k podnikání, spotřeba elektřiny, UNIVYC, A.S.

1AM4964, 2AP2236, 2AD7650, 2AP2236, 2SJ5002

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK