Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Včera začalo další kolo prodeje státních dluhopisů. Vyplatí se do nich investovat, nebo se na trhu najdou zajímavější produkty? Zeptali jsme se Jana Procházky, Pavla Kohouta, Pavla Sobíška a mnoha dalších ekonomů.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 5. 2012 11:43, Tom

Vzhledem k tomu, že ona deklarovaná inflace je vždy směrem dolů zmanipulované číslo, všechny Kalouskem nabízené instrumenty jsou jednoznačně ztrátové. Jediný Traxler podotknul, že např. akcie ČEZ dá za 5 let na divi mnohem lepší výnos a ještě přes rostoucí cenu akcie ochrání před inflací. Pokud jsem ultrakonzervativní, koupím fyzické zlato, a ne nějaký kus papíru, jehož výnos může příští vláda zákonem zdanit takovou pálkou, že to bude ještě nevýhodnější, než se původně zdálo. Nebo v krajním případě mohou říct investorům, že mají smůlu - viz Řecko. A pravidla my měníme rádi, viď, Kalousku? Viz změna pravidel v průběhu hry u SS i u PP - z obou dvou Kalouskových her jsem i za cenu ztráty okamžitě po změně pravidel vystoupil a do žádného státem podporovaného nebo dokonce organizovaného investičního dobrodružství již nikdy dobrovolně nevstoupím.

Reagovat

 

+7
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

11. 5. 2012 21:41, Zdenek

a peníze na účtě lze vysledovat. Hoši ani neukázali trochu fantazie, jen si zanadávali. Když už chtějí prát, tak je vhodnější koupit dluhopisy za vyprané peníze.

Reagovat

 

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (chk 11. 05. 2012 19:01)

Další příspěvky v diskuzi (18 komentářů)

11. 5. 2012 6:13 | T

Skvělá možnost daná TOPKalousem pro mafiány vyprat černé peníze.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

11. 5. 2012 6:48 | Zdenek

Popiš tedy, jak je vyperou.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (T 11. 05. 2012 06:13)

11. 5. 2012 6:56 | chk

misto slepeho vykriku by me zajimalo jak se perou takovy penize pres kalouskovy dluhopisy.
takova uvaha o demokracii: proc ma volebni pravo clovek, kterej se rozhoduje podle lzi, kterym veri?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (T 11. 05. 2012 06:13)

11. 5. 2012 11:43 | Tom

Vzhledem k tomu, že ona deklarovaná inflace je vždy směrem dolů zmanipulované číslo, všechny Kalouskem nabízené instrumenty jsou jednoznačně ztrátové. Jediný Traxler podotknul, že např. akcie ČEZ dá za 5 let na divi mnohem lepší výnos a ještě přes rostoucí cenu akcie ochrání před inflací. Pokud jsem ultrakonzervativní, koupím fyzické zlato, a ne nějaký kus papíru, jehož výnos může příští vláda zákonem zdanit takovou pálkou, že to bude ještě nevýhodnější, než se původně zdálo. Nebo v krajním případě mohou říct investorům, že mají smůlu - viz Řecko. A pravidla my měníme rádi, viď, Kalousku? Viz změna pravidel v průběhu hry u SS i u PP - z obou dvou Kalouskových her jsem i za cenu ztráty okamžitě po změně pravidel vystoupil a do žádného státem podporovaného nebo dokonce organizovaného investičního dobrodružství již nikdy dobrovolně nevstoupím.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

11. 5. 2012 12:41 | chk

s konspirativnimi teiriemi o zmanipulovani systemu od inflace po navstevu mesice byste uspel spise na jinych strankach.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Tom 11. 05. 2012 11:43)

11. 5. 2012 18:14 | 6KA

Koupím dluhopisy za mnoho milionů - kdo z vás je má - nechám ležet a po splatnosti vyberu i se zhodnocením jako čisté peníze ze státních dluhopisů. Je vypráno.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zdenek 11. 05. 2012 06:48)

11. 5. 2012 19:01 | chk

ty dluhopisy musite ale nakoupit pres bankovni ucet. je videt, ze jste penize nikdy nepral.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (6KA 11. 05. 2012 18:14)

11. 5. 2012 21:41 | Zdenek

a peníze na účtě lze vysledovat. Hoši ani neukázali trochu fantazie, jen si zanadávali. Když už chtějí prát, tak je vhodnější koupit dluhopisy za vyprané peníze.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (chk 11. 05. 2012 19:01)

12. 5. 2012 22:34 | eďa

Já bych do dluhopisů nešel ani za 6% pevný roční výnos. Znám lepší investice např. do nemovitostí s následným pronájmem a s odpisama se dostanu i na 30% výnosy ročně. Bavit se o investicích na pokrytí inflace je fakt mateřská školka.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

13. 5. 2012 0:07 | Jarmil

To zrovna ty chytráku :-)) ha ha ha, prej 30%
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (eďa 12. 05. 2012 22:34)

13. 5. 2012 9:22 | jaroslavsmejda

To jsou mi ale chytráci. Nabízí akcie. A co když akcie ČEZ budou každoročně klesat o 10% což je velmi reálné v příštích 5 ti letech ? Jaký bude pak výnos při dividendě 5% která není každoročně zaručena ?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

13. 5. 2012 21:46

proc by bylo realne klesani CEZu o 10 % rocne? duvod? nerikam, ze ne. ale pokud by skutecne klesaly, musel by zisk CEZu klesat take, cena elektriny, dale problemy s elektrarnami a zahranicnimi dcerami. CEZ si drzi zisk kazdorocne celkem vysoko, tak mi reknete proc by mel dlouhodobe klesat?
samozrejme srovnavat dluhopis s akcii je trochu mimo:)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (jaroslavsmejda 13. 05. 2012 09:22)

14. 5. 2012 16:16

CEZ klesá už čtyři roky a bude klesat dále nižší cena energie na burzách a velké investice do Temelína ukončí dividendy min, na 10 let.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 13. 05. 2012 21:46)

14. 5. 2012 22:53

nesmysl. dividendu budou vyplacet, je to i politicka nutnost.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 14. 05. 2012 16:16)

16. 5. 2012 17:05 | petr

A hlavně: ze všech stran slyším kupovat akcie ČEZu, investovat do nemovitostí. Jiných investičních příležitostí je žalostně málo (nepočítám-li příležitosti jak o peníze zaručeně přijít pro vidinu 30% zhodnocení za rok), proto jsou nemovitosti i akcie ČEZu podle mne nadhodnoceny (zákon nabídky a poptávky) a ceny by měli jít dolů (u akcií ČEZu není problém podívat se vývoj ceny za libovolné období - radit nákup dlouhodobě klesajících akcií jako výhodnou investiční příležitost může jen vtipálek. A výše dividendy je ovlivněna tím, že většinu akcií vlastní stát, který je tedy současně příjemce největší části zisku. Je to tedy spíš ekonomická nutnost, ČEZ ždímat jak se dá - to na jeho reálné ceně také nepřidá. U nemovitostí je to samozřejmě složitější.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

19. 5. 2012 20:43 | jan

Úplně jednoduše.Nakradené peníze z úplatků při státních zakázkách se seberou z chlívka a odnesou se do Spořitelny kde se za ně nakoupí dluhopisy. Dluhopisy se po uplynutí stanovené doby promění v peníze a uloží na spořící účet. Čemu na tom nerozumíte??
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Zdenek 11. 05. 2012 06:48)

21. 5. 2012 13:48 | petr

Nesouhlasím! Otázka "poctivého" stanovení míry inflace (indexu spotřebitelských cen) je zcela legitimní a nemá nic společného s "konspirativními teoriemi". Je to hra s čísly a "nezávislosti" Českého statistického úřadu může po všem, co se zde přes dvacet let odehrává upřímně věřit jen opravdový naivka.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (chk 11. 05. 2012 12:41)

18. 4. 2013 14:23 | Michal

Jelikož výpočet inflace ČSÚ není ani nemůže být přesná, nevim zda výnos dluhopisu nebude dokonce pod úrovní osobní inflace každého z nás, pokud chcete více info http://leharo.blogspot.cz/2013/04/inflace-jak-teda-funguje.html
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

měsíců
%
měsíců

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vlastislav Bříza

podnikatel, Koh-i-noor

Zdeněk Tůma

ekonom a politik

Vlastislav Bříza
ÚSPĚŠNOST
86,36 %

z 22 duelů
×
Zdeněk Tůma
ÚSPĚŠNOST
81,82 %

z 11 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Strukturální nezaměstnanost, Měnové futures, Extrapolace, česká spořitelna, banky, bankovnictví, daňové úniky, fintech, nezávislí, zcizitel, podpora při rekvalifikaci, BankKlient, přehlednost formuláře, bavlna, URL adresa, účelové vázání, advokát, odborné stanoviko

3A30100, 1SP7998, 9A90000, 7U67866, 7U18766

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK