Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Alkohol za volant nepatří. To ovšem neznamená, že by měl být z automobilové dopravy líh vykázán definitivně a bez pardonu. Co není dovoleno řidiči, je povoleno motoru! Vyplatí se jezdit na etanol?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

5. 6. 2013 11:20, Martin M.

Zdravím, já jsem si nechal nainstalovat přestavbu Elotec za 9000 , zapsali mi to do TP a spotřeba mi šla nahoru o litr, neboli šetřim 50h na km. viz zde www.flexcar.cz/konverzni-kit-elotec-ec-85

Reagovat

 

+115
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

6. 5. 2012 14:05, PEPÍČEK

JÁ SI MYSLÍM ŽE E85 VODU NEVÁŽE TO JE NESMYSL FAKT.

Reagovat

 

-29
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 13. 04. 2012 20:02)

Další příspěvky v diskuzi (93 komentářů)

20. 1. 2014 13:52 | Ivan

Zkusil jsem na Volvo S60 r.v. 2001 poměr 4 díly BA95 ku 3 dílům E85. Jelo to bez závad, auto bylo trošku živější, chod motoru tišší. Spotřeba se zvedla o cca 0,5 l/100 km. Startování bez problémů.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

28. 2. 2014 19:52 | Audik

Po tom jake jsem slysel hororove story na ruzne preprodejce "ukrajinskych jednotek" jsem si vybral ceskeho vyrobce pridavnych modulu europeconFlex. Nepatri sice mezi nejlevnejsi, ale maji dokonce ISO: 9001. Sice to pro spravnou funkci jednotky nepotrebuju ale po roce provozu se ukazuje ze jsem se rozhodl dobre. Starty bez problemu, studeny chod taky, spotreba velmi lehce stoupla podle zpusobu jizdy ale setrim a jde to v pohode. Jednotku od europeconFlex jsem doporucil i kamosovi s Passatem.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

1. 3. 2014 23:57 | Bulit

Citace - ES / 20.01.2013 16:39

Jakákoli přestavba spočívá především v úpravě stechiometrického poměru (optimální poměr paliva a vzduchu v palivové směsi pro nejlepší hoření). Zatímco pro klasický benzín je tento poměr 14,6:1 u E85 je 9:1 => u E85 je třeba dodat do směsi při stejném množství vzduchu více paliva, jinak spalujeme tzv, chudou směs a hrozí nám tepelná deformace pístů...
Spolehlivým, jednoduchým a tedy i nejlevnějším způsobem, kterým lze dosáhnout uvedeného poměru je instalace elektrického zařízení mezi řídící jednotku a vtřiky. Tato jednotka pak dle svého nastavení prodlužuje dobu vstřiků a zvyšuje tak objem E85 v palivové směsi - tím se docílí optimálního poměru a tedy i spalování.
Sady pro přestavbu je možné pořídit od cca 2700,- Kč (například v našem obchodě www.ethanolshop.cz ). S instalací cca o 1000,- více. Rozdíl mezi těmito jednotkami a jednotkami za například 8000,- je pouze ve způsobu nastavení (pokud k jednotce musíte připojovat PC lépe to vypadá :-)). Naše jednotky lze naprogramovat kdekoli bez potřeby dalších zařízení (PC…) ale už nevypadáte tak „profesionálně“ jako serviceman s notebookem :-).
Co se týče vozidel s karburátorem teoreticky stačí správně nastavit směs. Má to ale jeden háček - u karburátorů s membránou je možné, že s ní bude E85 reagovat a tato pak rychleji odejde (u karburátorů bez gumových součástek nic nehrozí). Pozn. toto platí i pro palivové potrubí u starých vozidel (cca do 1990, takové ty staré pryžové hadice co trouchnivěli, jen se na ně člověk podíval) novější vozidla již používají jiné materiály, u kterých uvedený problém není.
Ještě jedna poznámka samozřejmě nejlepší by byla přestavba, která by kompletně přeprogramovala řídící jednotku (vstřikovací mapy, předstih….) pak by se teprve využil celý potenciál paliva E85 a ještě více by vzrostl výkon. Nicméně toto už se zas nevyplatí Vaší peněžence.

Dobrý den V první řadě se omlouvám za kritiku a možná i blbě počítám ale jestliže je poměr na benzín 14,6:1 a na Etanol 9:1 a vycházím z předpokladu že 14 je více než 9 tak jak je možné že jednotka směs obohacuje když už sériové nastavení (bez přestavby) je s etanolem bohatší než je jeho stachyometrický poměr, tím pádem mi přijdou zcestné vaše řeči o příliž chudé směsi a následné tepelné deformaci pístů, to co uvádíte by platilo v případě že po přestavbě a nížení poměru na 9:1 pro etanol bylo použito jako palivo klasický benzin.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (ES 20. 01. 2013 16:39)

11. 3. 2014 15:16 | rady

Mám renault clio r.v.2006,kolega fabii.Oba máme auta přestavěné na e85 přes 3 roky.Jezdíme hodně a za celou dobu jsme ani jeden neměli žádný problém.Auto je živější,starty a spotřeba v pohodě.Maximální spokojenost.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

13. 4. 2014 21:26 | ivan maskič

Dobrý den, ano jde to na motorky i na mopedy stačí dát do ethanolu olovo
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Robert 03. 08. 2013 16:39)

23. 4. 2014 13:01 | petr

Nechapu jak muze dat nekdo takove penize za nelegalni prestavbu od europenconu. Legalni přestavby dnes stoji polovinu.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Audik 28. 02. 2014 19:52)

30. 5. 2014 13:19 | Jiří

Na E85 jezdím už 2 rokem. Pravda, nemám tu řídící jednotku, jen to mimo období zimy míchám v poměru 1/3 E85 a 3/4 95. I když auto stále šlape jako hodinky, tak si nechávám přidělat řídící jednotku na E 85. Pořizovací cena jednotky je i s prací 3500Kč!!! Nekup to když je návratnost během léta zpět :-)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

12. 8. 2014 16:29 | martin

14 a 9 je vzduch...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Bulit 01. 03. 2014 23:57)

26. 8. 2014 20:31 | mira

Absolutní nesmysl se zvýšením spotřeby! Jezdím 4 rokem s přidělanou řídící jednotkou na E85 a svíčky na LPG bez zjevného navýšení spotřeby. Auto octavia turbo RS. rok 2000 a bez potíží, byla jen nutná výměna palivového filtru po 500km toď vše. Rozdíl v ceně na litru až14 kč(tank ONO). mira
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

21. 9. 2014 1:56 | Zdenda.

Pepíčku, E 85 vodu fakt váže. To je jeho výhoda. Už před čtyřiceti lety jsem vždy před začátkem zimy nalil do nádrže aspoň litr denaturovaného lihu. V případě že že v nádrži byla nějaká nakondenzovaná voda, líh ji na sebe navázal a bez problému se v motoru odpařila a nezamrzla mi v palivovém vedení. Benzín vodu neváže a proto voda na dně nádrže zůstává pořád. Ethanol je vlastně líh.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PEPÍČEK 06. 05. 2012 14:05)

17. 10. 2014 19:05 | Vojtěch

Chcete ušetřit na nákladech na benzín? Přemýšlíte o alternativě jménem biolíh, bioethanol, E85? Přemýšlíte určitě správně, biolíh je pro vás velmi příznivá varianta - váš automobil bude jezdit ekonomičtěji i ekologičtěji, návratnost investice je kratší než 1 rok, cena za pořízení přestavby není nijak vysoká a oproti LPG získáte řadu důležitých a zajímavých výhod - vše o biolihu si přečtěte zde www.erada.cz/?p=1308 . Budete spokojení!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

18. 11. 2014 17:30 | honza

ahoj jake jsou starty na ten etanol v zime a jakou mas znacku te krabičky co upravuje ridici jednotku doporuc mi nejakou diky
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (rady 11. 03. 2014 15:16)

6. 3. 2015 14:28 | FFF

A co si přečíst tohle? http://www.citroen-club.cz/clanek/jak-to-je-s-palivem-e85-aneb-debilizace-spolecnosti-pokracuje-157
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PEPÍČEK 06. 05. 2012 14:05)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: 3.reklamace stejne vady
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, mám si jet pro mobil, který jsem reklamovala po 3. s zadosti odstoupeni od kupni smlouvy z duvodu nesplneni podstaty a ucelu telefonu. Vada byla dvakrat uznana a opravena (novým dilem) nicmene... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Vladimír Franz

umělec

Petr Koblic

ředitel Burzy cenných papírů Praha

Vladimír Franz
ÚSPĚŠNOST
22,86 %

z 35 duelů
×
Petr Koblic
ÚSPĚŠNOST
43,75 %

z 16 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

    Nabídky práce

    Obchodní rejstřík

    Osoby v obchodním rejstříku

    Části obce

    Městské části

    Obce

    Okresy

    Témata

    Výkaz cash flow, Měnové (devizové) trhy, Zproštění od placení pojistného, transformované fondy, petr brousil, penzijní připojištění, státní podpora, penzijní fondy, chronická nemoc, metropole, obchodní partneři, In Your Pocket, fond peněžního trhu, příklad, pšenice, ekologický produkt, živnostenský úřad, eBay

    2SN4831, 7T09851, 5B55555, 6T44930, 6T41640

    Přihlášení

    Jméno

    Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

    Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

    ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
    Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
    Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

    Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK