Češi jsou střelci! Legálně držených zbraní je u nás přes sedm set tisíc

Petra Dlouhá | rubrika: Co se děje | 13. 2. 2012 | 21 komentářů
Starý vtip říká, že optimista se učí anglicky, pesimista rusky a realista se učí střílet. A někteří realisté trvají na tom, že vůbec nejde o vtip. Zajímá vás, kolik vašich spoluobčanů legálně drží střelnou zbraň? Nezačíná Česko připomínat Divoký západ?

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

13. 2. 2012 10:51, DD

Milý Matěji,
zákon o zbraních a střelivu se netýká zbraní policistů. To řeší služební zákon.

Mimochodem, pokud bude kterýkoliv vlastník zbraně nespolehlivý, ZP mu nemusí být vydán a na to stačí se 2x porvat v hospodě, nebo jít 2x za sebou třeba ve 23 hodin mlátit hlučnému sousedovi na dveře, aby ztichnul.
Koneckonců podmínky získání (a udržení) ZP máte přímo v zákoně velmi jasně vyjmenovány (hlava IV, §22-23)
V tomto ohledu je naše právní úprava velice přísná. Kéž by byla taková i pokud jde o držitele řidičského oprávnění.

+51
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

15. 2. 2012 23:05, DD

Tak nevím, souhlasíte se mnou či ne?
Hádám, že ano, protože ke konci svého příspěvku už chcete regulovat prodej "hraček" na airsoft.
Takže zpřesním svůj příspěvek výše.
I zbraně kategorie D by raději měly být registrovány.

Zobrazit celé vlákno

-71
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 21 komentářů)

16. 12. 2012 17:44 | Pepa

Mylím že naše zíkony jsou docela dobré, liberalizace není potřeba. Pokud zůstanou jaké jsou jsem spokojený. Co bych chtěl je aby se neměnily Anglickým směrem.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

16. 12. 2012 17:42 | Pepa

Psychotesty jsou zcela neúčinné. Požadavek na čistý trestní rejstřík je lepším filtrem nežádoucích osob.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

25. 10. 2012 17:39 | Taz

Na Slovensku zavedli psychotesty na zbroják,a po půlroce praktikování této nové legislativy,provedli investigativní novináři malej průzkum u doktorů.Zjistili,že 40% kladnejch výsledků psychotestů se dalo od doktora "dobře koupit"
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 7. 2012 22:35 | kasrman

já myslím,že pokud bude dostatek střelnic,kde si bude moc člověk v dostatečnej míře zastřílet,tak je vše v pořádku.mám zbran pro zábavu,ale i pro ochranu
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

5. 4. 2012 11:06 | Dan

Zapomnel jste na vojaky
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 4. 2012 11:04 | Dan

Pokud nekdo opravdu pri manipulaci nekoho zastreli, tak to neni nestastna nahoda, bohuzel ale tezka a neomluvitelna nezodpovednost. Jak si muze nekdo myslet, ze zbran neni nabita ? Se zbrani se vzdy zachazi jako kdyby nabita byla, je to jedno ze zakladnich pravidel.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

12. 3. 2012 15:55 | Lugr007

bohužel ne nepřipadá! česko rozhodně není divokej západ a nikdy nebude protože je tu poměrně dost ignorantů. když někdo odsuzuje zbraně odsuzuje sám sebe na zbraních je postavena celá naše civilizace a lidství( jen pomyslete kde bychom beze zbraní byli? v pravěku.)jsem rozhodně pro LIBERALIZACI ČESKÝCH ZBROJNÍCH ZÁKONŮ!! jako nevím co si myslí telvize H-vno ale policie a armáda je neschponá nás ubránit, proto lidi musí mít zbraně. zbran vám sice nedá 100% bezpečí ale aspon nemusíte ležet v hrobě s svědomím že jsi pro záchranu svého života nic neudělal. střelcům zdar.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

22. 2. 2012 15:57 | Miszak

máte nějak moc zastřelených ve svém okolí ne?
uschování zbraní v domácnostech není problém, pakliže dodržujete pravidla a používáte rozum. I sebevynalézavější dítě se u mě do trezoru nedostane. To by muselo rozlousknout bezpečnostní kod a ještě otevřít mechanický zámek. A pakliže by tohle zvládnulo, tak nemám obavu, že by obrátilo zbraň proti sobě :-)
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 2. 2012 12:20 | Jarouš

Problém legálně držených zbraní je snad uspokojivě vyřešen.Bohužel i v mém příbuzenství došlo kdysi k zastřelení dítěte otcem,když nešťastně otočil zraň v domnění, že pistole již neobsahuje náboj.Spolužačku mé manželky z obecné školy zastřelil podobně její bratr.Bylo to však ještě v poválečném období. Nejvíce problematické je uschování zbraně včetně střeliva v domácnostech. Třeba počítat s vynalézavostí dětí.Je třeba jim stále opakovat,že otáčet zbraň i když jde pouze o hračku, nebo nůž, proti člověku udělá pouze hlupák.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

16. 2. 2012 15:11 | Dalca-zbrna

No jak bych to řekl. Držitel ZP a majitel zbraně je mimo jiné také z principu odpovědnou osobou. Je odpovědný za své jednání i budoucí, k svému ozbrojení dospěl po delší úvaze. Takovýto člověk je mi "obecně" sympatický, protože ví co che, je ochoten se kvůli tomu podřídit, je ochoten nést svou část zodpovědnosti, dodržovat jakési pravidla - prostě platnou legislativu. Démonizovat zbraně na jejich legální majitele může jen prostoduchý jedinec, který neumí ani číst ve statistikách (stojí za pohled jaká mizivá část tr. činů byla páchána s legálně drženou zbraní). Legislativa v ČR je v tomto problému na slušné úrovni, jen by bylo záhodno více času věnovat "veřejné osvětě", protože mezi lidmi kolují velice zajímavé "ověřené" informace co se týkají ochrany zdraví, života majetku, nutné obrany, krajní nouze atd.
+8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 2. 2012 23:05 | DD

Tak nevím, souhlasíte se mnou či ne? Hádám, že ano, protože ke konci svého příspěvku už chcete regulovat prodej "hraček" na airsoft. Takže zpřesním svůj příspěvek výše. I zbraně kategorie D by raději měly být registrovány.
-71
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

15. 2. 2012 13:54 | Kab78

Musím souhlasit. Taky jsem ozbrojen a myslím, že jsem méně nebezpečný než nervózní podnikatel v autě, co musí rychle někam ujíždět.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

14. 2. 2012 20:52 | Stalone

Pár bouchaček už jsem v čechách zahlédl.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

14. 2. 2012 10:33 | janek

Ano, jsem ozbrojený pro účel ochrany zdraví a majetku. Ale vůbec se nebojím toho, že mě někdo zastřelí, jako ovčané, kterí zbraň znají jen jako nástroj pro zabíjení z TV H*vna. Daleko víc se bojím, že mě nějaký spěchající spoluobčan zabije autem. Když něco spřísnit, tak rozhodně podmínky vlastnění ŘP. Ideálně na úroveň ZP. Tj, že člověk musí být bezůhoný a tak dále. Pokud někdo někoho napadne za volantem. Automaticky 3 roky bez ŘP, aby stihnul vychladnout a tak dále.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 2. 2012 19:16 | Marek Staněk

NESMYSL, kat.D jsou perkusy pouze takové, které svými rozměry překračují limity pro kategorii B a jsou nejvýše dvouranové (tedy kapacita max. 2 výstřely na jedno nabití a délka hlavně nad 600mm). Všechny ostatní jsou kategorie C, tedy na zbrojní průkaz a podléhající ohlašovací povinnosti. Na druhou stranu i přes sérii průšvihů spojených s vážnými poraněními očí je stále ignorován prodej airsoftových zbraní (byť kat.D) na tržištích a poutích, prodejci bez řádné koncese, občas bez jakýchkoli skrupulí i dětem. A to nemluvím o tom, že jim je rodiče často koupí a nechají je s tím lítat po ulici nejen bez jakéhokoli poučení, ale i bez brejlí. Ty přitom stojí v OBI 20 korun.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 2. 2012 16:59 | DD

To je zajímavá poznámka k perkusním zbraním. Je pravda, že tohle by klidně mohlo být jinak a lépe ošetřeno. Respektive by spíš neměly být zbraně kategorie D. Koneckonců, když jsem si teď obnovoval zbrojní průkaz, tak jsem si říkal, jestli si nemám raději vzít i tu vzduchovku s sebou :-D
K té sebeobraně: Také se držím zásady raději mít a nepotřebovat než obráceně, ale na druhou stranu "normální-běžný" člověk se do takové situace dostane tak vzácně, že naprostá většina z nich by stejně reagovala špatně (dle výkladu zákona), včetně mě asi - uvodíme, až se to stane.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 2. 2012 13:32

Ano, naprosto souhlasím, na silnici je tolik "MAGORŮ" že se normálně myslící člověk musí pozastavit nad našimi zákonodárci, co nám to tady provedli, že jim dovolili řídit auta
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 2. 2012 13:26 | Fíša

Zbraně vlastním již dlouho, vlastně hned po pádu komunismu. Vlastnil bych je ještě dříve, mám to v genech po dědovi, ale jelikož jsme byly jako rodina politicky nespolehlivý, tak komunista nám zbraně nedopřál. Zaplať pánbůh, že ty kur.. padli, takhle když člověk není blázen, a splní ostatní náležitosti, tak si může pořídit zbraň a v klidu si vychutnávat na střelnici slastné pocity ze střílení.
+13
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

13. 2. 2012 11:59 | jezevec

Magory nezastavíte jinak než sebeobranou. Komu nedaj řidičák, ten bude v klidu jezdit bez něj. Zbraň se aspoň nedá tak snadno koupit bez zbrojního pasu - ale například perkusní kulovnici ráže .45, která na třista metrů prostřelí tři chlapy v řadě, koupíte jen na občanku bez papírů a jakýchkoliv testů. Takže pokud lidi mají šanci se legálně bránit, je to pro společnost sukcesívní.
+6
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

13. 2. 2012 10:51 | DD

Milý Matěji, zákon o zbraních a střelivu se netýká zbraní policistů. To řeší služební zákon.
Mimochodem, pokud bude kterýkoliv vlastník zbraně nespolehlivý, ZP mu nemusí být vydán a na to stačí se 2x porvat v hospodě, nebo jít 2x za sebou třeba ve 23 hodin mlátit hlučnému sousedovi na dveře, aby ztichnul. Koneckonců podmínky získání (a udržení) ZP máte přímo v zákoně velmi jasně vyjmenovány (hlava IV, §22-23) V tomto ohledu je naše právní úprava velice přísná. Kéž by byla taková i pokud jde o držitele řidičského oprávnění.
+51
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Petr Kužel

prezident Hospodářské komory

Michael Kocáb

hudebník a politik

Petr Kužel
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Michael Kocáb
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 3 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services