Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Aleš Hušák
podnikatel
Karel Schwarzenberg
politik
0,00 %
z 0 duelů
100,00 %
z 1 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Přestavba auta na LPG: na kolik přijde a kdy se investice vrátí?
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
9. 2. 2012 6:27, Ari
Já mám Opela Vectru a spotřeba na plyn je oproti spotřebě na benzín vyšší o nějakých cca 10-12%. Na plyn jezdím už šest let a jsem maximálně spokojen. V článku se za nevýhody považuje menší dostupnost stanic, složité tankování, nebo každoroční revize. Musím říct, že z cca 8 čerpacích stanic, které mám v blízkosti bydliště jich 6 má i LPG. Co se týče té každoroční revize, je to otázka půl hodinky v servisu, takže na počkání a nikdy jsem za to nedal víc než 200,-Kč. Tankuju si všude sám, je to stejně rychlé a jednoduché jako tankování benzínu. Díky absenci splodin je i olej mnohem déle čistší a motor který jezdí na LPG má prokazatelně delší životnost. S čerpáním LPG mám dobrou zkušenost i v okolních státech. Navíc možnost přepínat mezi palivy dle potřeby a delší dojezd jsou nespornou výhodou :-)
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
13. 3. 2014 7:32, kodl
Psal to expert: "Hrozí totiž, že neproškolená osoba se při tankování může hluboce podchlazeným plynem popálit."
Za prvé plyn není podchlazený, ale ochladí se až v průběhu expanze na atmosférický tlak a za druhé studeným se nepopálím, ale způsobím si omrzliny.
Další příspěvky v diskuzi (celkem 72 komentářů)
31. 1. 2015 23:27 | Hošek
16. 10. 2014 18:45
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
15. 9. 2014 23:55 | PRD
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
11. 8. 2014 9:48 | Dana
23. 5. 2014 12:41 | Vjačislav Ojetuzenko
22. 4. 2014 13:14 | Vito
2. 4. 2014 21:22 | Petr
13. 3. 2014 7:32 | kodl
3. 7. 2013 10:39
16. 11. 2012 19:07 | Jolana
16. 9. 2012 20:39 | Pavel Menšík
29. 2. 2012 10:31 | Richie
10. 2. 2012 22:22 | Rada
10. 2. 2012 22:17 | Rada
Horší akcelerace je v mnoha případech také dána tou hmotností navíc. Když se teď přepnu na benzín, rozdíl nepoznám. Určitě je ale akcelerace horší než před montáží. 60 kilo navíc u slabého motoru je znát.
Horší servisování a nemožnost parkovat v podzemních garážích jsou také nepříjemné. Některé servisy vůbec auta s LPG nepřijímají do opravy a to jednoduše proto, že nemají garáž s čidly na LPG a nechtějí riskovat. Je samozřejmě spousta servisů, které čidla nemají a auta s LPG klidně opravují.
Vstřikování mám sekvenční a nárůst spotřeby je 25-30%. Nevím v kolika případech dojde k tak výraznému zvýšení spotřeby, v našem případě k tomu bohužel došlo. Ptal jsem se na možnost seřízení u firmy, která zařízení montovala. Údajně by šlo ochudit směs, riskoval bych ale přehřátí motoru. Zařízení je z Holandska a údajně je kvalitnější než jiné systém vyráběné např. v Polsku. Přestavba stála po odečtení dotace od LPG klubu 32 tis. Kč.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
10. 2. 2012 22:05 | Rada
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
10. 2. 2012 18:50 | benzin
Jinak tech 10% vetsi spotreba vychazi z toho, ze plyn ma nizsi vyhrevnost. U primeho vstrikovani, ale tvrdi vyrobci, ze uz se to srovnava s benzinem. Osobne nechapu jak to muze byt mozne.
Jinak osobne vidim horsi problem s LPG nez je zmensena velikost kufru a dojezd (ktery je vlastne vetsi, protoze porad muzete kombinovat LPG a benzin). 1) Horsi servisovani. Bezny vesnicky servisak nema touhu se moc hrabat v motoru, kdyz tam mate LPG, stejne tak ho neumi seridit. (Navic sem udelal zkusenost, ze je idealni mu dat auto uplne s prazdnou LPG nadrzi. Protoze kdyz se ukaze, ze musi neco svarit, tak ji radeji vypusti.) 2) Nezaparkujete v uzavrenych garazich.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
9. 2. 2012 14:34 | Pavel
9. 2. 2012 14:10 | pepa
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
9. 2. 2012 14:05 | pepa
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
9. 2. 2012 11:07 | Jan
Stránka 3/4