Očima expertů: Exekuce se utrhly ze řetězu. Kdo za to může?

Exekuce se v České republice vymknuly kontrole. Stal se z nich byznys, ze kterého profitují exekuční společnosti, advokátní kanceláře a inkasní firmy. Nároky věřitelů jsou odsunuty na vedlejší kolej a na dlužníka se nehledí už vůbec.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

4. 2. 2012 22:57, Zdeněk Černý

Nejhorší hodnocení dostal právník galérky Sokol zrzavý

+25
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

30. 3. 2012 1:26, anonymka.

Jsem notorický dlužník od roku 1995, kdy jsem spadla do druhotné platební neschopnosti. Z toho se člověk v téhle zemi už nedostane ani kdyby se udřel. Za celou dobu do dneška jsem se nesetkala z žádným exekutorem, který by mi chtěl něco zabavit neoprávněně nebo násilím jak často slýchám. Vždy se chovali slušně a korektně. Odmněny exekutorů jsou vysoké, ale ne tak vysoké jako třeba účet od zubaře a přitom se jedná o profesi se srovnatelným vzděláním. Rozdíl je v tom, že zubař si koupil z privatizace jednu starou vrtačku a nájem ordinace mu dost často dotuje obec, na plat sestry vydělá z třicetikorunových poplatků pacientů a vydělané peníze dá pod žebro. Exekutor musí vydělat na provoz firmy, zaměstnává vysokoškolsky vzdělané lidi, provozuje sklady se zabavenými věcmi a v neposlední řadě to zabavené musí prodat, aby mohl věřiteli vůbec nějakou částku vydat. Mnohdy mu taky různé zabavené krámy zůstanou na skladu, musí se platit inzerce, a lidi co to prodávají a místo, kde se to skladuje. Prostě má s tím provozem náklady.Kromě toho má dost velkou agendu lidí,od kterých žádné peníze nevymůže, ale administrativně to musí zpracovat. Tedy platí administrativní personál a nájem za kanceláře a nic z toho není výdělečné. Advokátní kanceláře a vymahačské společnosti co mrskají náklady jak Baťa kecky,(aspoň takovu já mám zkušenost s advokátní kanceláří pana Sokola ale i jinými subjekty právního vymáhání - záměrně jsem nepoužila titul -) žaloby podávají k místně nepříslušným soudům samozřejmě podle sídla podniku který zastupují, takže žalovaný se navíc díky doručovacímu zákonu a doručování fikcí o podané žalobě ani nedozví, páni advokáti si pak počkají a těsně před promlčecí lhůtou, to je téměř deset let od vzniku třeba malého dluhu, požádají o provedení exekuce. To už je tam penále a náklady jak bejk a exekutor s tím nic nenadělá. Ten je tady od toho, aby tu nehoráznou částku vymohl. Tak se ptejte, kdo nás vlastně ožebračuje, jsou to exekutoři, nebo ony vymahačské agentury a jejich vyčůraní advokáti? Ono takové penále VZP, nebo jiných pojišťoven taky je pořádně mastné a když člověk nemá práci, tak asi nebude mít ani na tu pojišťovnu, když pak práci má, tak se nestačí divit, cože to na něm pojišťovna chce a netrvá dlouho a je to na exekuci. pak nemohu říkat exekutor je lump, není, svinstvo je to penále od pojišťovny, které nám páni poslanci odsouhlasili a pojišťovny ho vymmáhají. Za dlužné nájemné je to totéž. Stačí jeden nezaplacený nájem a penále než na to z malého platu ušetříte, penále jde do tisíců. Každý věřitel co vymáhá tahle nehorázná penále, je lump, ne exekutor, ten to má soudem přikázáno a chová se zákonně. Ani soudy za to nemohou, soudí podle zákonů, které jim poslanci schválili. Řekla bych, že mezi exekutory jsou lemplové co dělají chyby, nebo jejich méně kvalifikovaný personál, a jsou i takový co svou profesy dělají dobře a na úrovni profíků. Nikdy neškodí víc než musí a chovají se korektně. Opravdu mi nikdy žádný exekutor nesebral nic, co jsem označila jako věc jiného vlastníka. - prošla jsem asi třiceti exekucemi - z toho dvanáct DP zastoupený panem Sokolem, kerý nepochybně si hraje na mediální hvězdu mnohem více, než krerýkoliv exekutor v zemi, ale nikde se nezmiňuje, jak dost vydělává jeho kancelář na dlužnících Dopravního podniku, to je masívní přísun bebranných klientů.Ale to je jen můj soukromý názor.
Když někomu exekutor sebere barák za třeba třiceti tisícový dluh a na vyúčtování má třeba náklady téměř 200 000,- tak to není pro exekutora, ale pro lichváře od kterého si dotyčný půjčil. Jedna nezaplacená splátka roztočí penále tak, že než to projde soudním řízením, navýší se to i o 300%, ten exekutor to ovšem pak zabavit musí a odměnu si samozřejmě naúčtuje. To by snad byl úplně blbý, kdyby dělal pro nějakou vydřidušskou banku zadarmo. Tak ještě jednou, do tohohle svrabu nás dostali páni poslanci co dělají zákony tak blbě, že každý zlatokop, co přišel do naší země po sametové revoluci v těch zákonech hned našel díru, aby nás obyčejné lidi mohl odřít. Exekutoři za ty blbý zákony, fakt nemohou.

-32
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 41 komentářů)

3. 2. 2012 17:09 | fg

Me ale prekvapuje, ze tady nikdo nezminuje spoluucast veritelu na riziku. bezna praxe v USA napriklad je, ze kdyz banka pujci penize na dum - hypoteka - a dluznik nemuze splacet, tak banka mu zabavi jistinu, ale uz nejde nijak dal. U nas, nejenze banka zabavi jistinu, kterou nevyhodne proda v aucki, ale dozaduje se taky zaplaceni pripadneho zbytku dluhu po dluznikovi, tudis nenese zadne riziko.
A ja se ptam, proc u nas veritele nenesou stejnou miru odpovednosti? Vzdyt zadluzeni u financne negramotneho cloveka vznika prave tehdy, kdyz mu veritel NEZODPOVEDNE pujci.
Neni ozne dosahnout uspokojive urovne financniho vzdelani, ani kdyz se rozkrajite. To co je ucinne je to, aby veritele nesli vice odpovednosti za to, komu pujcuji.
+11
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2012 16:57 | Jasan

Domnívám se, že doručení doporučeně, případně doplněné o osobní telefonát či e-mail je dostatečné. Normálnímu člověku přece jde o to, aby si zajistil, ať mu přijde pošta a aby si ji vyzvedl a ten, kdo záměrně poštu nepřebírá, tak toho přece nemůžeme chránit. Zaslání obyčejnou poštou mi přijde jako nedostatečné - dopis se může ztratit.
Měl by zde dále existovat nějaký institut, který by také mohl řešit ty nefér případy, kdy člověk na základě nějaké životní situace - dostane se do nemocnice kde bezmocně leží a není schopen vyřídit pohledávky - a dostane naúčtováno nechutné penále. Mělo by se rozlišovat. Proč trestat poctivého člověka, který vždy platí vzorně a pak se stane nějaká událost, kdy prostě nezaplatí, ne vlastní vinou, i když zaplatit chce, ale už se ozývají lidé vymáhající tučná penále?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2012 16:38 | josef

a jak chcete dluznika donutit, aby si to prevzal?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2012 16:36 | josef

po peti letech je dluh promlcen, je treba toto uplatnit u soudu. Veritel bude pak nucen zaplatit i soudni poplatek, pripadne dalsi poplatky. Musite si prebirat postu v miste trvaleho bydliste, nebo jeste lepe, mit datovou schranku. Pokud ji mate a neni vam neco doruceno, mate dukaz, ze to neni vase chyba.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2012 16:30 | josef

za toho pana, co je na Hrade, kdyz byl jeste premier, bylo naprosto nemozne vymoci jakoukoliv pohledavku. Exekucni rad je zakon z roku 2001, tedy z roku, kdy byla JEDINOU vladni stranou CSSD!!
Presto stale plati, ze vymoci dluh je porad velmi obtizne. Verte, ze vim, o cem mluvim, najemnik nam dluzi jiz vice nez tri roky.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2012 14:43 | Vlaďka

Myslím si, že peníze zaslepily všechny, kteří se domnívají, že neexistuje vyšší životní hodnota. Sama mám jednu zkušenost, rušila jsem pojistku a chybně si spočítala poslední splátku a uhradila jsem o 440,- Kč méně. Upomínka od pojišťovny mi domu nedorazila, ale k zaměstnavateli, kde jsem už nepracovala a tak jsem se toto dozvěděla až od soudu, kdy jsem obratem peníze uhradila. Vymahací firma si za tento úkon účtovala 8.500,- Kč za soudní poplatek, přestože fyzicky u soudu nikdy NEBYLA, což sama sekretářka potvrdila. Takže za platební rozkaz, který mají jako formulář v počítači se s klidným svědomím a tichým souhlasem vlády, účtuje z 440,- Kč 8.500,- náklady. Myslím, že za všechna tato zvěrstva může pán, co sedí na hradě, který v devadesátých letech rozhodoval o reformách. Myslím, že nám umřel špatný václav....
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2012 14:33

Domnívám se, že vyjádření "špičkového" advokáta Sokola, hovoří za vše. Jak sám sebe nazval, hovoří k nám přežraný exekutor. Alespoň všichni víme, co je zač... Vím, že na černo se jezdit nemá, ale jen tak na okraj, kam naši mocipáni zašantročili stovky miliard a hle, kde pak je jaký exekutor a odpovědnost za svěřený státní majetek... No a pak už jen taková hyena z vládní garnitury má na advokátskou hyenu jakou je přežraný Sokol...
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2012 13:29 | Michal Kára

Takže chcete, aby stačilo dlužníkovi prostě nepřebírat poštu a byl by vysmátý, protože by ho nikdo nemohl na dluh "prokazatelně upozornit"?
Na tom, že najít dlužníka je složitější než najít majetek nevidím nic divného. Majetek se totiž moc nepřesunuje a už vůbec se vám úmyslně nevyhýbá :) Některý je i v registrech (katastr nemovitostí) atp.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2012 12:00 | jezevec

připadá mi zvláštní, že když si dlužník dopis nepřevezme, že to někdo může považovat za "doručení". u těchto případů by fikce doručení vůbec neměla být legální, zejména když sankcí jsou desetitisícové náklady. nebo není zvláštní, že exekutor nenajde dlužníka, ale najde jeho majetek? nemělo by to být obráceně pravděpodobnější? exekutorské mlejny se dostaly do podobné situace, jako OSA. málokdo namítá proti povinnosti dlužníka zaplatit, málokdo namítá proti exekuci - jenže tady zjevně jde pouze o vymýšlení jak se nažrat z cizího.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2012 11:23 | Dan

Dluhy by se měly platit a v žádném případě neobhajuji dlužníky. Ale ... znám případ, kdy jeden "hajdalák" nezaplatil 8 pokut za černou jízdu DP hl.m. Praha v částkách 200 - 500 Kč. V měsíci, kdy našel zaměstnání,(v jeden den a v číselné řadě za sebou), přišlo jeho zaměstnavateli 8 exekucí na plat a celková dlužná částka se z necelých 3 tis. vyšplhala na 107 tis. V každém exekučním příkazu si exekutor připočítal služby advokáta, zjištění dlužníka a další poplatky. Považujete to za přiměřené? Porovnejte s vyjádřením JUDr. Sokola, který právě DP Praha zastupuje.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2012 11:06 | Slávka

Možná existuje výjimka slušného exekutora.Ale vidina snadného zbohatnutí zatemnila mozek nejen v této profesi.Ne každý má ale takovou moc jako exekutor.A to nebylo vzato v úvahu.Právo bylo postaveno nad zodpovědnot.Není podle mne nic jiného než podvod,když soudce podepíše příkaz k exekuci i po promlčecí době.Proč se takto benevoletně soudy nestavěly ke zločinům komunismu? Proč se tady zkoumala promlčecí doba,když(podle vyjádření)nemá soud povinnost tento fakt zkoumat a tak podepíše klidně i dluh z první republiky,když to přeženu?Exekutor,který takový příkaz vyžaduje,by měl pro podvod okamžitě zkončit. Snad se to podle slov ministra nyní mění.To ale ožebračeným chudákům už nepomůže.Někteří jsou krutě poznamenáni do konce života.Tady lidská práva nikoho nezajímají.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2012 10:56 | Michal Kára

Pletete se. Pan Sokol by namítl promlčení a soud by nárok zamítl. Promlčecí doba je u většiny situací tři roky.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2012 10:13 | Matěj

Znám pár exekutorů a pro všechny je slovo morálka cizi, skoro sprosté slovo. To, že exekutoři jsou paraziti, kteří hrabou na neštěstí druhých, je empiricky doložitelný fakt. Je evidentní, že exekutorem se nestává slušný člověk, kterému jde o poctivou práci a ochranu práv věřitelů, ale prachůchtivý hajzlík, který cítí šanci na hodně koláčů za skoro žádnou práci. Ministerstvo spravedlnosti by mělo nejen kosmeticky, ale zcela radikálně změnit právní úpravu vymáhání drobných pohledávek.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2012 10:11 | Marek

RESTITUCE EXEKUCÍ
http://prak.info/
+19
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2012 9:45 | Pijan

Pana Sokola bych nechal žít dle poměrů obyčejného dělníka, kterému naskočil stokorunový dluh a po 5 letech si na to někdo vzpoměl. Panu Sokolovi by pravděpodobně nezbylo na papání a bydlení po zaplacení vymahačům a buď by skončil na ulici, nebo ve vězení. A vůbec, kde pan Sokol bere v sobě toliko arogance, aby nás stavěl do komunistické éry. Ostatně kolik asi vydělával v té době? Pane Sokole demokracie ve směru, kterým se bere, vede k tomu, že nenažranci jako jste Vy vedou společnost k tomu, že vzniká novodobé otroctví, kdy ti co nemají co do huby, musí dřít na takový, jako jste Vy. Sedíte si v kanclíku a od stolui si píšete ceny za "práci". Tamu Vy říkáte tvoření hodnot ? Jste obyčejný parazit společnosti.
+10
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

3. 2. 2012 9:28 | Michal Kára

Souhlasím s dvěma výhradami:
1) Co je to "prokazatelně upozorní"? Stačí když pošle doporučený dopis na adresu trvalého bydliště a dlužník si ho nepřevezme? Nebo ho musí nahánět?
2) Doplnil bych ještě čtvrtý bod: Exekutoři jsou prakticky nepostižitelní ani za naprosto evidentní selhání.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2012 9:01 | Jasan

Asi tomu nerozumím. To, že mi někdo dluží, tak ještě mám platit za to navíc, aby mi dlužník zaplatil?
Je v pořádku, že dlužník platí sankce, pokud neplatí své závazky. V našem státě je ale velký problém: 1. sankce jsou neúměrně vysoké výši dluhu a Ti co v tom umí chodit, exekutoři, právníci, tak se mnohdy k dlužníkům chovají jako mafiáni "moderní" doby. 2. není postihováno chování věřitelů, kteří průkazně neupozorní dlužníka na dluh (dlužník může nechtěně zapomenout) a pak přijdou za x měsíců a účtují penále - to je vrchol nemravnosti, sprosťárny. Přece slušný věřitel nejdříve dlužníka upozorní průkazně (např. ve dvou intervalech) a pokud dlužník hraje mrtvého brouka, tak pak až důrazně zakročí 3. finanční negramotnost našeho národa, impulsivní a nerozmyšlené nákupy, primitivní hodnocení sebe sama podle toho, co vlastním je do nebe volající. Pokud nebudou jedinci umět hospodařit a budou se nesmyslně zadlužovat, jak může prosperovat naše společnost jako celek?
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2012 8:00 | eďa

Přesně tak a právě teď nazrává čas to také změnit. http://mravni.webnode.cz/
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2012 7:35 | Kamil

Bohužel si od 89-tého pleteme demokracii s kapitalismem. Neboť vše v tomto státě se točí kolem peněz. Aneb jak se říká zisky se kapitalizují, ztráty se socializují. Moto polistopadových vlád: "Není důvod dělat něco jednoduše a levně, když to jde složitě a draze."
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

3. 2. 2012 6:52 | j. fišer, třebíč

nekompetentnost architektů potextilního státu ústava, volební řád a další důležité zákony umožnili nesystémové konání volič - občan, majitel tohoto státu nemá žádné kompetence neexistuje odvolatelnost klíčových potentátů (poslanec, prezident, vláda, soudci, ...), neexistuje kvalifikovaná kontrola jejich činnosti, neexistuje možnost jejich postihu za nedodržení zákona, nezájem o názory občana, .... hlavním kontrolorem vrcholových potentátů musí být občan,nikoli kmotrovská lobby to jsou klíčové prvky demokracie čili závěrem příčiny tohoto stavu: neexistence demokratických principů, demokracie v této republice to samozřejmě platí ve všech oblastech života společnosti, nejen pro exekutory
+9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Marek Dalík

lobbista a podnikatel

Petra Procházková

manažerka, Agrofert

Marek Dalík
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 5 duelů
×
Petra Procházková
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services