Interaktivní grafiky
Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla
Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více
Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny
Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více
Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích
Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více
Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky
Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více
Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety
Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více
Doporučujeme
Přihlášení k newsletteru
Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.
Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.
Milan Richter
politik a podnikatel
Andrej Babiš
podnikatel, Agrofert
0,00 %
z 0 duelů
0,00 %
z 0 duelů
Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů
Auta na naftu pomalu končí. A nejen proto, že je diesel dražší než benzin!
Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)
Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy
25. 1. 2012 5:39, Richie
BMW E46 v 3.0 litru a v LPG, naprosta spokojenost. Skvely vykon, pozitek z jizdy i naklady na kilometr. :-)
Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy
24. 10. 2012 15:25, Jirka
Učelová tabulka a obsurdní nesmysly!
Jo - kdyz budete uvazovat o cene Skodovky za 450 tisic v nafte - tak skutecne ruce pryc a nebrat! Ale prolistujte nabidky jinych Vyrobcu, ktere zde snad zamerne nejsou uvedeny. Napr C4 1.6 TDI poridite za rovnych 300 tis. s lepsi vybavou nez nabizi Skodovka s papirovou kombinovanou spotrebou 4.1l/100km a skutecnou 3.9l/100km o proti benzinove verzi, ktera je levnejsi o necelych 27 tisic a papirovou spotrebou 6.5l/100km a skutecnou 7l/100 km - pak zkuste uz jen pocitat.
Další příspěvky v diskuzi (celkem 67 komentářů)
25. 1. 2012 17:53 | Marek
25. 1. 2012 17:49 | Rada
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 1. 2012 17:45 | Rada
Za kolik km se Vám vrátí investice do elektromobilu?
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 1. 2012 17:42 | Rada
U našeho vozu značky Ford odhaduji návratnost na 80-100 tis. km a to stála přestavba "jen" 32 tis. Spotřeba po přestavbě na LPG šla nahoru o 25-30%. K tomu flashlube, revize, dražší emise a benzínu to v zimě bere taky dost (na LPG se přepíná po 2-3 kilometrech když je kolem nuly). Přestavba má podle mě smysl hlavně u zánovního vozu, případně má smysl koupit nové auto už i s LPG. U staršího auta se podle mě v mnoha případech investice vůbec nevrátí.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 1. 2012 17:36 | Marek
25. 1. 2012 16:36 | choseman
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 1. 2012 16:09 | mac
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 1. 2012 15:59 | donald
25. 1. 2012 15:48 | mac
25. 1. 2012 15:02 | Lukke
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 1. 2012 12:44 | hm
Koukněte zde:
http://en.wikipedia.org/wiki/Synthetic_fuel
Z uhlí se to vyplácí už při ceně 60USD za barel.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 1. 2012 12:18 | Mrzák
25. 1. 2012 12:11 | Gabriel Pleska
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 1. 2012 12:05 | TVK
Před pár týdny jsem si po přečtení podobného článku vytáhl reálné spotřeby dle uživatelů a výsledky jsou úplně jiné, než si hlavně naftová část veřejnosti myslí.
Spotřeba je jediná výhoda dieselu vůči benzínu, ale i tenhle faktor postupně ztrácí na významu. Když vezmu přelom tisíciletí, kdy nafta stála cca. o 20% míň než benzín, tak OI s 1.9SDi žrala 5,39 (všechno dále uvedené dle spritmonitor.de), vůči tomu 1.6 55kW 7,57 (tzn.+ 40%). A to je srovnání motorů podobné konstrukce i výkonu. Podobně o pár let později srovnání 1.9 TDI 96 kW vs. 1.8T - 6,14 vs. 8,61, opět benzín na litry o 40% více. Po započítání ceny paliva tak srovnatelný benzín sežral na kilometr v kačkách o 75% více.
Poté ale nastala doba, kdy se původně úsporné diesely začaly honit na výkon a tam šla spotřeba evidentně nahoru - TDi 1.9 66kW - 5,6, 81kW - 5,76, později nasazený 74kW - 6,16 a výše zmíněný 96kW - 6,14. Podobně OII - 1.9 77kW - 5,95, resp. nejmodernější 1.6 TDi 77kW - 5,52. Dále - 2.0 103kW - 6,38 a naftové RS 6,59. A z bájných 5 lirů jsme najednou na 6,5 litrech.
Proti tomu se v posledních letech po období "temna" začalo investovat do vývoje benzínů a tam šla spotřeba opačným směrem. 1.8 TSi (výkonově srovnatelné s naftovým RS, dynamicky dokonce lepší) - 8,26, takže již jen + 25% spotřeby nahoru. Podobně 1.4 TSi se spotřebou 7,11 litru, která je velmi odobná co do jízdních výkonů s TDi 2.0 103kW, které si vezme 6,38. Rozdíl 12%. Opovrhovaná a posmívaná 1.2 TSi - 6,79 proti zcela srovnatelnému TDi 1.6 77kW - 5,52 - delta opět už jen 23%. A k tomu současná situace, kdy cena paliv je srovnatelná, nebo jak již několik měsíců vidíme, u nafty i přes výrazně nižší spotřební daň dokonce vyšší než cena benzínu.
A co se děje? Najednou jsme v situaci, kdy technicky a výkonově srovnatelný benzín kvůli ceně paliv a technickému pokroku nežere o 50 - 75% víc, ale jen o nějakých 15 - 20%.
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 1. 2012 11:07 | Pavel F.
25. 1. 2012 10:51
25. 1. 2012 10:30 | Michal Kára
Zobrazit celé vláknoSkrýt celé vlákno
25. 1. 2012 9:57 | Crashpc
25. 1. 2012 9:53 | Jerry
25. 1. 2012 9:21 | Rafter
Stránka 3/4