Auta na naftu pomalu končí. A nejen proto, že je diesel dražší než benzin!

Ač automobilky věnovaly tolik úsilí vývoji dieselových motorů a jejich mise, co se týče kvality samotného železného výsledku pod kapotami, skončila úspěšně, svět i Česko začínají nad naftou lámat hůl. Naše srovnání výhodnosti dieselových a benzinových aut jasně dokazuje, co za tím vězí.

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 1. 2012 5:39, Richie

BMW E46 v 3.0 litru a v LPG, naprosta spokojenost. Skvely vykon, pozitek z jizdy i naklady na kilometr. :-)

+9
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 10. 2012 15:25, Jirka

Učelová tabulka a obsurdní nesmysly!
Jo - kdyz budete uvazovat o cene Skodovky za 450 tisic v nafte - tak skutecne ruce pryc a nebrat! Ale prolistujte nabidky jinych Vyrobcu, ktere zde snad zamerne nejsou uvedeny. Napr C4 1.6 TDI poridite za rovnych 300 tis. s lepsi vybavou nez nabizi Skodovka s papirovou kombinovanou spotrebou 4.1l/100km a skutecnou 3.9l/100km o proti benzinove verzi, ktera je levnejsi o necelych 27 tisic a papirovou spotrebou 6.5l/100km a skutecnou 7l/100 km - pak zkuste uz jen pocitat.

-27
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 67 komentářů)

26. 4. 2015 22:19

Gregor Diesely patří pouze do náklaďáků, traktorů a lokomotiv. Jsou neekologické a v důsledcích i neekonomické (pokud ovšem nejezdí na kradenou naftu). Osobák s dieselem si pořídí akorát čuně. Kdo na to má, jezdí na jiné palivo...
-8
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

6. 1. 2015 19:16 | smejkal

Tak jen doufám, zě koněčně ty dieselové rakovinomety začnou mizet z cest.Jízda za tímto černě čoudícím vozem je skutečně o zdraví.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 6. 2014 13:07 | pramen

Nejen na naftu, ale i na benzín.... http://www.tipcars.com/magazin-serial-co-se-stane-az-dojde-ropa-2dil-6764.html
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

15. 1. 2014 0:23 | Pavel

Ty seš opravdu "Mrzák", ale na mozek...co to blekotáš za nesmysly, já s E39 3.0i Benzín jezdím za 10.2 l a známý s E60 3.0d za 11.1 l. A opravdu seš trotl chlubit se, že prasíš slabou 3-válcovou Fábku z půjčovny...seš navíc chudák nejen mrzák !
-5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

5. 8. 2013 12:41 | Pavel111

A až začnou stanice TK důsledně kontrolovat funkci filtrů pevných částic, tak už budou mít naftové verze aut totálně po žížalkách!
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 5. 2013 16:08 | Myk

Zkušenosti uživatele dieselu:
Mám zkušenosti s ojetinama v dieslu a musím smutně konstatovat, že náklady na údržbu jsou notně vyšší. Seat Alhambra 1,9 TDI 1999, koupeno ve 2006 se 150 000 km, při 196000 odešlo turbo. Jasně, mělo to asi najeto víc, nedělám si iluze. Dát za repasi 10.000? Posláno do světa, už to mělo stáří. Peugeot 807, 2006 - koupeno 2009 se 130.000km. V roce 2012 na 180.000 km se v kopci zastavil a nejel. Odešel FAP filtr s nějakým vlnovcem. Neoriginál 17000 Kč bez práce. 2013 při 195000 odešla řídící jednotka 3 dny před odjezdem na hory, 35000Kč nová, plus 15000 čerpadlo paliva. Škoda octavia 1,9 TDI, koupeno v roce 2003 se 130.000,- (ověřeno, nákup z rodiny). Na 170.000 km Kč odešel vstřik, výměna za 10.000,-Kč (cena pod rukou), na 220.000 km čištění vstřiků za 4000,- Kč, na 250000 km turbo z vrakáče za 10 tisíc, na 290 tisících odešlo turbo z vrakáče, takže nové turbo z vrakáče za 10.000,- Kč, intercooler turba 7000Kč. Ceny s prací v garážových servisech. Bohužel se k tomu přidaly další náklady za haldex spojku, 2x výměna hřebene řízení a jdu si koupit nové auto se zárukou....
K tomu připočtěme, že v roce 2012 v zimě před odjezdem na hory zamrzla nafta :( Spotřeba paliva super, ale nějaké ty nevýhody diesel prostě má.
+7
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

20. 2. 2013 8:17 | Škeřík

Hloupý článek autora bez zkušeností. Mám na naftovém motoru naježděno 220 000 km a jeho údržba se doposu omezila jen na běžnou výměnu olejů v běžných intervalech, Doposud nepotřeboval vůbec žádné opravy. Dobré naftové motory bývají naopak držáky a díky většímu kroutícímu momentu je není potřeba trápit a honit do vysokých otáček. Obvykle tedy vydrží déle.
Tedy srovnávat stejné výkony je absurdní nesmysl. Diesel a benzín nemají nikdy stejný výkon, jelikož kroutící moment je vždy nejméně o 30% vyšší u naftových motorů. Navíc stejný výkon je u naftových motorů k dispozici v podstatně nižších otáčkách. Moderní TSI benzínové motory rozdíly stírají, ovšem rovněž stírají i rozdíly v pořizovacích cenách. Naftové motory se skutečně hodí pro těěžší auta, kde se více projeví rozdíl ve spotřebě a požadavku na kroutící moment. To je samozřejmě logické. Pro malá auta určená na městské popojíždění je naftový agregát nevhodný. Tam se v budoucnu více uplatní hybridní motory a elektromotory. U větších aut ještě nějaký ten čas úsporné naftové motory jistě vydrží.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 1. 2012 10:29 | jiri

No jezdit s 1,2 fabkou za 10,5 :-)))) Ctverka na dalnici a plny kotel ? :-))) S tim autem se da uplne bezne jezdit za 6 - 7 L. Viz realna statistika www.spritmonitor.de
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

24. 10. 2012 15:25 | Jirka

Učelová tabulka a obsurdní nesmysly! Jo - kdyz budete uvazovat o cene Skodovky za 450 tisic v nafte - tak skutecne ruce pryc a nebrat! Ale prolistujte nabidky jinych Vyrobcu, ktere zde snad zamerne nejsou uvedeny. Napr C4 1.6 TDI poridite za rovnych 300 tis. s lepsi vybavou nez nabizi Skodovka s papirovou kombinovanou spotrebou 4.1l/100km a skutecnou 3.9l/100km o proti benzinove verzi, ktera je levnejsi o necelych 27 tisic a papirovou spotrebou 6.5l/100km a skutecnou 7l/100 km - pak zkuste uz jen pocitat.
-27
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

2. 10. 2012 20:27 | František

Prostě se mi potvrdilo , to , co jsem tvrdil celý svůj život . Nafta patří do kamen a ne do auta .
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

28. 6. 2012 18:41 | Martin

Ropný průmysl je obrovský byznys,který bude stále prosazovat fosilní paliva,spostu nových technologií není zveřejněno,jsou nám utajeny.Vemte si jak je spalovací motor starý a neučinný.Bohužel tohle je zlá doba.....
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

30. 3. 2012 13:51 | dagi

Viem ze to nie je relevantne, ale pre porovnanie: mam Feliciu 1.3 benzin, spotreba v lete 5 litrov, cez zimu skor tych 6 litrov. Moj otec ma Daciu 1,5 dci naftak, ja som na tom v septembri do italie a spat urobil spotrebu 3,4 litra nafty na 100km (priemer), moj otec je schopny ist este o par desatin nizsie...
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 1. 2012 20:42 | Eda z Toleda

To je ale zajímavý článek :-) Střídám totiž dva stejné superby a také na nich vykazuji spotřebu. Nejsou úplně stejné, protože nafťák je panceřovaný a benzín ne, nafťák je o pět let starší. Ale ouha! Spotřeba nafťáku je v reálném provozu málem POLOVIČNÍ! Takže jeho provoz se vyplatí dokud nebude nafta na dvojnásobku ceny benzínu. A nazdar.
-9
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

29. 1. 2012 8:41 | benzin

Nekrmte troly. Btw. kWp je kilowat hodina ve spicce. (p - peak). Takze to neni prumerny vykon, nehlede na to ze v prubehu prvnich dvoulet jde vykon solaru o nejakych 30% dolu a pak uz se porad snizuje.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 1. 2012 16:32 | Rada

Další mínusy jsou finančně nevyčíslitelné nicméně také ne nepodstatné. S rezervou v kufru jsem počítal, počítal jsem i se snížením výkonu (který jsem nakonec nepocítil), nepočítal jsem ale s krátkým dojezdem. Kvůli výrazně vyšší spotřebě, menší nádrži a také tomu, že se dá nádrž plnit maximálně na 80%, máme dojezd jen +-350 km zatímco na benzín byl dojezd až 600 km. Další nevýhodou je zákaz parkování v podzemních garážích, méně možností tankování (především na dálnicích) a méně komfortní tankování (leckde je tankování LPG vyloženě obtěžuje a dlouho jim trvá než přijdou). Do staršího auta bych už LPG namontovat nenechal, u nového nebo zánovního bych o tom ještě pouvažoval.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 1. 2012 16:17 | Rada

Nám auto před přestavbou bralo necelých 8 litrů, teď bere přes 10, tzn. nárůst spotřeby o víc než 25%. Revize mě stála 360 Kč, revize+výměna filtrů stojí v blízkém LPG servisu 1200 Kč. V zimě jezdím na benzín někdy až tři kilometry (než se motor zahřeje na 43 stupňů), studený motor samozřejmě bere docela dost, spotřeba benzínu tedy v zimě rozhodně není zanedbatelná. Dalším nákladem je Flashlube. V návratnosti nezapočítávám rizika - krádež automobilu, nehoda při níž se poškodí LPG zařízení, porucha po záruce, vážná a nerentabilní porucha automobilu, uvalení spotřební daně na LPG. Kvůli stáří našeho auta se nám přestavba pravděpodobně nikdy nevrátí:( To jsem ale bohužel dopředu nevěděl neboť jsem podcenil vedlejší náklady a také jsem uvěřil, že se spotřeba zvýší jen o 10%.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 1. 2012 11:08 | xf

U LPG není před STK revize potřeba. Je pravda, že ji někde z neznalosti požadují (prý někde Liberec/Jablonec), ale není zákon, který by to vyžadoval. Jediné co mají a musí kontrolovat jsou emise na LPG a stáří nádrže.
Ona by se revize měla dělat 1x rok, nebo 10.000 km, ale s STK to nemá co dělat.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 1. 2012 10:30 | jiri

TSI rozumne zplynovat nejde
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

27. 1. 2012 10:20 | pepa_u

Zkuste si porovnat spotreby pri par cestach po (nemeckych) dalnicich nebo pri provozu po meste a cisla vyjdou jinak. Navic, je spousta zemi, kde je benzin podstatne drazsi nez nafta (napr €1.75 vs €1.45 v Holandsku). Takze ac je pravda, ze v nekterych zemich se diesel uz nevyplati, neni to pravda vsude.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

27. 1. 2012 10:19 | jiri

Cena prestavby LPG se vstrikem a toroidem 24 tis. Spotreba jde nahoru o cca 15%. Dejme tomu z 7 litru benzinu na 8,5 LPG. Podle typu trasy si auto vezme jeste trochu benzinu na start a zahrati, cca prvni km jede na benzin. Emise plynu STK stoji 350 ? (nevim presne - pakatel). Pred STK jeste prohlidka/revize za 200. Staci to zadat analogicky nafte do kalkulacky v clanku - navratnost je nekde kolem 30 tis km. LPG je proste na rozdil od nafty vyplati, o tom zadna.
+5
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

Stránka 1/4

Předchozí

1

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Zbyněk Frolik

podnikatel, Linet

Roman Janoušek

lobbista, podnikatel a kriminálník

Zbyněk Frolik
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů
×
Roman Janoušek
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 2 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services