Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

Ač automobilky věnovaly tolik úsilí vývoji dieselových motorů a jejich mise, co se týče kvality samotného železného výsledku pod kapotami, skončila úspěšně, svět i Česko začínají nad naftou lámat hůl. Naše srovnání výhodnosti dieselových a benzinových aut jasně dokazuje, co za tím vězí.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

25. 1. 2012 5:39, Richie

BMW E46 v 3.0 litru a v LPG, naprosta spokojenost. Skvely vykon, pozitek z jizdy i naklady na kilometr. :-)

Reagovat

 

+8
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

24. 10. 2012 15:25, Jirka

Učelová tabulka a obsurdní nesmysly!
Jo - kdyz budete uvazovat o cene Skodovky za 450 tisic v nafte - tak skutecne ruce pryc a nebrat! Ale prolistujte nabidky jinych Vyrobcu, ktere zde snad zamerne nejsou uvedeny. Napr C4 1.6 TDI poridite za rovnych 300 tis. s lepsi vybavou nez nabizi Skodovka s papirovou kombinovanou spotrebou 4.1l/100km a skutecnou 3.9l/100km o proti benzinove verzi, ktera je levnejsi o necelych 27 tisic a papirovou spotrebou 6.5l/100km a skutecnou 7l/100 km - pak zkuste uz jen pocitat.

Reagovat

 

-25
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (67 komentářů)

20. 2. 2013 8:17 | Škeřík

Hloupý článek autora bez zkušeností. Mám na naftovém motoru naježděno 220 000 km a jeho údržba se doposu omezila jen na běžnou výměnu olejů v běžných intervalech, Doposud nepotřeboval vůbec žádné opravy. Dobré naftové motory bývají naopak držáky a díky většímu kroutícímu momentu je není potřeba trápit a honit do vysokých otáček. Obvykle tedy vydrží déle.
Tedy srovnávat stejné výkony je absurdní nesmysl. Diesel a benzín nemají nikdy stejný výkon, jelikož kroutící moment je vždy nejméně o 30% vyšší u naftových motorů. Navíc stejný výkon je u naftových motorů k dispozici v podstatně nižších otáčkách. Moderní TSI benzínové motory rozdíly stírají, ovšem rovněž stírají i rozdíly v pořizovacích cenách. Naftové motory se skutečně hodí pro těěžší auta, kde se více projeví rozdíl ve spotřebě a požadavku na kroutící moment. To je samozřejmě logické. Pro malá auta určená na městské popojíždění je naftový agregát nevhodný. Tam se v budoucnu více uplatní hybridní motory a elektromotory. U větších aut ještě nějaký ten čas úsporné naftové motory jistě vydrží.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-2
Líbí
Nelíbí

30. 5. 2013 16:08 | Myk

Zkušenosti uživatele dieselu:
Mám zkušenosti s ojetinama v dieslu a musím smutně konstatovat, že náklady na údržbu jsou notně vyšší. Seat Alhambra 1,9 TDI 1999, koupeno ve 2006 se 150 000 km, při 196000 odešlo turbo. Jasně, mělo to asi najeto víc, nedělám si iluze. Dát za repasi 10.000? Posláno do světa, už to mělo stáří. Peugeot 807, 2006 - koupeno 2009 se 130.000km. V roce 2012 na 180.000 km se v kopci zastavil a nejel. Odešel FAP filtr s nějakým vlnovcem. Neoriginál 17000 Kč bez práce. 2013 při 195000 odešla řídící jednotka 3 dny před odjezdem na hory, 35000Kč nová, plus 15000 čerpadlo paliva. Škoda octavia 1,9 TDI, koupeno v roce 2003 se 130.000,- (ověřeno, nákup z rodiny). Na 170.000 km Kč odešel vstřik, výměna za 10.000,-Kč (cena pod rukou), na 220.000 km čištění vstřiků za 4000,- Kč, na 250000 km turbo z vrakáče za 10 tisíc, na 290 tisících odešlo turbo z vrakáče, takže nové turbo z vrakáče za 10.000,- Kč, intercooler turba 7000Kč. Ceny s prací v garážových servisech. Bohužel se k tomu přidaly další náklady za haldex spojku, 2x výměna hřebene řízení a jdu si koupit nové auto se zárukou....
K tomu připočtěme, že v roce 2012 v zimě před odjezdem na hory zamrzla nafta :( Spotřeba paliva super, ale nějaké ty nevýhody diesel prostě má.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

5. 8. 2013 12:41 | Pavel111

A až začnou stanice TK důsledně kontrolovat funkci filtrů pevných částic, tak už budou mít naftové verze aut totálně po žížalkách!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

15. 1. 2014 0:23 | Pavel

Ty seš opravdu "Mrzák", ale na mozek...co to blekotáš za nesmysly, já s E39 3.0i Benzín jezdím za 10.2 l a známý s E60 3.0d za 11.1 l. A opravdu seš trotl chlubit se, že prasíš slabou 3-válcovou Fábku z půjčovny...seš navíc chudák nejen mrzák !
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Mrzák 25. 01. 2012 12:18)

30. 6. 2014 13:07 | pramen

Nejen na naftu, ale i na benzín.... http://www.tipcars.com/magazin-serial-co-se-stane-az-dojde-ropa-2dil-6764.html
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

6. 1. 2015 19:16 | smejkal

Tak jen doufám, zě koněčně ty dieselové rakovinomety začnou mizet z cest.Jízda za tímto černě čoudícím vozem je skutečně o zdraví.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

26. 4. 2015 22:19

Gregor Diesely patří pouze do náklaďáků, traktorů a lokomotiv. Jsou neekologické a v důsledcích i neekonomické (pokud ovšem nejezdí na kradenou naftu). Osobák s dieselem si pořídí akorát čuně. Kdo na to má, jezdí na jiné palivo...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-8
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (smejkal 06. 01. 2015 19:16)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: 3.reklamace stejne vady
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, mám si jet pro mobil, který jsem reklamovala po 3. s zadosti odstoupeni od kupni smlouvy z duvodu nesplneni podstaty a ucelu telefonu. Vada byla dvakrat uznana a opravena (novým dilem) nicmene... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Klára Samková

advokátka

Jan Keller

sociolog

Klára Samková
ÚSPĚŠNOST
95,79 %

z 214 duelů
×
Jan Keller
ÚSPĚŠNOST
3,79 %

z 211 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Leasingová splátka, Krytá opční pozice, Rubopis, transformované fondy, státní podpora, příspěvek zaměstnavatele, jan sedláček, účastnické fondy, platby na internetu, mluvený projev, marta nováková, anna marešová designers, Denisa Salátková, Krátkodobé závazky, investiční mince, CRM, hospodyně, Daniel Hamermesh

3SH9999, 1SF6955, 9B30117, 3S74757, 1AP2811

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK