Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Aktuálně.cz | 22. 1. 2012 | 37 komentářů
Přistoupit na švarcsystém se finančně vyplatí jak zaměstnavatelům, tak zaměstnancům.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

27. 1. 2012 18:39, Milan

A není to jedno, kdo si dá materiál nebo kompjútr do nákladů? Kdyby je měl "zaměstnanec", tak asi bude chtít více peněz po "zaměstnavateli". Nechápu, co stát stále řeší. Jde o kolotoč peněz. Pokud se netočí, nemůže ani stát vybrat na daních!!!!! Pokud si jako OSVČ chci snížit náklady, musím nejprve peníze vydělat a pak prokazatelně utratit (nebo paušálně). Co je na tom špatně? Jako OSVČ mám dokonce menší náklady, protože nemusím platit administrativu, uklízečku, asistentku atd. Tímpádem mi více zbyde a peníze co? Použiju. Něco jimi zaplatím. A ten někdo z toho zaplatí daň, DPH atd. Na tom by měl stát vydělávat. Na tom, když se peníze točí!!!

Reagovat

 

+66
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Gabriel Pleska 22. 01. 2012 22:28)

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

22. 1. 2012 22:28, Gabriel Pleska

Pane Kelnare, nevím, jestli si uvědomujete jednu věc. Článek není věnován primárně živnostníkům, ale „zaměstnancům na živnosťák“, lidem ve švarcsystému. Ti náklady prakticky nemají, dostanou kompjútr nebo lopatu od zaměstnavatele nezaměstnavatele.

Reagovat

 

-4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Petr Kelnar 22. 01. 2012 21:31)

Další příspěvky v diskuzi (37 komentářů)

23. 1. 2012 11:03 | Milan

napsal pěkný žvást...Dovolenou platí živnostníkovi kdo? Nářadí, pomůcky, zařízení platí živnostníkovi kdo? DPH platí za živnostníka kdo? No, redaktůrku, prostě NIKDO!!! Platí si to sám!!! Tak tu nežvástej polopravdy a nesmysly.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+16
Líbí
Nelíbí

23. 1. 2012 16:34 | Honza

Živnostník si to platí sám, protože je sám sobě zaměstnavatel. Zaměstnanci zaměstnavatel platí dovolenou,nářadí,pomůcky,... a taky odvádí DPH a platí účetní a k tomu spolu se zaměstnancem odvádí více než živnostník na soc.,zdrav. pojištění. A to si buďte jisti, že mu na to vše zaměstnanec musí vydělat a ještě k tomu vytvořit pro zaměstnavatele zisk. Dokud bude muset odvádět zaměstnavatel spolu se zaměstnancem více než OSVČ, tak bude existovat Švarcsystém, protože je to výhodnější!!!! Tak přestaňte živnostníci plakat, nemáte proč, jste oproti zaměstnancům daňově zvýhodňováni!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+11
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Milan 23. 01. 2012 11:03)

23. 1. 2012 19:23 | pepik

Souhlas s Honzou-lepší to nejde ani napsat MĚLY BY PŘEČÍST VŠICHNI ŽIVNOSTNÍCI
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honza 23. 01. 2012 16:34)

23. 1. 2012 19:42 | péťa

To daňové zvýhodnění snad nikdo nepopírá, ale nelze přece vytrhovat z kontextu jen to, co se právě hodí nebo zrovna frčí na diskuzích či je právě v módě. Přece na druhé straně živnostník či podnikatel nese větší rizika, třeba mít či nemít zakázku, což zaměstnanec určitě neřeší a když, tak za tučný tzv. manažerský příjem a eventuální zlatý padák, však to známe.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honza 23. 01. 2012 16:34)

23. 1. 2012 20:50 | benzin

A pokud zamestnavatel (pravnicka osoba) vytvori zisk, tak z neho zaplati 15% dan a jinak nic vic, zadne socialni, zadne zdravotni, zadne duchodove atd. A pak zisky prerozdeli fyzickym osobam pres dividendy a z nich se opet neplati socialni zdravotni atd. Dale muze danove zvyhodnene financovat kulturni a sportovni vyziti zamestnancu, poskytnout jim danove zvyhodnene stravenky a danove zvyhodnene je skolit. Dale muze administrativu zahrnout do nakladu, narozdil od OSVC, kdyz si to dela sam a nemuze si svuj vlastni cas vydany na administrativu zapocist do nakladu.
-- --
Dale pak OSVC ruci za skody a reklamace veskerym svym majektkem ktery ziskal i jinou cinnosti nez provozovanim zivnosti. Proste fyzicka a pravnicka osoba neni stejne.
-- --
Dale existuji proste podporovane druhy cinnosti a subjektu, protoze proste pro lidi, a z toho plyne i pro stat, je dobre mit ruzne fungujici ekonomicke subjekty. Jak male tak velke. A paklize nemaji jedni prevalcovat druhe musi pro ne byt rozdilne pravidla. Totiz stejne pravidla nejsou pro vsechny stejne, nektere pravidla uz z pricipu nekoho vylucuji.
-- --
A nakonec o jake penize stat prichazi? O zadne. OSVC stejen penize prozene systemem (nebo je soupne do banky a ta je pujci a nekdo je prozene systemem), takze stat ty prachy stejne dostane.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Honza 23. 01. 2012 16:34)

23. 1. 2012 21:31

Ok, ale pokud se bavíme o ičařích a švarcsystému, tak je zbytečné uvádět tydlencty rizika a náklady a vůbec totok... A já bych řek, že o tom ten článek, už podle nadpisu, asi je, ne?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (péťa 23. 01. 2012 19:42)

23. 1. 2012 22:07 | Jan

a čím více se budou zvedat daně a zatěžování obyvatel k tomu, aby stát vydělal, tím bude stát chudší, neb si každý najde cestičku, jak se čemu vyhnout. Naši politici jsou naprostí idioti, neboť se k vládnutí této zemi staví tak, že jí odřou na kost. Stačí dát lidem práci, snížit daně o 5% a příjem státu by stoupl o 10% a to minimálně. Přestaňme podporovat dlouhodobě nezaměstnané, cikány a dejme se národe český například do staveb silnic. Rázem máme všichni práci minimálně na 10 let a když k tomu přidáme výstavbu dálnic, máme práci na 15 let. A to je jen malilinkatý výčet....
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

23. 1. 2012 22:31

Mistře Jene, to je ale hovězí recept!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Jan 23. 01. 2012 22:07)

24. 1. 2012 14:03 | osvc

Jen takova mala perlicka. Stal jsem se OSVC, daroval kostni dren (anonymne cizimu cloveku), byl sem z toho duvodu 3 dny hospitalizovany v nemocnici a ani nemluvim o absolvovanych vysetrenich predtim a potom. A jaka si myslite, ze mi jako OSVC nalezi nahrada od statu? Jako zamestnanec bych mel veskere volno proplacene od zamestnavatele a tomu by to refundoval stat. Jako OSVC mi nikdo nic neproplati a stat uz vubec ne. Mohu si pouze (stejne jako zamestnanec) odecist jistou castku z danoveho zakladu...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+6
Líbí
Nelíbí

25. 1. 2012 8:21 | peťa

A že ses ani nepodepsal pod svůj blábol - troubo jeden mandatorní.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 23. 01. 2012 22:31)

25. 1. 2012 9:16

:) Promiň, peťo. Já jsem Lojza. Tak už oba víme, o koho kráčí, ne?
(Nejsem autor komentovaného příspěvku, jen mně přijde, že nic a „peťa“ tu vychází stejně...)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (peťa 25. 01. 2012 08:21)

27. 1. 2012 10:58 | iso

Ve svobodné nezregulované ekonomice by ani nevznikl! -Původcem tohoto systému jsou špatní národohospodáři.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+13
Líbí
Nelíbí

27. 1. 2012 18:39 | Milan

A není to jedno, kdo si dá materiál nebo kompjútr do nákladů? Kdyby je měl "zaměstnanec", tak asi bude chtít více peněz po "zaměstnavateli". Nechápu, co stát stále řeší. Jde o kolotoč peněz. Pokud se netočí, nemůže ani stát vybrat na daních!!!!! Pokud si jako OSVČ chci snížit náklady, musím nejprve peníze vydělat a pak prokazatelně utratit (nebo paušálně). Co je na tom špatně? Jako OSVČ mám dokonce menší náklady, protože nemusím platit administrativu, uklízečku, asistentku atd. Tímpádem mi více zbyde a peníze co? Použiju. Něco jimi zaplatím. A ten někdo z toho zaplatí daň, DPH atd. Na tom by měl stát vydělávat. Na tom, když se peníze točí!!!
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+66
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Gabriel Pleska 22. 01. 2012 22:28)

28. 1. 2012 22:56 | Balu

Švarcsystém tak to znamená že když budu u firmy pro kterou pracuji uveden jako spolumajitel ale nebudu mít žádné práva ani povinnosti tak se nejedná o Švarcsystém protože nemám žádného nadřízeného je to tak nebo ne
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

28. 3. 2012 17:14 | Pavel Žatečka

Velmi důležité je podívat se na to obecně. Paušály zjednodušují podnikání - odstraňují papírování a zlevńují podnikání - není potřeba učetní na zpracování dokladů. To je naprosto v popřádku, to využívají drobní OSVČ a živnostníci a těm by to mělo být určeno, Ti po státu nic nechtějí, platí co se jim nařídí a leckdy sotva uživí rodinu. Problém je, že těchto pušálů zneužívají lidé, kteří mají obraty v desítkách milionů a na na práci = náklady používají svojí hlavu a počítač přičemž nemají téměř žádné náklady k velikosti obratu a tam je pak ten veliký unik peněz. Proto je nutné paušály ponechat (pro zjednodušení), ale omezit je výší obratu třeba na 2 max. 5 miliony. Jednoduché, rychlé a splní to co má - omezí se zneužívání.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+5
Líbí
Nelíbí

3. 4. 2012 10:38 | Pst

V řádku "zaměstananec" je uvedena nepřesně čistá mzda. Ta odpovádá hrubé resp. "superhrubé mzdě" cca 40 tis. nikoli 30 tis. jak je uvedeno v hlavičce tabulky. Zaměstanacen, aby měl cca 24 tis. čistého musí vyprodukovat práce min. za cca. 40 tis. Srovnání je zavádějící a nepřesné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+7
Líbí
Nelíbí

6. 8. 2012 19:45 | KarelT

Ono by bylo hezké vykašlat se na všechny vyžírky parazitující z tohohle systému, jenomže vzhledem k tomu kolik procent lidí tvoří opravdu základní nezbytné služby společnosti (jako zemědělství, průmysl, energetika, atd...) to vidím jako absolutně nereálné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (eďa 22. 01. 2012 17:15)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Martin Wichterle

podnikatel, Wikow Industry

Zbyněk Frolik

podnikatel, Linet

Martin Wichterle
ÚSPĚŠNOST
63,39 %

z 112 duelů
×
Zbyněk Frolik
ÚSPĚŠNOST
28,57 %

z 7 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Akcíz, Autarkie, Stavební spoření, andrej babiš, elektronická evidence tržeb, daňové úniky, petr dvořák, psd2, věk, IPO, odbor ochrany spotřebitele, skutkový stav, reality, odklad splátek, letecké společnosti, Deloitte, vstup do eurozóny, ivan jakúbek

2AT1075, 5A29189, 8B88888, 4L76345, 6T77957

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK