Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Co se děje | 17. 1. 2012 | 12 komentářů
V Berlíně je S-Bahn, „městská železnice“, nejrychlejší a nejpohodlnější způsob dopravy po metropoli. I Bratislava dává levnějšímu S-Bahnu přednost před budováním metra či podzemní tramvaje. V Praze je však S-Bahn v plenkách, a to přesto, že infrastruktura existuje. Při jeho budování by se totiž hůř kradlo.

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 1. 2012 7:45, Pavel

Proč není v Praze S-Bahn - no podívejte se, kde jsou v Praze železniční zastávky, jaký je k ni přístup, a kde jsou hlavní trasy pohybu obyvatel. Pravda je taková, že drtivá většina zastávek je daleko od tramvajových tras a není u nich možné vybudovat ani autobusový terminál, i zastávky autobusů bývají několik set metrů daleko. Smysluplné napojení železnice na městskou dopravu znamená srovnat se zemí okolí většiny zastávek, postavit k nim silnici a tramvajovou trať a vybudovat u nich pořádný terminál. Obávám se, že i kdyby to prošlo přes protesty všech ochránců dvacet let starých patníků, tak by se cena vyšplhala do neuvěřitelných výšek.

Reagovat

 

+8
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

18. 1. 2012 7:15, Luboš

Krásná Praha nepotřebuje nějaký hnusný S-bahn, kdy se budou bourat drahocenné staré domy. Metro je mnohem lepší ! Jinak Bratislava má příšernou a hloupou dopravu, kdy koleje tramvají jsou blízko sebe a člověk si pořád říká, kdy se tramvaj položí na bok. Autor článku by se měl zamyslet sám nad sebou a už nepsat dalších nejméně 10 roků !

Reagovat

 

-6
Líbí
Nelíbí

Další příspěvky v diskuzi (12 komentářů)

17. 1. 2012 7:45 | Pavel

Proč není v Praze S-Bahn - no podívejte se, kde jsou v Praze železniční zastávky, jaký je k ni přístup, a kde jsou hlavní trasy pohybu obyvatel. Pravda je taková, že drtivá většina zastávek je daleko od tramvajových tras a není u nich možné vybudovat ani autobusový terminál, i zastávky autobusů bývají několik set metrů daleko. Smysluplné napojení železnice na městskou dopravu znamená srovnat se zemí okolí většiny zastávek, postavit k nim silnici a tramvajovou trať a vybudovat u nich pořádný terminál. Obávám se, že i kdyby to prošlo přes protesty všech ochránců dvacet let starých patníků, tak by se cena vyšplhala do neuvěřitelných výšek.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+8
Líbí
Nelíbí

17. 1. 2012 8:21 | Jirka

Kromě linky S z Úval do Berouna existuje i linka S z Prahy Horních Počernic do Stránčic (u některých spojů prodloužena z Kolína přes Lysou nad Labem a Prahu do Benešova - propojení linek S2 a S9).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

17. 1. 2012 9:37 | MM

Souhlasím s Petrem... článek je nesmysl.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+4
Líbí
Nelíbí

17. 1. 2012 10:26

Vyšehrad je fit, Masayryčka a Hlavák boží, Smíchov výtečnej, Libeň pěkná, Vysočany gut, Bubny gut, Dejvice suprovka, kdyby se to natáhlo do Ruzyně, na Kladno, ono by se toho našlo docela dost, kde by to mohlo stavět.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 17. 01. 2012 07:45)

17. 1. 2012 13:17 | Pavel

Jo, to jsou vhodná místa pro přestup z regionálních vlaků. Ale zkuste ze současné sítě vlakových tratí a zastávek na nich vytvořit něco, co by bylo schopné nahradit Metro.
Už jen to Hlavní nádraží - už jste tam někdy přestupoval na něco jiného než na Metro? Pokud by železnice měla Metro nahradit, tak ani tam nemáte pohodlný přestup.
Dejvice - Kde tam je navázání na MHD? Vždyť to je čtrthodinová procházka.
Vyšehrad, pokud vím, už zprovoznit nejde z technických důvodů, detaily neznám.
A co taková krásně zastrčená nádraží jako Bubeneč, Sedlec, Žvahov, Hlubočepy, Velká Chuchle, Kyje, Dolní Počernice a další. Jak ta by se využila v nějaké rozumné síti, aby ji aspoň někdo byl ochoten používat?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 17. 01. 2012 10:26)

17. 1. 2012 14:08 | Matěj

Metro je pro přepravu osob daleko efektivnější než S -bahn. Raději bych se soustředil na budování cyklostezek. Jezdím do práce na kole a to je po Praze občas nejen o nervy. Na kole jsem v práci dřív než tramvají, metro u mě nejezdí a autem bych do práce nejezdil vůbec, je to drahé a sám nebudu znečišťovat ovzduší.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

17. 1. 2012 14:36

Metro je dražší a budování trvá déle, příměstská dráha dosáhne dál (Kladno, to je to město), navíc koleje už leckde jsou a nádraží by se tu a tam taky dala využít, včetně těch nyní chátrajících, pokud ještě nepopadala...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Matěj 17. 01. 2012 14:08)

17. 1. 2012 15:41 | Matěj

Ve věci S-bahn souhlasím spíše s Pavlem, že tímto způsobem není možné nahradit metro, nádraží jsou daleko. Příměstská dráha je vhodná právě pro přepravu z obcí kolem Prahy do Prahy, ale ne jako dopravní prostředek po Praze. Zkuste ale někdy vyjet na kole, uděláte něco pro své zdraví:)
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu ( 17. 01. 2012 14:36)

17. 1. 2012 19:28 | benzin

Autor clanku si mysli, ze na peti malych zakazkach se krade hure nez na jedne velke. Z jakeho fylozifockeho podkladu vychazi autorovo presvedceni? (chapu ze tvrde data pro to asi nebudou dostupne).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

18. 1. 2012 7:15 | Luboš

Krásná Praha nepotřebuje nějaký hnusný S-bahn, kdy se budou bourat drahocenné staré domy. Metro je mnohem lepší ! Jinak Bratislava má příšernou a hloupou dopravu, kdy koleje tramvají jsou blízko sebe a člověk si pořád říká, kdy se tramvaj položí na bok. Autor článku by se měl zamyslet sám nad sebou a už nepsat dalších nejméně 10 roků !
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-6
Líbí
Nelíbí

19. 1. 2012 16:40 | Mayha

Projeďte se S-Bahnem po Frankurtu, Mnichově, Vídni nebo Berlíně a pak říkejte něco o efektivitě. Železnice je v Praze odstrkovaná dlouhodobě, ne jen pposledních 20 let. Při stavbě metra se mohla snadno napojit další nádraží - kdyby byly druhé vestibuly. Na Hradčanské přímo na nádraží Dejvice, na Vltavské přímo na nádraží Bubny. Tak, jak je navrhovaná trasa D, vyhne se Vršovicím. Trasa B ve Vysočanech z 80.-90. let také "báječné" míjí obě stanice - Libeň i Vysočany. To není věc dnešních dnů. Hodně věcí vyřešit nepůjde a některé potřebné změny by byly dost nákladné - například podzemní spojení pod centrem z Masarykova na Smíchovské nadraží - podobně jako to udělali Němci ve Frankfurtu v 60. letech. Ale za pár milionů by se místo mrtvého Vyšehradu mohla udělat živá zastávka Výtoň a také nově Rajská zahrada - tak to slibovali už za povodní 2002.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Matěj 17. 01. 2012 14:08)

21. 1. 2012 10:36

Proč nahradit? Kdo mluví o nahrazování. Jde spíš o to, co se bude rozvíjet. Tím odpadá odpověď na odstavec s Hlavním nádražím. Z Dejvického nádraží je procházka na trmavaj i metro pětiminutová, na Dejvickou, na Hradčanskou deset minut. Snesitelné. Vyšehrad už je pravda možná prodaný. Nebo už se definotivně hroutí. Proč by se měla využívat všechna ta nádraží, co jich kde bylo?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Pavel 17. 01. 2012 13:17)

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

l / 100km
l / 100km
Kč / l
Kč / l
km

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Poradna

Tým odborných poradců je tu pro vás.

Poslední dotaz: 3.reklamace stejne vady
Poradna > Spotřebitelská poradna

Otázka: Dobrý den, mám si jet pro mobil, který jsem reklamovala po 3. s zadosti odstoupeni od kupni smlouvy z duvodu nesplneni podstaty a ucelu telefonu. Vada byla dvakrat uznana a opravena (novým dilem) nicmene... více

Spotřebitelská poradna

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Bořek Šípek

designer a podnikatel

Michael Rostock

podnikatel a investor, Venture Investors

Bořek Šípek
ÚSPĚŠNOST
52,73 %

z 55 duelů
×
Michael Rostock
ÚSPĚŠNOST
18,42 %

z 38 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Neúročený dluhopis, Alikvotní úrokový výnos, Anuita, jan bureš, pavel kohout, andrej babiš, zbyněk stanjura, martin stára, Angela Merkelová, členský podíl, duševní práce, Burza cenných papírů, DDT, lubo smid, zákon o evidenci tržeb, koš, Rada hospodářské a sociální dohody, emise co2

6C31210, 5J67363, 3AT6251, 3A07436, 3AR5888

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK