Používáte nástroj pro blokování reklamy. Pokud nám chcete pomoci, vypněte si blokování reklamy na našem webu. Zde najdete jednoduchý návod. Děkujeme.

| rubrika: Co se děje | 7. 11. 2011 | 16 komentářů
Po desítkách hodin obstrukcí stačilo 35 minut. Všechny reformní zákony vrácené senátem se koalici podařilo prosadit v původním znění. Teď je na řadě prezident. Poslední slovo ale bude mít pravděpodobně Ústavní soud. Na jaké klíčové změny se můžeme „těšit“?

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

11. 11. 2011 13:09, Honza

Bohužel místo skutečného hledání úspor a výdajů a nesmyslného utrácení ve státním aparátů od ministerstev dolů a nesmyslných dotací se peníze hledají na zvyšování daní, snižování dávek a příspěvků apod. Zatímco s dávkami a příspěvky souhlasím a měly by být dávány jen na nezbytné věci ve formě poukázek a ne peněz tedy účelově, aby je dotyční neprochlastali. Tak ohledně daní jsem skeptický, jsem pro zvýšení dolní sazby daně, mělo se to stát už dávno, nyní je dost pozdě, ale její výše měla být na úrovni 15 procent. Kdyby se soustavně státní peníze nerozkrádaly nevýhodnými zakázkami a korupčním jednáním, nebylo by nutné dnes tak šetřit všude a snižovat životní úroveň, ale takhle na korupci desetitisíců až statisíců lidí doplatí celé milióny, přitom stačilo tyhle lidi už nevolit, utopit ve Vltavě a dalších řekách a modlit, že ti noví nebudou stejní. Výsledek je opačný, milióny se chlubí, nehrozí jim ani jejich vrácení natož kriminál a ještě si mnou ruce, jak si nahrabali a lidé je příště ve volbách volí zase. Rozuměl bych tomu, kdyby se ti lidé měli dobře a hrabali s nimi, ale nemyslím si, že by tenhle stát měl tolik peněz, aby mohli hrabat milióny hloupých voličů, co si od nich nechá všechno nabulíkovat a sežere jim to i s chlupama metr dlouhýma, jakoby je neviděli. Na místě by byla spíše defenestrace, která jako osvědčený recept se sice ne vždy povedla, ale určitě aspoň nějaký efekt měla.

Reagovat

 

+15
Líbí
Nelíbí

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

7. 11. 2011 18:45, PVa

No prakticky cokoliv je lepsi nez dnesni ultrasocilaisticky system, ktery mi prisoudi nahradovy pomer nekde okolo 20%...zacinam zvazovat zmenu sveho danove-duchodoveho domicilu do Saska...

Pouceni s Madarska si musi vzit vladni koalice a prizvat takove zahranicni partnery, aby zruseni systemu nemohlo projit bez poradne arbitraze, aby si kazdy socan rozmyslel pripadne znarodnovani...

Reagovat

 

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rada 07. 11. 2011 14:05)

Další příspěvky v diskuzi (16 komentářů)

7. 11. 2011 13:48 | Rada

Proč není pro muže kratší doba renty než pro ženy? Ženy se u nás dožívají o dost podstatných (z hlediska renty) šest let déle. Je v tom jen nedomyšlenost nebo obava z diskriminace? Dnešní třicátník získá nárok na důchod nejdříve v 68 letech. U mužů je velmi nepravděpodobné dožití 88 let. U žen je šance výrazně vyšší. Pokud je pravda, že státní důchod bude krácen jen o jednu desetinu, zbude ještě krásných 90% a z toho se snad bude dát vyžít. Většina lidí se totiž bude i nadále spoléhat na státní důchod a úspory. Ze státního důchodu se tedy bude muset dát vyžít, jinak by hrozily nepokoje a násilnosti. Pravděpodobnost, že tento systém přežije desítky let, je podle mě do 10% (už teď hlásá ČSSD že "druhý" pilíř zruší nebo alespoň poškodí). A že těch vlád za 30 let (to půjdou dnešní pětatřicátníci do penze) bude ještě spoustu. Do "druhého" pilíře tedy půjdou jen největší optimisté.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

7. 11. 2011 14:01 | Rada

Navíc jediná šance na slušnou rentu je progresivní investiční strategie a do toho půjde jen málokdo (Češi jsou stále národ šetřílků a neradi riskují). Ti co si zvolí konzervativní strategii jisto jistě prodělají, protože znehodnocování měny bude probíhat mnohem rychleji než zhodnocování jejich úspor (jinak totiž není možné relativně bezbolestně snížit zadlužení většiny Evropských zemí). Konzervativní investiční strategie bude jistě založená především na dluhopisech a ty jsou časovanou bombou. Myslím, že většina lidí přijde v těch nových fondech o vše, případně o většinu toho, co tam z vlastního vloží. Mým favoritem jsou otevřené podílové fondy zaměřené na akcie, do těch mohou investovat i amatéři (když mají dobrého poradce). V případě nouze je možné podíly prodat (to u "druhého" pilíře nepůjde), jejich zrušení, znárodnění nebo znevýhodnění není až tak pravděpodobné jako u "druhého" pilíře a možnosti investování jsou velmi široké (portfolio je možné sestavit na míru, nejde jen o čtyři možnosti volby jako u "druhého" pilíře). Do těchto fondů ale samozřejmě není možné přesměrovat tři procenta sociálního pojištění. Kdyby to bylo možné, šel bych do toho a ani bych o tom moc dlouho nepřemýšlel.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-1
Líbí
Nelíbí

7. 11. 2011 14:05 | Rada

Kdyby nebylo nutné přidávat dvě procenta ze svého do toho "druhého" pilíře, šel bych do něj. Vkládat ale vlastní peníze do fondů, které budou téměř jistě zrušeny nebo poničeny (viz Slovensko, Maďarsko), se mi zdá velmi nerozumné.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

7. 11. 2011 16:12 | VlaM

Promiňte, ale může tu někdo napsat, jak to vypadá s prodloužením časového testu pro investice do CP? Jeto součástí nějakého z právě schválených zákonů nebo to bude někdy později?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

7. 11. 2011 17:22 | Gabriel Pleska

Vypadá to tak, jak dneska píše ve svém článku P. Kohout. Je to součástí návrhu zákona o jednotném inkasním místě: http://www.psp.cz/sqw/text/text2.sqw?idd=74349 — takže zatím nic. Ale plán je prodloužit na pět let. Kalousek ovšem říká, že to je nadsazené číslo pro vyjednávání, že počítá s tím, že to půjde dolů. Třeba na tři roky... což už je skoro totéž.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (VlaM 07. 11. 2011 16:12)

7. 11. 2011 18:45 | PVa

No prakticky cokoliv je lepsi nez dnesni ultrasocilaisticky system, ktery mi prisoudi nahradovy pomer nekde okolo 20%...zacinam zvazovat zmenu sveho danove-duchodoveho domicilu do Saska...
Pouceni s Madarska si musi vzit vladni koalice a prizvat takove zahranicni partnery, aby zruseni systemu nemohlo projit bez poradne arbitraze, aby si kazdy socan rozmyslel pripadne znarodnovani...
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

-3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Rada 07. 11. 2011 14:05)

8. 11. 2011 9:34 | eďa

Není úniku před zdražováním spotřebního koše a zvětšováním nedostatku, rozevíráním nůžek mezi elitou a diskvalifikovanou skupinou, byť dnes ještě zařazenou ve střední třídě. Už nebude stačit k přežití pracovat non stop a stejně rychle jako motorová myš. Bude nutné provést zemětřesení na straně výdajů a nákladů - přestat živit svého parazita.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

8. 11. 2011 9:57 | Rada

Nepletu-li se, současný náhradový poměr je v PRŮMĚRU přes 40%. Vzhledem k prodlužování věku odchodu do důchodu bude možná tento poměr udržitelný i v budoucnu. Jsem přesvědčený, že kdyby mohli občané ČR investovat peníze, které nyní musí odvádět na sociálním pojištění, většina z nich by si vyšší penzi nezařídila, protože by investovali tak konzervativně, že by jejich peníze v čase ztrácely hodnotu. A to pomíjím skutečnost, že nyní někdo musí platit současné důchodce a bude muset platit ty, kteří by si nestihli sami naspořit. Pokud by u nás byly příznivé podmínky pro "pořizování" dětí, nebyl by průběžný systém v problémech. V dnešní době je ale víc dětí než jedno jen pro odvážné, sebevědomé a dobře placené zaměstnance (příp. úspěšné podnikatele) a nebo naopak pro hlupáky, kteří pak zírají, že děti neuživí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PVa 07. 11. 2011 18:45)

8. 11. 2011 10:00 | Rada

Ten parazit je podle vás stát? Tím nechci říct, že bych nesouhlasil, jen se ptám. Dalším parazitem jsou podle mě zahraniční společnosti ve kterých mizí obrovské zisky (stačí se podívat na naše banky a jejich macechy, které je vysávají a brzy budou vysávat ještě více).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (eďa 08. 11. 2011 09:34)

8. 11. 2011 12:36 | tomáš

Již dnes jezdí na větší nákupy do zahraničí a po novém roce tam budu jezdi taky.Ceny nafty a benzínu jsou nižší o 5kč na litu a ještě nakoupím tak mám cestu zdarma.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

8. 11. 2011 14:32 | VlaM

Pana Kohouta jsem samozřejmě četl a to hlasité přemýšlení páně kalouska taky znám. á se ale ptal na odhad časového horizontu těch změn. Jestli honem nakoupit, dokud to ještě neplatí nebo je na překotné nákupy ještě čas.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (Gabriel Pleska 07. 11. 2011 17:22)

8. 11. 2011 14:38 | Rada

Je škoda, že tohle nedokáže pan Kalousek pochopit. Už dnes si Češi kupují byty např. v Bavorské Rudě, protože jsou levnější než v Železné Rudě. S potravinami a pohonnými hmotami je to taky tak. 4%-ní navýšení DPH asi většina developerů absorbuje, zda absorbují i vyšší nebo raději utlumí výstavbu (už teď mají potíže prodat, cenu zvednout nemohou) se již brzy dozvíme. Nakonec možná vyberou o trochu víc, povede to ale k propouštění (pravděpodobně nejen ve stavebnictví) a to jsou náklady navíc (přestože se snaží pobyt na ÚP všemožně znechutit).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+3
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (tomáš 08. 11. 2011 12:36)

8. 11. 2011 14:49 | Rada

Když neváhala tato vláda riskovat arbitráže se solárníky, dost možná riskne socialistická vláda arbitráže s bankami. Oni to každopádně platit nebudou, v nejhorším přijdou o pár voličů (většinu si udrží, protože jim něco nakecají) a když to vyjde, utvrdí své voliče ve správnosti volby a to se jim v dalších volbách bude hodit. Mimochodem - vedou se Slovensku nějaké arbitráže? Tam tento systém Fico tak zdecimoval, že je údajně zcela neatraktivní. Každopádně se mi příčí i to, že bych šel DOBROVOLNĚ do systému, který může stát kdykoliv zprznit. Stačila mi zkušenost se stavebním spořením. Po dvou letech vláda mění podmínky, já tam ale musím být ještě čtyři roky (jinak bych ztratil dosud přiznanou podporu a ještě zaplatil pokutu za předčasné ukončení).
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+1
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (PVa 07. 11. 2011 18:45)

8. 11. 2011 15:09

Jestli se nepletu, zatím je to vládní návrh, možná to teď někdy poslanci prvně četli. Pokud to nezamítnou, půjde to ještě minimálně do dvojího čtení, pak do senátu, ten to pravděpodobně vrátí, znovu sněmovna, prezident. Nebál bych se, že to bude od roku 12. Jinak – změny jsou v rámci zákona o jednotném inkasním místě, samotné JIM má fungovat až od roku 14 – ale to ještě neznamená, že ostatní změny v zákoně vypsané nezačnou platit dřív. Lepší?
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

0
Líbí
Nelíbí

Zobrazit komentovanou zprávu (VlaM 08. 11. 2011 14:32)

9. 11. 2011 16:32 | Rada

Myslím si, že by se vláda měla zamyslet nad současnou situací a to DPH ještě přehodnotit. Potraviny v poslední době zdražily opravdu brutálně, energie zdražují v podstatě pravidelně a mnoho lidí s nízkými příjmy už je opravdu na hranici bídy (podle různých zdrojů je jich čím dál více i za hranicí bídy). Lidem s nízkými příjmy se od počátku krize mzda prakticky nezvyšuje, za základní životní potřeby tedy dávají čím dál větší část svého příjmu. Lehká progrese ve zdanění fyzických osob (např. mzdy nad 20 tis. by se danily o tři procenta více) a zvýšení daně právnických osob o jedno nebo dvě procenta by podle mě žádný odliv mozků a firem nezpůsobilo. Celkové náklady na práci by i tak zůstaly značně nižší než jsou v zemích na západ od nás. Opravdu nevěřím, že zahraničního investora přesvědčí k investici to, že má určitá země o 1% (nebo 2%) nižší daň pro právnické osoby než jiná. K odchodu do jiné země ho tato nepatrná změna už vůbec nemůže "donutit". Pokud ale někdo může v Číně vyrobit za polovinu nebo méně, pak samozřejmě chápu, že mu to za přesun výroby stojí.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+2
Líbí
Nelíbí

11. 11. 2011 13:09 | Honza

Bohužel místo skutečného hledání úspor a výdajů a nesmyslného utrácení ve státním aparátů od ministerstev dolů a nesmyslných dotací se peníze hledají na zvyšování daní, snižování dávek a příspěvků apod. Zatímco s dávkami a příspěvky souhlasím a měly by být dávány jen na nezbytné věci ve formě poukázek a ne peněz tedy účelově, aby je dotyční neprochlastali. Tak ohledně daní jsem skeptický, jsem pro zvýšení dolní sazby daně, mělo se to stát už dávno, nyní je dost pozdě, ale její výše měla být na úrovni 15 procent. Kdyby se soustavně státní peníze nerozkrádaly nevýhodnými zakázkami a korupčním jednáním, nebylo by nutné dnes tak šetřit všude a snižovat životní úroveň, ale takhle na korupci desetitisíců až statisíců lidí doplatí celé milióny, přitom stačilo tyhle lidi už nevolit, utopit ve Vltavě a dalších řekách a modlit, že ti noví nebudou stejní. Výsledek je opačný, milióny se chlubí, nehrozí jim ani jejich vrácení natož kriminál a ještě si mnou ruce, jak si nahrabali a lidé je příště ve volbách volí zase. Rozuměl bych tomu, kdyby se ti lidé měli dobře a hrabali s nimi, ale nemyslím si, že by tenhle stát měl tolik peněz, aby mohli hrabat milióny hloupých voličů, co si od nich nechá všechno nabulíkovat a sežere jim to i s chlupama metr dlouhýma, jakoby je neviděli. Na místě by byla spíše defenestrace, která jako osvědčený recept se sice ne vždy povedla, ale určitě aspoň nějaký efekt měla.
Reagovat | Citovat

Nahlásit nevhodný příspěvek

+15
Líbí
Nelíbí

Přidat nový příspěvek

Diskuze na webu www.penize.cz se vždy věnují pouze tématu, k němuž se vztahují. Rozhodně nesuplují funkci Poradny. Máte-li proto jakýkoliv dotaz, obraťte se prosím přímo na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou. Na dotazy vložené do Poradny standardně odpovídáme do čtyř pracovních dnů, obvykle se ale dočkáte reakce mnohem dříve. Pokud dotaz vložíte do diskuze, s velkou pravděpodobností na něj nikdo nezareaguje. Děkujeme za pochopení.

Přihlásit odběr komentářů

Odebírat příspěvky mohou pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé!

Přihlásit se

Ušetřete s Peníze.cz

Naši čtenáři s námi ušetřili už  5 741 448 Kč. Podívejte se na poslední poptávky a vyzkoušejte nás také. Vše je zcela zdarma.

Spočítejte si

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Email:
Captcha
Opište kód:

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Libor Malý

podnikatel, zakladatel Jobs.cz

Zdeněk Grondol

podnikatel, Czech International

Libor Malý
ÚSPĚŠNOST
57,14 %

z 7 duelů
×
Zdeněk Grondol
ÚSPĚŠNOST
78,43 %

z 51 duelů

Naposledy navštívené

Články

Produkty a instituce

Kalkulačky

Poradna

Finanční subjekty

Nabídky práce

Obchodní rejstřík

Osoby v obchodním rejstříku

Části obce

Městské části

Obce

Okresy

Témata

Odpisy, Nekrytý úvěr, Účastník smlouvy, restaurace, andrej babiš, psd2, elektronická evidence tržeb, start-up, ekonomové, koupě domu, odhadní cena, ředitel školy, ppl, převzetí IPB, warren harding, roman bartíšek, strukturované produkty, trojúhleníkový

5AC3307, 2M43490, 5C58511, 5C53548, 2M42777

Přihlášení

Jméno

Nemáte registraci? Zaregistrujte se zde!

Všechny materiály © 2000 - 2016 Peníze.CZ a dodavatelé. Všechna práva vyhrazena.

ISSN 1213-2217. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Peníze.CZ vydává společnost Partners media, s.r.o.
Člen SPIR - Sdružení pro internetovou reklamu. Člen SVIT - Sdružení vydavatelů internetových titulů při UVDT.

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb nám k tomu udělujete souhlas. Další informace.OK