Analýza: Kolik spořit na důchod?

Jan Traxler | rubrika: Analýza | 17. 10. 2011 | 37 komentářů
Zní to děsivě, ale abyste si za 30 let mohli užívat měsíční rentu ve výši deseti tisíc, potřebujete spořit 6 300 korun měsíčně a tuto částku každoročně navyšovat o inflaci. Počítejme společně…

Abychom udrželi kvalitu diskuze pro slušné čtenáře, je nutné se před vložením komentáře přihlásit. Jste tu poprvé? Pak se nejdřív musíte zaregistrovat. (Už jsem, ale zapomněl jsem heslo!)

Přihlásit se

Příspěvek s nejvíce kladnými hlasy

17. 10. 2011 17:03, Fany

Česílku, vy jste srandista. 30% na penzijku, no to je gól .....
Tedy při prvních 500 Kč je 150 opravdu 30%. Ale dál už to jde dolů a za pár let, je těch 150 Kč nula nula nic. Tam je pak rozhodující kolik procent dokáže z toho vymáčknout penzijní fond. A to je, jak se stále píše, na úrovni inflace. Tudíž ty slavné 150 koruny stát cpe vlastně těm fondům ... :(

Zobrazit celé vlákno

+4
+-
Reagovat na příspěvek

Příspěvek s nejvíce zápornými hlasy

17. 10. 2011 3:36

1. Spoření není investování.
2. Nemáte práci, pane Traxlere, že musíte publikovat takové zbytečnosti?

-7
+-
Reagovat na příspěvek

Další příspěvky v diskuzi (celkem 37 komentářů)

19. 2. 2012 18:59 | Jiný Petr

Žádná sazba 25% neexistuje. Váš příspěvek je nesmysl.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2011 9:21 | Křemílek

Já naopak považuji váš přístup za velmi racionální.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

20. 10. 2011 0:08 | Petr

Máte pravdu, že víc než 40% z toho co mi daly příspěvky zaměstnavatele (samotné příspěvky + výnosy s nich) zaplatím na dani. Na druhou stranu jsem použil (mnoho let před důchodem) skoro 60% z těchto příspěvků. Možná je to z vašeho úhlu pohledu málo, mně se to ale hodilo. Podotýkám, že nezanedbatelný počet mých kolegů si penzijní připojištění neplatí a k tisícovce od zaměstnavatele se tedy vůbec nedostane. Pro mne je v tuto chvíli velkou prioritou co nejrychlejší oddlužení. Splátka hypotéky a dalších dluhů dost významně zatěžuje můj rozpočet, když kromě těchto splátek živím z jednoho platu + jednoho pronájmu pět lidí. Plat sice není malý, na druhou stranu ho s dost velkou pravděpodobností už dlouho neudržím. Pokud budu brát "normální" mzdu, bez toho abych teď vyřešil své dluhy, přijdu možná o nemovitost, kterou dnes pronajímám a s jejímž pronájmem jednou počítám, dejme tomu, jako s druhým důchodem. To jen k té poznámce o "nerozumném chování".
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2011 13:30 | Fany

No nevím, kde v tom vidíte nějaké terno. Při předčasném ukončení smlouvy o penzijním připojištění musíte dodanit uplatněné odpočty. Tím to ale nekončí. Vyplacené odbytné se také daní. Základ pro výpočet daně v tomto případě se stanoví jako rozdíl odbytného a zaplaceného pojistného. Z výsledné částky pak přímo pojišťovna odvede 15% daň. Toto vyplývá z § 36, odst. (2), písm. s) zákona o daních z příjmů. Uvedené ustanovení dále odkazuje na § 8, odst. (7) téhož zákona, který vysvětluje stanovení základu daně a dále říká, že pokud hradil část pojistného zaměstnavatel, je pojistník povinen celkovou hodnotu takto zaplaceného pojistného do základu daně započítat také, tj. v případě výplaty odbytného se příspěvek zaměstnavatele od vyplaceného odbytného neodečítá a daní se celá jeho hodnota. Základem daně je pak obecně odbytné snížené o zaplacené pojistné pojistníkem a celá suma pojistného hrazeného zaměstnavatelem (pokud zaměstnavatel přispíval). Další postih ze strany státu za toto nerozumné chování však přichází v podobě další daně s vyšší sazbou. Daň platíte podobně jako u jednorázového vyrovnání z příspěvku zaměstnavatele a z veškerých výnosů. Sazba daně se v tomto případě zvyšuje na 25%.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

19. 10. 2011 9:51 | Křemílek

To ano, dodanění je jasné, dotaz byl na státní příspěvek.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2011 19:47 | Petr

Máte pravdu. Státní příspěvky vám nevyplatí. Ani výnosy z nich. Stejně ale musíte dodanit daňové úlevy pokud jste je, na základě toho že si spoříte na penzi, uplatňoval.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2011 19:03 | Křemílek

Nevracíte je, protože je nedostanete. Toto řeší fond.
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2011 16:19 | Milan

Dobry den, to je zajimava metoda. Mam otazku - jakym zpusobem vracite statu tech 150 Kc? To udela fond automaticky za Vas pri zruseni smlouvy, nebo to musite nejak specialne resit na financim urade?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2011 12:34 | Křemílek

Pokud člověk ukončí vzdělání dříve, než se dostane k procentům, těžko je někdy pochopí, viďte?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

18. 10. 2011 3:22 | Petr

No, já spořím na penzi tak, že dávám měsíčně do fondu 1000 Kč. Zaměstnavatel přidá taky 1000 Kč. Nejmenovaný penzijní fond (ale asi nejlepší) zhodnotí (v posledních letech) o 3% ročně. Jednou za čas to všechno vyberu (na státní příspěvek kašlu), dodaním a pak založím nové penz. spoření. Co mi zbyde použiji jako mimořádnou splátku hypotéky. Pochpitelně v řádném termínu. Hypotéku jsem tím zkrátil už o 5 let.
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2011 23:48 | Pavel

Je to tu hezká diskuze. Ovšem garantuju vám, že za třicet let tu bude něco úplně jiného a nějaké spoření bude jenom prostým plácnutím do vody. Nemá smysl dlouhodobě spořit. To je lepší teď ty peníze rozumně investovat a pak z nich žít. Největší chyba je si myslet, že za třicet let tu ještě nějaké peníze budou. Vemte si, co tu bylo před třiceti lety zpět. Zcela jiný systém, zcela jiné přerozdělování a za třicet let to bude stejné. Nejde plánovat na tak dlouhou dobu a všechna dnešní procenta úvahy nad inflací a všechna ta co by kdyby..jsou nesmysl. Lidi neblbněte.
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2011 21:26 | Fany

Pane Suchý, když posíláte měsíčně 5,5 tisíce po dobu 30 let, tak i bez jakéhokoliv zhodnocení můžete těch 10 tisíc měsíčně dostávat po dobu 16,5 let. Tedy do 76,5 roku. Předpokládejme, že tam nějaké zhodnocení bude, tudíž to není až tak velké kouzlo. Můžete prozradit od které pojišťovny to máte?
Když bych to převedl na nemovitost, tak za 2 miliony se dá již něco slušného (mimo Prahu) pořídit a místo peněz pojiš´tovně splácet hypotéku. Pak byste měl v důchodu nemovitost, jejíž cena většinou roste, mohl ji pronajímat tak, že by vám to dalo také 10 tisíc měsíčně.....
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2011 20:12 | Vít Suchý

Nějak jsem z toho článku v rozpacích...investice...předpo klady...šachy...sáhodlouhétabulky...6.800,-měsíčně ?...Já si spořím na penzi a moje důchodové pojištění mi ani ne při měsíčním vkladu 5.500,- na 30 let bez problémů oněch 10.000,-doživotní penze (v dnešních cenách) garantuje už při podpisu smlouvy...asi jsem tu omylem ???
-1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2011 20:07 | Vít Suchý

Pane Vodníku, mám pro Vás ještě geniálnéjší nabídku ...když si na slavné "penzijko" budete posílat 100,-Kč, od státu dostanete 50,-Kč a to máte 50% ZHODNOCENÍ !!! NO NEKUPTE TO !!!
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2011 17:23 | elton

Jenže ono taky někdy nezaškodí uvažovat v absolutních číslech. Pouze procenta jsou ošidná, jak je zřejmé i jedincům s lehce podprůměrnou inteligencí :-)
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2011 17:03 | Fany

Česílku, vy jste srandista. 30% na penzijku, no to je gól ..... Tedy při prvních 500 Kč je 150 opravdu 30%. Ale dál už to jde dolů a za pár let, je těch 150 Kč nula nula nic. Tam je pak rozhodující kolik procent dokáže z toho vymáčknout penzijní fond. A to je, jak se stále píše, na úrovni inflace. Tudíž ty slavné 150 koruny stát cpe vlastně těm fondům ... :(
+4
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2011 16:18 | Slávka

Matematicky zřejmě naprosto správně spočítané.Vidím problém v tom,že život není čistá matematika a i z uvedené miniankety je patrné,že více jak polovina lidí na odkládání nemá a určité procento chce svůj mladý a střední věk užít i s trochou radosti a ne jen v zoufalém odkládání na stará kolena.Pokud by to dělali,zhroutí celou současnou ekonomiku.Spotřebitele potřebuje jako sůl.A tak si myslím,že nová mladá generace si dokáže určitě poradit.Nepůjde-li jinak,vymete to tady od hradu po kotelnu a vyřeší si to po svém.Bez progóz,vzorců a kalkulaček.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2011 15:28 | j. fišer, třebíč

v dnešní době, kdy se očekává pád všech měn na světě je jakékoli spoření kapku mimo mísu
+2
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

17. 10. 2011 12:05 | Křemílek

Vtip je v tom, milý Watsone, že neznalost neomlouvá. Neznalost zákona, ani neznalost základních finančních principů. A druhý vtip je v tom, že mnoho lidí může, ale nechce, respektive je to otázka preferencí, což souvisí s výchovou, vzděláním, finanční gramotností, osobnostními vlastnostmi a sociologickým prostředím.
+1
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Zobrazit celé vlákno

17. 10. 2011 11:58

U penzijního připojištění nikdy nemáte horizont jednoho roku, kterému by odpovídalo vámi uvedené zhodnocení 30%. Nejkratší možný horizont, chci-li si vybrat zhodnocení i se státním příspěvkem, je 5 let, a to pouze v případě, že vstupujete ve věku 55 a více. Při spoření na 5 let je ještě vliv státního příspěvku patrný, ale pokud je to na dvacet třicet let, je to zanedbatelné a podstatou zhodnocení vašich příspěvků je výkon fondu. Podívejte se o kolik penzijní fondy zhodnocovaly vklady za poslední roky - za pět či deset let. Pokryjete tím alespoň inflaci?
0
+-
Reagovat | Citovat | Nahlásit

Stránka 1/2

Předchozí

1

Spočítejte si

Kolik musíte spořit na?

let
%

Rozšířená verze kalkulačky

Další kalkulačky

Interaktivní grafiky

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdy můžu do důchodu a kolik dostanu. Kalkulačka a pravidla

Kdo může žádat o přiznání starobní penze? Co všechno se počítá? Jaké jsou podmínky? Tady...více

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Nemáte v peněžence poklad? Takhle poznáte vzácné koruny

Vypadají jako peníze, které denně bereme do ruky. A najdou se lidé, co by nám tu ruku...více

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Nové dopravní značky. Podívejte se, co vás čeká na silnicích

Od 1. ledna 2024 čeká na řidiče několik nových dopravních značek. Novelu vyhlášky č. 294/2015...více

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Na tyhle e-shopy si dejte pozor. Ukážeme jejich triky

Tohle není podvod, který by měl každý poznat hned na první pohled. Není to amatérsky působící...více

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Cesta do pravěku. Podívejte se, jak vypadalo internetové bankovnictví před 20 lety

Ať jste, nebo nejste pamětníci, tenhle výlet bude plný překvapení. Připomeňte si pionýrské...více

Přihlášení k newsletteru

Změny, novinky a aktuality ze světa osobních financí přehledně ve vaší schránce – čtěte náš pravidelný newsletter.

Informace ke zpracování osobních údajů

Souboj osobností

Kdo je vám sympatičtější? Hlasujte v našem souboji osobností a zvolte si svého oblíbence (případně menší zlo). Stačí kliknout na fotografii.

Ivo Ulich

bývalý fotbalista a podnikatel

Ondřej Fryc

podnikatel a investor, zakladatel Mall.cz

Ivo Ulich
ÚSPĚŠNOST
100,00 %

z 1 duelů
×
Ondřej Fryc
ÚSPĚŠNOST
0,00 %

z 1 duelů

Chci jiný souboj
Souhrnné výsledky duelů

Partners Financial Services